Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-09-26, 14:55   #1
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

2018-09-26 19:00 Hammarby - Elfsborg (Allsvenskan)


2018-09-26 19:00AllsvenskanHammarby vs Elfsborg -1.5 FT 4 2.950
Unibet
Alexander Axén vet när det är läge att ligga lågt.
I pausen mellan Häcken och IFK Göteborg fick han någon fråga, minns inte exakt, på vilken han svarade att Göteborg behöver en snabb reducering, "får häcken 3-0 kan det bli svårt".... KAN ??? haha ok, gäller att inte stöta sig med laget som har en av de större skarorna av anhängare (eller var det möjligen ett förtäckt hån??).


En kommentator, som desperat försökte hålla liv i matchen, fick det senare att låta som att reduceringen till 4-1 skulle vara början på något stort.
Jag blir så trött på illa underbyggda påståenden som egentligen enbart tjänar högst subjektiva syften och inte har mer än något ytterst långsökt i substans.

Inför kvällens fight mellan Hammarby och Elfsborg har en av fantomerna(minns/vet inte vilken) yppat ordet "Derbybaksmälla" som beskrivande över vad som väntar, uppbackat av publiksiffran 49000 från drabbningen på friends. Samma ord undviker Mr X i sin rek, och beskriver istället samma effekt i mental aspekt.
BULLSHIT säger jag, och har samtidigt oddsmarknaden med mig när Hammarby står runt 1.70, åtminstone vad gäller troligt utfall och därmed populistiskt gångbart

Förväntningarna på Hammarby har måhända kommit ner på jorden, och möjligen kan en Derbyförlust, sånt kan(!) hända, mot DIF samt en prestation borta mot Sirius som trots allt inte räckte till vinst, tyda på en något vikande form, DET isåfall talar mot Hammarby idag, inte någon förmodad reaktion benämnd "Derbybaksmälla"... det behövs, trot om du vill, inte en baksmälla för att förlora en fotbollsmatch mot ett lag från samma division!
Nåväl, nu tror ju inte jag att alla spelare är lika utan där kommer att vara de som tvärtom blir peppade och spottar i nävarna istället för att bli utmattade och ge upp pga ett ändå rätt knappt förlorat derby!

Vissa förståsigpåare prisar AIK-målvaktens räddning av stolpskottet som med tillräcklig marginal studsade målvaktens väg ... jag tar mig för huvudet och blir bara matt, det ÄR vinnarna som skriver historien, tillskrivs historien eller whatever...
Och... som de säger i hockeyn "en bra målvakt har tur" "stolparna är en målvakts bästa vän" osv ... själv tror jag på slumpen, tillfälligheter även om jag också förstår ruset när spelet och reflexerna sitter. För mycket motgång är inte bra men inte heller hybris.

Nej, ikväll är det ny match och det vet spelarna på den här nivån. Elfsborg ska inte komma och sticka upp bara för att vi råkade förlora mot serieledaren!
Inga kända spöken existerar mellan Elfsborg och Hammarby, resultaten har varit ungefär som förväntat sett till "overall" prestationer tidigare säsonger.
I år är Hammarby bättre och resultaten på slutet ser jag som tillfälligheter åt det negativa hållet lika väl som tidigare prestationer "kan"(citat) vara ett resultat av ett bättre flyt...
Elfsborg har ett uselt anfall och dåligt försvar, näst senast tappade de en ledning med 2-0 mot Göteborg, förvisso borta (samma Göteborg som fick storstryk av Häcken häromdagen), senast 1-0 seger mot Örebro hemma.
Motståndet i kombination med hemmamatch och förhoppningsvis utan "Derbybaksmälla" (dvs negativt utfall), gör att jag siar om en klar seger med MINST två måls marginal (spelet heter revansch!) !
En dags vila skiljer lagen och det går ju inte att tolka positivt ur Hammarbys synvinkel, men vad säger man, upp på hästen igen, som om det skulle behövas (Herregud, vi har faktiskt förlorat förut oxå)

Jag tror faktiskt att spärrarna och måltorkan släpper, möjligen på bekostnad av försvaret ikväll, så jag saluför inte huruvida det slutar 2-0, 3-1 eller kanske tom 4-2 ikväll...

Jag rekar till oddset 2.95 i avsikt att straffa Unibet, dock utesluter jag inte, om nu marknaden anammar baksmälleteorin, att ett högre odds kan finnas tillgängligt runt tre timmar innan avspark.

Spela på Unibet och få Se bonus här

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+7)

Senast redigerad av ExtremtRik den 2018-09-26 klockan 16:01. Anledning: ändrade namn till det rätta, Alexander Axén.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-26, 15:11   #2
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Uttryckte det inte explicit i min text så ett tillägg:

Pressen fanns i Derbyt - den störde inte.
Pressen finns inte ikväll - den stör då inte heller nu!

På dem!! Forza Bajen!!
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-26, 15:17   #3
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Äsch Tjommen heter kanske inte Olof Mellberg? Vet tyvärr inte vad han heter
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-26, 15:18   #4
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Äsch Tjommen heter kanske inte Olof Mellberg? Vet tyvärr inte vad han heter
Tänker du på Glenn Hysén? Slänger bara ur mig ett namn från trakten kring Göteborg
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-26, 15:19   #5
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Menar alltså en av deras experter eller vad han nu är.
Dessvärre går inte rekarna att redigera ens innan spelstopp.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-26, 15:20   #6
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Haha Glenn, ja kanske , men han e inte Göteborgare så då blir det genast mycket svårare att gissa ...
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-26, 15:24   #7
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Namnet har ingen betydelse i sammanhanget även om kanske O.M. kan känna sig oskyldigt utpekad att vara överdrivet diplomatisk

Edit:
Alexander Axén ska det va, inget annat även om han ser ut som en "Mellberg" osv

Senast redigerad av ExtremtRik den 2018-09-26 klockan 15:59.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-26, 15:46   #8
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Menar alltså en av deras experter eller vad han nu är.
Dessvärre går inte rekarna att redigera ens innan spelstopp.
De redigeras enbart i forumdelen och inte på nyhetssidan!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-26, 16:17   #9
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Btw
Vad Mr X däremot vet värdet av är att gå emot public, och visst verkar det i vanlig ordning bli storstadslaget som går nedåt i odds, från att till att börja med ha stigit lite.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td