Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-04-22, 22:15   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

V86 (24/4) - 25 kronor andelen (matematiskt)


https://www.atg.se/?sharedBet=true&c...8-ca70f4a7fdb9

Jag kör två olika system den här onsdagen då det är min hemmabana som kör hälften av avdelningarna. Jag ska nämligen bege mig ut på en vandring på mer än en månad från torsdag så jag kör en liten "inför vandringen satsning". I en annan tråd finns det mer information om ett reducerat filsystem som kommer lämnas in. Där kostar andelarna 111 kronor styck.

Här kör jag 25 kronor styck i ett matematiskt system. Köper själv fem stycken och kommer bygga systemet genom att ta ut två till tre riktigt spelvärda spikar som inte är så mycket streckade. Utan att ha tittat igenom startlistorna så gissar jag på att de landar kring 8-25% ungefär. Därför behöver vi inte tänka så mycket på resten av uppbyggnaden för att inte spela rader som ger för lite och att vi därmed går miste om femrättsutdelning etc.

Förhoppningsvis helgarderar vi något lopp och försöker få in fler skrällar men utöver spikarna går det ju att låsa lopp på hyfsat högt streckade hästar.

Så den som vill jaga lite pengar (med förhoppningsvis värde) i raderna kan köpa in sig på en eller flera andelar.

Här kan man följa uppbyggnaden lite mer synligt under onsdagen än vad som går att göra i filsystemsbolaget. Bägge system kommer dock att arbetas med noggrant. Vi siktar mot de större potterna och om det sen är 25 000 eller 4 000 000 återstår att se. Allt beror på hur omgången ser ut och var vi vill lägga våra streck. Men rader som inte ger något eller är underbetalda i de nedre regionerna försöker vi verkligen undvika.

https://www.atg.se/?sharedBet=true&c...8-ca70f4a7fdb9
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 11:21   #2
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Har så smått börjat skissa på en ram där spikarna eventuellt kan tas från. Men tidiga tankar som är till viss del spontana så mycket kommer ske fram till inlämning imorgon!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-24, 07:28   #3
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

13 andelar sålda och vi kör på så länge det går. Maxar vi 50 andelar så gör vi. Jag sätter ingen begränsning idag.

Det finns som jag skrev ovan en liten ram ovan som enbart handlar om spikalternativen. Det här matematiska kommer bygga på två till tre spikar med värde i som inte är streckade alltför högt just för att inte bli så tvingad att hoppa över favoriterna helt i övriga lopp. Tanken är alltså att oavsett rad med spikarna inne så ska det bli utdelning på sex rätt!

Julia Pellini, Charrua Forlan och Gideon H Renka är väl de mest tänkbara spikalternativen nu även om det finns fler. Både i de loppen där enbart en häst är markerad men även där flera hästar streckats än så länge!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-24, 08:27   #4
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Visserligen långt till första start och mycket kan så klart ändras på vägen. Det matematiska systemet börjar dock ta form.

Velar mycket mellan spikarna och just nu testar jag att köra med Il Boscaiolo och Ilydia Boko. Mycket pga procenten på dessa två. Övriga som nämnts ovan är också aktuella. Dock kommer jag med största säkerhet gardera i första. Gento känns nästan klar där men ett lås på två halvfavoriter kan det tänkas bli i inledningen.

Det matematiska systemet här kommer bygga på att slagkraftigt system ifall spikarna sitter och med lite tur s studsar bollarna rätt sen även i övriga lopp.

Jag gör ju även ett filsystem och har därför öppnat upp ett tillsammansbolag. Där kommer det med stor sannolikhet bli Nero Maximus som första spik. Letar fortfarande efter en andra sannolik häst att spika för att sen ställa lite krav i övriga lopp. Se egen tråd för detta. Här har det inte uppdaterats så mycket dock!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-24, 09:30   #5
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Tidigt på dagen och mycket kan ju hända ännu men ett första utkast finns. Det som jag just nu funderar på är var jag ska strecka hästar längre ner i strecklistan. Möjligen helgarderar jag något om det blir tillräckligt med andelar. Som spikarna är just nu vill jag inte i ren galenskap plocka bort de jag tror på med mer streck för att bara slänga dit random lågstreckade för att verkligen få ett system som kan smälla. Redan nu finns det bra med potential i uppbyggnaden tycker jag.

Men ju mer jag studerar dagens omgång ju mer lutar jag åt att det blir favoritbetonat. Så man kanske skulle dunka på de låga utdelningsintervallerna hos ATG
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-24, 10:17   #6
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Kommer ta en paus nu ett tag. Behöver inhandla lite saker till min vandring imorgon. Kommer dock att ta med datorn och sätta mig och fortsätta studera det hela på något bibliotek eller liknande där man har "lugn och ro".

Men uppbyggnaden har börjat ta form för det matematiska. Känner mig riktigt nöjd just nu och jag säger som senast det kändes så. Jag tror jag kommer helt rätt på det i min ranking och sen återstår det att se om jag prickar rätt där jag går kort och vice versa.

Kanske kan vi dra nytta av det genom att jag även kör ett filsystem idag! Spikar olika hästar i de två systemen helt då jag ser många intressanta spikar idag!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-24, 16:44   #7
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Då Julia Pellini stukits i första avdelningen lutar det mesta åt spik på nr 6 Gento. Som den vann senast tror jag den är klar idag. Ska vara mycket som talar för annat strax innan start för att jag ska kasta om systemet. Kommer inte byta spik rakt av i första åtminstone utan då bygger jag om.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-24, 17:31   #8
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Största dilemmat nu är vilken av spikarna Il Boscaiolo eller Ilydia Boko jag ska stå fast vid och vilken som ska garderas.

Fördelen med den förstnämnde är att procenten är låg och den borde kunna få ett bra lopp, förhoppningsvis i spets om inte Björn hamnar där. Nackdelen är en lägre vinstchans men tidigare brydde jag mig inte då vi hade våra tre spikar men nu blev Gento i första som det verkar given i mitt huvud. Därav hittar vi en ny spik.

Fördelen med Ilydia Boko är att vill den bara trava så har den riktigt hög vinstchans. Dessvärre 22% streck.

Hjärnan säger så klart att vi ska spika Ilydia Boko men samtidigt hamnar vi nog inte enbart på rader som ger utdelning på sex och sju rätt också.

Spikprocenten på 32 - 18 - 21 känns lite hög. Samtidigt är det fina spikar om övriga loppen springer in rätt. Räcker ju med att en av de större giganterna faller. Så de flesta rader är ju skyddade från att en del av potten ska frysa inne men runt 50 rader hamnar nog där. Risk för några fler men vi borde vara hyfsat skyddade. Blir nog bara feelingen som avgör till sist men det är 80/20 just nu för den med större vinstchans - speciellt då det är galopp eller vinst vilket känns bra.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-24, 18:35   #9
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

24 andelar tagna. Finns 26 kvar för de som vill vara med. Systemet tar mer och mer form. Kommer dock lyssna på det sista här också innan jag tar besluten vart jag kommer luta vissa osäkra saker mot. Men spikarna och garderingarna känns bra även om det känns som man streckat "chanslösa" i sista avdelningen t ex.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-24, 19:26   #10
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

V86
Inlämnat: 2019-04-24, 20:26
Johan Salomonssons andelsspel
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2019-04-24
Start: 20:30
Kostnad: 630,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Gento (3, 1)
2: 2, 4 (7, 1)
3: 3, 4, 7, 8, 10, 11 (7, 8)
4: 7 Charrua Forlan (4, 8)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 (11, 10)
6: 2, 8, 13 (10, 4)
7: 2 Ilydia Boko (8, 13)
8: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (2, 3)

1x2x6x1x7x3x1x10 = 2520 rader.
2520 x 1 x 0,25 kr = 630,00 kr.
Totalt: 630,00 kr.
Min kostnad: 630,00 kr x 5/27 = 116,67 kr
Rättningskod: BPF GTR FBG
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-24, 21:00   #11
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Tjoho! Hela 32 kronor tillbaka. Inte ens nr 8 orkade in som först i sista loppet vilket borde gett oss lite mer pengar tillbaka kanske

Jaja, inte rätt omgång när det blir sådan favoritparad. Tråkigt Charrua Forlan var så dålig idag! Nu drar jag och vandrar. Ses om några månader
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td