Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Svenska spel (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/10915-svenska-spel/)

fxstc98 2012-02-15 16:31

Svenska spel
 
Hallå.

Jag är relativt ny här, smygit omkring och försökt sätta mig in i allt,
och få in känslan. Och jag måste säga, så mkt, så många och sån otrolig kunskap, det finns ju inte att finna någonstans.:clap:

Nu är det så, att jag tänkt börja lite mer seriöst, men först tänkte jag göra en liten test mot detta eländiga bolag, Svenska spel, jämfört med att regga sig hos ett helt gäng riktiga bolag, korkat, visst, men mest för att se vilken skillnad det kan göra.

Det jag undrar över, varför har Svenska spel så otroligt dåligt utbud tillika riktigt kassa odds?
Är det brist på intresse? Eller, dom är nöjda med att blåsa småspelare, och törs inte chansa på att bli attraktiva för riktiga gamblers??

Lär väl dröja innan man är något större hot mot nåt av alternativen, men bara att bli med på Sharps, så har man ju iallafall lagt en liten sten i i grunden till det stora spelbygget:evilgrin39:

Passar på att tacka för en riktigt bra, och välgjord site:thumbup:

Mvh.....

fondell 2012-02-15 16:40

staten äger svenska spel, vilket resulterar i att det finns i alla ATG-kiosker etc.

Detta räcker för att de ska gå mer än +. Så varför ge bättre odds ifall folk ändå går dit där pga lathet? :)

fxstc98 2012-02-15 16:48

Jo, det är väl så det är. Tycker ändå att som statligt bolag ska man ge en juste service, vilket jag inte tycker dom gör.
Men, är nog som du säger, varför bry sig så länge folk skänker bort sina pengar.

Upp till kamp:gun_bandana:

Donald 2012-02-15 17:26

Ring såssarna och fråga, det är deras verk :)

Corner 2012-02-15 17:26

Är det inte så att det finns regler som staten har satt på hur många % som får gå tillbaka spelarna?

apekatt66 2012-02-15 17:31

För att staten alltid är världens sämsta ägare.

Wagner 2012-02-15 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av Corner (Inlägg 169353)
Är det inte så att det finns regler som staten har satt på hur många % som får gå tillbaka spelarna?

Jo visst är det så. Men det går att komma runt genom att dumpa oddset på krysset och på så sätt få någorlunda konkurrenskraftiga odds på sidorna. Men det görs bara på ett fåtal ligor och under stor vånda. :whistling:

fxstc98 2012-02-15 18:03

Konstigt ändå, att dom har så otroligt stor andel spelare. Tror ju dom flesta idag spelar online, så varför inte välja en bättre marknad? Märkligt tycker jag.
Tror ni Matte som verkar kunnig, själv lägger sina betts hos arbetsgivaren:whistling:

Overkill 2012-02-15 21:14

Citat:

Ursprungligen postat av fxstc98 (Inlägg 169369)
Konstigt ändå, att dom har så otroligt stor andel spelare. Tror ju dom flesta idag spelar online, så varför inte välja en bättre marknad? Märkligt tycker jag.

"Svensson" spelar på Svenskaspel av bekvämlighetsskäl samt att de inte vet bättre. :)

Pacman 2012-02-15 21:20

Postade denna i chatten tidigare så drar den här med då den passar in till viss del i diskussionen.

http://www.intergameonline.com/i-gam...ity-over-price

Grovbenstomme 2012-02-23 19:39

Finns det något sätt att få upp hemsidan ren? dvs utan massa flash skit?

Enroth 2012-02-23 20:11

Svenska Spel har (hittills) haft ett överlägset reklamövertag på alla (?) svenska marknader, deras odds visas i samtliga tv-sända matcher och alla (?) tv/pappers-experter hänvisar till Svenska Spel.

Dessutom är det de enda bolaget som har sitt säte i Sverige - oviktigt kan tyckas men somliga är väldigt rädda om sina pengar och litar inte på företag som är placerade i skatteparadis.

Sen har vi ju säkerheten som statliga bolag genererar, majoriteten accepterar glatt exempelvis Systembolagets monopol och 100% påslag på priserna just för att det känns säkert och ansvarsfullt. Det folkliga stödet för fria apotek var väl knappast högt heller...

Men Svenska Spel ska väl dra ned på stödet till sporterna och kommer kanske tappa mark, samtidigt som det kanske lutar mot att andra bolag välkomnas in i landet...

ungthjerta 2012-04-26 06:35

Citat:

Ursprungligen postat av apekatt66 (Inlägg 169357)
För att staten alltid är världens sämsta ägare.

Stater är inga "ägare" untan bara tjuvar, rånare eller utpressare (beroende på omstandigheterna). If you don't believe me, watch what happens when someone tries to muscle in on their betting shop racket (or even give a pub customer his wager back when the house and the player both have 17, 18 or 19).

ungthjerta 2012-04-28 18:15

Förresten, vet nån om det finns en oddsjämnförelse sida som inkluderar Svenska Spel eller nån som skrapar oddset och presenterar det i en lite mer user-friendly form? De har världens värste odds men är också bland världens squareaste bookies och hos dem finns det då och då bra valuebets (deras websida är utan tvivel världens värst).

dexopie 2015-06-28 15:16

Har det dykt upp någon oddsjämförelsesida som inkluderar Svenska Spel?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved