Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-12-17, 14:16   #76
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 27
Sharp$: 124
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Mobilbet LÄMNAR. Så snart lär även Comeon lämna väl?

JÄVLA tur att jag hann ta ut i förra veckan för redan IMORGON ändrar de till EURO på sin sida. De meddelar dock att de gör det för att kunna ha kvar möjligheten till freespins och freebets och det gillar jag. Då kan jag ta att ha EURO som valuta.

Ett sympatiskt bolag
Sympatiskt? du kommer ju fortfarande få skatta så är inte aktuellt ändå
Guhrra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-17, 14:18   #77
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 27
Sharp$: 124
Standard

Williamhill lämnar
Guhrra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-17, 14:54   #78
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Guhrra Visa inlägg
Sympatiskt? du kommer ju fortfarande få skatta så är inte aktuellt ändå
Det är sjukt osympatiskt. Är det någon här inne som ens kommer orka med såna larvigheter?
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-17, 15:00   #79
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Men som sagt det bådar INTE gott för den mycket generösa koncernen som står bakom mobilbet har ett antal bolag. Comeon ger ut bra med kräm, sitter här och inväntar det mejlet också. Det är mörka tider som Sauron sa när orcherna glömde att hänge upp julgransbelysning.
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-17, 19:25   #80
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 124
Sharp$: 1672
Standard

Matchbook gör som SBO, spärrar svenskar från att använda Skrill/Neteller.


Dear Customer,

We would like to inform you, that due to changes in the legislation in your country, Skrill and Neteller will cease to provide payment processing services for gambling transactions in Sweden from January 1st 2019.

After that date, we will be unable to process any deposits or withdrawals from Skrill or Neteller.

If you are currently using Skrill or Neteller to deposit, we would kindly ask you to withdraw any balances originated from your Skrill or Neteller account before the 1st January 2019.


Det intressanta är att Skrills support inte har en susning om det här, men uppenbarligen kommer inte Skrill/Neteller att tillåta insättningar till spelsidor för oss svenskar.
thebandit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-17, 21:14   #81
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 12
Sharp$: 78
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av thebandit Visa inlägg
Matchbook gör som SBO, spärrar svenskar från att använda Skrill/Neteller.


Dear Customer,

We would like to inform you, that due to changes in the legislation in your country, Skrill and Neteller will cease to provide payment processing services for gambling transactions in Sweden from January 1st 2019.

After that date, we will be unable to process any deposits or withdrawals from Skrill or Neteller.

If you are currently using Skrill or Neteller to deposit, we would kindly ask you to withdraw any balances originated from your Skrill or Neteller account before the 1st January 2019.


Det intressanta är att Skrills support inte har en susning om det här, men uppenbarligen kommer inte Skrill/Neteller att tillåta insättningar till spelsidor för oss svenskar.
Kommer det gå att göra vanliga banköverföringar?

Verkar ju inte som man stänger ner konton helt och hållet. Många andra har ju meddelat att man ska ta ut sina pengar innan årsskiftet och sagt att man inte kan erbjuda sina tjänster mer.

Vad är det som gör att ett bolag som Matchbook avstår licensen? Vad jag förstått så ligger licenskostnaden i sig på några hundra tusen. Obetydliga summor i relation till kommissionen man går miste om när man tappar hela Sverige. Måste ju handla om miljonbelopp skala större.
Il Biscione är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-18, 06:03   #82
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 124
Sharp$: 1672
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Il Biscione Visa inlägg
Kommer det gå att göra vanliga banköverföringar?

Verkar ju inte som man stänger ner konton helt och hållet. Många andra har ju meddelat att man ska ta ut sina pengar innan årsskiftet och sagt att man inte kan erbjuda sina tjänster mer.

Vad är det som gör att ett bolag som Matchbook avstår licensen? Vad jag förstått så ligger licenskostnaden i sig på några hundra tusen. Obetydliga summor i relation till kommissionen man går miste om när man tappar hela Sverige. Måste ju handla om miljonbelopp skala större.
Jag gissar på det, man får helt enkelt ansvara själv för eventuell skatt samt annat relaterat till lagstiftningen.
thebandit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-18, 08:30   #83
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Jag har aldrig någonsin fått en fråga vare sig från mina banker eller från skattemyndigheterna om mina spelvinster är skattefria eller var ens pengarna kommer ifrån.

Jag antar att det inte kommer bli någon skärpt kontroll efter nyår?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-18, 13:05   #84
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Jag har aldrig någonsin fått en fråga vare sig från mina banker eller från skattemyndigheterna om mina spelvinster är skattefria eller var ens pengarna kommer ifrån.

Jag antar att det inte kommer bli någon skärpt kontroll efter nyår?
Då antar jag att det är ganska så små belopp du flyttar, alternativt inte gjort det så länge. Enligt lagen om penningtvätt så är bankerna skyldiga att kräva in underlag på transaktioner som är avvikande. Både Nordea och Handelsbanken i mitt fall.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-18, 13:34   #85
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 148
Sharp$: 1353
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Då antar jag att det är ganska så små belopp du flyttar, alternativt inte gjort det så länge. Enligt lagen om penningtvätt så är bankerna skyldiga att kräva in underlag på transaktioner som är avvikande. Både Nordea och Handelsbanken i mitt fall.
Jag flyttar belopp som nog anses som rejäla och har aldrig blivit frågad om något. Däremot har spelbörser/bolag begärt in bevis på source of wealth och liknande, bankerna aldrig. Du menar att dina banker begärt in underlag när du tagit ut pengar från stora aktörer inom spelindustrin, fått uppfattningen av att du håller till mest på betfair?
pepsimax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-18, 13:47   #86
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pepsimax Visa inlägg
Jag flyttar belopp som nog anses som rejäla och har aldrig blivit frågad om något. Däremot har spelbörser/bolag begärt in bevis på source of wealth och liknande, bankerna aldrig. Du menar att dina banker begärt in underlag när du tagit ut pengar från stora aktörer inom spelindustrin, fått uppfattningen av att du håller till mest på betfair?
Japp, både på mig och min sambo. 2 uttag som jag har fått styrka med print screens från Betfair och Bet 365
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-18, 13:57   #87
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 148
Sharp$: 1353
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Japp, både på mig och min sambo. 2 uttag som jag har fått styrka med print screens från Betfair och Bet 365
Okej ja men du ser, 2 uttag under hur länge har du hållt på? Om det nu inte blir
för personligt så vilken storlek på dem uttagen var det? Visst kan det hända men folk överskattar skatteverket och dess kontroller tror jag rejält. Att folk skulle bli kollade på lite bonushoreri från curacao bolag är REJÄLT osannolikt. Kanske skärps till nu vid årsskiftet men så som det varit så har man isåfall haft en rejäl otur och uttaget ska nog ha varit rätt stort.
pepsimax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-18, 14:19   #88
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pepsimax Visa inlägg
Okej ja men du ser, 2 uttag under hur länge har du hållt på? Om det nu inte blir
för personligt så vilken storlek på dem uttagen var det? Visst kan det hända men folk överskattar skatteverket och dess kontroller tror jag rejält. Att folk skulle bli kollade på lite bonushoreri från curacao bolag är REJÄLT osannolikt. Kanske skärps till nu vid årsskiftet men så som det varit så har man isåfall haft en rejäl otur och uttaget ska nog ha varit rätt stort.
12 år som jag gjort det på heltid, sen 7-8 år på hobby-basis. Båda inträffade för 3 år sedan. Har även spelat genom en kompis och han åkte på det också, då behövdes inga kvitton på vinster utan bara en bekräftelse på vart uttagen kom i
från (swedbank i det fallet). Vill inte hålla på med någon kukmätning men uttagen var 6-siffriga.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-18, 14:38   #89
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 148
Sharp$: 1353
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
12 år som jag gjort det på heltid, sen 7-8 år på hobby-basis. Båda inträffade för 3 år sedan. Har även spelat genom en kompis och han åkte på det också, då behövdes inga kvitton på vinster utan bara en bekräftelse på vart uttagen kom i
från (swedbank i det fallet). Vill inte hålla på med någon kukmätning men uttagen var 6-siffriga.
Tack för du delar med dig. Misstänkte det var lite större uttag, man får väll ta en kalkylerad risk om man ska spela utomlands men kör man bara lite horeri på någon kampanj tror jag iallafall man kan sitta rätt lugnt i båten. Sen får dem stora insatserna dunkas på bolag med licens.

Senast redigerad av pepsimax den 2018-12-18 klockan 14:49.
pepsimax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-18, 16:44   #90
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag frågade Betfair om Netellers framtid som betalningsmetod och fick följande svar:

"Tack för ditt email.

Det kommer gå att använda Neteller nästa år också.

Tveka inte att kontakta oss för ytterligare frågor!

Med vänliga hälsningar,

Betfair kundtjänst"


Antar att det dock är begränsat till att använda Neteller hos spelbolag med svensk spellicens?
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td