Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   Måltipset vid jackpot (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/19002-maltipset-vid-jackpot/)

Slurf 2014-01-09 19:59

Måltipset vid jackpot
 
Har inte lirat detta på år och dar, men jag blev sugen nu när jag såg att det är jackpott på lördag. Har laddat hem radsofts programvara, "Målbonanza" och har från mina 14 utvalda matcher fått fram ett ganska kraftfullt system och billigt system genom mina reduceringar. Vissa matcher förekommer på betydligt fler kuponger än andra och jag har genom att ställa in avvikelser, antal nummer i rad och reduceringar genom valda utgångsrader fått ned radantalet till 306 (8-rättsgaranti) vilket skulle ge en systemkostnad på 765.

Jag vet inte vilket intresse som finns, men sju andelar känns rimligt, jag kan ta två om det inte blir fullt (om detta är möjligt på bolagspel över nätet på svs) och farsan kommer ta en. Jag kommer annars köra systemet själv, men med ytterligare reduceringar. Men ungefär en hundring per man är alltså tanken.

Jag är övertygad om att det finns värde i att spela på jackpotomgångar då jag utifrån mina egna erfarenheter av att jobba i spelkiosk är rätt så säker på att man dessutom ställs mot främst automatiskt genererade system från lördagspåsar, även fast det säkert finns en och annan som analyserar igenom och lämnar in smarta system. Att det däremot kan ta ett tag innan det slår är ju en annan femma. Jag tycker att detta är en intressant spelform och jag är absolut villig att köra varje jackpotomgång om idéer finns, så bolaget skulle i framtiden köra när det finns intresse.

Får jag svar kan jag skriva mer om upplägget denna omgång här i tråden.

knoddas 2014-01-09 20:25

Jag är intresserad av en andel

mdani 2014-01-09 21:13

Jag med

Slurf 2014-01-09 21:47

Kul, vi kanske blir fullt då.

Jag anser att de tre sista matcherna, de i League Two, alla ser ut att bli hyfsat målfattiga och måltipset ger ju företräde till de matcherna längre upp och bookies ger en bit över 2ggr i odds på över 2.5 på alla dessa matcher, de stryks bort.

Bortsett från matcherna Blackburn - Doncaster, Hudds - Millwall och Wigan - Bournemouth så ser även Championship ganska målfattigt ut.

Det är i PL och League One som jag tycker mig ha hittat flest målrika matcher. Brentford - Port Vale, Colchester - Gillingham, Coventry - Crawley town, Oldham - Stevenage, Rotherham - Crewe och Swindon - Peterborough blir valen där.

Jag ser potential i alla fem PL matcher och har med alla. Både Norwich och Crystal Palace har spelat ganska målsnålt på slutet, men jag tror ändå att det kan dra iväg till 4-5 mål i en av matcherna ganska enkelt. Fulham, Southampton och West Ham har haft ett antal hetsiga resultat på slutet och det känns som matcher där det lätt kan bli 4-5 mål om det smäller till lite.

Reduceringar:

Jag har reducerat ned denna 3003 rader till 306 st, dvs en reduktion på nästan 90%.

Jag väljer att reducera bort alla rader med tre nummer i rad, sätter en avvikelse mellan högsta och lägsta nummer till minst 18, och en avvikelse mellan näst högsta och näst lägsta nummer på minst 10. Summan av alla nummer i raden måste vara minst 70 och som högst 150. Jag satte även in en lägsta och högsta-summa av de fyra lägsta respektive fyra högsta numren, men många av dessa tidigare reduceringar medför ju att det inte har någon effekt, dvs de övriga reduceringarna innebär redan att de villkoren måste uppfyllas.

Utgångsraderna innebär följande. Minst tre av League One matcherna måste bli med på den vinnande raden. Minst en match av 3,4,11 måste vara med, maximalt två st av matcherna 2,6,14 får vara med. Maximalt tre st av matcherna 1,2,3,4,5,6 får vara med. Minst en av match 4 och 11 skall vara med, maximalt två st av matcherna 1,5,6,14 får vara med, maximalt en av match 5,6 får vara med, maximalt två av matcherna 6,11,14 får vara med.

Detta för prioritera vissa matcher jag tror på framför andra samt att se till att få en vettig spridning och bara ha mest rader som jag ser som realistiska, jag har alltså inte med mer än tre stycken av de sex första matcherna på en rad och jag har inga rader med fler än två matchnummer i rad. Jag tycker det är ett billigt och slagkraftigt system.

Valda matcher:
1,2,3,4,5,6,11,14,17,18,19,23,24,25.

Slurf 2014-01-09 22:05

Då var det fullt, verkligen kul med ett sådant intresse! Knoddas och mdani får gärna PMa er email så får ni en inbjudan till bolaget. Vill ni inte vara med så får ni gärna säga till så fort som möjligt.

Slurf 2014-01-09 22:36

Det blev precis fullt innan en till kille hörde av sig, jag släpper in honom så att vi blir 8st, det är en jämn och fin summa. Då blir det strax under 100kr per man.

mikaels 2014-01-09 22:45

du bad mig sätta in 110, är det inte lämpligt att övriga gör det också?!?, hälsningar farsan:)

Slurf 2014-01-09 22:47

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 308476)
du bad mig sätta in 110, är det inte lämpligt att övriga gör det också?!?, hälsningar farsan:)

Det var när jag trodde att vi skulle bli max 7st, nu blev vi 8, systemet är på 765kr. ;) Vissa satte in mer än så, inte heller fel ifall vi bara skulle bli sju, två har ju bara anmält intresse.

mikaels 2014-01-09 22:48

ta in 110 o korrigera någon av förutsättningarna, om det går...

mdani 2014-01-10 17:07

Kraftig reducerat system. Är det 8 rätts garanti om alla villkor är uppfyllda?

Slurf 2014-01-10 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av mdani (Inlägg 308681)
Kraftig reducerat system. Är det 8 rätts garanti om alla villkor är uppfyllda?

Ja, förutsatt att programmet fungerar som det skall. Lite av en chansning det där med att max tillåta två nummer i rad, men det kändes som en realistisk åtgärd för att få en vettig systemkostnad.

11433 2014-01-10 17:47

Jag kan tänka mig att öka insatsen

Slurf 2014-01-10 17:57

Citat:

Ursprungligen postat av 11433 (Inlägg 308702)
Jag kan tänka mig att öka insatsen

Jag kan tänka mig att spela mer i framtiden, men nu är det ändå mindre än ett dygn kvar och de flesta har satt in en summa som inte tål någon större utökning av systemet, så att börja försöka kontakta alla och ändra insatsen (vilket alla inte kanske är sugna på) känns inte som en så bra idé.

Vi är ju sex i bolaget som är aktiva och har fört över pengar och det är två jag väntar på, har gett dem fram till 21.00 ikväll, annars går platsen till en annan användare och sedan går den sista till den som är först av dessa två tidigare nämnda.

Jag snackar förövrigt gärna ihop mig med andra och resonerar kring eventuella framtida omgångar, dvs om matchval, reduceringar och insats.

Slurf 2014-01-10 21:04

Då blev vi 8st och systemet är inlämnat, Coventrys match spelas på söndag vilket nog är väldigt ovanligt för måltipset.

Knoddas blev av med sin plats till förmån för en annan, är man inte anträffbar på nästan ett helt dygn kvällen innan när ett nytt bolag skall sättas upp så blir det svårt, jag ville ju som jag skrev i mailen inte behöva jaga någon under lördagen.

Lycka till till oss.

Slurf 2014-01-11 15:56

Är ganska nöjd med upplägget, inga mål i League Two matcherna och fruktansvärt målsnålt i Championship. Analysen var bra, valde bort MKD - Shrewsbury i League One där det tyvärr är tre mål i halvtid, Charltons match lottades till tre mål, vilket ju innebär att den med nästan 100%ig säkerhet inte kommer med då spelad match har fördel. Slår det bra nu i andra så kan det väl bli 6 eller till och med 7 rätt. Det är ändå 0-0 i både match 4 och 11 och en av dem finns på varje kupong, så 8 rätt är ändå ganska kört.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved