Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-01-15, 18:48   #226
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 21
Sharp$: 88
Standard

Har nyligen gått över till Betfair efter att nya spellagen trädde i kraft. En fråga till er som är mer regelbundna användare där, tar det alltid sån tid för dem att erbjuda Asian Handicap på fotboll? OK för att Pinnacle är extremt tidiga, men tisdag kväll och ännu inga linor för PL, La Liga, Portugal m.fl. att erbjuda?
beetlebum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 20:07   #227
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Asian handicap är inte Betfairs största styrka. Likviditeten kommer in ganska sent och kommissionen är lite för hög enligt min mening med tanke på hur små marginalerna brukar vara på den marknaden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
beetlebum (+1)
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 16:34   #228
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

Något som vet om Betfair fortfarande kräver massa dokument när man reggat konto med bank id?
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-21, 18:24   #229
PTV
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 60
Sharp$: 291
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Finns på .com, på den svenska versionen ersattes den av spelpausknappen...
Frågade dem igen om detta och fick till svar att det kommer ta längre tid än väntat att lösa.
Jag skulle inte bli förvånad om vi aldrig får någon sökfunktion igen, eller vettig p+l-funktion, tillgång till chat, forum etc som är kopplat till .com.
PTV är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-21, 20:09   #230
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Chatten blir jag vansinnig på också, hänvisad till Svenska nötterna nu som ger dig än värre yxskaft till svar än tidigare. Ska man jobba i en exchangesupport verkar det inte ställas stora krav vad gäller hur en marknad fungerar.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-22, 00:56   #231
PTV
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 60
Sharp$: 291
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Chatten blir jag vansinnig på också, hänvisad till Svenska nötterna nu som ger dig än värre yxskaft till svar än tidigare. Ska man jobba i en exchangesupport verkar det inte ställas stora krav vad gäller hur en marknad fungerar.
Gäller väl för spelbolag i allmänhet. Det fanns en tid då jag hade planer på att flytta till Malta så jag joinade en facebookgrupp för svenskar där. Vet inte hur många gånger jag såg någon skriva att de ville testa lyckan på sydligare breddgrader och behövde jobb, i de flesta fall utan att ha några kvalifikationer, varpå det tipsades om supportjobb hos spelbolag. Det gjorde mig lika irriterad varje gång jag såg detta, men det förklarar en hel del.
PTV är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-22, 20:12   #232
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1
Sharp$: 5
Standard

Tja, long time no see. Gött att de att forumet lever och att läsa samma trogna användares gedigna kommentarer.

Jag har varit borta i snart tre år pga motivstionsbrist och focus på annat. Har läst ikapp här och loggat in på betfair igen och ser att jag är kvar på samma premium charge nivå som våren 2016, och det verkar som att premium charge finns kvar trots svensk spellicens.(borde vara nytt konto) Är det verkligen så?

Frågor:
1. Har vi ingen relaterad lagstiftning som gäller licensiersde bolag som hindrar negativ särbehandling av kunder pga av tidigare historik, i mitt fall 2006-2015? (irrelevant historik för den nya lagstiftningen, borde ju nollställas)

2. Var bloggar jag bäst, med allvar och humor, från att vara bäst i världen på betfairs tennisbörs i många år till att sedan tre år jobbat med att bygga upp distribution och lönsamhet med obehandlad juice av färsk frukt och grönt?
Jag kommer fortsätta juicerevolutionen, men kombinera den med en grym resa och comeback på allvar.
swedsil är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 05:22   #233
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Nej, finns ingen sådan lagstiftning. Däremot vore det intressant att se vad lotteriinspektionen anser. Kontakta dem.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-24, 16:57   #234
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av swedsil Visa inlägg
Tja, long time no see. Gött att de att forumet lever och att läsa samma trogna användares gedigna kommentarer.

Jag har varit borta i snart tre år pga motivstionsbrist och focus på annat. Har läst ikapp här och loggat in på betfair igen och ser att jag är kvar på samma premium charge nivå som våren 2016, och det verkar som att premium charge finns kvar trots svensk spellicens.(borde vara nytt konto) Är det verkligen så?

Frågor:
1. Har vi ingen relaterad lagstiftning som gäller licensiersde bolag som hindrar negativ särbehandling av kunder pga av tidigare historik, i mitt fall 2006-2015? (irrelevant historik för den nya lagstiftningen, borde ju nollställas)

2. Var bloggar jag bäst, med allvar och humor, från att vara bäst i världen på betfairs tennisbörs i många år till att sedan tre år jobbat med att bygga upp distribution och lönsamhet med obehandlad juice av färsk frukt och grönt?
Jag kommer fortsätta juicerevolutionen, men kombinera den med en grym resa och comeback på allvar.

Härligt att du är tillbaka. Undrade vart du tagit vägen.
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-11, 11:15   #235
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 81
Sharp$: 2288
Standard

Min fråga till spelinspektionen.

Hej! Med den nya spellagen så ska alla kunder räknas som nya kunder? Jag spelar på Betfair spelbörs och där får man betala en premiumavgift om man har vunnit ett vist belopp borde inte den nollställas nu?

Deras svar

Hej,



Det är många som hör av sig till Spelinspektionen och vi har därför längre svarstider än vanligt.



Spellagen trädde ikraft den 1 januari 2019. Det är endast händelser efter den 1 januari 2019 som omfattas av lagen.



Det konto som ska användas efter 1 januari 2019 är helt nytt och utifrån den svenska licensen. Det är ”nystart”, det innebär att allt gammalt inte gäller längre. Ny bonus, avstängningar försvinner, nya insättningsgränser görs. Hanteringen av detta har varit varierande tror jag. Vissa har skickat tydliga sms med vad som händer och vad kunden måste göra andra har inte gjort så mycket alls. En del låter tidigare inställningar vara kvar.



Med vänlig hälsning,

Ska jag tolka det som att betfair bör nollställa mitt konto eller?
mastarna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-11, 11:34   #236
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mastarna Visa inlägg
Min fråga till spelinspektionen.

Hej! Med den nya spellagen så ska alla kunder räknas som nya kunder? Jag spelar på Betfair spelbörs och där får man betala en premiumavgift om man har vunnit ett vist belopp borde inte den nollställas nu?

Deras svar

Hej,



Det är många som hör av sig till Spelinspektionen och vi har därför längre svarstider än vanligt.



Spellagen trädde ikraft den 1 januari 2019. Det är endast händelser efter den 1 januari 2019 som omfattas av lagen.



Det konto som ska användas efter 1 januari 2019 är helt nytt och utifrån den svenska licensen. Det är ”nystart”, det innebär att allt gammalt inte gäller längre. Ny bonus, avstängningar försvinner, nya insättningsgränser görs. Hanteringen av detta har varit varierande tror jag. Vissa har skickat tydliga sms med vad som händer och vad kunden måste göra andra har inte gjort så mycket alls. En del låter tidigare inställningar vara kvar.



Med vänlig hälsning,

Ska jag tolka det som att betfair bör nollställa mitt konto eller?
Jag fick exakt samma svar på mitt klagomål ang en limiterande EU-bookie. Jag har samma PC-problem som du har gällande Betfair. För att du skulle ha fått börja på ny kaka vad gäller Premium Charge så skulle du ha valt att avsluta ditt gamla befintliga konto. Då hade du i deras ögon räknats som en ny kund.
Jag gjorde inte det själv tyvärr utan får leva med att snart betala 40-60% i kommission
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-11, 14:53   #237
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 81
Sharp$: 2288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Jag fick exakt samma svar på mitt klagomål ang en limiterande EU-bookie. Jag har samma PC-problem som du har gällande Betfair. För att du skulle ha fått börja på ny kaka vad gäller Premium Charge så skulle du ha valt att avsluta ditt gamla befintliga konto. Då hade du i deras ögon räknats som en ny kund.
Jag gjorde inte det själv tyvärr utan får leva med att snart betala 40-60% i kommission
Det konto som ska användas efter 1 januari 2019 är helt nytt och utifrån den svenska licensen.
Varför måste man avsluta sitt gamla först?
mastarna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-11, 15:11   #238
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Det får du fråga Betfair om, jag talar bara av egen erfarenhet.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-11, 15:43   #239
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 81
Sharp$: 2288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Det får du fråga Betfair om, jag talar bara av egen erfarenhet.
Har redan chatat med dom en gång och dom säger bara att dom följer lagen och behöver inte nollsälla allt gamalt.
mastarna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-02, 07:29   #240
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Hur är det på Betfair? Får man en ny bonus där?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td