Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Svenska Spels nya syndikatregler (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/20765-svenska-spels-nya-syndikatregler/)

Wagner 2014-06-15 11:45

Men Lotto och Keno är det fri insats på då. Likaså att fylla en Ica-kasse med trisslotter. Keno är ju lett å vinne på men...

En cynisk människa skulle säkert kunna hävda att det beror på att staten slickar i sig 60 % av insatsen på triss, oavsett utfall,och det är därför man inte vill ha några begränsningar på den spelform det är lättast att torska på.

putte64 2014-06-15 11:52

Du kan inte statistiskt hitta övervärde vid rullpot, dvs du kan inte köpa omgången med stora system
jämför atg's begränsning mot "robotsystem"

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 349599)
Men Lotto och Keno är det fri insats på då. Likaså att fylla en Ica-kasse med trisslotter. Keno är ju lett å vinne på men...

En cynisk människa skulle säkert kunna hävda att det beror på att staten slickar i sig 60 % av insatsen på triss, oavsett utfall,och det är därför man inte vill ha några begränsningar på den spelform det är lättast att torska på.

Wagner 2014-06-15 12:06

En ännu mer cynisk person skulle kunna hävda att man vill styra bort spel från lågbeskattade spelformer till triss som låter huset behålla lejonparten av potten. Samtidigt som man slipper ringa upp den som spelat bort både sina och andras pengar för att ställa obekväma frågor.

Man har sett till att ha ryggen fri samtidigt som man täljer åt sig maximalt. Men för att ens kunna tänka i dom banorna måste man vara en synnerligen sjuk människa och jag vet inte ens om det finns några fler.

Semicolon 2014-06-15 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 349605)
En ännu mer cynisk person skulle kunna hävda att man vill styra bort spel från lågbeskattade spelformer till triss som låter huset behålla lejonparten av potten. Samtidigt som man slipper ringa upp den som spelat bort både sina och andras pengar för att ställa obekväma frågor.

Man har sett till att ha ryggen fri samtidigt som man täljer åt sig maximalt. Men för att ens kunna tänka i dom banorna måste man vara en synnerligen sjuk människa och jag vet inte ens om det finns några fler.

Bara å hålla med Wagner, detta är riktigt vidrigt. Som tidigare sagts i tråden är man naturligtvis inte alls intresserad av någon slags spelansvar, om nu någon mot förmodan trodde det, utan det handlar enbart om att täta ekonomiska läckor.

hatten1 2014-06-15 16:02

Mirran, snyggt, den passusen hade jag missat, alltså uppenbart att Svenska Spel vill stänga förutsättningarna för seriösa spelare.

Strappa71 2014-06-18 13:25

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 349600)
Du kan inte statistiskt hitta övervärde vid rullpot, dvs du kan inte köpa omgången med stora system
jämför atg's begränsning mot "robotsystem"

Det är just pga detta som jag anser att Jackpot på skicklighetsspel är en vämjelse. Man måste kunna skriva reglerna så att alla pengar i varje spelomgång delas ut till den som förtjänar dem.

Strappa71 2014-06-18 13:27

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 349599)

Om du räknar in att de flesta lågvinster går tillbaka in i lotteriet tills att det blir nit-lotter av dem så är spelavdraget ÄNNU högre på Triss.

Strappa71 2014-06-18 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 349605)

Jodå. Här har du en till.

KP 2014-06-18 15:50

Om jag inte missminner mig så har svenska spel haft på en ombudsgala en liten undersökning och även enkät på hur och vilka man ska försöka sälja flest andelsspel till och vilka som löper störst risk att hamna i ett spelmissbruk.

Svaret var kvinnor i 45års åldern och spelet var Keno.
Heja ansvarsfulla svenska spel som inte har några begränsningar på just det spelet ;)

mirran 2014-06-28 16:22

Citat:

Ursprungligen postat av mirran (Inlägg 349584)
Följande kan vara bra att veta också, litet tråkigt om man har förberett ett system och det sedan inte går att lämna in hela systemet:

Vid spel med Egna Rader avseende Bomben får Kunds sammanlagda insats per Vadomgång inte överstiga 20.000 kronor oaktat den insatsbegränsning som anges ovan i detta avsnitt.

Även stryktipset verkar ha fått denna begränsning, att det inte går att lämna in mer än 20 000 egna rader totalt per spelomgång. Detta kan jag dock inte hitta något om i deras regler och avtal. Ingen annan som råkat ut för det? Undrar just om det också gäller för spel lagda i Sydafrika?

Hur är det med dom stora (icke-matematiska) system som finns upplagda på Liverättning.se, är dom torrspel allihop eller finns nåt sätt att komma runt det hela?

boored 2014-06-28 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av mirran (Inlägg 352904)
Även stryktipset verkar ha fått denna begränsning, att det inte går att lämna in mer än 20 000 egna rader totalt per spelomgång. Detta kan jag dock inte hitta något om i deras regler och avtal. Ingen annan som råkat ut för det? Undrar just om det också gäller för spel lagda i Sydafrika?

Hur är det med dom stora (icke-matematiska) system som finns upplagda på Liverättning.se, är dom torrspel allihop eller finns nåt sätt att komma runt det hela?

Det är nåt som alltid funnits, och har inget med dagskvoterna att göra:

https://i.imgur.com/W0vnfxu.jpg

Du går "runt" det genom att dela systemet på flera filer. (edit: som tidigare inlägg säger: 100 000 är dagskvot på stryktipset)

mirran 2014-06-29 12:21

Citat:

Ursprungligen postat av boored (Inlägg 353023)
Det är nåt som alltid funnits, och har inget med dagskvoterna att göra:

Du går "runt" det genom att dela systemet på flera filer. (edit: som tidigare inlägg säger: 100 000 är dagskvot på stryktipset)

Nej det är inte samma sak.

Tidigare kunde man skicka in eller flera filer med 20 000 rader vardera.

Igår lämnade jag först in en fil med 20 000 rader, men kunde därefter inte lämna in en ytterligare fil med 500 rader till eftersom det totala beloppet för egna rader hade överskridits.

(Tyvärr var jag för stressad för att hinna med att ta en skärmdump)

boored 2014-06-29 13:59

Citat:

Ursprungligen postat av mirran (Inlägg 353093)
Nej det är inte samma sak.

Tidigare kunde man skicka in eller flera filer med 20 000 rader vardera.

Igår lämnade jag först in en fil med 20 000 rader, men kunde därefter inte lämna in en ytterligare fil med 500 rader till eftersom det totala beloppet för egna rader hade överskridits.

(Tyvärr var jag för stressad för att hinna med att ta en skärmdump)

hmmm, det låter ju skumt iom det ju står 100K på stryktipset, att dom skulle ändrat begränningar på egna rader har jag då missat iaf.

edit: var visst blind: det står ju "Egna Rader 20.000" där med https://svenskaspel.se/artiklar/spor...pa-sportspelen

vad är "FO/dag Komb 10.000" för nåt då?

betsson99 2015-01-09 15:51

Angående hitta spel på svs. Tycker det är mega stökigt att leta igenom deras utbud. Jag har inte hittat någon oddsjämförelse site som inkluderar svs, har jag fel?

Mvh

Wagner 2015-01-09 16:05

Dom vill inte främja kunder som sitter och letar odds så det kan nog stämma att det inte finns.