Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-03, 13:41   #1
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Norrland
Inlägg: 184
Sharp$: 2066
Standard

10bet bonus


Tänkte bara varna för 10bets signup bonus som jag inte lyckats hitta nån tråd om tidigare. Om man löser kraven verkar det vara samma regler som för övriga bonusar jag accepterat vilket börjar vara en hel del. Men det är fullständigt bedrövliga regler och jag har inte ens förstått deras regler fullt ut ännu trots att jag läst igenom reglerna 20 gånger samt haft två live chattar med deras personal.

Man får iaf 50% på insättningen i bonus som ska omsättas 6 gånger. Sätter man då in 1000sek får man följdaktligen 500sek i bonus. På ett vanligt bolag hade man då bara att spela för 3000 sek till odds över 1,60 vilket verkade vara deras enda krav.

Nu finns det dock en del andra underkrav som jag inte kan förstå ska framgå i infon ens efter 20genomplöjningar av reglerna, däremot efter två livechattar...

Man får inte tilldela sig nån rollover förrän man satsat för sina insatta 1000 och är nere på dom 500 man har i bonus. Man behöver inte förlora sina 1000 för att komma ner på bonusen, däremot måste man ha levande spel för över 1000kr för att tillgodoräkna sig ett satsat spel till rolloverkraven.

Men inte nog med detta dock fick jag veta idag. Jag har lyckats förlora 389 av mina 500 bonuskronor, vilket innebär att jag nu har 550kr i real money och 110kr i bonuspengar. Så nu måste jag inte ner på bonusbeloppet 500kr för att få ner rolloversumman, utan nu måste jag spela för mer än 550 kr i levande spel och får då ner rollovern med 110kr om jag har levande spel för 660kr...

Tar jag däremot ut pengar nu kan jag bara ta ut drygt 100kr och förlorar då hela summan på 660kr, m a o där räknas det som att jag har 500kr kvar i bonus, fast jag alltså förlorat 389kr av dom.

Ja det låter kanske krångligt och nog fan är det så. Ni är välkomna att läsa deras sign up bonus krav och informera mig om vad är jag missförstått. Och är det fler bolag med lika pissusla bonuskrav kan ni gärna tipsa mig om dom så slipper jag råka ut för detta igen.
werygod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-03, 13:44   #2
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Norrland
Inlägg: 184
Sharp$: 2066
Standard

För övrigt har jag nu 1700kr kvar i rollover och måste alltså satsa mina 660kr för att få dra av 110kr på den summan. M a o innan man spelat igenom deras fullständigt horribla bonus måste man omsätta skiten hur många gånger som helst. Jag har alltså 16ggr kvar att spela runt mina 660kr för att kunna ta ut dom, om jag nu inte fortsätter förlora av mina bonuspengar, till slut har man väl inga bonuspengar kvar att omsätta, men ändå ingen möjlighet att ta ut dom 500kr man råkar ha kvar på kontot...
werygod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-03, 14:39   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Skulle du kunna klistra in deras omsättningskrav på engelska här?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-03, 15:13   #4
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Norrland
Inlägg: 184
Sharp$: 2066
Standard

Tyvärr verkar jag bara komma in på deras svenska regler, eftersom du skriver att du vill ha dom engelska antar jag att det är nåt du fiskar efter? Annars har du dom på svenska här iaf:

Välkommen, välkommen, välkommen! Vi ÄLSKAR när det tillkommer nya medlemmar. Folk som älskar sport och 10Bet är den perfekta matchningen. När du gjort din första insättning hos oss är vi mer än glada över att välkomna dig med fantastiska 50% på valfri insättning upp till 100 Euro (Bonus code: FD100). Det stämmer – för varje Euro du sätter in som nytecknad medlem, får du 50% extra i form av en grfatis välkomstbonus ända upp till 100 Euro. Alltså en flygande start på ditt spel med 10Bet!

Alla bonuserbjudanden kopplat till första insättning I sportboken kan endast lösas in en gång och är bara tillgänglig I samband med kundens första insättning på 10Bets sportsbok. Erbjudandet omfattar endast nya kunder som anger bonuskod: FD100 I samband med första insättningen.
Bonusen krediteras kund så snart den ursprungliga insättningen omsatts en gång.
Om omsättningskravet för den här bonusen inte uppfyllts inom 90 dagar från den kvalificerande insättningen, kommer eventuella medel på bonuskontot anses som förverkade.
Vid uttag av bonus måste kund omsatt bonusen sex gånger. Endast satsningar som är gjorda med bonusen och vinster genererade från densamma kommer ifråga när det gäller omsättningskraven. Vidare är det endast sportvad som räknas in i kampanjen.
Omsättningskraven måste vara kopplade till sportsatsningar med ett odds högre än 1.60.
Om en begäran om uttag föreligger innan alla omsättningskrav är uppfyllda, kommer bonusen och vinsterna automatiskt att ogiltigförklaras och dras från kundens konto.
Erbjudanden kan förändras. Alla beslut tagna av arrangörsledningen står fast.
Dessa regler och villkor är en del i de generella reglerna hos 10Bet.
werygod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-03, 15:30   #5
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Jag +1:ar werygod's klistring här. Använde bonusen senast för en vecka sen med mycket lyckat resultat.

Bra support, snabba uttag men ganska kassa odds på 1X2...

Jag "rullade" alltså över hela insättningen en gång och fick sedan hela bonusbeloppet krediterat för att sedan "flytta över" det till Betfair.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-03, 16:16   #6
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Norrland
Inlägg: 184
Sharp$: 2066
Standard

Ok.

Senast redigerad av werygod den 2011-10-03 klockan 16:20.
werygod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-03, 17:00   #7
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 5
Sharp$: 75
Standard

Har förväntat mig få bonusen samt få ut den flera gånger från 10bet och därmed varit i kontakt med supporten (väldigt bra) och fått det förklarat för mig att bonusen funkar såhär:

När du omsatt din insättning 1 gång så får du tillgång till bonusen som ska omsättas 6 gånger till odds på minst 1.60.

Men omsättningen på bonusen räknas inte såvida du inte ligger ute med din ursprungliga insättningen i spel förrän du lägger ett bet som godkänns som omsättning på bonusen.

Detta står ingenstans och det är bara "how it works" som skulle kunna tänkas var standardsvar från kundservice.
Enes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-03, 17:15   #8
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Jag +1:ar werygod's klistring här. Använde bonusen senast för en vecka sen med mycket lyckat resultat.

Bra support, snabba uttag men ganska kassa odds på 1X2...

Jag "rullade" alltså över hela insättningen en gång och fick sedan hela bonusbeloppet krediterat för att sedan "flytta över" det till Betfair.
Men då hade du flax och fick över både insättningen till Betfair vid din första trade och sedan bonusbeloppet vid din första trade?
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-03, 18:14   #9
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Norrland
Inlägg: 184
Sharp$: 2066
Standard

Enes:Exakt samma upplevelser och svar som dig. Men just därför att dom anser att detta framgår av deras regler, eller upplever att man ska se dessa idiotregler som självklara vill jag sprida infon till så många som möjligt så slipper fler gå på dyngbonusen. Nu kan man ju givetvis avbryta den, men jag trodde mig ha omsatt det mesta av bonusen när jag insåg hur det låg till och hade då torskat nåra hundra av min insättning och då blev man på nåt sätt fast i bonusen.(inte bokstavligt talat)

Känns som man har tre alternativ som läget är.

1. Ta ut dom dryga 100sek man kan ta ut och glömma bonusen och bolaget.
2. Lägga ett sorts freebet för dom 640kr man har och vinner man gör man punkt nr 1 då
3. Trejda, vilket jag inte känner att jag har kassa till när det är 640 sek som ska ut

Sen ett tillägg eftersom jag döpte tråden till 10bet är att jag vart med om(2ggr dessutom) nåt jag sluppit hos andra bookies(reggad hos drygt 20 så det är nåra stycken). Dom har 2 ggr ändrat oddsen efter att jag tryckt på bekräfta knappen utan att ge mig chans att inte ingå vadet pga sänkt odds. Ena gången marginellt, 2 tics. Andra gången från 1,80 till 1,65 vilket gjorde oddset helt utan spelvärde.

Ännu ett tillägg är att dom nästan alltid ligger 1-2 tics lägre än oddset som anges på oddsportal så dom verkar lägga stor kraft på att ligga exakt korrekt i odds iaf.
werygod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-03, 19:14   #10
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Men då hade du flax och fick över både insättningen till Betfair vid din första trade och sedan bonusbeloppet vid din första trade?
Nope. Vann första bettet - förlorade andra - sen hade jag rullat över hela insättningsbelopp + bonus - sen var det bara att spela och förlora med bonuspengarna.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 22:54   #11
 
zorbas avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 101
Sharp$: 1263

Sharps.se VM-tävling 2014
Stats: 49 - 31 - 3
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 61.25%

Standard

Lånar denna gamla tråd istället för att skapa en ny.

Satte för ett tag sen in stålar på 10Bet för att ta del av deras 50% bonus upp till 2000 SEK. Mottog maximal bonus och har nu trots skräpiga odds och omständiga omsättningskrav lyckats cleara bonusen med gynnsamt resultat. Gjorde i söndags ett uttag på hela saldot, ca 14k SEK. Fick såklart skicka in dokument för att bekräfta identitet och efter det gick uttaget smidigt igenom. Problemet är att det fattas ca 700kr. Tar kontakt med supporten via chat och möts av detta:

Citat:
info: at 23:23:03
Please wait for a site operator to respond.
info: at 23:23:36
You are now chatting with 'Sarah'
Sarah: at 23:23:38
Welcome to our live chat service.
you: at 23:24:13
Hello
Sarah: at 23:24:20
Hello. How may I assist you?
you: at 23:25:24
I made a withdrawal of 14031.1 SEK but received only 13326.57 SEK. Where is the rest of my money?
Sarah: at 23:26:25
Before we can proceed , for security reasons we will have to go through a short validation process , please confirm the following details :
Sarah: at 23:26:25
i. Full name
Sarah: at 23:26:25
ii. Valid email
Sarah: at 23:26:25
iii. Valid phone number
you: at 23:26:48
[namn]
you: at 23:26:53
[mail]
you: at 23:26:59
[tele]
Sarah: at 23:27:27
I will check your account details. Kindly hold on for a moment.
Sarah: at 23:31:40
Please, note that we are applying EUR conversion for Skrill transactions, but we are working on the implementation of separate sub-wallets. Due to the Skrill policy to always charge transfers recipients , identical fees/charges with a reversed effect are imposed on the company in deposit transactions which remain at 10Bet’s expense.
Sarah: at 23:32:06
However this is not a fee applied from our side
Sarah: at 23:32:15
but from Skrill
Sarah: at 23:32:25
We appreciate your understanding
Sarah: at 23:32:27
Thank you for visiting. Please contact us at anytime.
info: at 23:32:29
Chat session has been terminated by the site operator.
Chatten avslutas alltså innan jag ens hunnit läsa igenom deras svar, och ska jag vara ärligt är det lite försent på kvällskvisten för att jag ska orka sätta mig in i exakt vad som har skett.

Troligtvis är det väl så att det finns täckning för detta i och med deras villkor, men är det ändå inte lite fult att inte nämna något om det? Värst är ju ändå att jag inte ens får en chans att reda ut vad som har hänt, utan istället avslutas chatten direkt.

Vad göra? Vet inte hur mycket jag orkar bråka för 700 spänn, men ska ändå ta kontakt med dom igen imorgon. Fortsättning följer.
__________________
"It's a numbers game, but shit don't add up somehow"


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av zorba den 2014-09-30 klockan 22:57.
zorba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 08:04   #12
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Det här verkar vara en riktig pissluffar-bookie. Är det ingen som har goda erfarenheter av detta bolag?

Citat:
Ursprungligen postat av zorba Visa inlägg
Lånar denna gamla tråd istället för att skapa en ny.

Satte för ett tag sen in stålar på 10Bet för att ta del av deras 50% bonus upp till 2000 SEK. Mottog maximal bonus och har nu trots skräpiga odds och omständiga omsättningskrav lyckats cleara bonusen med gynnsamt resultat. Gjorde i söndags ett uttag på hela saldot, ca 14k SEK. Fick såklart skicka in dokument för att bekräfta identitet och efter det gick uttaget smidigt igenom. Problemet är att det fattas ca 700kr. Tar kontakt med supporten via chat och möts av detta:



Chatten avslutas alltså innan jag ens hunnit läsa igenom deras svar, och ska jag vara ärligt är det lite försent på kvällskvisten för att jag ska orka sätta mig in i exakt vad som har skett.

Troligtvis är det väl så att det finns täckning för detta i och med deras villkor, men är det ändå inte lite fult att inte nämna något om det? Värst är ju ändå att jag inte ens får en chans att reda ut vad som har hänt, utan istället avslutas chatten direkt.

Vad göra? Vet inte hur mycket jag orkar bråka för 700 spänn, men ska ändå ta kontakt med dom igen imorgon. Fortsättning följer.
Hur gick det?
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 11:20   #13
 
zorbas avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 101
Sharp$: 1263

Sharps.se VM-tävling 2014
Stats: 49 - 31 - 3
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 61.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bulle Visa inlägg
Det här verkar vara en riktig pissluffar-bookie. Är det ingen som har goda erfarenheter av detta bolag?



Hur gick det?
Jag glömde faktiskt bort att följa upp det. Gissar på att det var lika bra.
__________________
"It's a numbers game, but shit don't add up somehow"


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
zorba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-09, 16:53   #14
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 4
Sharp$: 19
Standard

Nån som har erfarenheter härifrån? Jag gjorde ett uttag via VISA på 140 000 SEK (vunnit stort) och efter 4 dagar cancellerade de det och satte in på mitt konto igen.

Jag frågade varför? och de sa att de var deras juridiska hemlighet typ och att de sa att den enda uttagsmetoden för mig var vanlig "Bank transfer" nu står mitt uttag på 140k sek via bank transfer som "pending" och gjort det i 4 arbetsdagar nu.. Bör jag vara orolig?

Tacksam för erfarenheter och svar, bör jag vara orolig eller är de bara allmänt långsamma?
kamkam är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-09, 16:58   #15
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Visby
Inlägg: 171
Sharp$: 3268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kamkam Visa inlägg
Nån som har erfarenheter härifrån? Jag gjorde ett uttag via VISA på 140 000 SEK (vunnit stort) och efter 4 dagar cancellerade de det och satte in på mitt konto igen.

Jag frågade varför? och de sa att de var deras juridiska hemlighet typ och att de sa att den enda uttagsmetoden för mig var vanlig "Bank transfer" nu står mitt uttag på 140k sek via bank transfer som "pending" och gjort det i 4 arbetsdagar nu.. Bör jag vara orolig?

Tacksam för erfarenheter och svar, bör jag vara orolig eller är de bara allmänt långsamma?
Mitt första uttag därifrån tog lång tid. 5 dagar kanske. var på ca 10 k. Nästa uttag gick snabbare. Däremot tror jag de har en uttagsgräns på 30k. I veckan eller månaden eller nåt. De gillar inte att ge ut pengarna, men de gör det till slut och i sin egen takt.
faremisch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td