Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Alternativ till Pinnacle.se? (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/48759-alternativ-till-pinnacle-se/)

KalleRovaniemi 2021-07-04 10:32

Alternativ till Pinnacle.se?
 
Finns det andra sidor med brett utbud och bra odds likt Pinny som har svensk licens?



Pinnacle har börjat strula nåt enorm med "source of wealth" där de begär dokument som inte finns ens hos min bank. Verkar som deras compliance-avdelning är totalt värdelös.



Just nu kompletterar jag Pinny med ATG, Coolbet, Betsson. Andra förslag? Limmad på ex. Unibet, Bet365.

KalleRovaniemi 2021-07-04 10:37

Citat:

Ursprungligen postat av KalleRovaniemi (Inlägg 752814)
Finns det andra sidor med brett utbud och bra odds likt Pinny som har svensk licens?



Pinnacle har börjat strula nåt enorm med "source of wealth" där de begär dokument som inte finns ens hos min bank. Verkar som deras compliance-avdelning är totalt värdelös.



Just nu kompletterar jag Pinny med ATG, Coolbet, Betsson. Andra förslag? Limmad på ex. Unibet, Bet365.



Kompletterande info, jag är främst ute efter odds på e-sport brett utbud. :cheers:

Sputnik2012 2021-07-05 11:18

Nyfiken

Vad betyder - source of wealth - om man översätter så blir det ordagrant -
ursprung av förmögenhet

Men fritt tolkat så skulle jag säga vilken som är ens huvudinkomst, tyo arbete och lön

Hoppas det löser sig

MVH

Slurf 2021-09-29 22:55

Pinnens process för detta var rätt omfattande. Jag skickade i våras in fullständiga kontoutdrag, lönespecar, utbetalningsspecar från a-kassa samt kontorapport från Avanza, vilket räckte. Det enda jag störde mig på var faktiskt att det är en ren lögn när de hävdar att de är skyldiga att begära in denna information.

1. Inget annat bolag har utsatt mig för en kontroll som kommer i närheten av detta.
2. Jag är rätt övertygad om att Pinnen endast utför kontroller av de kunder som har gjort betydande insättningar.

Är det någon som har haft konto där i 1 år+ och sluppit "source of wealth"?

ChrisWaddle 2021-11-10 08:04

Source of wealth betyder "tillgångars ursprung" och kan ju vara allt från lön till aktievinster till arv till spelvinster.

Jag öppnade konto hos Pinnacle så fort de fått svensk licens och slapp allt sånt här larv. En kompis till mig öppnade konto för någon vecka sen och kan fortfarande inte lägga några spel. Jag gissar att de har någon idiot på compliance som inte vet vad hen sysslar med.

Anonym 2021-12-12 19:01

Hej!

Jag blev också ombedd av dem att visa dessa uppgifterna. Har skickat in allt men det har inte än accepterats och det har nu gått drygt 2-3 veckor, får bara standardsvar att de ska kolla med ansvarig avdelning och tackar för tålamodet, när de väl bemödar sig att svara på mail vilket tagit ett par dagar ibland. Hur lång tid har detta tagit för er andra?
Fått extremt knapphändig info och hjälp från de och noll återkoppling, tålamodet börjar tryta rejält då jag har en del pengar därinne som inte kan användas från det är löst. Har gått igenom den här processen på andra sidor och varit löst på ett par dagar.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved