Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-05-25, 07:49   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

V75 Solvalla (25/5) - 12 kr andelen


https://www.atg.se/?sharedBet=true&c...7-74df014b91e4

Siktar på att 50 andelar blir tagna, även om risken att det bara blir 20 finns. Köper själv åtta stycken.

De flesta gör sina egna andelssystem idag. Jag vill komplettera med mina egna idéer också då jag gillar omgången. Kommer som vanligt försöka ha en bra uppbyggnad där vi har potential i systemet - även om risken är att flera betrodda idag vinner.

Jag kommer dessvärre inte ha möjlighet att följa det sista snacket, utan inlämning sker vid 13-tiden. Därav den låga insatsen per andel. Som ett litet komplement och där man själv väljer lite hur stor del man önskar till en låg summa.

Kommer snart sätta mig vid datorn och kort därefter börjar jag löpande uppdatera om tankarna här som vanligt.

Så även om jag inte blir helt insatt idag känns formen god. Lite stolpe ut när pengarna blivit större.

Lutar tidigt åt att spika Marcello Wibb till den procenten trots bakspår. Men det återstår att se. Pengarna ska oavsett rulla in när jag får härlig massage!

https://www.atg.se/?sharedBet=true&c...7-74df014b91e4
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 08:20   #2
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Sitter verkligen och suger om Marcello Wibb nu. Senast bara lekte den ju hem det. Kan mycket väl bli en liknande avslutning idag. Samtidigt var jag inne på Charlock Wiking sist trots uselt utgångsläge. Den värmde bra och har fartresurserna. Nu klart bättre spår och det är nog värt att dubbla med den.

En av spikarna ser dock ut att trilla in i sista avdelningen istället, nämligen nr 10 C.D.. Känns som en tuff fransman som bör tugga sönder det här gänget om det bara blir rätt någorlunda vad gäller taktiken så den inte försöker krossa hela fältet utvändigt över tre varv. Då lär väl någon som suttit på en spårsnål resa kunna springa förbi på slutet.

Börjat plita ner några streck men inget är ristat i sten ännu!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 08:57   #3
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Systemet börjar ta form. Mycket tidigt ännu så klart men mina tankar går lite som såhär i det här stadiet.

I första avdelningen så är det inget snack om att Mellby Free är klart bästa hästen. Den har kapacitet så det räcker och blir över. Tråkigt spår så klart men Goop reder nog ut det där taktiskt då han tillhör den absoluta eliten vad gäller den biten.

Vad gäller Alessandro Gocciadoro så är det väl lite nedgående generellt på honom (slump och tillfälligheter så klart också). Att han ska vinna detta från utvändigt finns inte och jag tvivlar på att han kan stå hela vägen vid alltför tuff inledning. Åldern spelar nog ut sin rätt här. Den jag ser som klart mest överspelad här.

Shadow Gar är däremot given från sitt utgångsläge trots mest streckad. Kanske inte det roligaste att sitta på de två mest streckade i inledningen men jag plockar även med sämsta spåret här, nr 8 Elite du Ruel. Kan mycket väl profitera på ett hårt tempo och få chansen. Har tider i kroppen och varför inte inleda med en tvåprocentare?

Tycker det känns helgarderat i första. Innerspåret med Jorma känns som ett skämt att den är uppe på 12%. Men visst, rycks det skor där så kanske det kan bli aktuellt. Jag får avvakta lite där. Behöver läsa på mer.


Tredje avdelningen vore det ju bra om Gocciadoro fortsätter sin kräftgång men risken är väl att hästen vinner med 30 meter om han vill. Men för hög procent för att spika och det går ej heller lämna den utanför och bygga väck favoriten här. Känns väl relativt helgarderat med de fem jag hittills plockat ut där.


Ju mer jag studerar fjärde avdelningen så känns det som ett lås som kommer vara viktigt för omgången. Dumt chansa bort sig här. Klart det finns några till som jag ser som potentiella utmanare men de ska vara huvudet lägre. Att Soto (trots att den är försiktigt körd och har en enorm kapacitet) ska ta hem det här känns långsökt med Håkan E Johansson. Nr 11 Arendelle är väl den med bäst procent kontra chans enligt mig. Men det går inte att dunka upp systemet 50% på den likväl.


Spiken i sista kommer stå sig länge om jag inte får en skänk från ovan som ger mig ett par klara vinnare i övriga avdelningar.

Ska nog kunna bli ett intressant system det här. Frågan är om det är intressant att bara strecka på i någon avdelningen och vilken det skulle vara i sådana fall.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 09:28   #4
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Hälften av andelarna är tagna nu och spelkassan är på exakt 300 kronor. Når vi alla 50 andelar så ser det ut att bli två hästar i den sjätte avdelningen. Samtidigt ska vi vara medvetna om att systemet kan ta en ny vändning och byggas om ifall det är något som känns väldigt intressant.

I nuläget står det väl mellan främst fyra hästar som är aktuella i den sjätte avdelningen. Dels favoriterna 3 och 6, där jag framför allt måste hylla Baron Gift som gjort det klart bättre i de senaste starterna är jag förväntat mig, speciellt näst senast. Samtidigt vet jag inte om vi vill sitta med två favoriter i det här loppet som systemet är uppbyggt även om vi har en del skrällar i övriga avdelningar.

1.27% på Island life är ju alldeles för lågt tycker jag trots åttondespår här. Wingait CH har gjort det bra på slutet och var en överraskning senast som tvåa. Men tråkigt spår igen. Hawk Cliff som kan behålla sitt andraspår med Örjan borde kunna bli farlig här. Likaså Global Trust trots spår 11 och det är de två sistnämnda som mest är aktuella att strecka.

Men hade gärna helstreckat här. Frågan är bara hur djärv man vågar bli här.

Lång tid kvar men det finns en ytterst preliminär rad uppe åtminstone (avsaknad av ett lopp och några reserver).
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 10:45   #5
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Gott om andelar kvar och jag hoppas vi når 50 andelar då systemet ser ut att kunna landa på 600 kronor, annars gör vi om det lite.

Men jag har huvudbry i den sjätte avdelningen.

Dock är jag riktigt trygg i avdelning 1, 2, 4 och 5. Här känns det som det ska mycket till om det inte ramlar in minst tre rätt och antagligen fyra. 120 rader på dessa fyra lopp.

Inlämning om ungefär timmen så det närmar sig att fixa en andel ifall man vill vara med. 12 kronor för en andel eller så köper man fler för att få en större andel. Så öppet för alla plånböcker
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 11:11   #6
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Endast åtta andelar kvar nu sen en kompis även köpt in sig i några andelar via mig.

Systemet är i stort sett klart. Finns några småfunderingar men då jag inte kommer kunna se så mycket värmningar eller få den senaste informationen så är det relativt liten chans för några förändringar.

Att byta häst från 3 eller 10 till nummer 4 i första är ju inte helt uteslutet men jag litar på Jerry Riordan. Då ska nr 4 få det tufft, men där finns det en liten tvekan, främst för att det är bättre procent på nr 4.

Avd 2 går jag på alla där framme plus de två rikaste med 20m tillägg. Räcker långt även om det finns fler hästar som visat sig vara bra.

Den tredje avdelningen känns det bra även om det så klart kan bli vilken skräll som helst om inte favoriten vinner. Men vi har framspårshästarna åtminstone.

Den fjärde avdelningen är helt låst på spetshästen samt den som kommer flyga fram de sista hundra meterna. Visst kan andra saker ske men känns väldigt tryggt.

I den femte avdelningen hoppas jag Björn håller upp ledningen och då är mycket vunnet. Annars är han så bra att han nog löser det ändå, men nr 12 är ju omgångens finaste karamell! Så låset är hyperintressant även om Norton Commander fick utebli. Men skönt plocka bort 31% där åtminstone även om hästen är riktigt riktigt bra.

I den sjätte snurrar det fortfarande även om jag börjat bena ut det hela. Visst är Global Trust den bästa hästen? Bakspår ingen fördel men nog kan det bli som så att den bjuda in? Baron Gift annars som kan sitta i spets med lite flyt. Där finns många fler jag önskar jag kunde streckat då det är så låga procent på många men fick ta några beslut och det blev två hårt streckade. Hade helgarderat om spelkassan funnits!

I avslutningen är jag ju så klart lite osäker och 17% är ju inte det absolut roligaste då. Det blir nog lite sol eller pannkaka här. Så en chansning även om jag tror den besitter hårdheten i det här fältet. Vem vinner annars? Oerhört svårt lopp.

Snart sista chansen då det borde ta slut med andelar väl?
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 11:27   #7
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Tre andelar kvar - annars köper jag de själv. Inlämning om mellan 4 och 14 minuter. Sen ska jag fokusera på att ta mig ut i Budapest och få lite massage medan ni följer travet och jobbar in pengarna!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td