Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Lite frågor ang. Pinnacle. (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/4417-lite-fragor-ang-pinnacle/)

Mimosa64 2010-11-12 15:39

Citat:

Ursprungligen postat av Warg (Inlägg 78579)
Satte in 2300 SEK på Pinnacle och har nu 4229 efter ett vunnet bet. De kunde inte betala ut till mitt kreditkort trots att jag gjorde insättningen med det, de kunde inte betala ut till varken Moneybookers eller NETeller (varför vet jag inte, antagligen deras policy med kreditkort = inga uttag till MB/NET) och de vill inte betala ut till min bank eftersom jag "satsat för lite". Är det såhär det ska vara? Man måste omsätta sin insättningen 538 gånger innan man får ta ut trots att det inte ens är någon bonus på Pinnacle?

De sa att jag kunde "proceed" med mitt uttag till banken, men får då en fee - så det där "1 free withdrawal per month" är tydligen bullshit.

Låter som en arg gubbe, men har aldrig varit med om något liknande. :thumbdown:

Tack! Känner igen det här. Råkade ut för liknande. Surt sa räven. Jag betalade uttagsavgiften som de krävde för jag behövde ta ut pengar. Det står inget om det här att man måste typ omsätta sin insättning trots att det inte har nån bonus. Blev verkligen besviken på pinnen :gun_bandana::offtopic:.

mars 2010-11-12 15:55

Tbh har jag inte så jättemycket sympati för att någon som bara lagt ett enda bet och sen vill göra en withdrawal stöter på problem av detta slag, tycker det är helt naturligt att man själv får stå för uttagskostnaden om man inte omsatt pengarna ens en gång vilket verkar vara det som gäller? Annars blir det i förlängningen de andra som får betala genom att man får lägre odds för att folk ska kunna hit n runna sidan och döda dem med transaktionsavgifterna.

Galeocerdo cuvier 2010-11-12 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 78620)
Tbh har jag inte så jättemycket sympati för att någon som bara lagt ett enda bet och sen vill göra en withdrawal stöter på problem av detta slag, tycker det är helt naturligt att man själv får stå för uttagskostnaden om man inte omsatt pengarna ens en gång vilket verkar vara det som gäller? Annars blir det i förlängningen de andra som får betala genom att man får lägre odds för att folk ska kunna hit n runna sidan och döda dem med transaktionsavgifterna.

Det var så att jag hade omsatt min insättning en gång, men jag klagade och då sa de "Sorry, after further review we have realised you are eligible for a withdrawal" ungefär så. Men är det så att bankuttag kostar för dem men inte uttag via kreditkort? Eller är det bara så att desto högre beloppet är desto högre avgift för transaktionen, jag tänker då på att jag gjort 5 uttag på en månad på andra bolag utan problem (Expekt, Bet365, Nordicbet) - men då bolag som hanterar mindre summor och jag har även spelat för lite mindre summor. Jag blev bara negativt överraskad, trodde att bolagen på något sätt kalkylerat in sådana utgifter och med tanke på att Pinnacle redan begränsat det till ett gratis i månaden så trodde jag inte att det skulle vara som det var.

Mimosa64 2010-11-12 17:34

Citat:

Ursprungligen postat av Warg (Inlägg 78658)
Det var så att jag hade omsatt min insättning en gång, men jag klagade och då sa de "Sorry, after further review we have realised you are eligible for a withdrawal" ungefär så. Men är det så att bankuttag kostar för dem men inte uttag via kreditkort? Eller är det bara så att desto högre beloppet är desto högre avgift för transaktionen, jag tänker då på att jag gjort 5 uttag på en månad på andra bolag utan problem (Expekt, Bet365, Nordicbet) - men då bolag som hanterar mindre summor och jag har även spelat för lite mindre summor. Jag blev bara negativt överraskad, trodde att bolagen på något sätt kalkylerat in sådana utgifter och med tanke på att Pinnacle redan begränsat det till ett gratis i månaden så trodde jag inte att det skulle vara som det var.

Jag blev också förvånad att jag inte fick ta ut trots att jag hade bettat lite. Fick trots det betala för mig att ta ut. Har andra bookmakers som också har en fria uttag per månad. Om jag inte minns fel så var det inga problem att ta ut om man inte hade omsatt sin insättning. En av dessa bookmaker till och med förvarnade mig att jag höll på att få en uttagsavgift på $25 då jag var på väg att ta ut en gång till i samma månad. Tackade och väntade bara ett par dagar tills det blev ny månad, tog ut pengar då.

Nillson 2010-11-14 10:11

Vad är omsättningskraven på Pinnacle? Har en mindre summa där men har inga planer att ta ut några pengar på ett tag. Men kan va bra att veta.