Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Lura marknaden (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/12971-lura-marknaden/)

patte 2012-08-29 22:59

Lura marknaden
 
Undrar om det skulle vara möjligt att ladda rejält med pengar på tex. ett bolag som pinnacle på ett lag att vinna och marknaden sen följer efter. Med andra ord oddsen sjunker på det spelade laget först på pinnacle och sen ryggar en massa spelare och oddsen sjunker på fler bolag. Börjar bli nojjig att bwin sysslar med nåt sånt.alltså: laddar på pinnen och sen som sååå ofta ligger de kvar med sina odds så mycket längre än övriga bolag på det lag oddsen sjunker och tar således emot en massa spel som marknadshögst...för det otroliga är att de spelen så sällan går in..hela marknaden spelar ner ett lag men spelet går sällan in och bwin har legat skyhögst en bra stund..skumt!

HL333982 2012-08-29 23:30

Citat:

Ursprungligen postat av patte (Inlägg 199283)
Undrar om det skulle vara möjligt att ladda rejält med pengar på tex. ett bolag som pinnacle på ett lag att vinna och marknaden sen följer efter. Med andra ord oddsen sjunker på det spelade laget först på pinnacle och sen ryggar en massa spelare och oddsen sjunker på fler bolag. Börjar bli nojjig att bwin sysslar med nåt sånt.alltså: laddar på pinnen och sen som sååå ofta ligger de kvar med sina odds så mycket längre än övriga bolag på det lag oddsen sjunker och tar således emot en massa spel som marknadshögst...för det otroliga är att de spelen så sällan går in..hela marknaden spelar ner ett lag men spelet går sällan in och bwin har legat skyhögst en bra stund..skumt!

Jag upplever det tvärtom, att spelen på bwin oftast sitter :)

patte 2012-08-29 23:42

mmm vart så för mig med för nåt år sen och längre tillbaka...men senaste året har det gått dåligt..och då handlar om cirka 700 spel...allt vände efter jag fick en bonus på 15000...skumt eller så är det bara naturligt...undrar hur många spel det behövs för och utvärdera om man spelar till över eller underodds...hmmm

DamageINC 2012-08-30 01:13

Citat:

Ursprungligen postat av HL333982 (Inlägg 199288)
Jag upplever det tvärtom, att spelen på bwin oftast sitter :)

Du har ju negativt ROI och en vinstprocent på 44.67% på bwin i ditt spreadsheet, men du kanske baserar detta på ett större urval av spel.

patte 2012-08-30 07:18

Portugesa-Palmeiras inatt. Spelade DNB på Palmeiras 1,95 på bwin. Marknaden spelade hårt på Palmeiras och några 1.95 fanns inte och få tag på någonstans vid matchstart. Rejäla arbitragespel kunde göras om man ville. Resultat 3-0 till Portugesa. Såhär är det hela tiden!! Vad händer? Normalt? Förr i tiden satt sådana här spel. Kan förstås sitta nån gång fortfarande, men det är en helt sanslös skillnad baserat på hur många spel som helst.

patte 2012-08-30 07:23

Kanske är så jäkla många som följer marknadsrörelserna så hela marknaden är manipulerad av några stora drakar....tror jag har fått en släng av paranoia...för så kan det väl ändå inte vara?

Juret 2012-08-30 07:27

Pinny flyttar när man bettar sportens/ligans limit.

patte 2012-08-30 07:44

jo, det vet jag...och sen tar folket rygg på andra bolag och hela marknaden rasar på samma bet?

nakato 2012-08-30 07:50

Hmmm, kan väl inte vara svårare än att gå emot marknaden då om man vill att spelen sitter? :) om nu bwin håller kvar sina odds längre så borde det gynna dig?! ;)

patte 2012-08-30 08:16

helt klart så nakato! Men frågan bara om det verkligen är såhär eller om det råkar vara tillfälligheter över lång tid...

KP 2012-08-30 08:21

Citat:

Ursprungligen postat av patte (Inlägg 199306)
jo, det vet jag...och sen tar folket rygg på andra bolag och hela marknaden rasar på samma bet?

Jag har slutat bry mig om oddsrörelser som inte sker säg 6-12h närmare matchstart av den anledningen att det krävs inte mycket kapital för att sänka rubbet, speciellt i ligor där limitsen är låga före matchdag.

Räcker med att en punter släpper ett spel dagen före och ett gäng pers ryggar så sjunker asien. Folk ser att asien sjunker och nyper åt spelen på EU bookies. EU sjunker och du ser några enstaka som sticker ut som sjunker senare också då de inte vill ligga högst. De som envisas med att ligga högst har troligtvis en annan värdering och på så sätt väljer att ta risken. Exempelvis är EU böcker där man är limiterad och de sticker ut. Du skickar vidare till trader och de väljer att godkänna den. Nog bommar spelen oftast då.

Allt detta började med att någon släppte ett spel när marknaden inte anpassat sig än, det är även därför limitsen ökar ju närmare matchstart man kommer och är alltid högst på liven.

Inatt hade jag:
Fluminense FC (RJ) -vs- SC Corinthians (SP) (2012-08-30)
Fluminense FC (RJ) 2.25

och
Atlético Clube (GO) -vs- Cruzeiro EC (MG) (2012-08-30)
Atlético Clube (GO) +0.0 (asian) 1.835

Dessa tog jag dagarna före och asien sänktes med ca 0.08 minutrarna efteråt sedan fortsatte de droppa då fler ryggade. Total insats av mig var 1000 euro vardera. Resultatet blev att fler följde efter då det triggade en rörelse och oddsen började droppa överallt. Det pågick en liten stigning timmarna före matchstart då värdet uppenbarligen fanns på andra sidan då efter ett sådant dropp men närmade sig ändå inte oddsen man tog.

Atletico stängde +0 på 1.64
Fluminese stängde -0.5 på 2.19


Resultatet?
Atletico förlorade 0-2
Fluminese spelade 1-1


Allt jag vill säga är var försiktig med rörelser dagar före matchstart såvida du inte väljer att köpa ut dig med liten vinst senare på matchdagen/tradea ut den live. Limitsen är inte så höga och det krävs inte mycket kapital alls för att trigga en rörelse som andra sedan följer.

patte 2012-08-30 08:52

Tack. Intressant KP. Men oddsen jag lägger på bwin är oftast till odds som är högre än vad som finns och få tag på vid matchstart. Borde liksom vara bra odds..ändå har jag backat så mycket...Kan man vara säker på att marknaden är justerad vid matchstart och inte lurendrejad?

Wagner 2012-08-30 09:43

Citat:

Ursprungligen postat av patte (Inlägg 199317)
Tack. Intressant KP. Men oddsen jag lägger på bwin är oftast till odds som är högre än vad som finns och få tag på vid matchstart. Borde liksom vara bra odds..ändå har jag backat så mycket...Kan man vara säker på att marknaden är justerad vid matchstart och inte lurendrejad?

Beror ju helt på hur mycket högre oddsen är. :)

Det som kallas utstick nu för tiden är ofta odds som, om man tar hänsyn till bolagens marginaler, har ett negativt värde.

För 10-15 år sen när man dammsög hos Centrebet så ratades odds som idag skulle kallas megautstick. Man var helt enkelt tvungen att gallra hårt för att slippa ha för mycket på kontot. Sen är det ju också bra med extra goda marginaler om man som jag inte kan väckas mitt i natten och rabbla Notts Countys startelva utan ser till det matematiska.

Exempel: Om riktmärket Unibet hade 2.00 ville man ha 2.50 på CB för att spela. 2.40 var för klent och fick ratas för att inte spelsäcken skulle svämma över.

Sa jag att det var bättre förr? :popcorn:

patte 2012-08-30 10:12

Alltså jag spelar bara då det är möjligt och göra ett arbitragespel. Ta tex ett DNB-spel, en tvåa. Marknaden håller på och sänker tvåan..bwin ligger kvar på låt oss säga 2,05...de övriga har sänkt så pass mycket så pinnacle, 188bet, sbobet mfl ligger på AH(0) på ettan på 2,0 och över...med andra ord så är det ju nån eller båda sidor som ligger fel...kan det vara så att bwin har rätt där för det mesta? Verkar skumt, men vad ska jag tro efter de senaste 700 spelen....tidigare var det lätt och vinna på bwin...men efter att jag skumt nog fick 15000 bonus på bwin..så har det verkligen vänt..har dom fått dit nån supercompiler eller sitter dom och styr marknaden...har för övrigt vänt på andra bolag också...men ja, spel är ju klurigt...kan vara en lång period som bara går dåligt helt naturligt eller så är det nåt lurendrejeri.....egentligen är det ju naturligt om man tar 700 spel på rött på rouletten och tar bort nollan att fördelningen kan vara tex. 375 röda och 425 svarta...spelar man då rött till överoddset 2,05 med hög insats har du ju gått back rejält ändå...spel kan vara fruktansvärt långsiktigt.....så mitt stora dillemma då...är marknaden manipulerad eller är det bara en lång dålig period?

Kan tillägga att oftast vid matchstart så är mitt lagda spel på bwin fortfarande överlägset högst..bwin har till slut sänkt själva dom också...fast det händer ju förstås titt som tätt också att marknaden vänder och mitt lagda odds inte är högst längre...

Tack alla snälla som är med och lägger inlägg! Mera kloka kommentarer tack!

HL333982 2012-08-30 13:41

Håll koll på spelen i liveodds. Om de fortsätter röra sig såsom innan matchstart, t.ex att underdogens odds fortsätter sjunka om det är underdogen du spelat på innan, så är ju det bekräftelse på att det fanns värde i spelet. Bwin kan ju inte påverka hela marknaden när matchen är live. Om oddset däremot vänder när matchen börjar och det spel visar sig vara oddsmässigt dåligt, då har du ju blivit "lurad" att spela på ett dåligt odds. Du kommer se att oddsen fortsätter röra sig såsom innan matchstart mycket oftare än att de vänder.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved