Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Spelbolag med licens från 1/1 2019 (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/34433-spelbolag-med-licens-fran-1-1-2019-a/)

Graal 2018-12-19 13:56

Och där fick Betfair sin licens. Skönt att se

faremisch 2018-12-19 14:23

Citat:

Ursprungligen postat av Graal (Inlägg 597608)
Och där fick Betfair sin licens. Skönt att se

Coolbet har fått sin, hade inte sett det tidigare.

Nicksson 2018-12-19 14:32

Gällande Betfair så finns det ett frågetecken. Supporten påstår att allt är oförändrat, dock så finns det en variant på Exchangen som finns i bla. Italien, Spanien, Frankrike för att nämna några. Där handlas det bara med inhemska pengar. Detta betyder att det skulle vara totalt meningslöst.
Ska tillägga att Betfairs support är så usel så man kan lika gärna fråga random ICA-arbetare och få ett lika tillförlitligt svar.

matchingbetisover 2018-12-19 15:09

Jag har tidigare haft USD och fick mitt konto nedstängt. Har länge velat ha SEK så klagar inte.

Men ja Betfairs support har aldrig varit en höjdare. Smarkets (som förövrigt är förjävla bra) ger svar på fråga inom 30 sekunder.

Sonny 2018-12-19 16:17

Citat:

Ursprungligen postat av Nicksson (Inlägg 597610)
Gällande Betfair så finns det ett frågetecken. Supporten påstår att allt är oförändrat, dock så finns det en variant på Exchangen som finns i bla. Italien, Spanien, Frankrike för att nämna några. Där handlas det bara med inhemska pengar. Detta betyder att det skulle vara totalt meningslöst.
Ska tillägga att Betfairs support är så usel så man kan lika gärna fråga random ICA-arbetare och få ett lika tillförlitligt svar.

Jag frågade faktiskt om detta igår. Börsen ska tydligen fungera som vanligt. Nu ska man väl inte lita 100% på deras support, men det mesta talar ju för att vi i Sverige får ta del av den globala spelbörsen. Sverige har vad jag förstått inspirerats av i första hand Danmarks spellagstiftning och de har ingen nationell spelbörs. Hade Betfair varit tvungna att erbjuda oss en nationell börs, hade de nog lagt ner spelbörsen i Sverige.

Nicksson 2018-12-19 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av Sonny (Inlägg 597618)
Jag frågade faktiskt om detta igår. Börsen ska tydligen fungera som vanligt. Nu ska man väl inte lita 100% på deras support, men det mesta talar ju för att vi i Sverige får ta del av den globala spelbörsen. Sverige har vad jag förstått inspirerats av i första hand Danmarks spellagstiftning och de har ingen nationell spelbörs. Hade Betfair varit tvungna att erbjuda oss en nationell börs, hade de nog lagt ner spelbörsen i Sverige.

Det svaret har jag också fått vid 2 tillfällen. Det logiska är iaf som du säger att den skulle läggas ner om fallet vore så illa. Det finns ju inte många marknader där ens matchningar skulle vara genomförbara:no:

BillyWalsh 2018-12-19 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av Nicksson (Inlägg 597610)

Ja, Betfairs support-personal är utan tvekan de mest inkompetenta bland spelbolagen. Tjejerna på supporten har inte ens de mest grundläggande kunskaperna i sportsbetting, jag pratade med en tjej som inte visste hur man räknade ut oddset på en dubbel, bara för att nämna en av mina många erfarenheter med klåparna på Betfair.

Morgan007 2018-12-20 12:42

888sport fick licens idag.

theskab 2018-12-20 14:45

Betfair International Plc
Licens för onlinespel och vadhållning

Webbadresser
betfair.com

På tiden.

Morgan007 2018-12-20 17:42

Fel tråd

kurre123 2018-12-20 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av Sonny (Inlägg 597618)

haha, ja en nationell spelbörs skulle ju inte funka, då skulle likviditeten komma upp till max ett par tusen på vm finalen :D

Betfair är ju förjävla giriga, så ska bli intressant att se om dom höjer kommissionen ännu mer nu. S

Nicksson 2018-12-20 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av kurre123 (Inlägg 597809)
haha, ja en nationell spelbörs skulle ju inte funka, då skulle likviditeten komma upp till max ett par tusen på vm finalen :D

Betfair är ju förjävla giriga, så ska bli intressant att se om dom höjer kommissionen ännu mer nu. S

Albanien har 7% och Rumänien 6,5% som oss så vi stannar nog där,

kurre123 2018-12-20 20:42

Citat:

Ursprungligen postat av Nicksson (Inlägg 597811)
Albanien har 7% och Rumänien 6,5% som oss så vi stannar nog där,

Tur det. Samma regler för premium charge i dessa länder?

Nicksson 2018-12-20 20:44

PC 1 och 2 kommer inte ens Albanerna undan:cry:

kurre123 2018-12-20 20:49

Har ett par hundratusen kvar till PC 2. Mycket tråkigt.
Kommer kunna hålla mig för skratt när det händer.