Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-01-03, 11:19   #211
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 107
Sharp$: 935
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Nån som fått bonusen som gammal kund? Jag ser den iaf inte.
Nej, så jag mailade dem och frågade, påpekade nya lagen osv. De svarade "om du berättar vilket bonuserbjudande och bonuskoden till det erbjudandet du är intresserad av så kan vi lägga till bonuskoden för den på ditt konto."
Så prova maila dom!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+5), BroderH (+5)
vinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 11:59   #212
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
"Profit & Loss" fattas för mig sen, lite störande även om man kan se "exchange bets" o räkna manuellt.
Det går ju att sortera ut med inställningar enligt nedan. Ändra bara datumintervallet för att få V/F för den perioden.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+10)
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 12:20   #213
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av runtomkring Visa inlägg
Det går ju att sortera ut med inställningar enligt nedan. Ändra bara datumintervallet för att få V/F för den perioden.

Det där funkar ju även för en gammal bakåtsträvare som mig som har svårt med förändringar
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 15:09   #214
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PTV Visa inlägg
Betfair.se kraschade för någon timme sedan. Total mardröm, jag satt på tunga positioner med omatchade bet på en tennismatch som inte ens gick att cancellera. Betfair.com tror jag funkade ok, så fritt fram för andra att matcha mitt bet. Nu gick resultatet rätt väg för min del under denna krasch (men jag antar att mitt omatchade bet blev matchat under tiden) så jag klarade mig undan, men värdelöst läge. Inget felmeddelande, bara tickande klocka. Det gick heller inte att kontakta Betfair och ens göra dem medvetna om problemet, ingen telefonservice och chatten går inte att använda eftersom den kräver inloggning på betfair.com

Om det är basket, cricket, fotboll eller någon annan sport som har regler som är identiska på både börsen och hos bookien så använder jag dem för att ta bort risken i de fall Betfair kraschar.

När det gäller tennis så har jag bara accepterat att det är en risk jag lever med.

Gällande deras support så tycker jag deras Twitter, https://twitter.com/BetfairCS, fungerar utmärkt. DM:a och de är ofta snabba på svara och ger dessutom i majoriteten av fallen bra support
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 15:23   #215
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 16
Sharp$: 391
Standard

Ett annat bra tips som räddat mig några gånger är deras "driftinfo sida" https://status.developer.betfair.com/ där kan man direkt se om det är något problem med sajten, om någon av status värdena inte är "operational" så är det fara och färde och det gäller att avsluta alla positioner illa kvickt imo. Inte alltid det behöver betyda att är sajt krasch på gång så fort någon funktion fallerat, men jag vågar absolut inte chansa om jag har stora pre-match ordrar i spel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
PTV (+5)
van_bommel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 15:36   #216
PTV
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 60
Sharp$: 291
Standard

Ja, det är klart man ska ha back up-alternativ när Betfair kraschar, men nu är det lite si och så med det i om med att jag nyss blivit av med Pinnacle. Som det var nu hittade jag bara skitodds och ville inte röda ut till dem. Att jag satt med omatchade livespel som inte gick att avbryta hjälpte inte heller.
PTV är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 17:55   #217
PTV
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 60
Sharp$: 291
Standard

Jag fick svar från min account manager, enligt honom var det inte kopplat till .se-domänen utan ett nätverksfel gjorde att vissa kunder inte kunde använda oddsbörsen och sportboken. Det var ju på sätt och vis bra om det stämmer, för det kändes oroligt att detta hände med .se på tredje dagen.

Nån som har koll på deras outage policy och om sajten borde stängts för alla användare i morse enligt den? Jag hittar bara ett gammalt pressmeddelande från 2011 http://www.gruss-software.co.uk/foru...pic.php?t=6109
Där står bland annat:
Betfair will disable betting when we believe the site has become unusable, which may be a consequence of one or more of the following situations arising:
• Customers are unable to log in to or navigate the website
• Customers are unable to view prices on the website
• Customers are unable to place bets on the website
• Our Market Operations team is unable to manage markets

From time to time we will inevitably encounter minor site issues when some customers experience slowness or find the site ‘sticky’. This will NOT be defined as an outage.


Där snackas också om level playing field och det var det knappast i morse när vissa inte hade tillgång till sajten medan andra som hade det kunde matcha deras omatchade spel.
Samtidigt skulle jag inte vilja att hela sajten stängdes ner under VM-finalen i fotboll om ett nätverksfel drabbade tre kunder på Grönland så inte helt lätt.

Senast redigerad av PTV den 2019-01-03 klockan 18:02.
PTV är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-04, 00:05   #218
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 56
Sharp$: 428
Standard

Fasen kommer inte längre åt historisk data från Betfair. Hoppas detta rättas till så småningom.
char är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 11:56   #219
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 13
Sharp$: 1002
Standard

Chattade med dom och fick inte välkomstbonusen.

"
Max: Vi har svensk licens. Vi har dock ingen plikt att dela ut välkomstbonusar. Eftersom du har fått ett meddelande om att du inte kan ta del av någon bonus så är det tyvärr inget vi kan ändra. Beklagar för det"
rakuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 15:20   #220
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 56
Sharp$: 428
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rakuga Visa inlägg
Chattade med dom och fick inte välkomstbonusen.

"
Max: Vi har svensk licens. Vi har dock ingen plikt att dela ut välkomstbonusar. Eftersom du har fått ett meddelande om att du inte kan ta del av någon bonus så är det tyvärr inget vi kan ändra. Beklagar för det"
Fick bonusen igår när jag chattade med supporten. Såg den på min bonussida men idag när jag skulle in och sätta in pengar och ta bonusen så vart den borta. Så verkar som dom gjort en tvärvändning där:(
char är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 17:18   #221
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 36
Sharp$: 577
Standard

Är det möjligt att Betfair inte längre har något så grundläggande som en sökfunktion på börsen?
donnie79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 18:24   #222
PTV
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 60
Sharp$: 291
Standard

Ännu en sak som de har sagt att de ska fixa, men ju fler som är på och mejlar dem desto bättre.
PTV är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-12, 21:19   #223
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 16
Sharp$: 391
Standard

Är det någon mer än jag som får sitt konto låst upprepade gånger? Detta hände mig aldrig under +10 år som kund på befair.com, men nu med betfair.se så har det hänt mig 2 gånger och jag har fått kontakta helpdesk som tillslut låser upp kontot, extremt irriterande när man som idag har omatchade spel i marknaden och så kan man inte komma åt det, och inte heller vet man om man fått spelet matchat eller ej.

Funderar på om det är för att jag är inloggad både på websidan och Geek Toy (api). Men var ju aldrig några problem fram till 1/1....
van_bommel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-12, 22:15   #224
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av van_bommel Visa inlägg
Är det någon mer än jag som får sitt konto låst upprepade gånger? Detta hände mig aldrig under +10 år som kund på befair.com, men nu med betfair.se så har det hänt mig 2 gånger och jag har fått kontakta helpdesk som tillslut låser upp kontot, extremt irriterande när man som idag har omatchade spel i marknaden och så kan man inte komma åt det, och inte heller vet man om man fått spelet matchat eller ej.

Funderar på om det är för att jag är inloggad både på websidan och Geek Toy (api). Men var ju aldrig några problem fram till 1/1....
Jag lyckades få mitt konto låst förra året och vet fortfarande inte varför men använde inte Betfair då så jag tänkte "löser det sen". Kanske inte mycket till hjälp men
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-12, 23:38   #225
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donnie79 Visa inlägg
Är det möjligt att Betfair inte längre har något så grundläggande som en sökfunktion på börsen?
Finns på .com, på den svenska versionen ersattes den av spelpausknappen...
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td