Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   rivalo.com (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/22145-rivalo-com/)

nock 2014-11-11 01:34

rivalo.com
 
Någon som tagit deras bonus, vunnit på sidan och fått ut pengarna?

Har 800 euro som väntar på uttag nu men gått 3 dygn och inga pengar, frågade i support var mina pengar var och dom säger att varje uttag behandlas manuellt och inte automatiskt så därför kan det ta lite tid. Låter ju väldigt märkligt när man bara ska ta ut till skrill. Har verifierat kontot med räkning, id, skrill, samt foto på id och mitt ansikte, allt godkänt så undrar va de e för tomtebolag jag gett mig i kast med. :idiot:

snooze 2014-11-11 17:14

vafan hittar du dessa bolag? hur kommer det sig att du vill betta där? oddsen verkar ju inte sticka ut direkt...

nock 2014-11-11 18:54

Citat:

Ursprungligen postat av snooze (Inlägg 383444)
vafan hittar du dessa bolag? hur kommer det sig att du vill betta där? oddsen verkar ju inte sticka ut direkt...

haha förstår din åsikt men deras bonus är väldigt enkel att ta/omsätta. Allt är löst nu efter dom även ville verifiera med ett telesamtal :drunk:

WizardofAhhs 2015-03-23 07:21

Placerat på Curacao, vilket enligt somliga källor innebär skattefrihet till viss del. Så gott som alla pokerhemsidor placerade där är dock inte beskattningsfria. Alltså bör inte Rivalo heller vara det?

"Spelvinster som sker inom EU/EES-området är befriade från svensk skatt. Detta gäller både på och utanför internet.För att avgöra var någonstans en spelsajt på internet anses vara hemmahörandes gör skatteverket en samlad bedömning, där de bland annat tittar på om spelsajten har spellicens från något område inom EU/EES och i vilket land bolaget som äger spelsajten är hemmahörandes.Exempel på områden som ingår i EU/EES är Sverige, Storbritannien, Malta, Åland, Gibraltar, Cypern, Estland och Lettland.Exempel på områden som inte ingår i EU/EES är Isle of Man, Alderney, Kahnawake, Antigua and Barbuda, Aruba, Curaçao, Belize och Costa Rica." /Skatteverket

Någon med annan info?

kingofding 2015-03-23 08:19

Om du har tänkt spela för miljoner på ett bolag som Rivalo som är registrerat på Curaco hade inte skatten vart mitt största bekymmer :)

Om du spelat på Rivalo och tar ut en 20-30 000 sek och sedan åker på att skatta detta är lika stor chans som att skatteverket granskar dina milavdrag på 10 000kr som privatperson.

UncleScrooge 2015-06-15 13:34

Är det någon som tagit deras bonus på den närmaste tiden? I bonusvillkoren står det "The bonus is valid for customers residing in Switzerland, Luxembourg, Norway, Finland, Montenegro and Turkey." Alltså borde inte svenskar kunna ta del av den.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved