Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Hur rankar ni spelbolagen? (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/7969-hur-rankar-ni-spelbolagen/)

SPADERMAN 2011-06-12 19:24

Hur rankar ni spelbolagen?
 
Jag förstår att Pinnacle är ett måste, men hur rankar ni spelbolagen i övrigt?
Vilka är "måsten" att ha? Jag önskar gärna se era "Top-5" listor overall, men också "Top-3" när det gäller MLB!

Wagner 2011-06-12 19:38

Finns väl trådar så det räcker om det ämnet. Här den senaste https://www.sharps.se/forums/spelbola...er-baest-trad/

Sen är det bara att spela hos dom som har högst odds. Orkar man inte kolla upp det behöver man inte spela alls.

SPADERMAN 2011-06-12 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 126683)
Finns väl trådar så det räcker om det ämnet. Här den senaste https://www.sharps.se/forums/spelbola...er-baest-trad/

Sen är det bara att spela hos dom som har högst odds. Orkar man inte kolla upp det behöver man inte spela alls.

Jag har letat och sökt men inte hittat någon tråd som rankar. Ingen modern iaf. Den du hänvisar till är snart 1 år gammal, och lite har väl hänt sen dess va? Sen är det väl inte riktigt så enkelt som att "spela hos dom som har högst odds". Jag förstår däremot inte varför du orkar irritera dig på "ännu en tråd...

Varför svarar du överhuvudtaget när du inte har något att tillföra annat än dålig energi. Det skapar ju bra stämning, och får mig att fundera om Sharps bara är till för sådana som redan "vet allting".

Här får man akta sig för att ställa frågor... Någon kan ta illa upp!

Här ställer man en fråga, glad i hågen, och inspirerad. Jeez! Kom igen! Helt onödigt.

RobinD 2011-06-12 19:58

Wagner har dock en poäng Spaderman, om än lite syrligt framförd.

Man spelar till bäst odds, annars bör man inte spela. Sen kommer det ju tillfällen där limiteringar blir ett hinder.

Sen har du ju bolagsrankingen på SBR.

SPADERMAN 2011-06-12 20:07

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 126689)
Wagner har dock en poäng Spaderman, om än lite syrligt framförd.

Man spelar till bäst odds, annars bör man inte spela. Sen kommer det ju tillfällen där limiteringar blir ett hinder.

Sen har du ju bolagsrankingen på SBR.

Men det är naturligtvis därför frågan ställs - för att spela på de bolag som är bäst. Jag har inte resurser att köpa in mig på "alla" bolag för att själv ta reda på det. Är det inte bl.a. därför Sharps finns? För att hjälpa varandra? SBRs ranking har jag gått igenom, men min känsla är att flera av dem inte nyttjas bl.a. för skatteproblemet. Jag har nyss omsatt bonusen på comeon.com, och begärt ut hela saldot. De kan inte konkurrera med oddsen, men hade ett bra bonus-erbjudande. Och du RobinD skulle säkert snabbt kunna lista dina top-5 gissar jag. Och den listan kanske inte bara är baserad på högsta odds?

Overkill 2011-06-12 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av SPADERMAN (Inlägg 126695)
Men det är naturligtvis därför frågan ställs - för att spela på de bolag som är bäst. Jag har inte resurser att köpa in mig på "alla" bolag för att själv ta reda på det. Är det inte bl.a. därför Sharps finns? För att hjälpa varandra? SBRs ranking har jag gått igenom, men min känsla är att flera av dem inte nyttjas bl.a. för skatteproblemet. Jag har nyss omsatt bonusen på comeon.com, och begärt ut hela saldot. De kan inte konkurrera med oddsen, men hade ett bra bonus-erbjudande. Och du RobinD skulle säkert snabbt kunna lista dina top-5 gissar jag. Och den listan kanske inte bara är baserad på högsta odds?

Varför skaffar du dig inte Neteller eller Moneybookers, så kan du enkelt och snabbt göra transfers och uttag från diverse bookies om du hittar spel här och där? :yes:

Erikbgif 2011-06-12 20:47

Haha Wagner... ägd besserwisser!


OnT:
1. Bet365
2. Betfair
3. Betsafe
4. Betsson
5. Betway

Mycket "Bet" ser jag, hehe :-)

KP 2011-06-12 21:01

Om man frågar mig då, rankar inte ur limiteringsperspektiv utan helhet med schyssta regler, bra och aktiv support samt bra utbud.

Pinnacle
Bet365
Expekt
Nordicbet

Finns samma odds på två bolag varav ett är en av de jag nämnt väljer jag de jag nämnt.
Annars är det som Wagner och RobinD säger. Du ska spela där du får högst odds oavsett bolag (exkluderat skojarbolag/nystartade). Överföringar gör du snabbt och enkelt med en internetplånbok.

SPADERMAN 2011-06-12 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 126706)
Varför skaffar du dig inte Neteller eller Moneybookers, så kan du enkelt och snabbt göra transfers och uttag från diverse bookies om du hittar spel här och där? :yes:

Bra tips där! Jag har Neteller sen ett år tillbaks, inkl. plastkortet. Jag sitter just nu och uppdaterar mig på ev. avgifter. En liten soppa det där :)

RobinD 2011-06-12 21:09

Citat:

Ursprungligen postat av SPADERMAN (Inlägg 126695)
Men det är naturligtvis därför frågan ställs - för att spela på de bolag som är bäst. Jag har inte resurser att köpa in mig på "alla" bolag för att själv ta reda på det. Är det inte bl.a. därför Sharps finns? För att hjälpa varandra? SBRs ranking har jag gått igenom, men min känsla är att flera av dem inte nyttjas bl.a. för skatteproblemet. Jag har nyss omsatt bonusen på comeon.com, och begärt ut hela saldot. De kan inte konkurrera med oddsen, men hade ett bra bonus-erbjudande. Och du RobinD skulle säkert snabbt kunna lista dina top-5 gissar jag. Och den listan kanske inte bara är baserad på högsta odds?

Resurser krävs det inte, allt man behöver är MB/neteller som redan nämnts.

Skulle jag ranka mina bolag så skulle det uteslutande bli de jag spelar mest och de jag spelar mest är där jag får bäst odds. Allt annat är oviktigt så till vida att två olika bolag inte är marknadshögst, då väljer jag ofta ett som håller sig inom EU av skatttekniska skäl.

Du behöver dessutom inte ha konto på alla bolag för att snabbt jämföra odds, det är därför det finns oddsjämförelse-siter.

Wagner 2011-06-12 21:27

Citat:

Ursprungligen postat av SPADERMAN (Inlägg 126684)
Jag har letat och sökt men inte hittat någon tråd som rankar. Ingen modern iaf. Den du hänvisar till är snart 1 år gammal, och lite har väl hänt sen dess va? Sen är det väl inte riktigt så enkelt som att "spela hos dom som har högst odds". Jag förstår däremot inte varför du orkar irritera dig på "ännu en tråd...

Varför svarar du överhuvudtaget när du inte har något att tillföra annat än dålig energi. Det skapar ju bra stämning, och får mig att fundera om Sharps bara är till för sådana som redan "vet allting".

Här får man akta sig för att ställa frågor... Någon kan ta illa upp!

Här ställer man en fråga, glad i hågen, och inspirerad. Jeez! Kom igen! Helt onödigt.

Du fick en tråd och ett gott råd.

Men i sak har du rätt. Jag borde inte ha svarat alls. Vi har med största sannolikhet stött på varandra tidigare. Antal nya nick som skapar trådar och ställer frågor, där varje svar leder till nya frågor, verkar i det närmaste omättligt.

SPADERMAN 2011-06-12 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 126719)
Du fick en tråd och ett gott råd.

Men i sak har du rätt. Jag borde inte ha svarat alls. Vi har med största sannolikhet stött på varandra tidigare. Antal nya nick som skapar trådar och ställer frågor, där varje svar leder till nya frågor, verkar i det närmaste omättligt.

Tack Wagner!
Jag reggade mig i mars 2010. Jag tror inte vi har stött på varann tidigare.
Lycka till med spelandet:cheers:

nb79 2011-06-12 22:47

Se till att du har ett MB/Neteller-konto i kronor och ett i Euro så klarar du dig från det flesta avgifter. Andra fördelar är att det ofta går snabbare att ta ut pengar och du ofta behöver skicka in färre papper vid första uttag från en bookie. Om du tänkt spela MLB är 5Dimes och en av de större asiaterna bra komplement till Pinnacle. Du kommer allt som oftast att hitta odds som är bäst eller är nära att vara bästa hos någon av dessa böcker.

Lycka till

O12 2011-06-12 22:50

De 5 Bookies som jag har flest spel hos är i följande ordning:

1. Pinnaclesports
2. Bet365
3. Bwin
4. Expekt.
5. Nordicbet

Sandy 2011-06-13 00:22

Bettar mycket på tennis så min lista blir som följer:

1. Pinnacle
2. Bet365
3. 12Bet
4. Expekt
5. 188Bet



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved