Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Betfair Bonus 2022 » Spelarnas Recension » HÄMTA BONUS NU (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/10053-betfair-bonus-2022-spelarnas-recension-haemta-bonus-nu/)

Nicksson 2019-01-03 07:10

Otroligt obehagligt isf, att en del kraschar är givetvis helt förkastligt. På 12 års användande så har jag blivit av med pengar vid 5-6 tillfällen pga krasch. Men då har hela slagits ut.

PTV 2019-01-03 07:34

Ja, precis. Man vet ju att krascher är en del av spelet och händer några gånger om året, men det känns ju allt annat än tryggt om Betfair inte får ordning på detta med att .se kraschar och våra omatchade spel inte avbryts och att .com samtidigt går att använda för icke-svenska kunder. Att man inte fick det vanliga felmeddelandet vid krascher och att det hände mitt i gryningen så det inte gick att kontakta någon på Betfair gjorde ju inte saken bättre. Dessutom visste jag ju inte statusen på mina omatchade spel i och med att det var en ny situation, även om jag förmodade att de var aktiva i och med att .com såg ut att fungera.
Jag har skickat ett mejl, både till min account manager, som sitter på UK-kontoret, och svenska kundtjänsten.

mastarna 2019-01-03 07:39

mina registrerade sätt för utag har försvunnit är det lika för er? Hur ska jag kunna ta ut nu ?

PTV 2019-01-03 07:47

Samma här. Jag har inte behövt ta ut sedan årsskiftet, men all info på uttagssidan är borta och det går inte att begära uttag öht via sajten, så du får höra med kundtjänsten.

mastarna 2019-01-03 07:51

Chatten funkar inte och jag har skickat mail men det tar väl tid innan dom svarar

PTV 2019-01-03 07:52

När jag klickade på uttag var det helt tomt. Men när jag sedan klickade på insättning ombads jag att logga in med bank-id och efter att jag gjort det kom mina registrerade insättningssätt upp. När jag sedan klickade på uttag så fanns mina registrerade uttagssätt där. Så testa att gå via insättning.

mastarna 2019-01-03 07:58

Japp dom kom tillbaka tack så mycket

BroderH 2019-01-03 08:02

Nån som fått bonusen som gammal kund? Jag ser den iaf inte.

Nicksson 2019-01-03 09:22

"Profit & Loss" fattas för mig sen, lite störande även om man kan se "exchange bets" o räkna manuellt.

PTV 2019-01-03 09:32

Jag har påpekat det, de säger att de ska fixa det och annat som försvunnit vid övergången till .se
Lättaste sättet att kolla resultat för en viss period under tiden tycker jag är att gå in på transaktionshistorik och sedan jämföra saldo mellan olika tidsintervall. (det förutsätter att man inte gjort insättningar och uttag under tiden).

vinter 2019-01-03 11:19

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 600449)
Nån som fått bonusen som gammal kund? Jag ser den iaf inte.

Nej, så jag mailade dem och frågade, påpekade nya lagen osv. De svarade "om du berättar vilket bonuserbjudande och bonuskoden till det erbjudandet du är intresserad av så kan vi lägga till bonuskoden för den på ditt konto."
Så prova maila dom!

runtomkring 2019-01-03 11:59

Citat:

Ursprungligen postat av Nicksson (Inlägg 600459)
"Profit & Loss" fattas för mig sen, lite störande även om man kan se "exchange bets" o räkna manuellt.

Det går ju att sortera ut med inställningar enligt nedan. Ändra bara datumintervallet för att få V/F för den perioden.

http://i65.tinypic.com/vzua0.png

Nicksson 2019-01-03 12:20

Citat:

Ursprungligen postat av runtomkring (Inlägg 600507)
Det går ju att sortera ut med inställningar enligt nedan. Ändra bara datumintervallet för att få V/F för den perioden.

http://i65.tinypic.com/vzua0.png

:thumbup: Det där funkar ju även för en gammal bakåtsträvare som mig som har svårt med förändringar

runtomkring 2019-01-03 15:09

Citat:

Ursprungligen postat av PTV (Inlägg 600435)
Betfair.se kraschade för någon timme sedan. Total mardröm, jag satt på tunga positioner med omatchade bet på en tennismatch som inte ens gick att cancellera. Betfair.com tror jag funkade ok, så fritt fram för andra att matcha mitt bet. Nu gick resultatet rätt väg för min del under denna krasch (men jag antar att mitt omatchade bet blev matchat under tiden) så jag klarade mig undan, men värdelöst läge. Inget felmeddelande, bara tickande klocka. Det gick heller inte att kontakta Betfair och ens göra dem medvetna om problemet, ingen telefonservice och chatten går inte att använda eftersom den kräver inloggning på betfair.com
http://oi67.tinypic.com/2d8nb6g.jpg
http://oi64.tinypic.com/8z48k4.jpg

Om det är basket, cricket, fotboll eller någon annan sport som har regler som är identiska på både börsen och hos bookien så använder jag dem för att ta bort risken i de fall Betfair kraschar.

När det gäller tennis så har jag bara accepterat att det är en risk jag lever med.

Gällande deras support så tycker jag deras Twitter, https://twitter.com/BetfairCS, fungerar utmärkt. DM:a och de är ofta snabba på svara och ger dessutom i majoriteten av fallen bra support

van_bommel 2019-01-03 15:23

Ett annat bra tips som räddat mig några gånger är deras "driftinfo sida" https://status.developer.betfair.com/ där kan man direkt se om det är något problem med sajten, om någon av status värdena inte är "operational" så är det fara och färde och det gäller att avsluta alla positioner illa kvickt imo. Inte alltid det behöver betyda att är sajt krasch på gång så fort någon funktion fallerat, men jag vågar absolut inte chansa om jag har stora pre-match ordrar i spel.

PTV 2019-01-03 15:36

Ja, det är klart man ska ha back up-alternativ när Betfair kraschar, men nu är det lite si och så med det i om med att jag nyss blivit av med Pinnacle. Som det var nu hittade jag bara skitodds och ville inte röda ut till dem. Att jag satt med omatchade livespel som inte gick att avbryta hjälpte inte heller.

PTV 2019-01-03 17:55

Jag fick svar från min account manager, enligt honom var det inte kopplat till .se-domänen utan ett nätverksfel gjorde att vissa kunder inte kunde använda oddsbörsen och sportboken. Det var ju på sätt och vis bra om det stämmer, för det kändes oroligt att detta hände med .se på tredje dagen.

Nån som har koll på deras outage policy och om sajten borde stängts för alla användare i morse enligt den? Jag hittar bara ett gammalt pressmeddelande från 2011 http://www.gruss-software.co.uk/foru...pic.php?t=6109
Där står bland annat:
Betfair will disable betting when we believe the site has become unusable, which may be a consequence of one or more of the following situations arising:
• Customers are unable to log in to or navigate the website
• Customers are unable to view prices on the website
• Customers are unable to place bets on the website
• Our Market Operations team is unable to manage markets

From time to time we will inevitably encounter minor site issues when some customers experience slowness or find the site ‘sticky’. This will NOT be defined as an outage.


Där snackas också om level playing field och det var det knappast i morse när vissa inte hade tillgång till sajten medan andra som hade det kunde matcha deras omatchade spel.
Samtidigt skulle jag inte vilja att hela sajten stängdes ner under VM-finalen i fotboll om ett nätverksfel drabbade tre kunder på Grönland så inte helt lätt.

char 2019-01-04 00:05

Fasen kommer inte längre åt historisk data från Betfair. Hoppas detta rättas till så småningom.

rakuga 2019-01-06 11:56

Chattade med dom och fick inte välkomstbonusen.

"
Max: Vi har svensk licens. Vi har dock ingen plikt att dela ut välkomstbonusar. Eftersom du har fått ett meddelande om att du inte kan ta del av någon bonus så är det tyvärr inget vi kan ändra. Beklagar för det"

char 2019-01-06 15:20

Citat:

Ursprungligen postat av rakuga (Inlägg 601243)
Chattade med dom och fick inte välkomstbonusen.

"
Max: Vi har svensk licens. Vi har dock ingen plikt att dela ut välkomstbonusar. Eftersom du har fått ett meddelande om att du inte kan ta del av någon bonus så är det tyvärr inget vi kan ändra. Beklagar för det"

Fick bonusen igår när jag chattade med supporten. Såg den på min bonussida men idag när jag skulle in och sätta in pengar och ta bonusen så vart den borta. Så verkar som dom gjort en tvärvändning där:(

donnie79 2019-01-06 17:18

Är det möjligt att Betfair inte längre har något så grundläggande som en sökfunktion på börsen?

PTV 2019-01-06 18:24

Ännu en sak som de har sagt att de ska fixa, men ju fler som är på och mejlar dem desto bättre.

van_bommel 2019-01-12 21:19

Är det någon mer än jag som får sitt konto låst upprepade gånger? Detta hände mig aldrig under +10 år som kund på befair.com, men nu med betfair.se så har det hänt mig 2 gånger och jag har fått kontakta helpdesk som tillslut låser upp kontot, extremt irriterande när man som idag har omatchade spel i marknaden och så kan man inte komma åt det, och inte heller vet man om man fått spelet matchat eller ej.

Funderar på om det är för att jag är inloggad både på websidan och Geek Toy (api). Men var ju aldrig några problem fram till 1/1....:cry:

AmaerildeRimfrost 2019-01-12 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av van_bommel (Inlägg 602359)
Är det någon mer än jag som får sitt konto låst upprepade gånger? Detta hände mig aldrig under +10 år som kund på befair.com, men nu med betfair.se så har det hänt mig 2 gånger och jag har fått kontakta helpdesk som tillslut låser upp kontot, extremt irriterande när man som idag har omatchade spel i marknaden och så kan man inte komma åt det, och inte heller vet man om man fått spelet matchat eller ej.

Funderar på om det är för att jag är inloggad både på websidan och Geek Toy (api). Men var ju aldrig några problem fram till 1/1....:cry:

Jag lyckades få mitt konto låst förra året och vet fortfarande inte varför men använde inte Betfair då så jag tänkte "löser det sen". Kanske inte mycket till hjälp men :)

ChrisWaddle 2019-01-12 23:38

Citat:

Ursprungligen postat av donnie79 (Inlägg 601343)
Är det möjligt att Betfair inte längre har något så grundläggande som en sökfunktion på börsen?

Finns på .com, på den svenska versionen ersattes den av spelpausknappen...:idiot:

beetlebum 2019-01-15 18:48

Har nyligen gått över till Betfair efter att nya spellagen trädde i kraft. En fråga till er som är mer regelbundna användare där, tar det alltid sån tid för dem att erbjuda Asian Handicap på fotboll? OK för att Pinnacle är extremt tidiga, men tisdag kväll och ännu inga linor för PL, La Liga, Portugal m.fl. att erbjuda?

Sonny 2019-01-15 20:07

Asian handicap är inte Betfairs största styrka. Likviditeten kommer in ganska sent och kommissionen är lite för hög enligt min mening med tanke på hur små marginalerna brukar vara på den marknaden.

anre24 2019-01-18 16:34

Något som vet om Betfair fortfarande kräver massa dokument när man reggat konto med bank id?

PTV 2019-01-21 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av ChrisWaddle (Inlägg 602374)
Finns på .com, på den svenska versionen ersattes den av spelpausknappen...:idiot:

Frågade dem igen om detta och fick till svar att det kommer ta längre tid än väntat att lösa.
Jag skulle inte bli förvånad om vi aldrig får någon sökfunktion igen, eller vettig p+l-funktion, tillgång till chat, forum etc som är kopplat till .com.

Nicksson 2019-01-21 20:09

Chatten blir jag vansinnig på också, hänvisad till Svenska nötterna nu som ger dig än värre yxskaft till svar än tidigare. Ska man jobba i en exchangesupport verkar det inte ställas stora krav vad gäller hur en marknad fungerar.

PTV 2019-01-22 00:56

Citat:

Ursprungligen postat av Nicksson (Inlägg 603334)
Chatten blir jag vansinnig på också, hänvisad till Svenska nötterna nu som ger dig än värre yxskaft till svar än tidigare. Ska man jobba i en exchangesupport verkar det inte ställas stora krav vad gäller hur en marknad fungerar.

Gäller väl för spelbolag i allmänhet. Det fanns en tid då jag hade planer på att flytta till Malta så jag joinade en facebookgrupp för svenskar där. Vet inte hur många gånger jag såg någon skriva att de ville testa lyckan på sydligare breddgrader och behövde jobb, i de flesta fall utan att ha några kvalifikationer, varpå det tipsades om supportjobb hos spelbolag. Det gjorde mig lika irriterad varje gång jag såg detta, men det förklarar en hel del.

swedsil 2019-01-22 20:12

Tja, long time no see. Gött att de att forumet lever och att läsa samma trogna användares gedigna kommentarer.

Jag har varit borta i snart tre år pga motivstionsbrist och focus på annat. Har läst ikapp här och loggat in på betfair igen och ser att jag är kvar på samma premium charge nivå som våren 2016, och det verkar som att premium charge finns kvar trots svensk spellicens.(borde vara nytt konto) Är det verkligen så?

Frågor:
1. Har vi ingen relaterad lagstiftning som gäller licensiersde bolag som hindrar negativ särbehandling av kunder pga av tidigare historik, i mitt fall 2006-2015? (irrelevant historik för den nya lagstiftningen, borde ju nollställas)

2. Var bloggar jag bäst, med allvar och humor, från att vara bäst i världen på betfairs tennisbörs i många år till att sedan tre år jobbat med att bygga upp distribution och lönsamhet med obehandlad juice av färsk frukt och grönt?
Jag kommer fortsätta juicerevolutionen, men kombinera den med en grym resa och comeback på allvar.

ChrisWaddle 2019-01-24 05:22

Nej, finns ingen sådan lagstiftning. Däremot vore det intressant att se vad lotteriinspektionen anser. Kontakta dem.

anre24 2019-01-24 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av swedsil (Inlägg 603439)
Tja, long time no see. Gött att de att forumet lever och att läsa samma trogna användares gedigna kommentarer.

Jag har varit borta i snart tre år pga motivstionsbrist och focus på annat. Har läst ikapp här och loggat in på betfair igen och ser att jag är kvar på samma premium charge nivå som våren 2016, och det verkar som att premium charge finns kvar trots svensk spellicens.(borde vara nytt konto) Är det verkligen så?

Frågor:
1. Har vi ingen relaterad lagstiftning som gäller licensiersde bolag som hindrar negativ särbehandling av kunder pga av tidigare historik, i mitt fall 2006-2015? (irrelevant historik för den nya lagstiftningen, borde ju nollställas)

2. Var bloggar jag bäst, med allvar och humor, från att vara bäst i världen på betfairs tennisbörs i många år till att sedan tre år jobbat med att bygga upp distribution och lönsamhet med obehandlad juice av färsk frukt och grönt?
Jag kommer fortsätta juicerevolutionen, men kombinera den med en grym resa och comeback på allvar.


Härligt att du är tillbaka. Undrade vart du tagit vägen.

mastarna 2019-02-11 11:15

Min fråga till spelinspektionen.

Hej! Med den nya spellagen så ska alla kunder räknas som nya kunder? Jag spelar på Betfair spelbörs och där får man betala en premiumavgift om man har vunnit ett vist belopp borde inte den nollställas nu?

Deras svar

Hej,



Det är många som hör av sig till Spelinspektionen och vi har därför längre svarstider än vanligt.



Spellagen trädde ikraft den 1 januari 2019. Det är endast händelser efter den 1 januari 2019 som omfattas av lagen.



Det konto som ska användas efter 1 januari 2019 är helt nytt och utifrån den svenska licensen. Det är ”nystart”, det innebär att allt gammalt inte gäller längre. Ny bonus, avstängningar försvinner, nya insättningsgränser görs. Hanteringen av detta har varit varierande tror jag. Vissa har skickat tydliga sms med vad som händer och vad kunden måste göra andra har inte gjort så mycket alls. En del låter tidigare inställningar vara kvar.



Med vänlig hälsning,

Ska jag tolka det som att betfair bör nollställa mitt konto eller?

Nicksson 2019-02-11 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av mastarna (Inlägg 606390)
Min fråga till spelinspektionen.

Hej! Med den nya spellagen så ska alla kunder räknas som nya kunder? Jag spelar på Betfair spelbörs och där får man betala en premiumavgift om man har vunnit ett vist belopp borde inte den nollställas nu?

Deras svar

Hej,



Det är många som hör av sig till Spelinspektionen och vi har därför längre svarstider än vanligt.



Spellagen trädde ikraft den 1 januari 2019. Det är endast händelser efter den 1 januari 2019 som omfattas av lagen.



Det konto som ska användas efter 1 januari 2019 är helt nytt och utifrån den svenska licensen. Det är ”nystart”, det innebär att allt gammalt inte gäller längre. Ny bonus, avstängningar försvinner, nya insättningsgränser görs. Hanteringen av detta har varit varierande tror jag. Vissa har skickat tydliga sms med vad som händer och vad kunden måste göra andra har inte gjort så mycket alls. En del låter tidigare inställningar vara kvar.



Med vänlig hälsning,

Ska jag tolka det som att betfair bör nollställa mitt konto eller?

Jag fick exakt samma svar på mitt klagomål ang en limiterande EU-bookie. Jag har samma PC-problem som du har gällande Betfair. För att du skulle ha fått börja på ny kaka vad gäller Premium Charge så skulle du ha valt att avsluta ditt gamla befintliga konto. Då hade du i deras ögon räknats som en ny kund.
Jag gjorde inte det själv tyvärr utan får leva med att snart betala 40-60% i kommission

mastarna 2019-02-11 14:53

Citat:

Ursprungligen postat av Nicksson (Inlägg 606403)
Jag fick exakt samma svar på mitt klagomål ang en limiterande EU-bookie. Jag har samma PC-problem som du har gällande Betfair. För att du skulle ha fått börja på ny kaka vad gäller Premium Charge så skulle du ha valt att avsluta ditt gamla befintliga konto. Då hade du i deras ögon räknats som en ny kund.
Jag gjorde inte det själv tyvärr utan får leva med att snart betala 40-60% i kommission

Det konto som ska användas efter 1 januari 2019 är helt nytt och utifrån den svenska licensen.
Varför måste man avsluta sitt gamla först?

Nicksson 2019-02-11 15:11

Det får du fråga Betfair om, jag talar bara av egen erfarenhet.

mastarna 2019-02-11 15:43

Citat:

Ursprungligen postat av Nicksson (Inlägg 606447)
Det får du fråga Betfair om, jag talar bara av egen erfarenhet.

Har redan chatat med dom en gång och dom säger bara att dom följer lagen och behöver inte nollsälla allt gamalt.

Anonym 2019-04-02 07:29

Hur är det på Betfair? Får man en ny bonus där?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved