| ChrisWaddle |
2010-09-27 12:58 |
Citat:
Ursprungligen postat av Boone
(Inlägg 64034)
1. Funkar bara om du har en hög omsättning normalt på kontot. Börjar 100 tkr flyga fram och tillbaka mellan spelbolag och bankontot som normalt sett bara har en lön + utgifter kommer det att utredas. Har en vän som åkte på en skön schablontaxering och då tyckte jag ändå han skötte det relativt smidigt.
2. Funkar inte. Alla stora spelbolag som jag känner till kräver att du tar ut lika mycket till respektive insättningsmetod innan du får utnyttja andra uttagsmetoder. Om det finns andra så skriv det gärna här eller PM:a om du inte vill skylta om det. :)
3. Bästa alternativet. Kör själv på denna metoden när jag är utomlands, men aldrig regelbundet i Sverige. Är lite nojig att storebror börjar kolla upp om det handlas med ett cypriotiskt kontokort två gånger i veckan på lokala ICA. Har rest till företagare utomlands där de får en procentandel av summan jag tar ut mot att de skriver upp det som en utgift så jag slipper uttagsavgifter.
|
1. Det kan ju vara så att det har utretts men att bolagen kommit fram till att pengarna är skattefria eftersom de kommer från kända EU-bolag. Jag har tagit ut belopp kring 65000 från Pinnacle två gånger och det har inte orsakat besvär. Som storspelare har man oftast hög omsättning på sitt bankkonto, undantaget skulle väl vara någon som endast spelar US-sports och gör ett eller två stora uttag per år från någon bookie utanför EU.
2. Du har säkert rätt där men kan man inte ta ut pengarna från Pinnen, sätta in dem via MB på Betfair, hålla dem där någon månad och sen ta ut dem till Moneybookers och därifrån till bankkontot. Hur djupt gräver de egentligen? Många bolag inkl Betfair har dessutom bara kontohistorik för 6 mån, svårt för skatteverket att motbevisa att vinsten kom därifrån.
3. Du är bra paranoid du. :smoke:
|