![]() |
Blåst av bolag på Malta. jackpotcity.com
http://www.jackpotcity.com/sv/
Fick klartecken om utbetalning på 12 000:- Skickade över bankuppgifter, bild på pass osv osv. Kundtjänsten gratulerade till uttaget och sa att pengarna var på väg. Nu 2 veckor senare när pengarna inte kommit så kontakta jag kundtjänst. Spoiler:
Finns det något man kan göra när man blivit blåst av spelbolag som är i utlandet? |
Citat:
Men reserverar mig med att jag inte vet hur ofta de brukar engagera sig när det rör sig om rena EU baserade casino bolag. Men kan som sagt kanske vara ett alternativ. |
Sådant här är hemskt, vilka duster man haft med spelbolag genom åren, det är mer eller mindre omöjligt att kommunicera med många av dem. Dock har du ju mest troligt inte valt den "säkraste" sidan att spela på.
Hoppas det löser sig, du bör anmäla ärendet. |
Kontakta media och blås upp ett jävla liv så ska du se att det händer grejer.
|
Bolaget har ju licens på Malta så brukar räcka med att du meddelar supporten att du nu kommer lämna över all information till LGA som utfärdar spellicenser så brukar problemen lösa sig rätt snabbt. Ifall du nu inte har brutit mot några regler :)
|
Tog mig tid och kollade upp lite grann ang. bolaget. Jag känner ägaren av ett av de största affiliatebolagen i Casinobranschen och han säger att de är notoriskt ökända för den där typen av grejer du råkat ut för. Licensen innehas av Digimedia Ltd som har Maltalicens, bolaget köptes nyligen av Sydafrikanska WS (Wagershare) som har nära kopplingar till likaledes Sydafrikanska Microgaming. Och de grabbarna har inget värst bra rykte om god kundservice!
Min kompis sa också att förfarandet blir vanligare och vanligare, bolagen vill stänga möjligheten till bonushoreri och använder sig av regelklausulen som säger att de har rätt att stänga ned konton/konfiskera pengar godtyckligt. Ett bolag (vet inte vilket) var på tapeten hos IBAS för nåt år sedan och fick rätt mot kunden. Om målsättningen inte är att spela utan bara är att utnyttja bonusmöjligheten så anses detta vara missbruk och regelbrott. Så med bakgrund av din story tror jag du har små chanser att få dina pengar. Du kommer att kunna stå som varnande exempel för andra dock, det finns inga fria luncher... |
Citat:
Sorgligt att det inte ens ska gå att lita på ett bolag med licens. Kikade lite på hemsidan, http://www.ecogra.com/srs/ och http://www.lga.org.mt/content.aspx?id=85923 verkar de vara kopplade till. Värt att kolla med dem vad de kan göra. |
Vad hände med din insättning. Snodde dom den också? :)
|
Citat:
Mvh Klanke |
Hur var det du spelade då, du har inte nämnt något om det. Inte så att du föll på denna gamla klassikern?
"Andra exempel på oregelbundet spel inkluderar, men är inte begränsat till; enstaka insatser som är lika med eller större än 30% av värdet på bonusen innan omsättningskravet har uppfyllts". |
Citat:
|
Jag tror han var ironisk. Eller? :)
Shit också. Här fick vi rätt av IBAS men så kommer The Swedish förvaltningsrätten och lägger sitt veto. Bäst vi pröjsar nu grabbar. http://www.clicksmilies.com/s1106/sp...smiley-023.gif |
Citat:
De enda konsumentrelaterade mål som kan hamna där är sådana där företag överklagar förelägganden om säljförbud eller liknande som konsumentverket utfärdat. Men då tar rätten endast ställning till den juridiska sakfrågan, det vill säga om myndigheten har fog för sitt föreläggande Vad ett spelbolag på Malta sysslar med bryr de sig överhuvudtaget inte om. |
Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved