Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   ComeOn Bonus 2022 » Spelarnas Recension » HÄMTA BONUS NU (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/15641-comeon-bonus-2022-spelarnas-recension-haemta-bonus-nu/)

Tomte 2014-04-21 10:56

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 336785)
Vilka sporter är det ni helst vill se bättre odds på ComeOn? De håller just nu på och expanderar och bad oss fråga vad det är ni spelare värdesätter högst. Är det någon sport ni tycker dem är totalt underlägsna rent oddsmässigt?

Eftersom de frågar så får jag väl svara i egen sak:

Allsvenskan! Emellanåt ligger de bra med när oddsen släpps, men närmare matchstart är de nästan aldrig spelvärda, åtminstone inte i år (bara nu jag haft dem). Spelare som målskytt och handikappspel är de inte i närheten av de andra upplever jag.

Se där - en åsikt, och om ingen annan tycker något så framför detta så blir det (förhoppningsvis) mer stålars till mig ;-)

perry 2014-04-22 12:24

Någon som vunnit på deras "dela på 25000kr" bonusen och hur mycket extra har ni då inkasserat?

faremisch 2014-04-22 12:32

Citat:

Ursprungligen postat av perry (Inlägg 337416)
Någon som vunnit på deras "dela på 25000kr" bonusen och hur mycket extra har ni då inkasserat?

Satte en hundring på en dubbel till 5.14 i helgen.
Det gav 284 kronor extra. Måste varit drygt 90 som var med och delade.

loneranger 2014-04-26 15:16

ComeOn -sveriges schysstaste spelbolag.. var det inte så?

Hörde av mig till chatten då jag hade lagt ett spel igår kväll, kollade även levande spel efter och det låg där, men nästan samtidigt försvann spelet från oddsboken och en stund senare försvann det även från min historik. Spårlöst borta!?

Vänder mig till chatten idag för att höra vad som står på, får vänta en kvart på att nån dyker upp och när hon väl dyker upp:

Du är placerad som nummer 1 av 1 i kön.

Du kan också få svar på dina frågor genom att söka i vår kunskapsbas.
info: Du chattar nu med Lisa
info: Ditt ärendenummer är LTK12155015448943X
Lisa: Välkommen till ComeOn's live chat! Jag hoppas att det är okej att jag skriver på norska men svara gärna på svenska.
Lisa: Hei Jonas
Lisa: "Jag la ett tennispel på Diego Schwartzman igår vid elva tiden. Såg senare att det fanns med i historiken över levande spel direkt efter. Senare var spelet borta, ungefär samma tid som ni plockade bort det från boken. Vad händer??"
Lisa: Kan jeg få ditt spels ID# er du snel
jonas: Är ju det som inte finns längre. Finns inget spår av spelet
jonas: Fast ni borde ju se att det varit lagt
Lisa: Har du kollat på din Historikk?
jonas: Ja!
jonas: Jag la ett spel som nu är borta från all historik. är ju det som är problemet.
Lisa: Så du mener at du ikke ser spillet under Øpne spel eller Historikk
Lisa: Det er merkelig
Lisa: Jeg skal se på kontoen din her '
jonas: Ja.. det fanns där igår efter jag lagt spelet, men sen är detborta
Lisa: Kan du vente litt er du snel
Lisa: Er det dette spillet du mener :
Lisa: n Maria-Teresa Torro-Flor [ESP] vs. Garbine Muguruza Blanco [ESP] - Set Betting (Correct Score) - LineType1
Lisa: Dette spelet har bet ID# 79444267
jonas: Nä då hade jag skrivit det. Har du inte läst första frågan som du postade igen?
jonas: Diego Schwartzman igår kväll ca 23:00
Lisa: La megh se igjen her
Lisa: Ser du det spillet som jeg gav deg her?
jonas: Jo.men det är fel.. är det bättre om jag skriver på engelska så du förstår??
Lisa: Just a moment please
Lisa: What kind of Handicap did you platy on the bet?
jonas: No handicap at all. Played winner on Diego Schwartzman @ 2,10 in odds
Lisa: k
Lisa: I see
Lisa: I advice you to logg out of your account and
Lisa: then open another browser like Firefox and log in again and you should see all your bets
Lisa: You are welcome back to us after you have done this Jonas :)
Lisa: ok?
Lisa: Tack för besöket! Var vänlig och sätt betyg på vår sida och service genom att fylla i vår enkät när du trycker på ”Stäng” och delta i vårt lotteri med dragning varje månad med chans till att vinna 500kr!!
info: Kundtjänst har avslutat chatten, tack för besöket!


Men det värsta av allt tycker jag var att hon avslutade chatten medans jag höll på att skriva. Efter att hon velat att jag skulle starta om webbläsaren och prova med nån annan, som jag faktiskt redan hade gjort, även provat mobilen, så tog det typ 5 sekunder så hade hon avslutat chatten.. så jävla dåligt.

Ska man behöva printscreena varenda spel man lägger där eller?

forbannat 2014-04-26 17:04

Citat:

Ursprungligen postat av perry (Inlägg 337416)
Någon som vunnit på deras "dela på 25000kr" bonusen och hur mycket extra har ni då inkasserat?

Vann på ett livespel mellan Chelsea och Arsenal tror jag, minsta insats 100.

Blev sjukt nog 697kr

loneranger 2014-04-30 12:07

Citat:

Ursprungligen postat av perry (Inlägg 337416)
Någon som vunnit på deras "dela på 25000kr" bonusen och hur mycket extra har ni då inkasserat?

Nån som var med på gårdagens 25000:- xtra och vann. Har ni fått xtra utdelning? Hur lång tid tar det, är så less på att sitta i kontakt med deras kundtjänst var och varannan dag.

faremisch 2014-04-30 12:49

Citat:

Ursprungligen postat av loneranger (Inlägg 339074)
Nån som var med på gårdagens 25000:- xtra och vann. Har ni fått xtra utdelning? Hur lång tid tar det, är så less på att sitta i kontakt med deras kundtjänst var och varannan dag.

Stod i erbjudandet att den skulle komma klockan 14. De kanske är less på dig också. : )

loneranger 2014-04-30 12:58

Citat:

Ursprungligen postat av faremisch (Inlägg 339082)
Stod i erbjudandet att den skulle komma klockan 14. De kanske är less på dig också. : )

Ahh.. tack! Läste väl bara varannan rad som vanligt. Ja dom är väl det :)

faremisch 2014-04-30 18:03

Citat:

Ursprungligen postat av loneranger (Inlägg 339083)
Ahh.. tack! Läste väl bara varannan rad som vanligt. Ja dom är väl det :)

Har du hört något. De säger att de jobbar på det. Vem vet

faremisch 2014-05-06 20:04

50 kronor riskfritt spel på Eurovisionen den här veckan på Come On. Spela minst till odds 1.5. Bommat spel ger femtilappen tillbaka.

För den som gillar musik, eller den som gillar gratis

loneranger 2014-05-07 09:48

Citat:

Ursprungligen postat av faremisch (Inlägg 339146)
Har du hört något. De säger att de jobbar på det. Vem vet

Hade typ glömt bort det här, kan inte se på kontohistoriken att nåt extra kommit in men har för mig att jag reagerade på att jag inte kände igen summan på kontot en dag i samband med detta när jag loggade in. Men det rörde sig kanske om 50.- spänn eller nåt.

loneranger 2014-05-07 09:49

Dock så har dom kortat ned omsättningsperioden för min insättningsbonus igen med ett halvår!!??? Den med 125%. Utan att meddela något, ska höra i chatten vad dom säger. Men ni som har den bonusen kan ju kolla era konton. Skulle vara ett år.

edit: chatten stängd. :(

Boone 2014-05-07 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av loneranger (Inlägg 340679)
Dock så har dom kortat ned omsättningsperioden för min insättningsbonus igen med ett halvår!!??? Den med 125%. Utan att meddela något, ska höra i chatten vad dom säger. Men ni som har den bonusen kan ju kolla era konton. Skulle vara ett år.

edit: chatten stängd. :(

Ska kolla upp det. Verkar inte vara de mest teknisk kunniga människorna som sköter detta med bonusar vad jag märkt nu...

loneranger 2014-05-08 10:19

Fick svar idag.
"Tack för att du kontaktade ComeOn support.

Jag kan inte hitta någon information vad gäller fortkortad omsättningsperiod för din välkomstbonus men att denna kan ändras och uppdateras är möjligt."

Vet inte om jag orkar tjata vidare på detta då jag snart har omsatt den ändå, men för er som inte har gjort det kan det ju vara viktigt.

loneranger 2014-05-09 09:06

Citat:

Ursprungligen postat av loneranger (Inlägg 340932)
Fick svar idag.
"Tack för att du kontaktade ComeOn support.

Jag kan inte hitta någon information vad gäller fortkortad omsättningsperiod för din välkomstbonus men att denna kan ändras och uppdateras är möjligt."

Vet inte om jag orkar tjata vidare på detta då jag snart har omsatt den ändå, men för er som inte har gjort det kan det ju vara viktigt.

Orkade skicka ett mail till.

"Det är ju konstigt. När jag signade för insättningsbonusen så var tiden för att omsätta den på 1 år. Känns ju lite sådär ifall ni bara kan ändra den ifall ni känner för det utan att meddela. Dock tror jag att det bara blivit nåt fel då detta inträffat förut och ni då förlängde omsättningstiden igen till den utlovade."

Och svaret jag fick:

"Tack för ditt mail. Vi är ledsna över att du blivit påverkad av att omsättningstiden förkortats. Vi ser över våra välkomserbjudanden då och då och har tyvärr fått korta ned perioden för detta erbjudande.

Du har fortfarande 6 veckor kvar att fullfölja de kvarstående 10% som finns av detta erbjudande! "

Orkar inte skriva vad jag egentligen tycker förutom att det är skitdåligt gjort.

Boone 2014-05-09 20:53

Citat:

Ursprungligen postat av loneranger (Inlägg 341141)
Orkade skicka ett mail till.

"Det är ju konstigt. När jag signade för insättningsbonusen så var tiden för att omsätta den på 1 år. Känns ju lite sådär ifall ni bara kan ändra den ifall ni känner för det utan att meddela. Dock tror jag att det bara blivit nåt fel då detta inträffat förut och ni då förlängde omsättningstiden igen till den utlovade."

Och svaret jag fick:

"Tack för ditt mail. Vi är ledsna över att du blivit påverkad av att omsättningstiden förkortats. Vi ser över våra välkomserbjudanden då och då och har tyvärr fått korta ned perioden för detta erbjudande.

Du har fortfarande 6 veckor kvar att fullfölja de kvarstående 10% som finns av detta erbjudande! "

Orkar inte skriva vad jag egentligen tycker förutom att det är skitdåligt gjort.

Jag har också legat på dem och berättat hur illa det är att byta termer i efterhand, precis som med oddset, och nu ska det tydligen tas högre upp i kedjan. Märks att ComeOn inte har tänkt ut alla rutinerna ännu med alla dessa småmissar.

Riksdalen 2014-05-17 08:43

För några månader sen bad jag Come On att stänga mitt spelkonto hos dem och under inga som helst oständigheter öppna det igen. I ett svagt ögonblick en tid därefter chattade jag med supporten och frågade om de kunde återöppna det, vilket de gjorde med en (1) vecka som väntetid. Efter den tiden kunde jag logga in och börja spela igen. Efter cirka tre (3) månader har jag nu förlorat en ansenlig summa då mitt sista bet inte gick vägen i semifinalen mellan Malmö FF och Helsingborgs IF i Svenska cupens ena semifinal för herrar. Jag har därefter mailat dem flera gånger och tycker att de kan betala tillbaka min nettoförlust(er) då jag faktiskt tidigare hade kontaktat spelbolaget om att stänga mitt spelkonto och under inga som helst oständigheter öppna det igen. De tackar för att jag kontaktat deras support i varje svarsmail, men de har nu gått flera, flera veckor och de har inte behagat att svara på frågan om återbetalning. Jag har även bett dem kontakta deras VD alt. Sverige-chef i ärendet utan framgång. Dokument på läkarutlåtanden vad gäller min psykiska ohälsa har skickats in, men inget händer. Hela situationen känns jobbig. Vad skall man göra? Har ni här på forumet några tips? Nu i efterhand ångrar jag att jag någonsin började spela på sportodds där.

Mvh
Riksdalen
2014-05-17

Wagner 2014-05-17 09:10

Citat:

Ursprungligen postat av Riksdalen (Inlägg 343004)
För några månader sen bad jag Come On att stänga mitt spelkonto hos dem och under inga som helst oständigheter öppna det igen. I ett svagt ögonblick en tid därefter chattade jag med supporten och frågade om de kunde återöppna det, vilket de gjorde med en (1) vecka som väntetid. Efter den tiden kunde jag logga in och börja spela igen. Efter cirka tre (3) månader har jag nu förlorat en ansenlig summa då mitt sista bet inte gick vägen i semifinalen mellan Malmö FF och Helsingborgs IF i Svenska cupens ena semifinal för herrar. Jag har därefter mailat dem flera gånger och tycker att de kan betala tillbaka min nettoförlust(er) då jag faktiskt tidigare hade kontaktat spelbolaget om att stänga mitt spelkonto och under inga som helst oständigheter öppna det igen. De tackar för att jag kontaktat deras support i varje svarsmail, men de har nu gått flera, flera veckor och de har inte behagat att svara på frågan om återbetalning. Jag har även bett dem kontakta deras VD alt. Sverige-chef i ärendet utan framgång. Dokument på läkarutlåtanden vad gäller min psykiska ohälsa har skickats in, men inget händer. Hela situationen känns jobbig. Vad skall man göra? Har ni här på forumet några tips? Nu i efterhand ångrar jag att jag någonsin började spela på sportodds där.

Mvh
Riksdalen
2014-05-17

Det var ju tråkigt det där med ohälsan. Men om det gått bra på liret hade du då betalat tillbaka nettovinsten till ComeOn?

Hur som helst så har du ingen chans att få tillbaka några pengar då allting skötts enligt regelboken.

Citat:

3.2 Spelaren kan stänga sitt spelkonto i dess helhet genom att skicka en begäran om detta till ComeOn Kundtjänst. ComeOn Kundtjänst kommer då att verkställa stängningen av spelkontot. Spelaren har möjlighet att öppna sitt spelkonto igen genom att skicka en begäran till ComeOn Kundtjänst. ComeOn kommer verkställa öppningen sju dagar efter en sådan begäran mottagits av ComeOn.
https://www.comeon.com/se/villkor/

Riksdalen 2014-05-17 09:36

Man kan undra varför de inte svarar på frågan. Jag menar, det måste ju, i sådana fall, spara tid för dem att svara ''nej'' på en gång istället för att inte svara alls.

Boone 2014-06-02 16:43

Bonusen kommer inom kort att ändras till standarderbjudandet då ni medlemmar har varit lite väl skarpa. Passa på att ta den exklusiva bonusen nu för snart kan det vara försent.

faremisch 2014-06-05 07:28

Har en fråga angående baseboll-resultat på Come On.

Jag spelade en 500-hundring på Boton Red Sox mot Cleveland Indians inatt. ML fulltime.
Matchen var oavgjord vid full tid och efter den extra inningen vann Cleveland Indians med 7-4. Mitt spel rättades som förlust. Borde det inte rättats som push eller "avbrutet", som Come On brukar rätta vid exempelvis DNB.

Någon som har örnkoll på brännbollen?

kingofding 2014-06-05 08:06

Baseball kan aldrig sluta oavgjort så alla extra innings räknas alltid med. Denna gången har dom gjort helt rätt då fulltime i baseball är när matchen är slut :(

Oscar 2014-06-05 08:20

Citat:

Ursprungligen postat av faremisch (Inlägg 346953)
Har en fråga angående baseboll-resultat på Come On.

Jag spelade en 500-hundring på Boton Red Sox mot Cleveland Indians inatt. ML fulltime.
Matchen var oavgjord vid full tid och efter den extra inningen vann Cleveland Indians med 7-4. Mitt spel rättades som förlust. Borde det inte rättats som push eller "avbrutet", som Come On brukar rätta vid exempelvis DNB.

Någon som har örnkoll på brännbollen?

Från spelskolan
Moneyline(1-2): Förkortas ML. Vem vinner? Tvåvägsspel dvs inget kryss inblandat (inklusive förlängning och ev straffar). Detta är vanligast i amerikanska sporter.

faremisch 2014-06-05 08:34

Tack för svar.

11433 2014-06-10 21:15

Är 125%-bonusen fortfarande aktuell?

Boone 2014-06-10 21:16

Citat:

Ursprungligen postat av 11433 (Inlägg 348259)
Är 125%-bonusen fortfarande aktuell?

Den gäller fortfarande. Kommer meddela här (och i förstaposten) när det återgår till standarderbjudandet.

Boone 2014-06-18 16:23

Från och med imorgon (19/6) kommer det vara ComeOn's standardbonus som gäller. Vi jobbar på att plocka fram ett nytt exklusivt erbjudande till Sharps medlemmar och hoppas kunna gå live med det efter fotbolls-VM.

Tomte 2014-06-18 19:25

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 350372)
Från och med imorgon (19/6) kommer det vara ComeOn's standardbonus som gäller. Vi jobbar på att plocka fram ett nytt exklusivt erbjudande till Sharps medlemmar och hoppas kunna gå live med det efter fotbolls-VM.

Låter kanon - gärna något som gäller för befintliga kunder som bonushorat klart;-)

zorba 2014-06-18 22:28

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 350372)
Från och med imorgon (19/6) kommer det vara ComeOn's standardbonus som gäller. Vi jobbar på att plocka fram ett nytt exklusivt erbjudande till Sharps medlemmar och hoppas kunna gå live med det efter fotbolls-VM.

Vore trevligt om ni lyckades ordna så man kan få bonus med insättningar med skrill.

Boone 2014-07-04 01:49

Citat:

Ursprungligen postat av zorba (Inlägg 350642)
Vore trevligt om ni lyckades ordna så man kan få bonus med insättningar med skrill.

Bonusar med Skrill är nog tyvärr inget jag kan övertyga dem om att ge oss. De flesta spelbolag jobbar utifrån antagandet att Skrill-användare är skarpare än övriga insättare och beräknar således hur mycket de kan ge i bonus med den begränsningen i åtanke.

jippo 2014-07-13 11:18

Blev precis en av de hundra vinnarna i ComeOn:s VM-lotteri, en riktigt trevlig överraskning! Självklart är jag superglad över vinsten, men det som stör mig lite är att ComeOn inför lotteriet marknadsfört lotteriet med att varje vinnare är garanterad 10 000kr vilket också klart och tydligt framgår av villkoren:

- Etthundra vinster kommer att dras och varje vinst är värt 10.000 kr.
- Endast en vinst värd 10.000 kr kan vinnas per kund.

Men den vinst som betalats ut är 1000 euro, vilket blir drygt 9200 kr.

Dock ger sig ComeOn själv rätten att närsomhelst ändra vadsomhelst gällande tävlingen. Fine, det har jag inget problem med. Men, att sänka vinstsumman med 800kr är lite falskt när man inför lotteriet garanterat 10 000 kr till varje vinnare.

cochise 2014-07-13 14:06

Citat:

Ursprungligen postat av jippo (Inlägg 356299)
Blev precis en av de hundra vinnarna i ComeOn:s VM-lotteri, en riktigt trevlig överraskning! Självklart är jag superglad över vinsten, men det som stör mig lite är att ComeOn inför lotteriet marknadsfört lotteriet med att varje vinnare är garanterad 10 000kr vilket också klart och tydligt framgår av villkoren:

- Etthundra vinster kommer att dras och varje vinst är värt 10.000 kr.
- Endast en vinst värd 10.000 kr kan vinnas per kund.

Men den vinst som betalats ut är 1000 euro, vilket blir drygt 9200 kr.

Dock ger sig ComeOn själv rätten att närsomhelst ändra vadsomhelst gällande tävlingen. Fine, det har jag inget problem med. Men, att sänka vinstsumman med 800kr är lite falskt när man inför lotteriet garanterat 10 000 kr till varje vinnare.

med tanke på det, ska det bli intressant att se om dom står för dom 100.000:- som dom utlovar :)
http://promotions.comeon.com/se/32-dagar-av-vm/

Sprite 2014-07-13 14:55

Citat:

Ursprungligen postat av jippo (Inlägg 356299)
Blev precis en av de hundra vinnarna i ComeOn:s VM-lotteri, en riktigt trevlig överraskning! Självklart är jag superglad över vinsten, men det som stör mig lite är att ComeOn inför lotteriet marknadsfört lotteriet med att varje vinnare är garanterad 10 000kr vilket också klart och tydligt framgår av villkoren:

- Etthundra vinster kommer att dras och varje vinst är värt 10.000 kr.
- Endast en vinst värd 10.000 kr kan vinnas per kund.

Men den vinst som betalats ut är 1000 euro, vilket blir drygt 9200 kr.

Dock ger sig ComeOn själv rätten att närsomhelst ändra vadsomhelst gällande tävlingen. Fine, det har jag inget problem med. Men, att sänka vinstsumman med 800kr är lite falskt när man inför lotteriet garanterat 10 000 kr till varje vinnare.

Vad säger dem på chatten om detta då? Sharps gör väl reklam för dem så de kanske kan ta tag i frågan om att de inte följer sina egna tävlingsregler?

jippo 2014-07-13 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av Sprite (Inlägg 356348)
Vad säger dem på chatten om detta då? Sharps gör väl reklam för dem så de kanske kan ta tag i frågan om att de inte följer sina egna tävlingsregler?

Pratade med en på chaten, hon sa först att det hade med växelkursen från euro att göra, men det löser ju inte frågan om att det utlovades 10 000kr. Hade de skrivit 1000 euro till varje vinnare så hade det ju inte varit något problem. Sen när jag påtalade att det i villkoren utlovades 10 000 KRONOR skulle hon prata med någon på promo avdelningen och sedan återkomma på mail, men jag har ännu inte fått ngt svar.

jippo 2014-07-13 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av cochise (Inlägg 356336)
med tanke på det, ska det bli intressant att se om dom står för dom 100.000:- som dom utlovar :)
http://promotions.comeon.com/se/32-dagar-av-vm/

Hehe, jaaa. Iom lotterivinsten kände jag mig extra tursam idag så jag tänkte delta i den tävlingen också.

De lär ju tyvärr mena samma sak i denna tävling, 100 000 kr är egentligen 10 000 euro som motsvarar dryga 92 000 kr.

jippo 2014-07-15 08:37

Nu har det gått två dagar sedan de sa att de skulle återkomma på mail i frågan men jag har fortfarande inte hört någonting. Verkar som ComeOn jobbar hårt för att komma på ett sätt för att lyckas slippa betala ut 10 000 kr till vinnarna.

Cazzius 2014-07-15 11:01

Har du fått dina 9200 iaf eller avvaktar de med den summan också?

jippo 2014-07-15 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av Cazzius (Inlägg 356692)
Har du fått dina 9200 iaf eller avvaktar de med den summan också?

Ja, den summan betalade de ut på en gång. De fortsätter dock sin marknadsföring med liknande erbjudande där man genom att lägga ett antal olika spela spel också får delta i ett lotteri där prissumman är 10 000 kr eller liknande. Stort frågetecken om de verkligen kommer betala ut den vinstsumma de anger i dessa lotterier.

Boone 2014-07-15 14:25

Vår kontakt där är på semester i två veckor till, men har ni något ni vill jag ska ta upp med dem är det bara att skicka ett PM.

Hescores 2014-07-18 03:41

När kommer det nya erbjudandet komma? Letar efter ett nytt bolag med bästa bonusen. Redan använt bet365 och gick tillslut + nästan 7k. Hoppas jag kan göra samma sak igen.:)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved