Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   V86 (15/5) - 25 kr per andel - Jägersro och Solvalla (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/35846-v86-15-5-25-kr-per-andel-jaegersro-och-solvalla/)

AmaerildeRimfrost 2019-05-15 13:17

V86 (15/5) - 25 kr per andel - Jägersro och Solvalla
 
https://www.atg.se/?sharedBet=true&c...a-61b4cce686c1

Tillbaka efter vandringen lite tidigare än beräknat av diverse orsaker gör att jag tar fokus på V86 ikväll. Detta då det är min hemmabana. Möjligen åker jag ut där men stannar nog kvar hemma.

Oavsett tycker jag omgången känns småintressant då en del hästar jag följt lite extra noga startar. Vilka som kommer med återstår att se. Ännu inte valt spik då jag inte börjat hårdplugga omgången ännu. Men det finns några jag lutar lite åt och det är bl a Lukas Zaz trots relativt hög procent men det är många övriga lopp det kan skrälla i.

Jag uppdaterar här med tankar under dagen samt kommer systemet börja ta form inom kort dessutom så man kna följa en preliminär uppbyggnad. Ju närmare 19 klockan blir ju mer spikat blir systemet. Inlämning sker efter 20.00 och det kommer ske få ändringar då om ens några. Dock bra överblick på värmningar och det går att få ut mycket information på vinnarspelet i första avdelningen t ex.

25 kronor andelen och jag tar tre från början men kan köpa fler med eget eller andras konto. Inget maxtak på andelar (förutom ATG:s egna). Som vanligt försöker jag bygga systemet med potential i och det innebär när det är matematiska system att vissa favoriter utelämnas och eventuellt spikas en lågprocentare för att vi inte ska betala för mängder med favoritrader ingen blir särskilt glad över att sätta.

Nu kör vi igen! Blir andelsspel idag och på lördag. Sen flyger jag utomlands på tisdag och tar det lugnt istället för att klättra i berg. Kan dock bli lite spel även då eftersom jag kommer vara uppkopplad en del :)


https://www.atg.se/?sharedBet=true&c...a-61b4cce686c1

AmaerildeRimfrost 2019-05-15 15:12

I den fjärde avdelningen har jag just nu tre intressanta förslag.

Det första är att spika Moa Margunn som lär gå upp till 8% tippar jag. En kanonspik som borde vinna vart sjunde lopp eller så minst.

Samtidigt ser jag en del andra som stora hot där och har följt Scoth Brodde ett tag nu. Och ska jag strecka några stycken blir det 1, 3, 4, 5 och 6 medan om jag ska "helgardera" så åker även övriga med bortsett från nr 2 som det ser ut i dagsläget.

Fördelen är att om vi spikar Moa Margunn så har vi en bra början på uppbyggnaden med potential i systemet. Vi slipper rata favoriter bara för att...

Just nu enkelstreckad men det kan bli vilken av de tre ovanstående lösningar till slut.


Blir starkare i min övertygelse att Lukas Zaz blir en bra spik från sitt springspår. Bör kunna vara med framme direkt och lär då få överta.


Även tredje avdelningen känns heltäckt som det känns med ett trehästarslås som inte är det roligaste men de här ska vara huvudet högre.

AmaerildeRimfrost 2019-05-15 15:25

I sjunde avdelningen är jag inne på tre alternativ också. Antingen spikar jag Partizan Face som visat bra styrka och bör kunna tugga ner det här gänget. Alternativet är att låsa på de tre favoriterna - en tråkig variant. Alternativet är att ta samtliga hästar för de som inte är streckade känns inte så borta här även om det är ett litet fält vilket så klart gynnar de bättre hästarna.

AmaerildeRimfrost 2019-05-15 16:39

I den sjunde avdelningen velar jag fortfarande på upplägg. Dock kommer jag antagligen följa övriga spelarkollektivet samt oddssättarna och spika Alonso Caesar i den femte avdelningen. Ska vara bra vinstchans och jag hittar inget som känns riktigt hett där. Småsneglat flera gånger på Dream of Nature samt har jag svårt att släppa blicken från Speedy Sallöv som jag följt ett tag. Men här kan nog vinnaren vara vem som helst egentligen även om statistiken säger att de på dubbla tillägg ska ha det svårt. Så istället för att ta samtliga där så ser det ut som jag gör det enkelt. Spik och bläddra vidare...

AmaerildeRimfrost 2019-05-15 18:13

Nu har det börjat ta hyfsad form i uppbyggnaden och det kan vara ett riktigt bottennapp att plocka bort Alone. Men jag kan inte plocka med den som uppbyggnaden är i övrigt och sen är det ju bara väldigt oturligt ifall det skräller i några avdelningar och den vinner. Men ibland får man kasta tärningen och hoppas på det bästa.

Just nu står det mest mellan i hur jag ska hantera andra och sjunde avdelningen. Kan mycket väl slakta de flesta i andra avdelningen. Länge varit inne på att spika Thelma de Glatigne.

Återstår att se hur jag ska få ihop det här. Missade inlämningen till V5 på Jägersro men hade inlett med två spikar på Face-hästar och den första vann. Frågan är om inte Upset Face bara pulveriserar motståndet i andra!

AmaerildeRimfrost 2019-05-15 19:27

Usch usch usch! Blev en drastisk ändring i slutet då min tidiga spik helt plötsligt skulle gå med skor idag. Väljer därför att byta spik. Känns hemskt. Fanns inte tid för att bygga om hela systemet och jag väljer att gå på andrahandaren som jag tyckte såg fin ut och kommer den bara iväg så ska den ha bra chans.

Därför väljer jag att byta. Hoppas det var rätt den här gången. Plockade även bort någon häst och la till i ett annat lopp på slutet men det kändes helt klart bra. Så nöjd överlag även om jag så klart önskat ett reducerat idag och med utgång på bl a Thelma i andra avdelningen.

Har fått ruskig feeling för Charlock Wiking trots spår 12 i det där loppet. Var länge och sög på en karamell att spika den.

NU kör vi och hoppas det blev rätt den här gången. Kunde byggt det annorlunda men tror helt klart jag har vinnarna på en bra ranking idag!

V86
Inlämnat: 2019-05-15, 20:23
Johan Salomonssons andelsspel
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2019-05-15
Start: 20:30
Kostnad: 960,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6, 9, 10 (12, 8)
2: 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12 (9, 1)
3: 4, 7, 9 (1, 3)
4: 1, 4, 5, 10, 12 (6, 8)
5: 6 Alonso Caesar (2, 9)
6: 4 Captain Simcoe (11, 14)
7: 1 Crown Prince W.W. (2, 8)
8: 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 12 (2, 1)

4x8x3x5x1x1x1x8 = 3840 rader.
3840 x 1 x 0,25 kr = 960,00 kr.
Totalt: 960,00 kr.
Min kostnad: 960,00 kr x 7/39 = 172,31 kr
Rättningskod: CPK THV SNP

AmaerildeRimfrost 2019-05-15 21:08

Ja, sista ändringen gjorde ju att vi fick in åtta rätt men det är ju inte dessa pengar vi siktar på men hade nr 10 Earl Variera vunnit sista hade vi fått tillbaka en fin slant åtminstone. Så vet inte om jag är nöjd med att ha tagit med Alone till sist ändå. Jaja, tyckte det fanns någorlunda potential i systemet åtminstone. Men usch vilken kalldusch att det blir den där raden. Bu eller bä??

Åtta rätt är åtta rätt säger vissa, jag vet inte riktigt om jag håller med, men visst 25 000 med rätt vinnare i sista. Lite spännande att ha åtta av de elva ekipagen men det kunde slutat med sju rätt om Vincent Chase hade vunnit...



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved