Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Sätter svenska spel sina odds själv? (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/37347-saetter-svenska-spel-sina-odds-sjaelv/)

patte 2019-10-03 18:40

Sätter svenska spel sina odds själv?
 
Eller köper dom in odds från någonstans?

Migge 2019-10-03 18:44

Citat:

Ursprungligen postat av patte (Inlägg 641699)
Eller köper dom in odds från någonstans?

I dagsläget har dom egna odds-sättare.

Till sommaren gäller detta: https://om.svenskaspel.se/nyheter-sp...oksleverantor/

patte 2019-10-03 21:25

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 641704)
I dagsläget har dom egna odds-sättare.

Till sommaren gäller detta: https://om.svenskaspel.se/nyheter-sp...oksleverantor/

Tack! Blir det lättare eller svårare att vinna tror du? Vilka fler bolag är det som sbtech?

thebandit 2019-10-04 08:30

Citat:

Ursprungligen postat av patte (Inlägg 641794)
Tack! Blir det lättare eller svårare att vinna tror du? Vilka fler bolag är det som sbtech?

Svårare. Ju fler jättar, desto sämre marknad totalt.

SB Tech är den absolut vanligaste oddsleverantören. 10Bet, ComeOn, Bethard mfl får sina odds från SB Tech.

patte 2019-10-04 10:10

Citat:

Ursprungligen postat av thebandit (Inlägg 641827)
Svårare. Ju fler jättar, desto sämre marknad totalt.

SB Tech är den absolut vanligaste oddsleverantören. 10Bet, ComeOn, Bethard mfl får sina odds från SB Tech.

Jo, det är klart. Skulle det bara vara en jätte alltihopa så fanns det ju bara ett odds. :cry:

Vilka spelbolag, leverantörer ligger mest rätt i sina odds idag tror du? Ligger oddsleverantörererna för det mesta mer rätt än andra bolag?

pepsimax 2019-10-04 11:54

Jag antar du syftar på vilka som är mest arbitragevänliga? För arbitrage innebär ofta värde åt det ena hållet, vilket innebär att bolaget måste vara lite småslöa med att hänga med i svängarna när marknaderna rör sig, och du struntar bara i att laya det på börsen så vips har du ett värdebet. Där upplever jag SB-tech som en av de leverantörerna som är ruskigt snabba framförallt prematch. Live är jag inte lika insatt. Kambi som jag vet du pratat en del om rankar jag som "slöa".

patte 2019-10-04 12:05

Citat:

Ursprungligen postat av pepsimax (Inlägg 641852)
Jag antar du syftar på vilka som är mest arbitragevänliga? För arbitrage innebär ofta värde åt det ena hållet, vilket innebär att bolaget måste vara lite småslöa med att hänga med i svängarna när marknaderna rör sig, och du struntar bara i att laya det på börsen så vips har du ett värdebet. Där upplever jag SB-tech som en av de leverantörerna som är ruskigt snabba framförallt prematch. Live är jag inte lika insatt. Kambi som jag vet du pratat en del om rankar jag som "slöa".

Jo, arbitrage så är det såklart alltid värde åt ena eller andra hållet eller i både och.

Fattar inte vad du menar med och strunta i att laya. Förklara gärna. Jag vet vad laya är. Att du lägger ut ett odds som du vill att folk ska spela, men hur menar du här?

Är inte så säker på att det alltid är oddsen som faller där du kan hitta värde för att dom inte "hunnit" sänka. Kan vara att de medvetet står kvar också för att få spel på oddset som de inte tycker är motiverat att sjunka. Det verkar stämma med Kambi tycker jag då de verkar veta vad de gör. Men jag kan ha fel såklart.

thebandit 2019-10-04 12:32

Citat:

Ursprungligen postat av patte (Inlägg 641831)
Jo, det är klart. Skulle det bara vara en jätte alltihopa så fanns det ju bara ett odds. :cry:

Vilka spelbolag, leverantörer ligger mest rätt i sina odds idag tror du? Ligger oddsleverantörererna för det mesta mer rätt än andra bolag?

Jag hittar mest värde hos Coolbet, Svenska Spel och Betsson/Nordic/Betsafe. Vissa udda marknader på SB Tech och Kambi har också högt värde.

SB Tech och Kambi är väldigt snabba att slasha oddsen när man lägger tunga spel.

pepsimax 2019-10-04 12:38

Om du vet hur arbitrage fungerar förstår du väll vad jag menar med att strunta laya? Speciellt eftersom du även startat trådar där du bara pratar om valuebets. Eller det är en sån här tråd där det ska trollas och skit och slösa folks tid?

pepsimax 2019-10-04 12:42

Ja att kambi "ligger kvar" är inte heller min uppfattning. Kambiskinsen har olika återbetalning på olika marknader vilket gör att det kan se ut som de tar ställning men när det i själva verket erbjuds ett pris under marknadsvärde på majoriteten av de andra skinsen så finns det ju ingen anledning för de att sänka. Får du en bättre lina än spelbörsen så spelar du, svårare än så är det inte, ska du försörja dig på att betta handlar det i slutändan bara om volym när du vet hur man identifierar värde. Kambi är lättslagna så du kan släppa att det skulle vara något speciellt med deras odds.

patte 2019-10-04 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av thebandit (Inlägg 641854)
Jag hittar mest värde hos Coolbet, Svenska Spel och Betsson/Nordic/Betsafe. Vissa udda marknader på SB Tech och Kambi har också högt värde.

SB Tech och Kambi är väldigt snabba att slasha oddsen när man lägger tunga spel.

hmm Kambi är slöa och sänga sägs det ju, men det är väl innan de fått in tunga bets då...de följer väl inte marknadens ras...men de borde ju fått mycket spel på sig ganska snabbt när de ligger kvar med högsta odds..

patte 2019-10-04 13:00

Citat:

Ursprungligen postat av pepsimax (Inlägg 641856)
Om du vet hur arbitrage fungerar förstår du väll vad jag menar med att strunta laya? Speciellt eftersom du även startat trådar där du bara pratar om valuebets. Eller det är en sån här tråd där det ska trollas och skit och slösa folks tid?

Tycker du jag verkar trolla på detta forum? Verkligen inte.

Jag brukar inte spela på börsen, arbitrage kan man hitta på andra sätt.

Men tror du menar att du säljer ett odds på 2,0 och sen spelar samma spel till 2,10 på ett annat bolag så är du garanterad vinst.

Men fattar i varje fall inte att du ska strunta i och laya. Hur vet du att det är värde i 2,10 om ingen köpt 2,0.

Förlåt om jag är dum. Kan väl uppfattas om man trollar då.

patte 2019-10-04 13:02

Citat:

Ursprungligen postat av pepsimax (Inlägg 641857)
Ja att kambi "ligger kvar" är inte heller min uppfattning. Kambiskinsen har olika återbetalning på olika marknader vilket gör att det kan se ut som de tar ställning men när det i själva verket erbjuds ett pris under marknadsvärde på majoriteten av de andra skinsen så finns det ju ingen anledning för de att sänka. Får du en bättre lina än spelbörsen så spelar du, svårare än så är det inte, ska du försörja dig på att betta handlar det i slutändan bara om volym när du vet hur man identifierar värde. Kambi är lättslagna så du kan släppa att det skulle vara något speciellt med deras odds.

ja, då har jag väl haft sjukt oflyt på kambi på ett par tusen spel då. Spelat deras utstick när de ännu inte "hunnit" sänkt.

thebandit 2019-10-04 15:58

Citat:

Ursprungligen postat av patte (Inlägg 641864)
Tycker du jag verkar trolla på detta forum? Verkligen inte.

Jag brukar inte spela på börsen, arbitrage kan man hitta på andra sätt.

Men tror du menar att du säljer ett odds på 2,0 och sen spelar samma spel till 2,10 på ett annat bolag så är du garanterad vinst.

Men fattar i varje fall inte att du ska strunta i och laya. Hur vet du att det är värde i 2,10 om ingen köpt 2,0.

Förlåt om jag är dum. Kan väl uppfattas om man trollar då.

Han menar snarare att folk köar för att spela 2,0 på Betfair (på en marknad som har "satt sig") - då spelar man 2,10 hos bolaget och vet att man har ett värdespel.

Nicksson 2019-10-04 16:55

Är det du Haggar:rolleyes:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved