Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-09-30, 14:47   #331
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Vad fan spelar det för roll om man arbar eller inte??? Man spelar ju för fortfarande bara på odds som erbjuds.
Spelbolagen arbar ju själva och vill gå plus på alla matcher oavsett utgång, och jag har alltid haft filosofin att skit ska skit ha...
Varför ska jag ta någon risk när jag kan låta spelbolagen göra det istället.

Senast redigerad av Lumiere den 2014-09-30 klockan 14:48.
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 15:38   #332
 
Fakes avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 404
Sharp$: 5126

Regnskap
Stats: 224 - 201 - 27
ROI: 102.42%
Vinstprocent: 52.71%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Jag har en månadskostnad på drygt 3000:- SEK/mån. Bungalow, el, vatten, Internet och Scooter inräknat. Man måste nog bo hemma hos en liberal morsa för att slå det om man ska bo i Sverige! Käka kan jag göra för 50 baht/gång (11 spänn).
Som du sier så er det mulig å leve av bettingen, men det er mye vanskeligere om man gjør det i Sverige/Norge. Det er mange aspekter man må tenke på som f.eks pensjon, forsikringer osv i tillegg til at man må ha en stor buffer slik at man tåler lengre perioder med nedgang. Hva gjør du selv med tanke på pensjon? Setter du av penger til dette eller er det noe som du ikke tenker på atm?
__________________
Citat:
In gambling the many must lose in order that the few may win.
Fake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 16:17   #333
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fake Visa inlägg
Som du sier så er det mulig å leve av bettingen, men det er mye vanskeligere om man gjør det i Sverige/Norge. Det er mange aspekter man må tenke på som f.eks pensjon, forsikringer osv i tillegg til at man må ha en stor buffer slik at man tåler lengre perioder med nedgang. Hva gjør du selv med tanke på pensjon? Setter du av penger til dette eller er det noe som du ikke tenker på atm?

Du får skilja på Sverige och Norge, vi har ingen olja, vi har annat...

Ska man inte gå i pension närmsta åren, så är pension inget man behöver fundera på.
Pensionsåldern kommer att höjas och pensionerna kommer minskas.
Men i Sverige har vi en tradition av att dom som bidrar minst får det oftast bättre även på äldre dar jämnfört med den som löneslavat i 40år, så en 0 taxerare behöver inte straffas särskilt jämnfört med medelsvensson när det bli dags för pension.

Men det viktigaste, har man hankat sig fram på spel under lång tid men inte lyckats lägga undan tilräckligt, så finns det INGET som säger att man går från vinnande till förlorande bara för att man uppnår pensionsålder, bara att låta Soc göra sitt och fortsätta mala på med spelandet.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 16:47   #334
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Du får skilja på Sverige och Norge, vi har ingen olja, vi har annat...

Ska man inte gå i pension närmsta åren, så är pension inget man behöver fundera på.
Pensionsåldern kommer att höjas och pensionerna kommer minskas.
Men i Sverige har vi en tradition av att dom som bidrar minst får det oftast bättre även på äldre dar jämnfört med den som löneslavat i 40år, så en 0 taxerare behöver inte straffas särskilt jämnfört med medelsvensson när det bli dags för pension.

Men det viktigaste, har man hankat sig fram på spel under lång tid men inte lyckats lägga undan tilräckligt, så finns det INGET som säger att man går från vinnande till förlorande bara för att man uppnår pensionsålder, bara att låta Soc göra sitt och fortsätta mala på med spelandet.
Äldreförsörjningsstöd är det som gäller. http://secure.pensionsmyndigheten.se...ningsstod.html

Fast det gäller inte för dom som går nere i Thailand och kliar sig på magen.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 22:15   #335
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 79
Sharp$: 53
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Paddypower tar dock priset. Blev limiterad efter att ha vunnit ca 300€. Polare 1 blev limiterad efter att ha vunnit en dubbel (ett spel) pa ca 900€. Polare 2 blev limiterad innan han ens hann spela. Fick betta 20€ pa ett mma-propsbet.
Hahah låter helt sjukt ju!
Stackars polare 2! Hur fan gick det till?
henkel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 22:22   #336
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Här kan ni läsa lite om hur bookmakers gör för att flagga konton.

http://www.daily25.com/bookmakers-tr...ustry-insider/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), Cazzius (+10)
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 23:26   #337
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Intressant läsning. Inte för att jag inte trodde dom gjorde allt som står i deras makt och lite till.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-01, 08:50   #338
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henkel Visa inlägg
Hahah låter helt sjukt ju!
Stackars polare 2! Hur fan gick det till?
Haha, ja, jag undrar exakt detsamma. Har aldrig hört talas om ngn som max fatt betta 23€ direkt efter insättning.

Mma-propsbet var det det gällde.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-01, 08:55   #339
HPs
 
HPss avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 12
Sharp$: 887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Haha, ja, jag undrar exakt detsamma. Har aldrig hört talas om ngn som max fatt betta 23€ direkt efter insättning.

Mma-propsbet var det det gällde.
Fast det är ju en fruktansvärt liten marknad. Kan det inte varit så att hade den nivån som maxtak? Eller kunde du/någon annan spela för mer?
HPs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-01, 09:01   #340
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Tidiga odds/utstick/specialspel brukar ju ha rätt låga limits. T.ex vissa hockeyligor kan ju ha runt 50-100€ som max på Pinnen vid öppning för att sedan öka i takt med att oddsen sänks och ju närmare spelstopp man kommer.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.

Senast redigerad av Pacman den 2014-10-01 klockan 09:10.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-01, 09:29   #341
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fake Visa inlägg
Som du sier så er det mulig å leve av bettingen, men det er mye vanskeligere om man gjør det i Sverige/Norge. Det er mange aspekter man må tenke på som f.eks pensjon, forsikringer osv i tillegg til at man må ha en stor buffer slik at man tåler lengre perioder med nedgang. Hva gjør du selv med tanke på pensjon? Setter du av penger til dette eller er det noe som du ikke tenker på atm?
Som sagt, mina levnadskostnader är minimerade och jag behöver egentligen aldrig gå i pension som spelare. Skulle jag välja att sluta någon gång så har jag ett par pensionsförsäkringar sedan tiden jag arbetade. I dagsläget hamnar jag en bit över minimigränsen och med tanke på SINK-Skatten (21%)på utlandspensionärer så skulle det räcka mer än väl att täcka alla omkostnader här.

Några längre förlust-streak har jag inte haft heller. Nära 50% av de spel jag lägger kommer från andra än mig själv och streaken har hittills aldrig sammanfallit.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+5), Fake (+5)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-01, 12:30   #342
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPs Visa inlägg
Fast det är ju en fruktansvärt liten marknad. Kan det inte varit så att hade den nivån som maxtak? Eller kunde du/någon annan spela för mer?
Kanske det kan ha varit, men det känns orimligt lagt för den marknaden. Har själv lagt mer pa melodifestivalenbets där innan jag blev limiterad.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-01, 22:56   #343
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

raderat

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2014-10-01 klockan 22:59.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-01, 23:01   #344
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Limiterad efter ett spel hos Ladbrokes, härligt.
Svaret kanske finns i martinssons länk. http://www.daily25.com/bookmakers-tr...ustry-insider/
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 21:39   #345
 
Gimlis avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 1844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henkel Visa inlägg
Ladbrokes och Marathonbet slår resten överlägset när det kommer till limitering...
Marathon räckte det med två spel, trots att de gång på gång ligger högst på den aktuella marknaden!
Kan ju knappast vara spelarens fel? Inga uppenbart felsatta odds heller
Hur fan lyckas ni med det? Jag öppnade ett konto på Marathon för några veckor sedan och har lagt 10 spel, 5 vinst 5 förlust med en medelinats på 1075 kr. Jag har inte märkt något ännu.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gimli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td