Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Papperskorg (https://www.sharps.se/forums/papperskorg/)
-   -   FIX MATCH - SERIE A (https://www.sharps.se/forums/papperskorg/7566-fix-match-serie/)

Ljepoje 2011-04-29 16:08

FIX MATCH - SERIE A
 
Har fått information utav en "informatör" från ett Italienskt spelforum (namn anges icke) att helgens Serie A match mellan Catania & placerade Cagliari är/kan vara en s.ka "fix-match". Catania ligger för närvarande på 15:e plats, medans Cagliari ligger på 11:e plats.

Senast lagen möttes den 12/12 2010, vann Cagliari över Catania med hela 3 - 0 på hemmaplan.

Oddsen på Cagliari har under veckan "skjutit" upp i höjden, och ligger hos de flesta runt 9,50 - 9,70@! Medans Catania ger 1,35@ !


Det har även spekulerats att matcherna AC. Milan - Bologna samt Bari - AS Roma skulle kunna vara "fixade", då oddsen på exempelvis Bologna ligger på 12,00@ & Bari 9,30@ !

Nu kan man undra varför ? Ja, finnes många orsaker! Men tittar man på statistiken från de senaste head-to-head matcherna och datum så förstår man att det är ICKE en slump!

Jag personligen kommer ICKE kunna låta bli, så jag kommer spela på samtliga högoddsare :D

Samtliga matcher spelas Söndagen den 01.05.2011!

Rille 2011-04-29 16:16

Christian Borell antydde i senaste eurotalk att bologna inte spelade fotboll senast mot cesena och att hela Italien surrar om att Roma ska "få" 4e platsen.
http://www.svenskafans.com/fantv/program/75.aspx

madjedo 2011-04-29 16:21

det har varit spekulationer kring uppgjorda matcher de senaste två veckorna...

vissa verkar ha varit uppgjorda, medans andra som antogs vara det, visade sig inte vara uppgjorda.

Bologna och Cagliari har inget att spela för.

Om Milan - Bologna är riggad, så är den riggad till milans fördel.

Med det sagt så har jag inga kommentarer huruvida jag tycker oddset stämmer eller inte. Vissa av lagen som sägs ha >80% vinst chans.... endast lag om barca har typ den procenten.

Boone 2011-04-29 16:21

Nog för att det är intressant med "fixade" matcher, men du får nog delge lite mer detaljer kring varför du tror matcherna är fixade annat än att oddset är högt och att matchen spelas i Italien.

madjedo 2011-04-29 16:29

mm, och informatör från "italiensk spelforum" ska nog tas med nypa salt. Alltså dessa spekulationer är så utbreda i Italien så det bara inte finns. Diskuteras i talkshows & allt möjligt efter matchen.

*edit: men hey, lägg en tia på trippeln vet jag. Kan vara ens lyckodag, trots allt 10 laxar som man kan kamma hem :D

*edit 2: och slutligen, om du verkligen skulle inneha denna information... vad gör du här och skriver?

DamageINC 2011-04-29 16:47

Om du tror att det är fixade matcher, och bolagen också tror det och har korrigerat oddsen efter det, varför ska du spela på högoddsarna? Det om något är ju att säga emot sig själv.

Ljepoje 2011-04-29 17:05

Svar "rakt-av", varför / hur osv ... Kan man icke 100% ge svar på. Det enklaste hade varit att rådfråga M.Hedman eller A.Ekdal :P. (skämt å sido)

Men Serie A lider mot sitt slut & det har mycket att göra med hur "förutsägelsen" utav hur/vart lagen kommer sluta i tabellen. Exempelvis > ligaplacering, upp/ned-flyttnig, penganöd, spelarförsäljning/spelarköp, manager/ ägar byte etc påverkar hur lagen/spelare presterar i de återstående matcherna.

Detta spel har idag "cirkulerat" runt nu på olika forum, är man sök- flitig & tittar på head-to-head så förstår man... De sista 4-5 liga omgångarna är tumregler =)

Ljepoje 2011-04-29 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av DamageINC (Inlägg 120367)
Om du tror att det är fixade matcher, och bolagen också tror det och har korrigerat oddsen efter det, varför ska du spela på högoddsarna? Det om något är ju att säga emot sig själv.


Fungerar ej riktigt så, korrigering av odds* efter att du lagt/köpt ett bud bryter indirekt mot "regel-verket" (Checka upp EU-regelverk). Det kan jämföras som ett försäljningskontrakt mellan försäljare & köpare.


Exempel :

Köper jag idag en TV för 4.500SEK & elektronikföretaget "höjer/sänker" TV-varan imorgon ir efter några dagar. Så kan inte elektronikföretaget jag köpt det utav kräva "mellanskillnaden" (eller ett återköp) tillbaka.


A deal - is - a deal

:)

DamageINC 2011-04-29 17:28

Men snälla nån, du förstår verkligen inte vad jag menar. Bolagen är självklart medvetna om att det snackas läggmatch och då korrigerar de oddsen efter det (och nej, jag menar inte att de ändrar ditt spel EFTER du har lagt det :whoco5: ). Det är ju därför oddset på Catania står i 1.4, trots att det är på tok för lågt mot om det var säkert att matchen skulle vara fair and square.

Eftersom du verkar tro på att det är läggmatch så förstår jag inte varför du ska lägga dina pengar på högoddsaren, eftersom de kommer att lägga sig enligt dig.

Ljepoje 2011-04-29 17:39

Det är som sagt inte JAG som fört fram spelförslaget, utan det kommer "utifrån" pga de olika spekulationer som cirkulerar. Antigen spelar man eller ej, du kan juh låta blir eller hur ? =)

Fotbollen i Italien är välkänd & lägg/fix - matcher är inget nytt...Allt handlar väl om intresse idag. Se bara hur olika "investments" kliver in i fotbollsvärlden - du har fotbollslag (Getafe Team Dubai, Salzburg Red Bull etc), arenor (Swedbank, Allianz- arena etc) osv som "döps" om & blir "någons privata-del".

DamageINC 2011-04-29 17:43

Ja men kan du svara på varför du ska spela på högoddsaren när det är det andra laget som kommer vinna om det verkligen är en läggmatch??

Jag förstår inte hur det kan krävas tre inlägg att få fram budskapet.

Ljepoje 2011-04-29 18:00

Citat:

Ursprungligen postat av DamageINC (Inlägg 120387)
Ja men kan du svara på varför du ska spela på högoddsaren när det är det andra laget som kommer vinna om det verkligen är en läggmatch??

Jag förstår inte hur det kan krävas tre inlägg att få fram budskapet.

Eftersom det är CAGLIARI som är HÖGODDSAREN (Cagliari är 11:a och har 5-6 matcher kvar att förbättra sin pos/utfall + de slog Catania senast med 3-0!).. Hur fasiken kan då Catania vara favoriter ? No sense, ir hur ? Läs posten noga! :lol:


Refererar till ett utav mina tidigare spel (se nedan)

Arrangé : UEFA Champions Leaguè
Lag : FC Twente - Villareal (1-3)
(Notera att Twente ledde/vann 1:a halvlek)

Spelmöjlighet : Villareal vinnare 2:a halvlek

Val : Villareal 2
Resultat : 2 (1-3)
Odds :11.00@

Vinst : **. ***,**

RobinD 2011-04-29 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av Ljepoje (Inlägg 120390)
Eftersom det är CAGLIARI som är HÖGODDSAREN (Cagliari är 11:a och har 5-6 matcher kvar att förbättra sin pos/utfall + de slog Catania senast med 3-0!).. Hur fasiken kan då Catania vara favoriter ? No sense, ir hur ? Läs posten noga! :lol:


Refererar till ett utav mina tidigare spel (se nedan)

Arrangé : UEFA Champions Leaguè
Lag : FC Twente - Villareal (1-3)
(Notera att Twente ledde/vann 1:a halvlek)

Spelmöjlighet : Villareal vinnare 2:a halvlek

Val : Villareal 2
Resultat : 2 (1-3)
Odds :11.00@

Vinst : **. ***,**

Ja men den där matchen surrades det inte om läggmatch kring, jämför rätt saker.

DamageINC 2011-04-29 18:23

Citat:

Ursprungligen postat av Ljepoje (Inlägg 120390)
Eftersom det är CAGLIARI som är HÖGODDSAREN (Cagliari är 11:a och har 5-6 matcher kvar att förbättra sin pos/utfall + de slog Catania senast med 3-0!).. Hur fasiken kan då Catania vara favoriter ? No sense, ir hur ? Läs posten noga! :lol:


Refererar till ett utav mina tidigare spel (se nedan)

Arrangé : UEFA Champions Leaguè
Lag : FC Twente - Villareal (1-3)
(Notera att Twente ledde/vann 1:a halvlek)

Spelmöjlighet : Villareal vinnare 2:a halvlek

Val : Villareal 2
Resultat : 2 (1-3)
Odds :11.00@

Vinst : **. ***,**

Ja, jag har läst posten, och du hänvisar till en informatör som påstår att det kan vara en läggmatch. Du verkar tro på din informatör, men du säger ÄNDÅ att du ska spela på alternativet som (om det nu är läggmatch) ska lägga sig.

Det som rimmar illa är att om du nu litar på denna informatör, varför spela emot hans tips? Eller har du fått det hela om bakfoten och tror att oddset stiger på det laget som på förhand "ska" vinna en läggmatch? :no:

DamageINC 2011-04-29 18:26

Citat:

Ursprungligen postat av Ljepoje (Inlägg 120390)
Hur fasiken kan då Catania vara favoriter ? No sense, ir hur ?

Av precis den anledningen du nämner i första posten såklart. Det är en potentiell läggmatch.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved