Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Lite frågor ang. Pinnacle. (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/4417-lite-fragor-ang-pinnacle/)

Nillson 2010-10-21 10:24

Lite frågor ang. Pinnacle.
 
Hej !
Har inte startat nått konto på Pinnacle men funderar på de. Är mest intresserad av hockeyn och basketen. Har lite frågor först.

1. Vad menas med: NHL REGULATION TIME (SEE RULES) HOCKE?

Jag vill spela på att lag X vinner över lag Y inc. extratid och ev. straffar.
På Betsson står det så här om Money Line: Denna marknad inkluderar ordinarie speltid och eventuell förlängning och straffar.

De är precis de jag vill ha.

2. Är Money Line på Pinnacle samma som på Betsson?

3. Om jag spelar på Spread och Money Line på NBA, vad händer vid ett kryss?

4. Om jag använder er länk, får jag samma odds eller sänks mina odds en aning som det gör på vissa andra affiliate sidor? Var är haken?

5. Om jag nu skulle gå lite plus, säg från 10k till 20k, under en hel säsong. Hur utnyttjar jag dessa pengar utan att betala skatt till Storebror?

Blev lite fler frågor än vad jag hade trott. Hoppas någon vet och orkar svara.

/Nillson

Lemasive 2010-10-21 10:29

ML på pinnacle är laget som vinner OT inkluderat

Det kan inte bli x i basket

Finns ingen hake med Sharps länk

så små summor ser ingen, men du kan ju alltid tradea ut det med betfair

Fangtastic 2010-10-21 10:32

Citat:

Ursprungligen postat av Nillson (Inlägg 70033)
Hej !
Har inte startat nått konto på Pinnacle men funderar på de. Är mest intresserad av hockeyn och basketen. Har lite frågor först.

1. Vad menas med: NHL REGULATION TIME (SEE RULES) HOCKE?

Jag vill spela på att lag X vinner över lag Y inc. extratid och ev. straffar.
På Betsson står det så här om Money Line: Denna marknad inkluderar ordinarie speltid och eventuell förlängning och straffar.

De är precis de jag vill ha.

2. Är Money Line på Pinnacle samma som på Betsson?

3. Om jag spelar på Spread och Money Line på NBA, vad händer vid ett kryss?

4. Om jag använder er länk, får jag samma odds eller sänks mina odds en aning som det gör på vissa andra affiliate sidor? Var är haken?

5. Om jag nu skulle gå lite plus, säg från 10k till 20k, under en hel säsong. Hur utnyttjar jag dessa pengar utan att betala skatt till Storebror?

Blev lite fler frågor än vad jag hade trott. Hoppas någon vet och orkar svara.

/Nillson

lema hann före

Nillson 2010-10-21 10:56

Tack för de snabba svaret.

Härom dagen så blev en pre-season match i nba vinnst för ena laget efter OT. dvs X under ordinarie tid. betyder de att alla bets gäller ink. OT?

Fangtastic 2010-10-21 11:17

Citat:

Ursprungligen postat av Nillson (Inlägg 70039)
Tack för de snabba svaret.

Härom dagen så blev en pre-season match i nba vinnst för ena laget efter OT. dvs X under ordinarie tid. betyder de att alla bets gäller ink. OT?

ja, ingen match slutar X då blir de OT tills ett lag står som segrare:)

Nillson 2010-10-21 11:20

Ok.

Tack!
:cheers:

Frikeer 2010-10-22 17:08

Hur gör ni med skatter osv? Kan man spela på Pinnacle skattefritt? Hur ska någon tekniskt sätt se att jag tjänar en massa pengar på pinnacle om jag inte tar ut vinsten direkt till mitt konto eller något? Kan man på något sätt förflytta pengarna så att det ser ut som om jag vunnit dem i Europa?

iCash 2010-10-22 18:11

Citat:

Ursprungligen postat av Frikeer (Inlägg 70545)
Hur gör ni med skatter osv? Kan man spela på Pinnacle skattefritt? Hur ska någon tekniskt sätt se att jag tjänar en massa pengar på pinnacle om jag inte tar ut vinsten direkt till mitt konto eller något? Kan man på något sätt förflytta pengarna så att det ser ut som om jag vunnit dem i Europa?

Testa vår eminenta sökfunktion, detta har besvarats tidigare ;)

Frikeer 2010-10-22 18:46

Citat:

Ursprungligen postat av iCash (Inlägg 70552)
Testa vår eminenta sökfunktion, detta har besvarats tidigare ;)

Jag har faktiskt testat och hamnade här ;)

Mimosa64 2010-10-23 10:51

Har också funderat på det. Jag använder Neteller kan det hjälpa tro?

Boone 2010-10-23 13:14

Neteller och Net+ kort så är du på en bra väg. :)

LosKrikon 2010-10-23 13:25

Vet inte hur Neteller har det nu men när jag tog ut mina vinster via neteller så skickade jag dem till ett master card som jag ordnade via neteller (tror dock inte det hette net+ då, men kan ha fel, sidan såg dock likande ut, kanske döpts om dock), sen kunde man handla med det i affärerna som vanligt, eller ta ut cash. Var aldrig några problem alls med skatt osv ;)

Mimosa64 2010-10-23 17:16

Citat:

Ursprungligen postat av LosKrikon (Inlägg 70835)
Vet inte hur Neteller har det nu men när jag tog ut mina vinster via neteller så skickade jag dem till ett master card som jag ordnade via neteller (tror dock inte det hette net+ då, men kan ha fel, sidan såg dock likande ut, kanske döpts om dock), sen kunde man handla med det i affärerna som vanligt, eller ta ut cash. Var aldrig några problem alls med skatt osv ;)


Kommer heller inte ihåg vad det kortet hette förut. Dom böt namn till Net+. Har det och använt det till och från. Funkar bra. Synd man bara har det i dollarn. Men men det får gå. På den tiden när jag öppnade Neteller fanns inte kronor med att välja. Dessutom har jag spelkonton utomlands som inte heller har kronor. Fast nu öppnade jag på Pinnacle men tog det dock i dollarn. Skulle jag ha ändrat till kronor så är det en sablans krångel att göra det på Neteller. Så jag stannar kvar på dollarn. Blir att kolla in vad dollarn ligger på varje gång man ska handla på kortet.

iCash 2010-10-23 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av Frikeer (Inlägg 70569)
Jag har faktiskt testat och hamnade här ;)

Tänkte mer på denna, men ser att du fann fram senare ;)

Nillson 2010-10-25 15:25

Vet att jag har sett det innan men hittar inte när jag söker:innocent::

1. Hur ändrar jag odds från US till EU (+110 till 2,1)

2. Om det är odds i US ex +110, den summan jag skriver in är det vad jag vill vinna eller som vanligt, de jag vill spela för?

Tack på förhand!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved