Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   Årets Julklapp (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/9426-arets-julklapp/)

forbannat 2011-10-30 16:41

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 148167)
Bara jag som håller andan i rädsla av skitlukt när ett onepiecemongo går förbi?

Hahahaha nej det är du inte ensam om

Donald 2011-11-12 17:53

Intressant nu när Zlatans bok kommit upp som favorit både hos Paf och Unibet. Känns dock som om det ligger på fel abstraktionsnivå.

Donald 2011-11-15 08:30

Färdigpackad matkasse blev årets julklapp, WTF?

KP 2011-11-15 08:34

Citat:

Ursprungligen postat av Kalle (Inlägg 150736)
Färdigpackad matkasse blev årets julklapp, WTF?

:skamsen: Pinsamt!

http://www.hui.se/BinaryLoader.axd?O...ttachment=True

där finns rapporten, hur fan??

Handelns viktigaste försäljningsperiod står för dörren och det är för tjugofjärde året i rad dags för HUI Research att utse Årets Julklapp. I år tar vi fasta på den tjänstifieringstrend som vi har uppmärksammat i detaljhandeln. Årets Julklapp 2011 är den färdigpackade matkassen.

Motivering till Årets Julklapp 2011
"Matkassen"

E-handeln har utvecklats starkt under de senaste åren och börjar nu sprida sig till andra branscher än de traditionellt framgångsrika. Tjänsteinslaget inom detaljhandeln ökar generellt, drivet av en kombination av ökad köpkraft och tidspress som gör hushållen villiga att betala för bekvämlighet i sin vardag. De färdigpackade matkassarna har fått sitt riktiga genombrott i år och därmed fått fart på den länge mycket begränsade näthandeln med mat.

Norrman90 2011-11-15 08:40

Vem fan ger bort mat i julklapp? :gun_bandana:

KP 2011-11-15 09:30

Citat:

Ursprungligen postat av Norrman90 (Inlägg 150738)
Vem fan ger bort mat i julklapp? :gun_bandana:

Jag tycker det är diskriminerande att få en matkasse. Jag kan köpa min egen föda tack.
Lite som att ge någon en påse tuggummi, munsköljd, tandborste och plackers. Indirekt syftar man ju på att någon har dålig andedräkt.

Årets Julklapp ska man kunna ge till vem som helst egentligen. Inte kan man ge en matkasse till någon som leder utav ätstörningar och/eller är anorektiker. Den personen hade garanterat tagit illa upp.
Jäkla skämt:gun_bandana:

Wagner 2011-11-15 09:44

Där gjorde väl sig bolagen en hacka. Tyckte hela upplägget kändes skumt med helkroppspyjamas som favorit och så ramlar det in en vinnare som ingen verkar ha tagit med på totalisatorn. Smart. :whistling:

Donald 2011-11-15 12:01

Det konstigaste tycker jag är att det är en förbrukningsvara och något som de flesta varken skulle vilja ha eller ge bort. Bara två gånger tidigare är det en förbrukningsvara som blivit vald (doft och upplevelse) och dessa är ju mer av presentkaraktär.

RobinD 2011-11-15 12:03

Det luktar konspiration lång väg! HUI har ihop det med bolagen no doubt!

Spoiler:
:evilgrin39:

Pohjan 2011-11-15 12:08

Nej detta var ingen "rolig" årets julklapp. Undrar hur många som kommer ge bort årets julklapp iår??

Pacman 2011-11-15 12:31

Jo måste väl vara presentkorts varianten i så fall, vem fan kommer och ger bort en påse mat på julafton....finns ju inte direkt brist på den varan då :D

Shell Peppe 2011-11-15 13:12

Funderade på att ge detta till mina anställda i år :skamsen: blir nog till att tänka om med tanke på reaktionerna här..

zimzelen 2011-11-15 13:24

Det intressanta nu är... vem här kommer att få en matkasse i julklapp :)

Norrman90 2011-11-15 13:32

Citat:

Ursprungligen postat av Shell Peppe (Inlägg 150766)
Funderade på att ge detta till mina anställda i år :skamsen: blir nog till att tänka om med tanke på reaktionerna här..

Som en julklapp från ett företag tycker jag det känns helt okej, men att komma med en kasse mat som julklapp till farmor på julafton känns konstigt :D

dellgren 2011-11-15 14:34

Då får jag väl gå emot strömmen och tycka det är ett helt fantastiskt och rätt val! Jag hade inte själv tanken på att det skulle bli valt men nu med facit i hand är det en kanongrej!

Jag hoppas ju naturligtvis att det är i form av ett presentkort som matkassen ligger under granen. Jag känner många som använder sig av denna tjänst och dom är mycket nöjda. Helt rätt i tiden och bra val av HUI!