Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-08-02, 21:01   #1
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Tipbet


Om Coolbets satsning var lite spännande så tror jag Tipbet kan vara snäppet bättre! För här finns det mycket pengar i bakgrunden. Tipbet har bettingshops runt om i Tyskland med fokus på Düsseldorf och Frankfurt. De fanns redan på den tiden då jag tillbringade tid på Frankfurts alla spelhålor. De sponsrar bl.a Fortuna Düsseldorf. Tipbet tog ut Maltalicens i Okt. 2015 och verkar ha utvecklat sin programvara själva då det det går att köra "white lable" via franchise. Grundaren/VD´n Bahadir Malkoc är turk liksom en del andra i ledningen.

Det som jag först la märke till på siten var utbudet på enskilda matcher, 55-60 olika spelformer på de flesta fotbollsmatcher. Många varianter även på Tennis och Ishockey, bla periodbetting. Varje KHL-match har 36-38 spelformer redan nu trots att matchandet börjar först 22/8.

För dem som gillar eSports så är nog Tipbet ett alternativ, de kör:

Counter-Strike
Dota
League of Legends
Starcraft II

http://www.esportsbettingreport.com/...results-stats/

Paybacken varierar en del, ~94% på CL-kvalet är väl helt ok för 3-vägsspel. Däremot så är 2-vägsspelens odds väldigt skumma. Från 1,82/1,82 till 1,90/1,90 och kan variera inom samma liga.

Vad gäller bonusar så var det ungefär som de flesta andra, Sverige tillhör dock deras "target markets" så omsättningskravens villkor är bättre än för de land som inte är det.

Inte en susning om vad limits kommer att vara, historiskt var €300/spel oavsett sport/liga en maxgräns i deras bettingshops. Men det var det hos alla andra tyskar också, Tipico var generösa i sina shops men griniga på nätet.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+10)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 07:55   #2
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

50 % bonusen måste väl vara den enklaste att ta om man ska tradea ut den? Det är ju samma bonussumma på alla tre, 50 % och 100 % bonusarna har samma totala omsättningskrav (2400 €) medan 200 % bonusen har lite mindre (2250 €). Dock får man bara satsa högst lika mycket som ens insättning per spel och då får man lägga mer per spel med 50 % bonusen.

Finns det något jag missat eller tänker jag rätt?
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-09, 15:20   #3
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 174
Sharp$: 870
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mwickholm Visa inlägg
50 % bonusen måste väl vara den enklaste att ta om man ska tradea ut den? Det är ju samma bonussumma på alla tre, 50 % och 100 % bonusarna har samma totala omsättningskrav (2400 €) medan 200 % bonusen har lite mindre (2250 €). Dock får man bara satsa högst lika mycket som ens insättning per spel och då får man lägga mer per spel med 50 % bonusen.

Finns det något jag missat eller tänker jag rätt?
De borde vara korrekt. Sen om man råkar ha oturen att vinna på tipbet hela tiden så lär det knappt vara ngt kvar av bonusen(100€) när du trejdat klart. Man får hoppas man loosar rätt på första trejden helt enkelt annars ödslar man bara tid
nock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-09, 18:27   #4
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nock Visa inlägg
De borde vara korrekt. Sen om man råkar ha oturen att vinna på tipbet hela tiden så lär det knappt vara ngt kvar av bonusen(100€) när du trejdat klart. Man får hoppas man loosar rätt på första trejden helt enkelt annars ödslar man bara tid
Är oddsen så dåliga? Har du erfarenheter från sidan?

Jag minns Redbets bonus där jag fick ut ungefär 20 euro av 120 på grund av dåliga odds och limiteringar...
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-11, 15:18   #5
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 161
Sharp$: 435
Standard

Denna sidas esportsodds är de sämsta jag någonsin sett.
2.15 - 1.65 (2vägs spel)
1.80 - 1.85 (2vägs spel)

Dessutom tog utbetalning för ett vinnande spel över 24h när de gäller E-sport.
Nej tack när det gäller Esport
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cc (+5)
DonYolo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-10, 11:31   #6
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 22
Sharp$: 186
Standard

Har hyfsat betyg på SBR men man brukar inte kunna lita på det till 100%, någon som kan konfirmera att spelbolaget är grönt?
ogge_112 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-20, 20:47   #7
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

50% bonus nu i helgen, dock krav på 10x i omsättning på insättning + bonus. Max 50€ och man får man satsa 100€ per spel som jag förstår det.
https://www.tipbet.com/land/bundesliga-reload-bonus
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-21, 09:11   #8
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 112
Sharp$: 593
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nock Visa inlägg
De borde vara korrekt. Sen om man råkar ha oturen att vinna på tipbet hela tiden så lär det knappt vara ngt kvar av bonusen(100€) när du trejdat klart. Man får hoppas man loosar rätt på första trejden helt enkelt annars ödslar man bara tid
sidor med sämre villkor lägger jag alltid spelen så att jag går en aning plus om jag vinner på bookien de första spelen åtminstone. Det tar bort oron för att man ska sitta där med knappt någon bonus kvar och ändå inte uppnåt omsättningskraven
mumintroll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 22:21   #9
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 21
Sharp$: 69
Standard

Sparkar liv i tråden igen med att fråga om någon gjort bonusen eller allmänt använt Tipbet sedan denna tråd senast var aktiv ?
Wiggy66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 22:44   #10
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wiggy66 Visa inlägg
Sparkar liv i tråden igen med att fråga om någon gjort bonusen eller allmänt använt Tipbet sedan denna tråd senast var aktiv ?
Några tråder under denna finns en tråd om Tipbet.
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-18, 00:41   #11
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 49
Sharp$: 100
Standard

Det är bäst att ta ut pengarna från Tipbet så fort ni bara kan annars är risken att kontot blockeras. Dom kommer inte ansöka om svensk licens enligt live chatten jag pratade med.

Spring!
progambler345 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td