![]() |
Skattefritt
Hallå där ute,
En liten rookiefråga. När jag läser om de olika spelbolagen står det Skattefritt: ? Vad menas med det? Tack på förhand |
Citat:
|
OK,
Menar du att jag kommer få kontrolluppgifter från bolag som inte är från EU-länder och att det står på deklarationen? |
Citat:
|
Hur stor risk är det att ta in pengar från Neteller/Moneybookers på sitt bankkonto?
Då kan ju inte Skatteverket se vilka bolag vinsterna kommer från. Kan Skatteverket ändå tvinga mig att specificera pengarnas ursprung? |
Det kan dom nog ja. Är det inte stora summor är de väll lungan?
|
Citat:
|
Borde man inte kunna trejda över pengarna från spelbolag utanför EU till Betfair (inom EU) och därifrån plocka hem dem skattefritt?
Hakar/Nackdelar? |
Moneybookers Mastercard <3
|
Citat:
|
Citat:
Skrill/Neteller är väl dock långt ifrån säkra sätt och i lagens mening skattefusk? |
Citat:
|
Kan vara läsvärt att läsa angående skattefrågorna
http://www.gamblersvardag.se/antlige...t-i-spelfragor Citat:
Dagens regler för spelvinster utanför EU är ju utan logik där du är tvungen att beskatta för varje spelkupong för sig och inte ditt vinstnetto. Dvs spelar du två kuponger á 1000kr till oddset 2x. Du vinner ena men förlorar på andra så har du egentligen gått +-0. Men enligt skatteverkets regler så ska du beskatta för totalt 1000kr iaf. Helt ologiskt. Nu gällde ovanstående pokern som jag förstod det men öppnar iaf upp mot sportsspel med. (dvs netto från ett och samma bolag och inte ditt totala netto hos alla bolag). |
Citat:
|
Citat:
|