Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Spelbolag avbröt insättning, hann bonushora (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/15205-spelbolag-avbroet-insaettning-hann-bonushora/)

gregge123 2013-02-20 23:58

Spelbolag avbröt insättning, hann bonushora
 
Hej!

Har ett litet dilemma. Bonushorade nyligen på ett bolag och allt gick bra, direkt över till betfair med pengarna. Ganska omedelbart efteråt så låste dock bolaget mitt konto för en "Random security check".

Egentligen brydde jag mig inte, men med hopp om framtida reloadbonusar så skickade jag in passbild med mera. Efter ett par vändor med efterbliven support så låste de upp mitt konto, med detta meddelande:


We are pleased to confirm that your account has passed our security check and in order to make fully verified of you account we will need from you to make a deposit of $67.83 (50.00 Euro).
The reason is that due to the Security check we cancelled your initial deposits of $67.83 (50.00 Euro) and this money are still on your Bank account. As such we need you to compensate for the outstanding balance.



Jävligt förvånad blev jag naturligtvis och kollar direkt banksaldot, där pengarna fortfarande ligger som reserverade, och inte helt dragna. Jag satte in pengarna för fem dagar sedan.


Vad borde jag göra? Jag sätter definitivt inte in några nya pengar innan mina gamla är tillbaka på kontot iaf. Men framför allt, vad händer om jag inte sätter in något alls?

Tack för mina första ord här. :)

Analys 2013-02-21 02:03

Haha ja du, den var nog ny i alla fall för mig...

Låter skumt, och mer som att det glappat mellan security, account och eventuellt support-avdelningarna.

Har ett par gånger varit med om att transaktionen dragit ut på tiden och att det just från kundens konto ser ut som att pengarna "går tillbaka" från att vara reserverade - men då har vi bara gjort om transaktionen så att säga, helt utan att kunden behövt lyfta ett finger.

Ska du sätta in nya pengar så se till att vänta tills de reserverade gått tillbaka (vilket det borde göra inom någon bankdag), har det brustit i kommunikationen så skulle de ju kunna bli så att de i stället debiterar dubbelt.

Det kan ju även brustit på det viset att du i slutändan får in 50 nya euros att spela för, för priset av en så att säga - fast det är väl inte särskilt troligt...

Hur det ser ut juridiskt om du väljer att inte bry dig om detta vet jag faktiskt inte, att de skulle kunna kräva dig på pengarna tror jag absolut - du har ju faktiskt använt dem. Däremot kan det ju vara omständigt för bolaget och enklare/billigare för dem att glömma...

Men som sagt, konstigt läge. Själva delen med reserverade belopp som går tillbaka och sen dras igen sker då och då även i andra sammanhang men hanteringen utav bolaget är minst sagt skum.

Cheers!
:cheers:

jaroiten 2013-02-22 22:33

Om jag var i din situation så skulle jag bara skita i det, förutsatt att du inte vill spela på bolaget i framtiden. Tror inte de kan eller orkar jaga dig för den lilla summan av 50 euro..

Var själv med om en liknande sak, med negativt saldo dvs. Jag tog en bonus på comeon och satsa hela kontot på ett spel, spelet satt tyvärr inte men upptäckte att comeon hade rättat det fel. Misstänkte att detta skulle korrigeras rätt så snart och kunde inte ta ut pengarna, så satsade dem istället på en riktig högoddsare. Tyvärr så bommade högoddsaren och sen när de hade korrigerat rättningen av mitt första spel så var mitt saldo negativt.

Blev dock aldrig kontaktad av bolaget pga detta utan ett par månader senare ringde de mig faktiskt och erbjöd en reloadbonus, loggade i samband med detta in och såg att mitt saldo inte längre var negativt utan nollat. Så satte in en ny slant och försökte cleara reloadbonusen utan att lyckas.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved