Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Varning för mobilautomaten! (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/34741-varning-foer-mobilautomaten/)

AmaerildeRimfrost 2019-01-10 20:31

Varning för mobilautomaten!
 
Jag vill varna alla från att ta bonusen hos mobilautomaten då det endast är strul med den sidan!

Jag tog deras 100% upp till 500 kronor med 30x i omsättningskrav. Okej multiplikator då vi spelar på någorlunda samma villkor.

Efter att ha snurrat i några timmar så tänkte jag se om jag var nära 50% av omsättningskravet som jag borde ligga på. Då visar räknaren 6%!!!!!!

Kontaktar kundtjänst som svarar "vi litar på vår räknare". Jag snurrar mellan 2-4 kronor i snitt och med max fem sekunders mellanrum. Berättade även att jag var nere på 90 kronor och om jag inte vunnit en enda gång fram till dess så hade jag omsatt 900 kronor (som är 6%) bara där. Nu har jag snurrat det minst fem gånger mer och antagligen åtta till tio gånger mer!

Otroligt att sådana här skitbolag ens har fått licens! Små obskyra skitbolag som inte borde få existera!

Så håll er borta från mobilautomaten om ni inte vill ha problem på köpet!

bjarnea 2019-01-10 20:54

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 601895)
Jag vill varna alla från att ta bonusen hos mobilautomaten då det endast är strul med den sidan!

Jag tog deras 100% upp till 500 kronor med 30x i omsättningskrav. Okej multiplikator då vi spelar på någorlunda samma villkor.

Efter att ha snurrat i några timmar så tänkte jag se om jag var nära 50% av omsättningskravet som jag borde ligga på. Då visar räknaren 6%!!!!!!

Kontaktar kundtjänst som svarar "vi litar på vår räknare". Jag snurrar mellan 2-4 kronor i snitt och med max fem sekunders mellanrum. Berättade även att jag var nere på 90 kronor och om jag inte vunnit en enda gång fram till dess så hade jag omsatt 900 kronor (som är 6%) bara där. Nu har jag snurrat det minst fem gånger mer och antagligen åtta till tio gånger mer!

Otroligt att sådana här skitbolag ens har fått licens! Små obskyra skitbolag som inte borde få existera!

Så håll er borta från mobilautomaten om ni inte vill ha problem på köpet!

Kan det vara så att du har spelat på någon automat där inte allt räknas till omsättningen?

AmaerildeRimfrost 2019-01-10 21:31

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnea (Inlägg 601897)
Kan det vara så att du har spelat på någon automat där inte allt räknas till omsättningen?

Det har varit min tanke också men det finns ingenstans där det står skrivet något om detta och jag har ändå snurrat på tre olika slotmaskiner och de kan ju knappast ha det som så att alla slot räknas omsättningskravet bara till 20%, utan att vara extremt tydliga med det där!

Fruktansvärt irriterande med skojare! Jag är nog den som är mest noga med villkoren när jag läser etc. Tar aldrig en där omsättningskravet är högre än 35x t ex. Dessa små skojarföretag ska man bara undvika så de försvinner! De stora jättarna sköter det oftast väldigt snyggt - åtminstone min erfarenhet!

nomasporfavor 2019-01-10 21:42

Står ju i villkoren att vissa spel räknas olika till omsättning, står under "view details". Vet att det är surt, men jag tror faktiskt Mobilbet måste anses vara ett av de schystare bolagen. Trist dock.

"Be aware that the wagering requirements can vary on what game you play. One game may have lower turnover requirements than others, but the total wagering requirement must be achieved regardless. To see a complete list of what percentage each game contributes towards the wagering requirement, please login to your account and click on ”View Details ” under “Available Bonusess”." Från deras bonusvillkor, om det är samma bonus som du tog?

AmaerildeRimfrost 2019-01-10 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av nomasporfavor (Inlägg 601901)
Står ju i villkoren att vissa spel räknas olika till omsättning, står under "view details". Vet att det är surt, men jag tror faktiskt Mobilbet måste anses vara ett av de schystare bolagen. Trist dock.

"Be aware that the wagering requirements can vary on what game you play. One game may have lower turnover requirements than others, but the total wagering requirement must be achieved regardless. To see a complete list of what percentage each game contributes towards the wagering requirement, please login to your account and click on ”View Details ” under “Available Bonusess”." Från deras bonusvillkor, om det är samma bonus som du tog?

Där står endast 30x men mobilautomaten och mobilbet är väl inte samma företag?

Jag har letat noga för det är en av de viktigaste sakerna jag tänker på när det gäller bonusar.

Spelinspektionen skriver dock så här!

Citat:

En spelare som erbjuds en bonus ska på ett klart och tydligt sätt informeras om de villkor och regler som gäller för erbjudandet, i samband med att erbjudandet lämnas, och när det utnyttjas av spelaren.
Det fanns inga länkar om detta i mejlet de skickade ut. Det står inget om det under bonusen (aktiva). Jag har letat och har man normen att slots räknas till säg 15% av omsättningskravet generellt men något enstaka når 100% skriver man inte 30x utan 200x eller liknande och sen att vissa omsätter 600%.

Vi får se hur långt det här kommer gå för jag kommer dra skiten till domstol i sista hand om inte Spelinspektionen löser det!

mirran2 2019-01-10 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 601895)
Kontaktar kundtjänst som svarar "vi litar på vår räknare".

Och vad visar spelhistoriken som du skall kunna få ut?

AmaerildeRimfrost 2019-01-10 22:31

Citat:

Ursprungligen postat av mirran2 (Inlägg 601904)
Och vad visar spelhistoriken som du skall kunna få ut?

Det går ju inte att kolla igenom 3000+ snurr där :D Men allting finns ju lagrat där i transaktionshistoriken. Dock kunde jag inte få ut den som en fil! De stängde bara ner chatten då! Önskade mig en trevlig kväll typ :D Så deras support är verkligen under all kritik också!

Lobo 2019-01-10 23:09

Uppdateras omsättningen efter varje snurr?

AmaerildeRimfrost 2019-01-10 23:27

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 601909)
Uppdateras omsättningen efter varje snurr?

Kollade endast efter sista snurret :)

nomasporfavor 2019-01-11 18:06

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 601902)
Där står endast 30x men mobilautomaten och mobilbet är väl inte samma företag?

Jag har letat noga för det är en av de viktigaste sakerna jag tänker på när det gäller bonusar.

Spelinspektionen skriver dock så här!



Det fanns inga länkar om detta i mejlet de skickade ut. Det står inget om det under bonusen (aktiva). Jag har letat och har man normen att slots räknas till säg 15% av omsättningskravet generellt men något enstaka når 100% skriver man inte 30x utan 200x eller liknande och sen att vissa omsätter 600%.

Vi får se hur långt det här kommer gå för jag kommer dra skiten till domstol i sista hand om inte Spelinspektionen löser det!

Du har helt rätt, ber om ursäkt. Jag som läste slarvigt.

Uppdatera gärna hur det går :)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved