Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Bonuserbjudanden 2019 (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/34747-bonuserbjudanden-2019-a/)

floberg20 2019-04-13 18:24

Hur lång tid har man på sig att omsätta sportbonusen på Casumo? Hittar ej det i regler o vilkor

DonPablo 2019-04-13 19:22

Citat:

Ursprungligen postat av floberg20 (Inlägg 614579)
Hur lång tid har man på sig att omsätta sportbonusen på Casumo? Hittar ej det i regler o vilkor

Ingen tidsgräns.

JeppeKP 2019-04-16 09:43

Vi nådde kanske en konsensus kring tolkningen om vilken omsättning på sportspel som krävdes på Casumo? Det blev dock inte solklart för mig vad den var. För maxbonus, är det då 133.333 eller 400.000 som gäller?

donnie79 2019-04-16 09:54

Citat:

Ursprungligen postat av JeppeKP (Inlägg 614783)
Vi nådde kanske en konsensus kring tolkningen om vilken omsättning på sportspel som krävdes på Casumo? Det blev dock inte solklart för mig vad den var. För maxbonus, är det då 133.333 eller 400.000 som gäller?

400k

Graal 2019-04-19 12:05

Mobilebet kör en daglig påskkalender. Idag finns det både spins och oddsbonus att hämta

floberg20 2019-04-19 19:29

Har Mobilebet licens nu?

Morgan007 2019-04-19 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av floberg20 (Inlägg 615290)
Har Mobilebet licens nu?

Nej, låtsas inte rikta sig till svenskar och struntar därför i det. Oklart om vinsterna är skattefria eller inte.

Memorize 2019-04-19 21:52

Citat:

Ursprungligen postat av Morgan007 (Inlägg 615314)
Nej, låtsas inte rikta sig till svenskar och struntar därför i det. Oklart om vinsterna är skattefria eller inte.

Klart vinsterna ej är skattefria om de inte har svensk licens :lol:

sskssk 2019-04-20 05:39

Citat:

Ursprungligen postat av Memorize (Inlägg 615319)
Klart vinsterna ej är skattefria om de inte har svensk licens :lol:

Jasså? Förra året hade dom inte heller svensk licens, pröjsade du skatt på vinsterna då?

Men du verkar stark i din övertygelse, så jag tar gärna din källa på att EU-bolag som inte riktar sig till svenska marknaden inte är skattefria

Memorize 2019-04-20 12:50

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 615335)
Jasså? Förra året hade dom inte heller svensk licens, pröjsade du skatt på vinsterna då?

Men du verkar stark i din övertygelse, så jag tar gärna din källa på att EU-bolag som inte riktar sig till svenska marknaden inte är skattefria

Förra året? Nope, men det är Totalt oväsentligt. Har du missat omregleringen av den svenska spelmarknaden 1 januari 2019 måntro? :D
Källa känns överflödigt, hänvisar helt enkelt till spelregleringen & svenska spellicenser 2019.

sskssk 2019-04-20 21:06

Citat:

Ursprungligen postat av Memorize (Inlägg 615358)
Förra året? Nope, men det är Totalt oväsentligt. Har du missat omregleringen av den svenska spelmarknaden 1 januari 2019 måntro? :D
Källa känns överflödigt, hänvisar helt enkelt till spelregleringen & svenska spellicenser 2019.

Jo, men nu är det ju inte helt huggit i sten att man skall behöva skatta om bolaget är inom EU och inte vänder sig till den svenska marknaden.

Men du verkar mer säker på din sak än jag, så hade varit trevlig om du hade källa på det, så kan det ju slås fast en gång för alla.

Memorize 2019-04-20 21:38

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 615402)
Jo, men nu är det ju inte helt huggit i sten att man skall behöva skatta om bolaget är inom EU och inte vänder sig till den svenska marknaden.

Men du verkar mer säker på din sak än jag, så hade varit trevlig om du hade källa på det, så kan det ju slås fast en gång för alla.

Du var mig en envis filur :clap: Vänder sig och vänder sig? Har de inte svensk spellicens så ska man som spelare skatta. Punkt.
https://spellicenssverige.se/skatt-pa-spelvinster/

sskssk 2019-04-21 00:01

Citat:

Ursprungligen postat av Memorize (Inlägg 615403)
Du var mig en envis filur :clap: Vänder sig och vänder sig? Har de inte svensk spellicens så ska man som spelare skatta. Punkt.
https://spellicenssverige.se/skatt-pa-spelvinster/

Ja, det är därför en del bolag plockat bort svenska och kronor då vänder dom sig inte längre till svenskar.

Du börjar nästan övertyga mig men din källa är en affe-sida för bolag med licens, men googlar man citatet dyker det upp i lite tidningsartiklar men bara ett citat, utgångspunkten är ju att man skall skatta och det är ju det skatteverket komunicerar ut, men frågan är om dom har rätt att kräva det om bolaget är reggat i EU men inte vänder sig till den svenska marknaden.

Är dock inget jag själv är sugen på att få testat.

Memorize 2019-04-21 14:08

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 615412)
Ja, det är därför en del bolag plockat bort svenska och kronor då vänder dom sig inte längre till svenskar.

Du börjar nästan övertyga mig men din källa är en affe-sida för bolag med licens, men googlar man citatet dyker det upp i lite tidningsartiklar men bara ett citat, utgångspunkten är ju att man skall skatta och det är ju det skatteverket komunicerar ut, men frågan är om dom har rätt att kräva det om bolaget är reggat i EU men inte vänder sig till den svenska marknaden.

Är dock inget jag själv är sugen på att få testat.

Har dom plockat bort svenska kronor och inte vänder sig till svenskar, så har dom alltså ingen spellicens, korrekt?

sskssk 2019-04-21 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av Memorize (Inlägg 615482)
Har dom plockat bort svenska kronor och inte vänder sig till svenskar, så har dom alltså ingen spellicens, korrekt?

Ehhh, ja, spelbolag utan liciens i Sverige, jag får be om ursäkt för min otydlighet om du trodde att jag dividerat om bolag som har licens i Sverige