Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   one-Bombenbolag vid rullpott (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/14573-one-bombenbolag-vid-rullpott/)

one 2013-01-07 13:09

one-Bombenbolag vid rullpott
 
Startar en dagbok för att försöka styra upp ett bolag som spelar bomben på Svenska Spel vid de tillfällen då det är rullpott.

Vi har kört ett bolag under en period som jag annonserade i Maijadonas dagbok för ett tag sedan. Intresset var från början hyfsat stort men har efterhand svalnat. Vet inte om det beror på uteblivna vinster, jultider eller ovanligt många rullpotter på kort tid;) Hur som helst har det varit svårt att få in pengarna till bolaget i tid.

Jag tänkte nu göra ett nytt försök att sparka igång det hela. Har vi dessutom en dagbok som är dedikerad till projektet är det lättare att annonsera när det är dags för spel och vi har ett ställe där man enkelt kan gå in och hitta den aktuella raden.

Min tanke är att vi blir minst 10 stycken som kan tänka sig att vara med varje gång, vi satsar 150kr/skalle och omgång. Pengarna ska vara inne i bolaget senast 22:00 kvällen före en rullpottsomgång.

Skicka iväg ett PM till mig om ni är intresserade av att vara med, även ni som varit med tidigare får gärna skicka PM om ni vill vara med:cheers:

V75fahlle 2013-01-07 13:39

Bra med en egen tråd för detta ändamål! :KO:

one 2013-01-07 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av V75fahlle (Inlägg 223002)
Bra med en egen tråd för detta ändamål! :KO:

Tror absolut att det är en fördel med en dagbok:)

Målet är att vara igång till onsdagens omgång om intresset är tillräckligt stort.

one 2013-01-08 07:10

Bandy på programmet imorgon. Har vi någon bandyguru ibland oss;)

Sandviken-Villa
Sirius-Bollnäs
Västerås-Edsbyn

Jag hoppas det kan fylla på med några personer till i bolaget:)

robfri 2013-01-08 07:52

Guru är väl att ta i, men vid en snabb anblick känns sandviken-villa som en målrik historia, sirius-bollnäs målsnål, västerås-edsbyn vete fan....

schtek 2013-01-08 09:39

Jag har ingen vidare koll på bandyn faktiskt, men efter kollat lite statistik på matcherna kan man konstatera detta:

Sandviken gör mycket mål och släpper in mycket mål. Har bra form, vinst 3 senaste. förlorade förra mötet mot villa borta med 6-4. Innan dess vunnit 4 gånger mot villa i rad och 2 senaste 2012 på hemmaplan (en match finalen!, en i serien)

Villa Gör också mycket mål och släpper in lite mindre än Sandviken. På 5 senaste matcherna har villa 2 vinster hemma och 3 förluster på bortaplan.

Känns som en match där båda lagen borde mäkta med minst 4 bollar var och där sandviken borde ha fördel av hemmaplan och bättre form.

Sirius har ingen vidare form, en vinst på de 7 senaste matcherna. som robfri var inne på känns det som en målsnålare historia denna matchen. 12 senaste matcherna lagen emellan har inte gått över 9 mål totalt.
Bollnäs har 3 raka förluster, men raka 3 vinster innan det. Har vunnit 5 senaste matcherna mot sirius. känns som en jämn match där kanske sirius har chans med hemmaplan men går inte räkna bort bollnäs.

Västerås har två raka förluster i bagaget. V,O,V,O,V innan dess. gör rätt mycket mål och släpper in en hel del (89-76). har vunnit sina 2 hemmamatcher mot edsbyn på de 5 senaste matcherna lagen emellan (vunnit med 6-2, 6-4)
Edsbyn i sin tur har på sina 5 senaste matcher V,F,V,F,V. vinsterna tagna hemma och en vinst borta mot sirius. Inga jättejämna matcher lagen emellan senaste åren(11/12) förutom 6-4 vinsten till VSK 2011. senaste matchen vann edsbyn hemma med 11-5 och hemmamatchen innan dess 9-0.
svår match att gissa resultat på då lagen slagit varandra på respektive hemmaplan. i tabellen ligger edsbyn 5 p. före VSK. jämn match att vänta denna gången? hemmaplan avgör?

Oddsen på svs ser ut som följer:
Sandviken - Villa L (2.15, 3.10, 2.15)
Sirius - Bollnäs (2.55, 3.30, 1.80)
Västerås - Edsbyn (2.35, 3.20, 1.95)

kanske kan vara till någon hjälp. har ingen koll på skador osv. men det kanske någon annan har koll på?

one 2013-01-08 12:26

Bolaget skapat och inbjudningarna är ute:)

Finns fortfarande plats om fler är intresserade;)

V75fahlle 2013-01-08 13:58

Era synpunkter hittills verkar bra.

Andågende Västerås - Edsbyn så skulle jag tippa att Västerås vinner i kraft av hemmaplan och att Edsbyn max gör 3-4 mål.

schtek 2013-01-08 14:23

Om jag kollat rätt så ska det bli rullpott på bomben 1 fredag (upp emot 200 000) och på söndag (upp emot 90 000), om jag räknat rätt.:popcorn:

Spännande vecka. hoppas den börjar bra redan imorgon.:cheers:

Krille25 2013-01-08 14:27

[email protected]

11433 2013-01-08 20:04

Sandviken (2,3,4) - Villa (2,3)
Sirius (4,5,6,7) - Bollnäs (5,6,7,8)
Västerås (3,4,5) - Edsbyn (2,3,4)

V75fahlle 2013-01-08 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av 11433 (Inlägg 223329)
Sandviken (2,3,4) - Villa (2,3)
Sirius (4,5,6,7) - Bollnäs (5,6,7,8)
Västerås (3,4,5) - Edsbyn (2,3,4)

Jag tror det kan bli lite fler mål i match 1, annars bra!

robfri 2013-01-08 21:03

oxå inne på fler mål i match 1, sen vete katten om bollnäs orkar med 5 mål & uppåt på bortaplan..match 3 känns dock helt vettig

one 2013-01-08 21:07

Citat:

Ursprungligen postat av V75fahlle (Inlägg 223343)
Jag tror det kan bli lite fler mål i match 1, annars bra!

Jag är oxå inne på det blir målrikt mellan Sandviken och Villa. Tror däremot inte att Sirius-Bollnäs skenar iväg, tror att det kan bli den målsnålaste av matcherna.
Sista matchen känns som den kan sluta precis hur som helst...

Bandybomben överhuvudtaget brukar betyda bra med :moneybag:, om man sätter den.

schtek 2013-01-08 21:50

Bandyn kan ge bra med deg ja.
nu är det svårt att veta vad strecken hamnar på med blotta 45k omsatt men man vill ju gärna ha lite goa streck med låg % när vi lirar ett stort system så vi är med när det smäller :KO:
Tex. 6,7,8 Mål på Sandviken, kanske att Bollnäs gör antingen få eller många. Och att Västerås gör en 6,7 mål.
Känns som man får vikta ganska mycket åt ett håll och hoppas man är rätt ute. För att gardera från typ 2 Till 7 mål varje lag blir svinigt dyrt och då vinner väl säkert ngn med 9-1 eller 1-0.:p



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved