Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Unibet limiterar mig (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/8221-unibet-limiterar-mig/)

tallani 2011-07-12 23:14

Unibet limiterar mig

Precis som rubriken lyder så har Unibet börjat limitera mina spel (inte alla men vissa). Så fantastiskt jävla drygt. Dom godkänner bara en viss del av summan jag satsar sen nekar dom oftast resten.
Vad rekommenderar ni för annan spelsida som är skattefri, fina odds och som inte limiterar en bara för man har en fin period. Börjar bli riktigt trött på Unibet..

Cheers! :cheers:

RobinD 2011-07-12 23:18

Om du bara har haft en sida och den är Unibet så ska du inte gråta floder när du blir limiterad på en av världens största skojarsidor som dessutom sällan är marknadshögst.

1: Skaffa konto på Moneybookers om du inte redan har det.

2: Öppna flera konton och lös alla free bets och sign on bonusar med hjälp av arbitrage eller betfair (googla bonus-horeri eller sök på forat).

3: Skyffla pengar mellan MB och den bookie som har högst odds på det du ska spela.

4: Var nöjd med limiteringar, de visar att du är bra.

tallani 2011-07-12 23:26

Tack för fint svar RobinD. Hur fort går överföringarna till/från Moneybookers när det gäller spelbolagen? Tar dom några avgifter?

muRum 2011-07-12 23:27

Citat:

Ursprungligen postat av tallani (Inlägg 130294)
Tack för fint svar RobinD. Hur fort går överföringarna till/från Moneybookers när det gäller spelbolagen? Tar dom några avgifter?

Oftast brukar det ta lite längre tid att få ut pengar till moneybookers från bolagen men in till bolagen brukar de ske instant. Inga avgifter på de bolagen jag känner till åt något håll. Den enda haken för småspelare är att de brukar vara en minimum insättning/uttagning men det kanske inte är ett hinder för dig :)

Grnvit 2011-07-12 23:27

Överföringar till går på direkten. Uttag till moneybookers är oftast det snabbaste alternativet och brukar väl ta max 24 timmar.

RobinD har det.

RobinD 2011-07-12 23:28

Citat:

Ursprungligen postat av tallani (Inlägg 130294)

Överföringar till: instant

Överföringar från: olika, från 15 min till 2 arbetsdagar.

Avgiftsfritt mellan bolag och MB båda håll, avgift från betalkort till MB. Totalt mindre avgift än om du betalar in med kort på olika ställen och sen tar ut med kort.

tallani 2011-07-12 23:30

Tack pågar. Kanske ska ta ut en summa från Unibet nu då så man snabbt kan föra över till den bookie man vill spela hos sen. Inte en enda krona i avgift heller säger ni?! Låter för bra för att vara sant ju! :drunk:

RobinD 2011-07-12 23:43

Citat:

Ursprungligen postat av tallani (Inlägg 130298)
Tack pågar. Kanske ska ta ut en summa från Unibet nu då så man snabbt kan föra över till den bookie man vill spela hos sen. Inte en enda krona i avgift heller säger ni?! Låter för bra för att vara sant ju! :drunk:

Du kan inte ta ut till MB när du inte satt in med MB, samma metod för in/ut gäller.

Annars stämmer det.

tallani 2011-07-12 23:43

Såja, nu är ett Moneybookers-konto fixat. En tanke bara. Vad menas med "Your outgoing transaction limit".. ? :idiot:

muRum 2011-07-12 23:43

Citat:

Ursprungligen postat av tallani (Inlägg 130298)

Det står ju annars hos bolagen om det skulle vara någon avgift. Men alla bolag jag har testat som sagt då är det inte avgift.

Citat:

Ursprungligen postat av tallani (Inlägg 130300)
Såja, nu är ett Moneybookers-konto fixat. En tanke bara. Vad menas med "Your outgoing transaction limit".. ? :idiot:

Jag tror att man måste aktivera sitt konto eller bankkort eller någonting sånt för att man ska få unlimited.

tallani 2011-07-12 23:47

Citat:

Ursprungligen postat av muRum (Inlägg 130301)
Jag tror att man måste aktivera sitt konto eller bankkort eller någonting sånt för att man ska få unlimited.

Så man får inte ha hur mycket pengar som helst på sitt MB-konto?

muRum 2011-07-12 23:48

Citat:

Ursprungligen postat av tallani (Inlägg 130302)

Jag tror det är en limit tills man har aktiverat någonting har jag för mig. Var längesedan jag höll på med det där.

nb79 2011-07-13 01:42

Citat:

Ursprungligen postat av tallani (Inlägg 130302)

Tror inte saldot har någon övre begränsning utan begränsningarna ligger i hur mycket du kan skicka och ta emot per 90 dagars period.

tallani 2011-07-13 09:56

Godmorgon boys. Fick detta meddelandet när jag loggade in på MB precis. Ursäkta min engelska som är crap men men..

Citat:

Issuing e-money is a 'regulated activity' under the Financial Services and Markets Act 2000. Moneybookers Ltd. is regulated by the Financial Services Authority (FSA) of the United Kingdom. The entire balance of your Moneybookers account is protected by regulation in regard to capital, liquidity and float management requirements. We are required to keep the funds received in exchange for e-money in pre-defined low-risk assets and to hold at any time sufficiently liquid assets to be able to redeem all e-money issued. We are legally obliged to make our customers aware that (1) the Financial Services Compensation Scheme (FSCS) does not apply to funds stored on your Moneybookers account; (2) if Moneybookers Ltd. becomes insolvent the funds stored on your Moneybookers account may become valueless and unusable; and (3) consequently, if Moneybookers Ltd. becomes insolvent you may lose the funds stored in your account.

RobinD 2011-07-13 09:59

Citat:

Ursprungligen postat av tallani (Inlägg 130314)
Godmorgon boys. Fick detta meddelandet när jag loggade in på MB precis. Ursäkta min engelska som är crap men men..

En friskrivning från ansvar om MB skulle gå åt pipan, inget att oroa sig för:innocent: