Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Nytt intressant spelbolag! (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/26361-nytt-intressant-spelbolag/)

Anonym 2016-05-19 17:15

Verkar trångt i utbetalningskön..

Inte direkt snabba :rant:

Misär 2016-05-19 17:47

Citat:

Ursprungligen postat av 11433 (Inlägg 490900)
Satte in 2.000 i veckan, har omsatt det 6ggr så nu ska vi se hur det fungerar med utbetalningen

Återkoppla gärna.

ChrisWaddle 2016-05-19 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 490893)
Hur fungerar livebettingen om de inte köper odds utifrån? Inte är det väl oddssättare som sitter och manuellt justerar oddsen?

Det är nog därför de inte erbjuder särskilt många evenemang parallellt.

Cc 2016-05-19 23:05

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 490893)
Hur fungerar livebettingen om de inte köper odds utifrån? Inte är det väl oddssättare som sitter och manuellt justerar oddsen?

Man använder en "motor" för livebetting, det gör väl alla numera antar jag iaf. Den utgår ifrån startoddsen och uppdateras med jämna intervaller så länge inget direkt händer i matchen. Jag vet inte vilken "motor" som används hos Coolbet, men jag vet att Nordicbet utvecklade en egen under 2008. Den ledande varianten utvecklades av Paddypower och den användes/används av rätt många bolag.

Jag skall inte ge mig in på hur algoritmerna är uppbyggda men kan säga att alla spel som bygger på matchoddsen resp. ö/u hanteras automatiskt och förändras efter hand matchen fortlöper. Den startas sedan om när det blir mål i en match från en given nivå.

Specialspel är det väl antagligen olika beroende på bolag. Hörnor integrerades i motorn iaf i Paddy´s variant. Jag vet inte säkert men tror att Bet365 köpte sin livemotor från dem. Operatörernas kan givetvis förändra oddsen manuellt beroende på matchbild och enskilda händelser men i huvudsak startar/stoppar de motorn under matchens gång..

pepsimax 2016-05-19 23:42

Väntar också på uttag efter att ha omsatt bonusen. Återkommer med hur det går. Positiva erfarenheter hittills och dem ligger väldigt högt vissa matcher. Hammarby låg kvar i 3.75 igår tex när den var nere i 3.08 på pinnen.

pepsimax 2016-05-20 11:33

Plocka ut 10 lakan rätt sent igårkväll, satt på kontot nu imorse. Så tummen upp för min del.

ExtremtRik 2016-05-20 11:50

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 490893)
Hur fungerar livebettingen om de inte köper odds utifrån? Inte är det väl oddssättare som sitter och manuellt justerar oddsen?


Kort förklaring:
Citat:

Ursprungligen postat av ExtremtRik (Inlägg 490729)
Med limiteringar, fördröjningar och ett avsevärt större avdrag än pre-match kan jag tänka mig att en apa sitter o knapprar på en dator, mer behövs inte !?


Lång dito:
Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 491002)
Man använder en "motor" för livebetting, det gör väl alla numera antar jag iaf. Den utgår ifrån startoddsen och uppdateras med jämna intervaller så länge inget direkt händer i matchen. Jag vet inte vilken "motor" som används hos Coolbet, men jag vet att Nordicbet utvecklade en egen under 2008. Den ledande varianten utvecklades av Paddypower och den användes/används av rätt många bolag.

Jag skall inte ge mig in på hur algoritmerna är uppbyggda men kan säga att alla spel som bygger på matchoddsen resp. ö/u hanteras automatiskt och förändras efter hand matchen fortlöper. Den startas sedan om när det blir mål i en match från en given nivå.

Specialspel är det väl antagligen olika beroende på bolag. Hörnor integrerades i motorn iaf i Paddy´s variant. Jag vet inte säkert men tror att Bet365 köpte sin livemotor från dem. Operatörernas kan givetvis förändra oddsen manuellt beroende på matchbild och enskilda händelser men i huvudsak startar/stoppar de motorn under matchens gång..

;) :hattenav:

11433 2016-05-20 19:42

Citat:

Ursprungligen postat av Misär (Inlägg 490941)
Återkoppla gärna.

Fick svar att 2000 kr betalas tillbaka till mitt kort och resten får jag göra via banköverföring.
Får se nästa vecka vet vi hur snabbt det går

lottolars 2016-05-21 16:42

Att hitta spel att trejda borde vara busenkelt. Bara titta på dagens FA Cup match med United. Där har dom 99.98 procents payout.

mwickholm 2016-05-21 22:31

Citat:

Ursprungligen postat av lottolars (Inlägg 491323)
Att hitta spel att trejda borde vara busenkelt. Bara titta på dagens FA Cup match med United. Där har dom 99.98 procents payout.

Japp, tradade ut bonusen till Smarkets på att United inte vann, fick 1,80 på Coolbet och kunde boka till 1,78 så gjorde dessutom en liten vinst.

Kan inte säga mer om Coolbet än att de verkar ha höga odds, gratisbonusen jag fick för förregistrering tradades på Ö 5,5 i EL-finalen. Jag kunde spela till 20,47 och boka 18,5 och så dagens välkomstbonustrade. Jag trodde det skulle bli svårt att hitta objekt manuellt, men det räckte med att titta på de stora matcherna.

Som sagt, två spel och tio freespins på Starburst är inte så mycket erfarenhet, men det jag har haft med sidan att göra har jag inget att klaga på. Knappast de heller, de är 200 euro rikare nu. Jag är 223 euro rikare och några andra Smarkets-spelare är lika mycket fattigare! ;)

theskab 2016-05-22 21:21

Spelat några spel AS och där ligger de några punkter högre än de högsta på oddsportal. Så blir kanske en sida att spara detta ;).

Får se om de erbjuder någon reload bonus nu när kontot är tomt ;)

Burre 2016-05-23 16:52

Är det nån som nått nåt maxtak när det gäller limits här ännu? Tänkte så man vet vad de tar emot på ett ungefär på olika marknader. Har de manuellt acceptering?

pepsimax 2016-05-23 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av Burre (Inlägg 491566)
Är det nån som nått nåt maxtak när det gäller limits här ännu? Tänkte så man vet vad de tar emot på ett ungefär på olika marknader. Har de manuellt acceptering?

Skulle lägga 7k på en AS-match, 5 blev accepterat direkt, 2 k till manuell som bara tog någon minut, gick igenom.

bulle 2016-05-23 18:40

Licens i Estland hör ju inte till vanligheterna.
Har det någon praktisk betydelse för oss?

mwickholm 2016-05-23 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av bulle (Inlägg 491587)
Licens i Estland hör ju inte till vanligheterna.
Har det någon praktisk betydelse för oss?

Estland är ju med i EU så borde inte ha någon skillnad.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved