Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   Tillsammansbolag med V86 och V75 - reducerade system - runt 75 kronor andelen (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/37418-tillsammansbolag-med-v86-och-v75-reducerade-system-runt-75-kronor-andelen/)

AmaerildeRimfrost 2019-10-08 12:19

Tillsammansbolag med V86 och V75 - reducerade system - runt 75 kronor andelen
 
https://tillsammans.atg.se/inbjudan/2994-UR9U-80214

Jag kör igång mitt "engångsbolag" igen som jag körde med i våras innan jag skulle ut och vandra. Även om många kanske föredrar de matematiska systemen så går de inte att försvara egentligen, även om jag själv kan se vissa fördelar med dem.

Jag kommer framöver enbart köra reducerade system med A- till D-rank. Systemen kommer dock viktas så att det skapas bra med "värde", åtminstone att vi slåss om de större utdelningarna. Möjligen satsar vi inte alltid mot miljonerna av diverse anledningar (som att inte springa på multivarvade system). Så jag kommer stå över favoriter och ha krav på skrällar etc.

Vi kommer inte ha med rader som inte ger något i princip utan det blir alltid utdelning i alla tre poolerna åtminstone om vi är med.

Det kommer bli spel de omgångar det är jackpott eller där jag hittar några väldigt intressanta spikar eller lås. Jag kommer vara väldigt mer selektiv i valet av omgångar nu framöver. Jag sköt på det mesta i somras men det var mycket stolpe ut och det saknades en del marginaler. Tuffast var det väl när ingen hade åtta rätt och jag sitter med en rank på 72 rader på en V86 som inneburit hela potten. Den omgången föll jag för att jag inte körde hårt på min rank istället för att helgardera ett eller två lopp.

Det är bara att nöta på dock. Så för er som vill ha reducerade system är det bara att hoppa på tåget och vara med när vi lämnar station!

Oftast lägger jag andelarna kring 75 kronor styck men det kan variera från omgång till omgång. Alltid filinlämning och jag försöker kommunicera ut all information om uppbyggnaden efter hand.

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/2994-UR9U-80214

AmaerildeRimfrost 2019-10-08 12:34

Vi kör alltså imorgon på V86 då det är fin jackpott!

Känns som en galet svår omgång så hittar jag någon fin spik och något fint lås blir jag nöjd. Kommer ranka spår, kuskar och liknande som har låga procent för i flera lopp tror jag det kan bli vem som helst som kommer först.

Blir att läsa på från ikväll och hela dagen imorgon för att få ihop något bra. Ju tidigare ni tar en andel desto mer underlättar det när jag bygger upp ramen. Kommer köra reducering mellan 75-90% ungefär. Så når vi 2 000 kronor blir det en ram på runt 32 000 till 80 000 rader.

AmaerildeRimfrost 2019-10-09 00:54

Hoppa in i bolaget ni som är intresserade av att köra reducerat istället för matematiska system. Jag kör det på V86 och V75 då det inte är möjligt i vardagsomgångarna.

Försöker jobba på att fylla upp bolaget så småningom. Imorgon kostar det 75 kronor andelen. Har två själv än så länge!

joppan 2019-10-09 11:21

Håller vi tummarna
 
Lycka till idag
Chansa på utgångarna nu när det är jackpot
Och ta inte in för många andelar
Jag tror på ditt upplägg med reducerat
så jag har 2 andelar själv
Mvh:Johan

AmaerildeRimfrost 2019-10-09 11:47

Citat:

Ursprungligen postat av joppan (Inlägg 642946)
Lycka till idag
Chansa på utgångarna nu när det är jackpot
Och ta inte in för många andelar
Jag tror på ditt upplägg med reducerat
så jag har 2 andelar själv
Mvh:Johan

Tack! Jag brukar inte begränsa antalet andelar. Sen brukar det sköta sig själv också men jag håller med dig i hur du tänker. Vet inte ens om jag kan begränsa det - får ändra klockslaget i sådana fall.

Ja, reducerat är överlägset och i går tror jag den suttit. Även om jag inte rankade varje lopp för sig kan jag inte se annat än att hästarna som vann igår hade varit rankade relativt tidigt, men samtliga borde varit på ramen med någorlunda följande kategori, spik-A-C-(A/B)-A-B.

Så borde inte kunna åka på något krav där.

Jaja, nya tag idag men nu är det svårare att hitta något och hade nog stått över om det inte varit så jäkla många extra miljoner. Tar tacksamt emot lite annorlunda tankar och idéer. Har lite tidiga funderingar själv även om jag inte hittat något riktigt hett ännu.

Mas Capacity i andra är väl streckvärd.
Sweet On You i fjärde till 60% känns ju inte jättehet även om en sådan klarar sig på V86.
Anna S.H. i femte från formstall till under 10%?
Kan Global Approval och Homeland Pellini vara ett lås i sjätte?
Sjunde avdelningen? Kan Secret Mission vinna från spår 8? Tveksamt trots dunderlopp senast? Xlnt Chili Trippel till 1.70%?
I sista är det ju några riktiga kanoner men gillar Hossiana Boko till låg procent, men är det för lång distans för den? Annars blir det mycket bakspårshästar här känns det som.

HuBBaBuBBa 2019-10-09 12:03

Just därför är den streckad på 60% och det ska den för den möter inget nu när nr 10 är struken. Värsta motbud är stallkompisen men den borde bara bli tvåa ändå.

joppan 2019-10-09 12:45

Streckvärda skrällar enligt tider
V86~1 10,4
V86~5 8,14
V86~6 3,7?
V86~7 4,8,10
V86~8 8,9,10

joppan 2019-10-09 12:47

Blev svårläst
Bättre så här
V86~1 10,4
V86~5 8,14
V86~6 3,7?
V86~7 4,8,10
V86~8 8,9,10

AmaerildeRimfrost 2019-10-09 13:01

Citat:

Ursprungligen postat av joppan (Inlägg 642958)
Blev svårläst
Bättre så här
V86~1 10,4
V86~5 8,14
V86~6 3,7?
V86~7 4,8,10
V86~8 8,9,10

Om jag bara sett någon skillnad mellan dina två inlägg :)

AmaerildeRimfrost 2019-10-09 15:18

Det här känns som en omgång där det kommer avgöras mycket i den sista infon som kommer med värmningar och kusksnack. Normalt något jag inte försöker väga in alltför tungt men idag känns det verkligen helknepigt. Skulle kunna vara prestationsångest men jag försöker tänka... "om jag gör ett litet snabbt på 72 rader, vilka spikar jag då?". Det kommer inte många spontana idéer alltså.

Men lite klokare har jag blivit och Sweet On You kanske är bästa spiken.

Hoppa på bolaget och det finns även andelar att plocka för 75 kronor styck. Det blir reducerat och jag kommer att försöka ha en preliminär rank klar om ett par timmar. Då kan alla se hur tankarna går. Sen ska det bli en ram av det hela dessutom.

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/2CP6-MEVY-80214

AmaerildeRimfrost 2019-10-09 15:22

Citat:

Ursprungligen postat av joppan (Inlägg 642958)
Blev svårläst
Bättre så här
V86~1 10,4
V86~5 8,14
V86~6 3,7?
V86~7 4,8,10
V86~8 8,9,10

Håller med om de två i första... sen får jag se om de får plats på ramen. Kommer inte rankas på toppositioner.

I femte är jag helt med på La Marke som är tidig för mig.

I sjätte har jag tittat på bägge men svårt att sätta in dem i loppet.

I sjunde är jag helt med dig och dessa tre kommer rankas högt.

I sista hade jag kunnat tänka mig att spika Hossiana om jag bara får bra vibbar att den kan få göra om loppet till kort eller att Jörgen tror den kommer tugga två varv. Annars är alla med högre startnummer intressanta där!

Så vi tycker och tror rätt lika :) Alltid hoppfullt!

AmaerildeRimfrost 2019-10-09 16:01

Ytterst preliminär och tidig rank för att ha något att bygga på. Rankingen baseras i hur pass intressanta hästarna är i ett förhållande mellan vinstchans och streckprocent.

När det finns en häst med i loppet med "D" betyder det att endast hästar före denna är rankade!

https://i.imgur.com/yMY44bJ.jpg

AmaerildeRimfrost 2019-10-09 16:06

A Question Bi kan rankas upp en hel del steg. Stämmer det Jorma säger och de verkligen kör för vinst så kan den absolut ta hem det.

Nu börjar även skoinfon att trilla in. Sen kommer värmningarna. Lite intervjuer på det så ska det nog bli ett system till sist!

joppan 2019-10-09 16:25

Nr 2 med tobbe i v86~4 är mycket streckvärd jämfört med 7:an som inte
har gjort det så bra i autostart utan gått bättre i volt
Även 9:an är streckvärd

joppan 2019-10-09 16:36

Jävligt konstig streckfördelning i v86~6????
Både 2,5 måste rekordsänka för att slå örjans häst på 14,8am
+ att det är bättre med örjan upp nu.

Min rank 4 6,7 3

HuBBaBuBBa 2019-10-09 16:52

Fin rank. Skulle nog ranka Magnus häst som tredje fjärde med tanke på att den går upp i klass endast vinst tagen på Årgäng bland skithästar och Magnus säger själv att det är tuffare emot men att hans häst är bra nog. Vi har ett gäng Melander hästar här:) 3 ska tydligen vara startsnabb och möjligt att Torbjörn släpper till sin broder Jorma:)


Detta lopp är vidöppet och borde heltäckas. Detta är vad jag tycker och tror men det är du som gör besluten och jag vill inte påverka dig negativt. 3 åringar under utveckling galopper mm:) du vet.

AmaerildeRimfrost 2019-10-09 17:24

Citat:

Ursprungligen postat av joppan (Inlägg 643007)
Jävligt konstig streckfördelning i v86~6????
Både 2,5 måste rekordsänka för att slå örjans häst på 14,8am
+ att det är bättre med örjan upp nu.

Min rank 4 6,7 3

Jorma menar att hans häst går en 13-tid om den behöver!

HuBBaBuBBa 2019-10-09 17:27

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 643016)
Jorma menar att hans häst går en 13-tid om den behöver!

Sätt som B häst och spika eller hur funkar det? Kan inget om reduceringssystem

AmaerildeRimfrost 2019-10-09 18:10

14 andelar tagna just nu och det betyder att vi får ihop 4200 rader åtminstone! Försöker få upp en ny överblick med ny rank och med en början på ram dessutom!

joppan 2019-10-09 18:31

Gäller nog att kolla värmningar idag
Blir annars svårt att hitta bra spikar

AmaerildeRimfrost 2019-10-09 18:33

Här kommer en uppdatering om hur det ser ut just nu. Det är fortfarande väldigt tidigt vad gäller ramen. Så det kan svänga mycket fortfarande alltså, och även rankingen kan ändras en del.

De hästar som nu är markerade med "D" är favoriter som inte känns så heta och där det kommer begränsas i antalet vinnare ifall de kommer med på ramen!

Hästar markerade med "F" ser ut att bli singelstreck.

Sen kommer de med "A" att ha krav på sig i minimum antal vinnare.

Synpunkter är välkomna. Vad jag lyssnar på sen för att ändra får vi se. Supersvår omgång tycker jag men det börjar klarna. Får hoppas det framkommer lite matnyttigt sista två timmarna nu.

https://i.imgur.com/X7e4dp7.jpg

AmaerildeRimfrost 2019-10-09 18:48

Gör en uppdaterad version nu som kommer fungera som mall inför slutspurten!

Minst 2 A
Max 2 C
Max 1 D

Kostnad på den här mallen ligger på 988 kronor och det är en reducering med 82% vilket är inom "intervallet" men i det lägre skiktet.

Det är villkoren just nu. Fortfarande kan det justeras en del, precis som det gjorts bara senaste kvarten. Fördelen just nu är att om jag är bra på rankingen så är chansen stor vi träffar rätt. Nackdelen är att det inte finns en enda häst med på ramen som "är chanslös".

https://i.imgur.com/dOwnEq5.jpg

AmaerildeRimfrost 2019-10-09 19:02

I sjunde avdelningen går mina tankar om att eventuellt flytta upp Jula Downtown till A-häst och rankad etta där. Secret Mission möter ju klart tuffare motstånd idag men var ju ruskigt bra senast så jag velar lite här och spåret är ju inte det bästa.

Jula Downtown har ju haft lite dåliga spår och nu klart bättre och det låter lite halvt uppåt.

AmaerildeRimfrost 2019-10-09 20:16

Möjligen fick vi lite för favoritbetonat system. Fick inte riktigt någon edge då jag inte gick rakt ut på något extra trevligt lås eller en chansspik. Dock plockat bort en del streckade hästar som jag ser som kalla. Inlämnat för att det inte skulle strula på slutet. Fick dock aldrig se värmning på nr 5 i tredje vilket gjorde att jag bl a bytte A-häst där.

Villkoren är minst två A, max 2 C och max 1 D

https://i.imgur.com/5YTxr4G.jpg

AmaerildeRimfrost 2019-10-10 23:14

Det var ju en usel nypremiär för reducerade system. På lördag öppnar jag dock inget spel då det ej är jackpott och jag har ingen speciellt feeling för omgången heller, trots att det är Åby där jag brukar spela.

Öppnar upp spel så fort jag bestämmer mig för nästa V86 eller V75.

Info i den här tråden samt på sidan i tillsammansbolaget!

AmaerildeRimfrost 2019-10-11 00:36

En snabb första skiss av V86 nästa onsdag. Då kommer det bli spel. Kändes som en trevlig och intressant omgång direkt. Har gjort en liten första rank med hästar med bra vinstchans eller de som jag tror kommer vara lågt spelade men med bra skrällchans.

Återstår att se hur strecken kommer hamna fram till onsdag och det kommer också påverka till viss del i hur jag rankar och bygger systemet.

Långt kvar till tävlingarna men någonstans ska det börjas. Ska bli intressant att se hur det hela ändrar sig längs vägen. Endast hästar fram till den som är markerad med D är i nuläget "rankade"! Nedan följer bilden!

https://i.imgur.com/0MdENfN.jpg

AmaerildeRimfrost 2019-10-11 12:55

Omgången är nu öppnad och det är 75 kronor andelen som gäller nu igen! Se ovan för tidig ranking!

AmaerildeRimfrost 2019-10-15 16:02

V86 närmar sig och jag kör som senast 75 kronor andelen! Omgången känns intressant och jag kommer öka på intensiteten i pluggandet ikväll! Ovan syns en tidig rank innan spelet öppnades.

Kommer även köra V75 på lördag då det är jackpott! Har dock inte gått igenom den omgången ännu. Öppnas upp inom kort!

Så är ni sugna, plocka en andel, så hoppas jag att formen infinner sig helt. Är taggad inför imorgon!

Länk att gå med i bolaget hittar ni i signaturen eller i första inlägget här!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved