Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   ESC (Eurovision Song Contest) 14/5 (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/7659-esc-eurovision-song-contest-14-5-a/)

kingscania 2011-05-12 15:37

Citat:

Ursprungligen postat av Ljepoje (Inlägg 122816)
Ja, precis ! ;)

Ur ESC-Policyn : * The countries that are automatically qualified to compete in the Final will each vote in one of the Semi-Finals.

Spoiler:
& det är detta jag tycker EBU inte rättat till sedan röst- skandalen år 2003 i Riga. Då Cypern, Grekland, Kroatien, Rumänien, Ryssland, Malta och Makedonien pekades ut att "ingå pakt" och ge varandra röster via olika telebolag/operatörer.

På det Grek- Turkiska Cypern finns det olika telefonbolag/operatörer som är registrerade båda på Grekland & Cypern (samt Turkiet), så EBU kan spärra dessa telefontjänster, då Cypern klassificerar sig som ett land och grekland ett annat (medans tele-operatörerna verkar som ETT)

Likadant är det i Bosnien- Hercegovina, där grannlandet Serbien "köpt" upp M;tel som de bosniskaserberna kontrollerar och som verkar i Serbien,Bulgarien - Montenegro etc. Sen har även Bulgarien ett telebolag i Serbien, men som verkar i det autonoma Vojvodina i Serbien.

.. Det samma gäller Kroatien som har köpt upp HT-Eronet samt HT-Mostar i Bosnien-Hercegovina & som verkar i bägge länderna.

Så att Bosnien - Kroatien - Serbien & Montenegro ger varandra "högsta" - poöng är ingen slump, bara tillfälligheter som gynnar operatörerna.

Men nog om detta, nu till ämnet : Cypern & Makedonien hoppas jag skräller ikväll :drunk::evilgrin39:

Du svarar JA PRECIS, och ändå ska du spela Cypern?

Som sagt, VARKEN Turkiet eller Grekland får rösta ikväll, likadant får inte Cypern rösta på sig själv....vilka är det som ska rösta på Cypern då? Den dära "diasporan" som du skrev om funkade ju inte direkt för Turkiet, som trots en bra låt - en av favoriterna, inte tog sig vidare....

Stekel 2011-05-14 04:14

4ggr degen på att Finland kickar resten av nordens röv i finalen är det överlägset bästa oddset jag sett hittills i det här evenemanget!

nisseblixt 2011-05-14 07:40

Vad sägs om 3.12 på att Ungern hamnar topp10 på Pinny?

kicken 2011-05-14 12:46

Det kommer att stå mellan 3 länder har jag på känn idag.

Frankrike

Irland

Finland

Frankrike vinner nog då han har en otrolig röst och ett grymt snyggt framträdande. Finland kan skrälla, Paradise Oskar är grym! Irland med de två tandborstarna, har också en stor skrällchans.

potatisodlarn 2011-05-14 12:47

Irland top 10 @ 1,385 på pinnen. Dagens bank?

Pursey 2011-05-14 13:43

Citat:

Ursprungligen postat av nisseblixt (Inlägg 123041)
Vad sägs om 3.12 på att Ungern hamnar topp10 på Pinny?

Jag säger ta 3.70 på betfair istället om de spelet. Annars,,, ingen åsikt. Men det lönar sig att titta runt lite på detta evenemang, här skiljer sig oddsen åt ordentligt på olika bolag och faktiskt lite limit på endel ställen.

Sandy 2011-05-14 13:53

Jag lyckades köpa rubbet på Betfair Ungern topp 10 till 3,85 :)

Stekel 2011-05-14 14:42

Citat:

Ursprungligen postat av potatisodlarn (Inlägg 123066)
Irland top 10 @ 1,385 på pinnen. Dagens bank?

Tveklöst ren ränta!

Sonadar 2011-05-14 15:41

Fan har haft Estlands låt på hjärnan sen jag hörde den, blir lätt stort spel till 1,549 top 10 på pinnen. ONE TWO SEVEN THREE DOWN TO ROCKAFELLER STREET.

Trodde inte oddset på Sa-....ade skulle va så högt, men det känns som att svenskarna alltid blir hypade och sen failar, så vet ej om jag vågar.

SuprMario 2011-05-14 18:01

Austria - Finland 2 1,65
Italy - Spain 2 2,50
Bosnia & Herzegovina - Hungary 2 2,65

Sedan en liten slant på ryssland till 100ggr, många grannländer som vanligt röstar på varandra och Ryssland ligger bra till där, sedan lockar ju låten unga tjejer till telefonen....

Men undrar om man börjar bli gammal men många av låtarna är ju trallvänliga..:-)

DamageINC 2011-05-14 18:15

Vore väldigt smidigt om folk istället för att bara oddsdroppa även skrev vilket bolag det är tal om. Nedanstående spel till exempel vore intressant att höra var man kan finna. Ser det på PAF, men 2.75 får man endast där.

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 123040)
4ggr degen på att Finland kickar resten av nordens röv i finalen är det överlägset bästa oddset jag sett hittills i det här evenemanget!

Moffegrev 2011-05-14 18:43

Tjejen tvingade mig till att titta på senaste omgången, och kan ju bara konstatera att ingen av de låtarna kommer vinna. Fyfan vilket skräp.

Moffegrev 2011-05-14 18:50

Kan man fadea Sveriges bidrag någonstans så är det ju bankränta.

Edit: Danmark vs Sverige 1,61

Slängde in lite på den, eftersom jag kommer bli tvingad att se fanskapet ikväll.

Drog en under 1,5 på "12:or till Sverige".

Fan, borde inte betta på det här, fadear bara Sverige för jag tycker vår låt är jävligt gay.

Bolt 2011-05-14 18:55

Moffe har ingen tjej ;)

Sonny 2011-05-14 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 123117)
Kan man fadea Sveriges bidrag någonstans så är det ju bankränta.

Håller helt med dig så jag bokade på betfair att Sverige inte slutar Topp 4 i finalen till oddset 1,27 (boka-oddset låg på 4,5). Visserligen inget kanonodds, men hur ofta placerar sig Sverige topp 4 i eurovision nu för tiden? Det har bara hänt en gång de senaste 16 åren och det var när Charlotte Perelli tog hem det 1999. Ser ingen anledning till att Erik Saade skulle lyckas speciellt mycket bättre jämfört med dem vi skickat till finalen de senaste åren.

Tyvärr är oddset uppe i 5.2 nu ifall du skulle få för dig att boka.