| TheDarkKnight |
2011-01-30 22:02 |
Citat:
Ursprungligen postat av kingscania
(Inlägg 101472)
Jo jag såg matchen. Vad menar du med vad han betytt för det svenska laget? Carlen och Ekdahl har varit MINST lika framträdande för det svenska laget i trängda lägen....att Doder blev uttagen i världslaget ser JAG som ett skämt....bara det att Karabatic utses till mest värdefulla spelare, men inte platsar i "laget" säger ju en del....och Balic har då i det jag sett varit bättre än Doder....
Vidare har Doder redan nått sin högsta punkt, han var som allra bäst för ett par år sedan....Och som vi har sett under turneringen får våra mittsexor, Larholm och Doder stora problem mot de bättre lagen när de går ut lite mera aggresivt mot våra ytter nior....
|
Jag syftade främst på dagens match, även om han har haft en betydande roll i flera andra matcher. Och de du nämner är ju givetvis riktigt bra spelare också, finns många som betytt en hel del för det här laget. Källman,Du Rietz inte minst. Inte för att nämna målvakterna.
Men om vi håller oss till dagens match, så ryckte och drog doder i sönder spanjorernas definsiv när han gick in och utmanade och han skapade oreda och problem. Säg vad du vill om de andra, men innan han fick smällen och skadan så var han ganska ensam om det i de svenska laget att spela på det sättet han gjorde. Och det var ett vinnande sätt som gav spanjorerna problem.
Tycker det är synd att Sverige har haft dessa skadebeskymmer vi har fått i slutet av den här turneringen.
|