Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Blåst av bolag på Malta. jackpotcity.com (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/20379-blast-av-bolag-pa-malta-jackpotcity-com/)

fruktsoppan 2014-05-06 22:47

Blåst av bolag på Malta. jackpotcity.com
 
http://www.jackpotcity.com/sv/

Fick klartecken om utbetalning på 12 000:-
Skickade över bankuppgifter, bild på pass osv osv.

Kundtjänsten gratulerade till uttaget och sa att pengarna var på väg.

Nu 2 veckor senare när pengarna inte kommit så kontakta jag kundtjänst.

Spoiler:
RasmusJ
Ditt uttag och spelsätt har granskats under tiden och har visat på att det bryter mot Casinots regler och villkor, och därför konfiskerades vinsten.

JAG
Hur i helsike har det brutit mot någon regel? Förklara det gör mig är du snäll

JAG
Jag satt in pengarna, fick bonusen, spelade ut alla kraven som fanns och tog ut pengarna.

RasmusJ
Som jag sa, detta har granskats och visat på att det bryter mot JackpotCity's regler och villkor. Detta är ingenting som jag i supporten kan styra över.
Missbruk av bonus och promotions.

JAG
Men HUR har den missbrukats? Man sätter in pengar, och får en bonus direkt och får dubbla pengarna. Man spelar tills bonusen är omsatt tillräckligt, innan det är gjort kan man inte ta ut pengar.. När man sedan har spelat igenom hela bonusen man fått så går det att ta ut pengar?

RasmusJ
Genom ditt spelsätt, som det står i våra regler och villkor.

JAG
Sitter och läser från 1.1 till 1.7.3. Du kan väl dra mig ett mail när du hittat vilken "regel" som jag brutit mot.
Som går emot nån regel i "spelsätt"

RasmusJ
Casinot har rätten att konfiskera vinster om det bryter mot regler och villkor, vilket som hänt nu. Detta är ingenting som jag har kontroll över eller kan ha en diskussion angående, då detta inte är på mitt bord.

JAG
Vem kan jag kontakta angående detta då? Luktar ju buffel och båg bara för att man vunnit.

RasmusJ
Det finns ingen du kan kontakta, då detta är ett beslut som redan är taget från kasinoledningen.


Finns det något man kan göra när man blivit blåst av spelbolag som är i utlandet?

kusagwa 2014-05-06 23:57

Citat:

Ursprungligen postat av fruktsoppan (Inlägg 340633)
http://www.jackpotcity.com/sv/

Fick klartecken om utbetalning på 12 000:-
Skickade över bankuppgifter, bild på pass osv osv.

Kundtjänsten gratulerade till uttaget och sa att pengarna var på väg.

Nu 2 veckor senare när pengarna inte kommit så kontakta jag kundtjänst.

Spoiler:
RasmusJ
Ditt uttag och spelsätt har granskats under tiden och har visat på att det bryter mot Casinots regler och villkor, och därför konfiskerades vinsten.

JAG
Hur i helsike har det brutit mot någon regel? Förklara det gör mig är du snäll

JAG
Jag satt in pengarna, fick bonusen, spelade ut alla kraven som fanns och tog ut pengarna.

RasmusJ
Som jag sa, detta har granskats och visat på att det bryter mot JackpotCity's regler och villkor. Detta är ingenting som jag i supporten kan styra över.
Missbruk av bonus och promotions.

JAG
Men HUR har den missbrukats? Man sätter in pengar, och får en bonus direkt och får dubbla pengarna. Man spelar tills bonusen är omsatt tillräckligt, innan det är gjort kan man inte ta ut pengar.. När man sedan har spelat igenom hela bonusen man fått så går det att ta ut pengar?

RasmusJ
Genom ditt spelsätt, som det står i våra regler och villkor.

JAG
Sitter och läser från 1.1 till 1.7.3. Du kan väl dra mig ett mail när du hittat vilken "regel" som jag brutit mot.
Som går emot nån regel i "spelsätt"

RasmusJ
Casinot har rätten att konfiskera vinster om det bryter mot regler och villkor, vilket som hänt nu. Detta är ingenting som jag har kontroll över eller kan ha en diskussion angående, då detta inte är på mitt bord.

JAG
Vem kan jag kontakta angående detta då? Luktar ju buffel och båg bara för att man vunnit.

RasmusJ
Det finns ingen du kan kontakta, då detta är ett beslut som redan är taget från kasinoledningen.


Finns det något man kan göra när man blivit blåst av spelbolag som är i utlandet?

SBR kanske kan vara ett alternativ och om du har "tur" så är du inte den enda som har drabbats, har för mig att när de tar sig an ett ärende så brukar spelbolagen vara mer villiga att lyssna.

Men reserverar mig med att jag inte vet hur ofta de brukar engagera sig när det rör sig om rena EU baserade casino bolag. Men kan som sagt kanske vara ett alternativ.

sirlarsson 2014-05-07 00:00

Sådant här är hemskt, vilka duster man haft med spelbolag genom åren, det är mer eller mindre omöjligt att kommunicera med många av dem. Dock har du ju mest troligt inte valt den "säkraste" sidan att spela på.

Hoppas det löser sig, du bör anmäla ärendet.

WizardofAhhs 2014-05-07 01:10

Kontakta media och blås upp ett jävla liv så ska du se att det händer grejer.

kingofding 2014-05-07 08:16

Bolaget har ju licens på Malta så brukar räcka med att du meddelar supporten att du nu kommer lämna över all information till LGA som utfärdar spellicenser så brukar problemen lösa sig rätt snabbt. Ifall du nu inte har brutit mot några regler :)

Cc 2014-05-07 08:57

Tog mig tid och kollade upp lite grann ang. bolaget. Jag känner ägaren av ett av de största affiliatebolagen i Casinobranschen och han säger att de är notoriskt ökända för den där typen av grejer du råkat ut för. Licensen innehas av Digimedia Ltd som har Maltalicens, bolaget köptes nyligen av Sydafrikanska WS (Wagershare) som har nära kopplingar till likaledes Sydafrikanska Microgaming. Och de grabbarna har inget värst bra rykte om god kundservice!

Min kompis sa också att förfarandet blir vanligare och vanligare, bolagen vill stänga möjligheten till bonushoreri och använder sig av regelklausulen som säger att de har rätt att stänga ned konton/konfiskera pengar godtyckligt. Ett bolag (vet inte vilket) var på tapeten hos IBAS för nåt år sedan och fick rätt mot kunden. Om målsättningen inte är att spela utan bara är att utnyttja bonusmöjligheten så anses detta vara missbruk och regelbrott.

Så med bakgrund av din story tror jag du har små chanser att få dina pengar. Du kommer att kunna stå som varnande exempel för andra dock, det finns inga fria luncher...

Grnvit 2014-05-07 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 340668)
Min kompis sa också att förfarandet blir vanligare och vanligare, bolagen vill stänga möjligheten till bonushoreri och använder sig av regelklausulen som säger att de har rätt att stänga ned konton/konfiskera pengar godtyckligt. Ett bolag (vet inte vilket) var på tapeten hos IBAS för nåt år sedan och fick rätt mot kunden. Om målsättningen inte är att spela utan bara är att utnyttja bonusmöjligheten så anses detta vara missbruk och regelbrott.

Fy fan va tragiskt. Det spelbolagen flashar med är bara en fälla och bluff.

Sorgligt att det inte ens ska gå att lita på ett bolag med licens. Kikade lite på hemsidan, http://www.ecogra.com/srs/ och http://www.lga.org.mt/content.aspx?id=85923 verkar de vara kopplade till. Värt att kolla med dem vad de kan göra.

Wagner 2014-05-07 23:49

Vad hände med din insättning. Snodde dom den också? :)

Klanke 2014-05-08 08:35

Citat:

Ursprungligen postat av fruktsoppan (Inlägg 340633)
http://www.jackpotcity.com/sv/

Fick klartecken om utbetalning på 12 000:-
Skickade över bankuppgifter, bild på pass osv osv.

Kundtjänsten gratulerade till uttaget och sa att pengarna var på väg.

Nu 2 veckor senare när pengarna inte kommit så kontakta jag kundtjänst.

Spoiler:
RasmusJ
Ditt uttag och spelsätt har granskats under tiden och har visat på att det bryter mot Casinots regler och villkor, och därför konfiskerades vinsten.

JAG
Hur i helsike har det brutit mot någon regel? Förklara det gör mig är du snäll

JAG
Jag satt in pengarna, fick bonusen, spelade ut alla kraven som fanns och tog ut pengarna.

RasmusJ
Som jag sa, detta har granskats och visat på att det bryter mot JackpotCity's regler och villkor. Detta är ingenting som jag i supporten kan styra över.
Missbruk av bonus och promotions.

JAG
Men HUR har den missbrukats? Man sätter in pengar, och får en bonus direkt och får dubbla pengarna. Man spelar tills bonusen är omsatt tillräckligt, innan det är gjort kan man inte ta ut pengar.. När man sedan har spelat igenom hela bonusen man fått så går det att ta ut pengar?

RasmusJ
Genom ditt spelsätt, som det står i våra regler och villkor.

JAG
Sitter och läser från 1.1 till 1.7.3. Du kan väl dra mig ett mail när du hittat vilken "regel" som jag brutit mot.
Som går emot nån regel i "spelsätt"

RasmusJ
Casinot har rätten att konfiskera vinster om det bryter mot regler och villkor, vilket som hänt nu. Detta är ingenting som jag har kontroll över eller kan ha en diskussion angående, då detta inte är på mitt bord.

JAG
Vem kan jag kontakta angående detta då? Luktar ju buffel och båg bara för att man vunnit.

RasmusJ
Det finns ingen du kan kontakta, då detta är ett beslut som redan är taget från kasinoledningen.


Finns det något man kan göra när man blivit blåst av spelbolag som är i utlandet?

Hade jag varit du, hade jag som konsument kontaktat förvaltningsrätten, de hjälper konsumenter som inte tycker att de fått rätt. Nämner du det så lär företaget bli riktigt rädda eftersom många personer inte känner till att det finns en sådan i Sverige. Jag har hjälpt många utsatta människor med hjälp av förvaltningsrätten så ring dem och prata med någon där så lär du får hjälp.

Mvh Klanke

Pacman 2014-05-08 09:19

Hur var det du spelade då, du har inte nämnt något om det. Inte så att du föll på denna gamla klassikern?

"Andra exempel på oregelbundet spel inkluderar, men är inte begränsat till; enstaka insatser som är lika med eller större än 30% av värdet på bonusen innan omsättningskravet har uppfyllts".

Cc 2014-05-08 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av Klanke (Inlägg 340918)
Hade jag varit du, hade jag som konsument kontaktat förvaltningsrätten, de hjälper konsumenter som inte tycker att de fått rätt. Nämner du det så lär företaget bli riktigt rädda eftersom många personer inte känner till att det finns en sådan i Sverige. Jag har hjälpt många utsatta människor med hjälp av förvaltningsrätten så ring dem och prata med någon där så lär du får hjälp.

Mvh Klanke

Svensk lagstiftning gäller inte på Malta...

Wagner 2014-05-08 15:10

Jag tror han var ironisk. Eller? :)

Shit också. Här fick vi rätt av IBAS men så kommer The Swedish förvaltningsrätten och lägger sitt veto. Bäst vi pröjsar nu grabbar. http://www.clicksmilies.com/s1106/sp...smiley-023.gif

Semicolon 2014-05-08 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 340987)
Jag tror han var ironisk. Eller? :)

Shit också. Här fick vi rätt av IBAS men så kommer The Swedish förvaltningsrätten och lägger sitt veto. Bäst vi pröjsar nu grabbar. http://www.clicksmilies.com/s1106/sp...smiley-023.gif

Ja det får man verkligen hoppas, för vad förvaltningsrätten skulle ha för intresse av konsumenträtt har jag ganska svårt att se. Förvaltningsrättens mål rör, hör och häpna, förvaltningsrättsliga frågor. Då pratar vi tvångsomhändertaganden enligt LVU, LVM, myndighetsutövning mot enskilda, prövning av utlämning av allmän handling, upphandlingsförfaranden etc. Inte heller är det någon slags hjälpgumma man kan ringa till då man tycker man blivit illa behandlad utan är en juridisk instans ungefär motsvarande tingsrätten.

De enda konsumentrelaterade mål som kan hamna där är sådana där företag överklagar förelägganden om säljförbud eller liknande som konsumentverket utfärdat. Men då tar rätten endast ställning till den juridiska sakfrågan, det vill säga om myndigheten har fog för sitt föreläggande

Vad ett spelbolag på Malta sysslar med bryr de sig överhuvudtaget inte om.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved