Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-04-03, 10:15   #76
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Vid närmare eftertanke så har du helt rätt givetvis. All positiv ROI är ju negativt för bookien självklart. My bad
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-03, 10:19   #77
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Det Enroth skriver är intressant, frågan är om dom alltid gör en individuellt bedömning av det hela eller om det går per automatik.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 16:23   #78
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enroth Visa inlägg
För att den höga omsättningen lätt skulle kunna trilla över till bolaget. En spelare som omsätter höga summor men bara tar några procent i vinst är nog i 9 fall av 10 värda att vänta ut. För eller senare går i princip alla back.
En spelare som alltid har ett blankt saldo, sätter in den summa han ska satsa via Moneybookers, och så fort spelet är rättat plockar ut pengarna igen.

Så gör ju många och det tror jag är det ultimata tillvägagångssättet för att få en frostig relation till motparten. Är man dessutom en vinnande spelare så lättar inte det upp stämningen.

Men bara genom att dyka upp då det passar, läs tomt konto, visar på ett allt för osunt förhållningssätt till dina egna pengar i bookmakerns ögon.

Nu har jag aldrig använt MB och kan inte veta säkert. Vet bara hur jag själv skulle resonera om jag jobba bakom skynket. Men ni som upplever er limiterade för ingenting, ja inte ens ligger plus, kör ni med in och ut-metoden?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 17:20   #79
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Just att du omsätter det mesta på Live-spel kan ju vara anledning till vrf du klarat dig hittills. Just Livespel, då har oddset troligen lagt sig korrekt innan gamestop, och enligt dem så ligger då oddset korrekt... sen att du kanske ser matcherna (och värderar bra) och på så sätt krossar bolagen, är en annan femma kanske...
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 07:28   #80
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
En spelare som alltid har ett blankt saldo, sätter in den summa han ska satsa via Moneybookers, och så fort spelet är rättat plockar ut pengarna igen.

Så gör ju många och det tror jag är det ultimata tillvägagångssättet för att få en frostig relation till motparten. Är man dessutom en vinnande spelare så lättar inte det upp stämningen.

Men bara genom att dyka upp då det passar, läs tomt konto, visar på ett allt för osunt förhållningssätt till dina egna pengar i bookmakerns ögon.

Nu har jag aldrig använt MB och kan inte veta säkert. Vet bara hur jag själv skulle resonera om jag jobba bakom skynket. Men ni som upplever er limiterade för ingenting, ja inte ens ligger plus, kör ni med in och ut-metoden?
In och ut-metoden praktiseras hej villt på flickvännerna men på Bwin är jag rädd att det skulle bli lite dyrt.

Var några år sedan jag spelade mycket på det kontot, men har för mig att de har 2.XX% på alla uttag och det sabbar ju rojjen lite. Om inte annat dödar det ju oddsfördelen som bolaget har...

Citat:
Ursprungligen postat av O12 Visa inlägg
Just att du omsätter det mesta på Live-spel kan ju vara anledning till vrf du klarat dig hittills. Just Livespel, då har oddset troligen lagt sig korrekt innan gamestop, och enligt dem så ligger då oddset korrekt... sen att du kanske ser matcherna (och värderar bra) och på så sätt krossar bolagen, är en annan femma kanske...
Den som sätter liveoddsen tittar ju också på matchen, samtidigt som en dator kör statistiken mot en databas.

Men bolagets flaggvakter lär ju se livespelare som mer impulsiva.
Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 09:44   #81
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enroth Visa inlägg
In och ut-metoden praktiseras hej villt på flickvännerna men på Bwin är jag rädd att det skulle bli lite dyrt.

Var några år sedan jag spelade mycket på det kontot, men har för mig att de har 2.XX% på alla uttag och det sabbar ju rojjen lite. Om inte annat dödar det ju oddsfördelen som bolaget har...



Den som sätter liveoddsen tittar ju också på matchen, samtidigt som en dator kör statistiken mot en databas.

Men bolagets flaggvakter lär ju se livespelare som mer impulsiva.
De lär väl inte heller precis ha en oddssättare per match eller? Känns som personalkostnaderna lätt skulle springa iväg då? Men det kanske är mest för att jag tycker oddsen ibland blir så godtyckliga. Typ, Skellefteå - AIK för någon vecka sedan där överlinan började på 1.900 och 45 sekunder in i matchen var uppe på 2.100. Det lär ju inte vara någon som sitter och gör en individuell bedömning av de 45 sekunderna och kommer fram till att det här blir en målsnål historia?
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 10:42   #82
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Någon som råkat ut för fryst konto som kört flickvän/sambos konto? Har dom någon ip-koll vad gäller det måntro?
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-06, 11:51   #83
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
De lär väl inte heller precis ha en oddssättare per match eller? Känns som personalkostnaderna lätt skulle springa iväg då? Men det kanske är mest för att jag tycker oddsen ibland blir så godtyckliga. Typ, Skellefteå - AIK för någon vecka sedan där överlinan började på 1.900 och 45 sekunder in i matchen var uppe på 2.100. Det lär ju inte vara någon som sitter och gör en individuell bedömning av de 45 sekunderna och kommer fram till att det här blir en målsnål historia?
Vid större matcher tror jag absolut att det är en person som bevakar matchen. Mindre är det nog mer övervakande av flera matcher.

Datorn räknar givetvis ut de mesta utav oddsen, men någon måste ju tala om för datorn vad den ska ta med i beräkningarna (hur många skott, från vem, hörnor, frisparkar etc. etc.) och det är nog inte ovanligt att den automatiska oddsättningen blandas med en oddssättares.

Edit: Svenska Spel har utsända till sina matcher.

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Någon som råkat ut för fryst konto som kört flickvän/sambos konto? Har dom någon ip-koll vad gäller det måntro?
Ja, alla IP-addresser lagras och binds till ett konto. Skulle ett annat konto logga in med samma IP-adress flaggas det och undersöks. Samma sak gäller exempelvis MAC-addresser. Bolagen har särskilda anställda utredare för sådant här.
Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-06, 12:03   #84
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enroth Visa inlägg
Ja, alla IP-addresser lagras och binds till ett konto. Skulle ett annat konto logga in med samma IP-adress flaggas det och undersöks. Samma sak gäller exempelvis MAC-addresser. Bolagen har särskilda anställda utredare för sådant här.
Men hur kan så många som spelar i andras namn, då klara sig undan?
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-06, 12:30   #85
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av O12 Visa inlägg
Men hur kan så många som spelar i andras namn, då klara sig undan?
Dom är förlorande i längden och bolagen skiter då i det?
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-06, 13:34   #86
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av O12 Visa inlägg
Men hur kan så många som spelar i andras namn, då klara sig undan?
Byta IP - antingen via proxy eller använda mobilt (mer riskabelt då du oftast får en snarlik IP)

Byta dator, eller namn och MAC. Annars kan man göra en virtuell dator i din dator.

Det är lite småklurigt det där, för serverägaren kan få ut ganska mycket information från besökaren om leverantör och framförallt din dator.

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Dom är förlorande i längden och bolagen skiter då i det?
De flesta som använder multipla konton gör det antingen för att bonushora eller syndikatspela. Ingen dera ger i normalfallet några pengar till bolagen.
Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-06, 14:16   #87
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

....
Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-06, 15:06   #88
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Dom är förlorande i längden och bolagen skiter då i det?
Men är väl mer sällan att förlorande spelare blir limiterade?
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-06, 15:07   #89
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Enroth - vad/hur är bäst enligt dig, att få en mer hemlig IP, så att man kommer undan ?

Senast redigerad av O12 den 2012-04-06 klockan 15:08.
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-06, 15:11   #90
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Ser bolagen att du dribblar med IP-adressen så är det en varningsklocka i sig.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td