Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Svenska spel (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/10915-svenska-spel/)

SuprMario 2016-02-20 16:47

Citat:

Jag håller med Slurf, in på forumet och skriv vad som är dåligt med nya sajten, varför det är dåligt och hur det kan förbättras. Om tillräckligt många framför samma sak kanske det får effekt.
Tänker inte engagera mig i deras utveckling av sajten, så inbiten spelare hos SS är jag inte. Anser också att det inte är mitt jobb att "hjälpa" dom att förstå att deras sajt är ett stort skämt med deras föregående.
Det borde de ha resurser till att sköta själv....borde...

...och VIP kund på SS? Känns som överkurs i mitt liv iallafall..:)

Jaja - bara inse att det har blivit sämre o ta det för vad det är...

mirran2 2016-02-20 19:11

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 478630)
Jag tror inte det ligger i deras intresse att underlätta spelandet för seriösa spelare. Om du med seriösa menar vinnande, de vill sannolik försvåra spelandet för sådana, vinnande spelare är som parasiter på övriga spelarpoolen.

Tanken har slagit mig också, att åtminstone en del av försämringarna är medvetna

Migge 2016-02-20 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av mirran2 (Inlägg 478749)
Tanken har slagit mig också, att åtminstone en del av försämringarna är medvetna

Ingår i deras (Svenska Spel) sneda ambitioner om spelansvar gentemot svenska folket...ju sämre funktionalitet och ju sämre spelprodukter du erbjuder desto mindre spelar svenska folket är det tänkt = då har man ju uppfyllt några kriterier som Riksdagen har satt upp :whoco5:

Att kunderna vänder sig någon annanstans verkar man ju inte förstå även om man nu försöker lagstadga om att blockera tillgången till att besöka nätbookies. WTF!

Att man inte kan spela t.ex. DNB (Draw No Bet) på Oddset mm hos Svenska Spel nu år 2016 måste ju betecknas som ett enda stort skämt! :thumbdown:

mirran2 2016-02-20 19:34

Citat:

Ursprungligen postat av SuprMario (Inlägg 478653)
Tänker inte engagera mig i deras utveckling av sajten, så inbiten spelare hos SS är jag inte. Anser också att det inte är mitt jobb att "hjälpa" dom att förstå att deras sajt är ett stort skämt med deras föregående.
Det borde de ha resurser till att sköta själv....borde...

Skulle man kunna tycka, att i en situation där lika konkurrens råder så borde man låta företagen utveckla sin produkt enligt bästa förmåga, och sedan låta marknaden (=kunderna) fälla domen. Vad gäller poolspelen så finns dock inga alternativ, hade det bara gällt dom vanliga odds-spelen hade jag nog inte brytt mig heller.

Citat:

Ursprungligen postat av SuprMario (Inlägg 478653)
...och VIP kund på SS? Känns som överkurs i mitt liv iallafall..:)

Kanske borde satt en ironi-tagg runt delar av inlägget... poängen var att det är väldigt underligt att dom lägger en såpass viktig del av informationen inför spel (odds-information för bomben) på en sida som det inte allmänt informeras om, utan som man får hitta av en tillfällighet om man surfar runt. Tycker nog det är rätt illa faktiskt.

hakan11241 2016-02-21 12:09

Var inne idag och la ett Europatips.
Tänkte kopiera ramen och lägga upp den i avsedd tråd här på Sharps, men lyckades inte. Funkar inte med vanlig copy-paste i alla fall, väldigt störande.:thumbdown:
Någon som har tips?

Seebbo 2016-02-21 13:54

Jag har också en fråga när det kommer till ramen. Brukar spela via TipsPro systemspel och sedan kopiera raden för att lägga upp den på liverattning.se men det går inte nu när man inte kan kopiera tecknen som man kunde förut?

Migge 2016-02-21 14:02

Citat:

Ursprungligen postat av Seebbo (Inlägg 478787)
Jag har också en fråga när det kommer till ramen. Brukar spela via TipsPro systemspel och sedan kopiera raden för att lägga upp den på liverattning.se men det går inte nu när man inte kan kopiera tecknen som man kunde förut?

Du kan istället ladda upp inlämningsfilen till Liverättning:

Start
Dator
Öppna C:
Öppna Programfiles
Öppna Radsoft
Öppna Systemspel
Öppna TipsPro
Öppna System
Välj rätt textfil = rätt datum

Denna filen ska laddas upp på Liverättning

Klart :thumbup:

Migge 2016-03-06 12:42

Nu är vi inne i 2016 och Svenska Spel har fortfarande inga vettiga spelalternativ på sin Långenlista :no:

Ska det vara så J*vla svårt för Svenska Spel att kolla in vad konkurrenterna erbjuder i spelalternativ och därefter erbjuda samma i sitt egna utbud???

Är ju ett stort skämt att det typ enbart finns 1X2, Ö/U, HCP, Första & Sista Målskytt, Resultat, Dubbelchans på en så stor match som Eibar-Barcelona idag :idiot:

Och så förstår inte Svenska Spel varför kunderna väljer nätbolagen före det inhemska spelmonopolet, ja tjena! :thumbdown:

ChrisWaddle 2016-03-07 11:45

Jag spelar inte så mycket på fotboll men vad tycker du främst saknas?

wowsuchev 2016-03-31 15:48

Har de förbättrat NÅGOT alls sedan de startade den nya sidan?

Foppa21 2016-03-31 16:08

Dem har iaf försämrat den genom att ta bort att man kan maila systemet direkt till sin spelkompis och att man inte kan skriva ut ett reducerat system med alla rader specificerade.

Staketkusken 2016-03-31 17:29

Nya SvS är horribel!

Jag mejlade och undrade varför man inte kunde ladda hem Oddsetprogrammet som pdf längre. Fick Tack som svar. :claps:

anre24 2016-06-26 23:35

Baseboll på Lången-listan frekvent nu :claps:

Slurf 2016-10-26 08:47

En liten röd markering fick mig att gå in på spelvanor där jag kollade vilken kategori jag hamnade i, vilket visade sig vara den näst högsta riskkategorin. Att kategorisera spelare efter omsättning och tid spenderad på sidan säger ju inte nödvändigtvis någonting om huruvida en person har kontroll över sitt spelande, särskilt när det finns tidsperioder med låg aktivitet och nettoresultatet är stort.

Att sitta och slaska bort pengar på jack vegas mot att omsätta mycket på oddset och systemspel samt att spendera en del tid med att bevaka liveodds verkar vara samma sak för staten. Är det ens möjligt att inte hamna i en av de högre riskkategorierna om man omsätter mycket? Är det någon annan som provat?

Citat:

Ursprungligen postat av Staten
Ungefär hur mycket har ditt sportspelande på Svenska Spel kostat dig den SENASTE MÅNADEN?

Mindre än 50 kr

50 - 149 kr

150 - 299 kr

300 - 499 kr

500 - 999 kr

1000 - 1999 kr

2000 - 4999 kr

Mer än 5000 kr

Haha, vad avses här? Omsättning? :thumbup:

Wagner 2016-10-27 00:27

Citat:

Ursprungligen postat av Staten
Ungefär hur mycket har ditt sportspelande på Svenska Spel kostat Staten den SENASTE MÅNADEN?
Hade varit en intressantare frågeställning.

theskab 2016-10-27 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av Slurf (Inlägg 509647)
En liten röd markering fick mig att gå in på spelvanor där jag kollade vilken kategori jag hamnade i, vilket visade sig vara den näst högsta riskkategorin. Att kategorisera spelare efter omsättning och tid spenderad på sidan säger ju inte nödvändigtvis någonting om huruvida en person har kontroll över sitt spelande, särskilt när det finns tidsperioder med låg aktivitet och nettoresultatet är stort.

Att sitta och slaska bort pengar på jack vegas mot att omsätta mycket på oddset och systemspel samt att spendera en del tid med att bevaka liveodds verkar vara samma sak för staten. Är det ens möjligt att inte hamna i en av de högre riskkategorierna om man omsätter mycket? Är det någon annan som provat?

Haha, vad avses här? Omsättning? :thumbup:

Det som du förlorat ;)

anre24 2016-11-14 21:18

5000kr är gränsen på Oddset Lången per dag?
Men trisslotter har ingen gräns?

StefanL 2016-11-16 05:58

20k är gränsen/dag

Trisslotter vet jag inte, men dom borde räknas in i dom 20k?

Migge 2016-11-16 09:18

Citat:

Ursprungligen postat av StefanL (Inlägg 511420)
20k är gränsen/dag

Trisslotter vet jag inte, men dom borde räknas in i dom 20k?

Skraplotter ingår ej i dessa 20K!

Detta då Svenska Spel ej anser att Triss är ett "riskspel".

robust 2016-11-16 11:23

Och jag som hade för mig att det är 1000kr på en singel match, 2000kr på en dubbel och 15.000kr på en trippel kombination. Sen kunde man bara byta ut en match och lira precis lika mycket igen.

Slurf 2016-11-16 16:01

Det finns en gräns på 5000 per dag, jag slog i den i somras under EM, men jag tror att gränsen kan gälla livespel, för jag har då i alla fall tidigare spelat för betydligt mer än den summan på en dag.

anre24 2016-11-20 11:42

Nej, 5000kr per 24/h ar det. Ga sjalv till ett ombud och testa.

anre24 2016-12-29 18:01

Kanns som Svenska Spels odds pa Langen ar allt mer automatiserad.
De justerar oddsen sa fort oddsen gar upp eller ner pa t ex Pinnacle.

T ex idag Handboll , Damer.
Skara - Savehof oppnade 12.5+ 1.85 / 1.85. Vid ca kl 1300 andras oddsen till 1.62 / 2.15. Hur stora summor kravs for att rubba marknaden?

Wagner 2016-12-30 10:38

Citat:

Ursprungligen postat av anre24 (Inlägg 515311)
Kanns som Svenska Spels odds pa Langen ar allt mer automatiserad.
De justerar oddsen sa fort oddsen gar upp eller ner pa t ex Pinnacle.

T ex idag Handboll , Damer.
Skara - Savehof oppnade 12.5+ 1.85 / 1.85. Vid ca kl 1300 andras oddsen till 1.62 / 2.15. Hur stora summor kravs for att rubba marknaden?

En lax om det kommer från rätt/fel konto.

DonYolo 2017-01-04 11:26

https://www.pixeltopic.com/image/yhirhkepetzjxzq/

Ibland går det att hitta godbitar på SvS
2.6 att Stina kommer före Heidi måste vara bra när Stina står i 2.3 att vinna ^¨

robfri 2017-01-04 11:58

Citat:

Ursprungligen postat av DonYolo (Inlägg 515711)
https://www.pixeltopic.com/image/yhirhkepetzjxzq/

Ibland går det att hitta godbitar på SvS
2.6 att Stina kommer före Heidi måste vara bra när Stina står i 2.3 att vinna ^¨

Tack för du uppmärksammade detta & delade med dej :clap:

DonYolo 2017-01-04 12:25

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 515714)
Tack för du uppmärksammade detta & delade med dej :clap:

Wee! :D

Livespelade även fältet vs Heidi till 1.9

Calatan 2017-03-18 07:02

Svenska Spel lanserar sin nya sida för Bolagsspel 20/3:

https://www.svenskaspel.se/arenan

Bland det som händer: Alla bolagskonton nollställs [...]

Staketkusken 2017-03-18 09:47

Citat:

Ursprungligen postat av Calatan (Inlägg 522559)
Svenska Spel lanserar sin nya sida för Bolagsspel 20/3:

https://www.svenskaspel.se/arenan

Bland det som händer: Alla bolagskonton nollställs [...]

Nu ville du bara skrämmas genom att utesluta meningens avslutning :p

Calatan 2017-03-18 10:44

Citat:

Ursprungligen postat av Staketkusken (Inlägg 522565)
Nu ville du bara skrämmas genom att utesluta meningens avslutning :p

Inte bara. Men jag vet hur kämpigt det kan vara att jaga rätt på en bolagsmedlem att fylla på kontot, nu måste alla medlemmar fylla på kontot igen. Bra om bolagshållare har lite koll och inte upptäcker det strax innan spelstopp...

cochise 2017-03-20 17:32

irriterande att behöva få ett mail för varenda transaktion varje medlem i bolagen gör
:no:

Migge 2017-03-20 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av cochise (Inlägg 522785)
irriterande att behöva få ett mail för varenda transaktion varje medlem i bolagen gör
:no:

Hela "nya" bolagssajten är ett stort j*vla skämt ifrån Svenska Spel...ett sånt kapitalt misslyckande är endast möjligt hos ett monopolbolag som totalt kan strunta i vad kunderna faktiskt efterfrågar när det gäller bolagsspel! :idiot::rant::holms::thumbdown:

cochise 2017-03-21 09:18

jag håller med!!!!
vad är det för sjukt påfund.....jag finner inte ord
vet inte om jag ska skratta eller gråta ta me faan
får faan lust att lägga ner all bolagsverksamhet

hakan11241 2017-04-09 11:53

Externa systemspel

Hej!
Prövade idag för första gången att lägga ett eget filspel på den nya sidan via fliken Externa systemspel via mitt gamla hederliga tipsprogram som fungerat klanderfritt i många år.
Det gick inte eftersom filen skulle vara i txt-format.
Jag prövade då att spara om filen med ändelsen.txt och då fungerade det!
Se detta som ett tips ifall fler upplever samma sak och börjar svära...

Gorgar 2017-04-11 17:16

Citat:

Ursprungligen postat av anre24 (Inlägg 511826)
Nej, 5000kr per 24/h ar det. Ga sjalv till ett ombud och testa.

Säger inte att du har fel men såhär står det i det pdf dokument (spelregler oddset 2016-05-24) jag laddade ner från Svensla spel nyss:

" Vid vadhållning på Singel får Kunds sammanlagda insats per speltillfälle och Spelobjekt inte överstiga 1 000 kronor. Vid vadhållning på Dubbel får Kunds sammanlagda insats per speltillfälle och Spelobjekt inte överstiga 2 000 kronor. Vid vadhållning på Trippel, Fyrling, Femling, Sexling, Sjuling, Åttling, Niling eller Tiling får Kunds sammanlagda insats per speltillfälle och Spelobjekt inte överstiga 10 000 kronor.

Sen skriver de:

3.1.5

Insatser

För Enkelspel på LÅNGEN gäller att insatsen ska vara lägst 10 kronor och högst 500 kronor. Endast insatser om jämna 10-tal kronor är tillåtna. Kunds sammanlagda insats per dygn för spel på LÅNGEN, MIXEN, och/eller LÅNGEN XL får ej överstiga 20.000 kronor, varav kunds sammanlagda insats per dygn för spel på ODDSET LIVE ej får överstiga 5 000 kronor. För LÅNGEN gäller dessutom att insatsen inte får vara så hög att den förväntade vinsten överstiger 300.000 kronor. Den sammanlagda insatsen för ett Systemspel beräknas genom att antalet Enkelspel i systemet multipliceras med insatsen per Enkelspel.

I denna paragraf är åtminstone ett fel gällande insatser. Insatser behöver ej vara på jämna 10kr. 13kr fungerar fint online i alla fall. Dock inte 13.50kr.

M

Migge 2017-04-11 17:28

Citat:

Ursprungligen postat av cochise (Inlägg 522825)
jag håller med!!!!
vad är det för sjukt påfund.....jag finner inte ord
vet inte om jag ska skratta eller gråta ta me faan
får faan lust att lägga ner all bolagsverksamhet

La ner mitt tipsbolag i helgen, funkar inte med att bli spammad dygnet runt så fort någon medlem får för sig att ta ut 27:- eller sätta in 78:- osv...

Att behöva bevaka ett externt forum hos Svenska Spel för att hålla kolla på nya intresserade medlemmar samt att dessa ska behöva skylta med sina e-post adresser vid anmälan är uruselt :thumbdown:

Man kan tycka mycket om ATG men deras Tillsammans är helt klart förebilden hur en bolagsplattform ska se ut och fungera :yes:

Men givetvis skulle Svenska Spel krångla till det och gå sin egna väg vilket dom har gjort i alla år, detta avspeglar sig inte minst i deras sk. "nya" bolagssajt :idiot:

Wagner 2017-04-12 00:56

Svenska Spel är som Coop. Lite gråare. Bra mycket dyrare.

Slurf 2017-05-21 19:33

Det faktum att någon jävla Samhall-jävel på SvS valde att inte sätta omgångens Premier League matcher i bokstavsordning kostade mig 8 rätt på måltipset.

Jag hittar fan ingen tidigare omgång där Premier League-matcher med samma starttid inte har placerats i bokstavsordning. Att matchen som börjar 18:30 ofta får matchnummer 1 är en annan femma, men i övrigt så följer det alltid bokstavsordningen.

Här är mitt inlämnade system rättat:
http://i66.tinypic.com/2vmx3t3.jpg

Såhär hade det sett ut om matcherna placerats i rätt bokstavsordning, dvs Southampton som match nr 7, Swansea som match 8 och Watford som nummer 9. Jag hade då haft 8 rätt då den automatiska reduceringen slagit rätt.

http://i66.tinypic.com/rms3eq.jpg

Visst fattar jag att det är svårt att få in reduceringarna och jag brukar i regel spela endast manuella system utan ytterligare automatiska reduceringar, men nu var jag i tidsbrist och då fick det bli så. Det räcker inte med att bli fittad på alla tänkabara sätt under själva matcherna, man skall bli latent fittad genom misstag hos dyslektiska Svs-anställda också!!!!!

bjarnea 2017-05-21 20:08

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 524797)
Svenska Spel är som Coop. Lite gråare. Bra mycket dyrare.

Inte är Coop bra mycket dyrare.

BroderH 2017-05-21 22:20

Citat:

Ursprungligen postat av Slurf (Inlägg 528991)
Det faktum att någon jävla Samhall-jävel på SvS valde att inte sätta omgångens Premier League matcher i bokstavsordning kostade mig 8 rätt på måltipset.

Jag hittar fan ingen tidigare omgång där Premier League-matcher med samma starttid inte har placerats i bokstavsordning. Att matchen som börjar 18:30 ofta får matchnummer 1 är en annan femma, men i övrigt så följer det alltid bokstavsordningen.

Här är mitt inlämnade system rättat:
http://i66.tinypic.com/2vmx3t3.jpg

Såhär hade det sett ut om matcherna placerats i rätt bokstavsordning, dvs Southampton som match nr 7, Swansea som match 8 och Watford som nummer 9. Jag hade då haft 8 rätt då den automatiska reduceringen slagit rätt.

http://i66.tinypic.com/rms3eq.jpg

Visst fattar jag att det är svårt att få in reduceringarna och jag brukar i regel spela endast manuella system utan ytterligare automatiska reduceringar, men nu var jag i tidsbrist och då fick det bli så. Det räcker inte med att bli fittad på alla tänkabara sätt under själva matcherna, man skall bli latent fittad genom misstag hos dyslektiska Svs-anställda också!!!!!

Hahaha, den bortförklaringen var ny! Den ska jag komma ihåg.