Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Behöver relaxa efter Betway! (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/9820-behoever-relaxa-efter-betway/)

Maverick 2011-11-21 15:20

Behöver relaxa efter Betway!
 
Vad är era generella tankar om detta bolag? Själv har jag enbart haft idel dåliga erfarenheter. Det startade i våras när jag ville ha en bonus på €100 men det skulle då ordnas manuellt och hon jag pratade med skulel fixa det, men hon hade inte tid när jag pratade med henne. Några timmar senare var det inte klart och samma svar igen av henne. Valde då att bara ta tillbaka mina cash. Sen nu erbjöd de ett toppenodds och jag var där med €10 och petade. I fredags kväll, natten till lördag så begärde jag ett uttag. I dag hade inte pengarna kommit till mitt MB så kontaktade de igen. Chatten finns nedan. Förutom detta stör jag mig på deras script som för min browser att låsa sig stup i kvarten när jag väl varit på deras sajt. Behövde bara skriva av mig lite!

Spoiler:
info: Vänligen vänta på att en operatör svarar.
info: Du pratar nu med 'Therese'
Therese: Hej Johan
Therese: Hur kan jag hjälpa dig?
Johan: Hur lång tid är normalt innan en överföring till Moneybooker är klart hos er?
Johan: är=tar
Therese: det tar upp till 48 timmar efter att uttaget skickats tills pengarna kommer till dig
Johan: nej, när ni behandlat det tar det typ 2 sekunder efter tt pengarna är hos mig... du vet använda moneybooker är smidigt och går anabbt.. men frågan är hur lång tid ni tr på er
Johan: för nu har det gått alldeles för lång tid för att jag ska vara nöjd alltså begärde uttag i fredags
Therese: kan jag få ditt användarnamn tack så ska jag kolla på kontot
Johan: varför fyller jag i mailadress innan jag ska chatta? är det inte för att underlätta supporten?
Johan: totat meningslöst att ha den rutan ifall den inte kommer till nytta ändå
Johan: så du borde väl rimligen kunna se vemjag är?
Johan: och det borde ju skötas autmatiskt när jag samtidigt är inloggad
Therese: jo fast om jag vet ditt användarnamn så tar det mindre tid, annars måste jag söka upp dig via emailen, men ingen fara jag söker upp dig via emailen
Therese: en sekund
Therese: Det står att du vill ha engelska som språk, vill du att jag ska ändra detta till svenska?
Johan: nej
Therese: Okej så engelsk support är det du vill ha i framtiden?
Johan: det spelar mindre roll.. den kastar in mig till svensk märkte jag...
Therese: Jaha okej konstigt
Johan: jag vill ha support, sen vilket språk den r på spelar mindre roll!
Therese: Jo, jag kan se att du gjorde ett uttag här idag. Först så kommer pengarna ligga i väntan på att utbetalas i 48 timmar och sedan så betalas dom ut till ditt moneybookers konto
Johan: i dag? skojar du med mig?
Johan: jag loggade in i dag.. uttaget gjordes i fredags natt
Therese: hur mycket var uttaget på?
Johan: sen är det inte acceptabelt att ni ska ha 48 timmars fördröjning till ingen anledning men de 48 timmarna har ni redan använt och överskridit nu
Johan: 22.50 tror jag
Therese: okej jag ska dubbelkolla detta
Therese: ett ögonblick
Johan: fixa uttaget nu bara så blir jag nöjd.. så mina pengar kommer till mitt MB inom 15 minuter
Therese: det är tyvärr inte möjligt
Johan: varför är det inte möjligt?
Therese: för att pengarna fortfarande väntar på att utbetalas
Therese: ekonomiavdelningen kommer inte betala ut pengarna nu
Johan: det var typ 60 timmar senjag begärde uttaget
Johan: detta är inte acceptabelt alltså
Therese: du sa att det var i fredags?
Johan: seriöst har er sajt bara varit en pain in the ass sen jag öppnade ett konto. Ni ligger verkligen i för att ha missnöjda kunder, vad är ert motto egentligen?
Johan: 60 timmar sen, fredags kväll, natten mot lördag.
Johan: Vet inte hur jag ska kunna uttrycka det mer tydligt
Therese: jag kan se här att det var gjort den 19e
Therese: förlåt för missförståndet
Therese: pengarna kommer förmodligen betalas ut imorgon
Johan: så era 48 timmar har nu blivit 96 timmar eller?
Therese: Jag kan kontakta ekonomiavdelningen och se vad som händer
Johan: och i morgon när jag frågar vad som händer ökar ni till 192 timmar? Det är snart jul och dessa pengarna kanske ska gå till en julskinka, tror ni att ni klarar den deadlinen?
Therese: Nejdå inte ska vi öka inte
Therese: jag kontaktar ekonomiavdelningen nu och ser när pengarna ska betalas ut
Johan: men ni har redan missat era 48 timmar ju
Johan: ja, be dem fixa det direkt alltså... för jag är missnöjd nu alltså
Therese: det är klart nu
Therese: kan jag hjälpa dig med något annat innan vi avslutar chatten?
Johan: nej, tack ska du ha. nu ska jag gå och meditera i ngra timmar! ha en trevlig vecka! hej då
Therese: desamma hej hej

Freee123 2011-11-21 15:50

Har också haft mina duster med Betways support genom åren. För min del har det dock alltid löst sig. Misstänker att du kör Firefox? Deras sida är helt buggad om man kör Firefox och för min del funkar det bättre att köra IE just på Betway. Uttagstiden är, som du säger, inte den snabbaste direkt men jag tror att dom "räknar bort" lör & sön när dom hänvisar till 48h, dock brukar dom inte klara den deadlinen endå...

DamageINC 2011-11-21 16:40

Firefox+betway går inte öht, det enda jag använder google chrome till är att gå in på just betway. En sak jag stör mig på är att när de ändrar odds så syns det inte i sportboken direkt, utan bara i slipen. Man trycker alltså på ett odds som ser ut att vara tex 3.6, det åker till betslipen, och där står det helt plötsligt 3.2, utan att det klickbara oddset har ändrats. Har spelat till sänkt odds kanske 2-3 gånger pga detta då jag inte alltid kollat på slipen allt för noga, för att sedan lacka ur i supportchatten utan att ha nånting för det.

Utbetalningar har jag inte haft problem med, men de kan ta lite tid ja.

Maverick 2011-11-21 17:03

Jag undrar vad hon i chatten menade med "det är klart nu". Enligt mig var det att utbetalningen gjordes och borde vara på mitt MB inom sekunder, eller minuter - men fortfarande inga pengar på MB efter en timme. vad var det som var klart egentligen? Det blir dagens deckarnöt för er att klura ut.

Overkill 2011-11-22 00:04

Citat:

Ursprungligen postat av Maverick (Inlägg 151693)
Jag undrar vad hon i chatten menade med "det är klart nu". Enligt mig var det att utbetalningen gjordes och borde vara på mitt MB inom sekunder, eller minuter - men fortfarande inga pengar på MB efter en timme. vad var det som var klart egentligen? Det blir dagens deckarnöt för er att klura ut.

Inte så svårt.

Spoiler:
Att hon pratat med ekonomiavdelningen, det var det som var klart. :p

Varför hon nu ens behöver påpeka det, det är dagens andra stora deckarnöt.

Maverick 2011-11-22 03:45

Såhon löste aldrig något egentligen, utan pratade enbart med eko-avdelningen. Men grattis, inga pengar på kontot ännu och nu börjar jag undra ifall de ens kommer. Aldrig varit med om att det tagit minst 72 timmar som nu är fallet. Men hon kanske tog mig på allvar att de skulle gå till en julskinka?

werygod 2011-11-22 06:27

för mig brukar det alltid ta 3-4 dgr på betway dom är överlägset långsammast med utbetalningar

RobinD 2011-11-22 08:27

Även om överföringsmetoden är omedelbar så betyder det inte att de ansvariga utför betalningen omedelbart:) betway suger på flera plan!

dillehal 2011-11-22 09:52

Jag tycker det räcker med att säga att deras sida inte funkar i Firefox.. Som att inte ta emot Euro på ett Clarion hotell i Sthlm

Nordik 2011-12-18 00:33

Har haft lite problem med deras offert "Gratisspel på 1 000 sek".

Jag har registrerat via den här banner

http://img843.imageshack.us/img843/691/62295308.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

skapade kontot, läst T&C och där fanns det inget om 1 000 sek bonus utan "bara" en 250 sek välkomstbonus.

Innan att sätta pengar på kontot öppnar jag en Live chat och killen som jag pratade med var lika förvirrad som jag och kunde inte riktigt hjäpa. En sa att bonusen var automatisk.
När jag testade och satt 1 000 sek via MB, fick jag direkt den 250 sek bonusen...
Han skulle ta detta till sin managment och någon kommer att kontakta mig.

Han tog bort bonusen och jag flyttade min pengar tillbaka till MB. :sweatdrop:

To be continued....


Problemet kommer nog att länderna har olika bonus nivå....

Spoiler:
Open an account with Betway and you will get up to £25 (check bonus for your country below) in free bets!
How does it work? Place your first £25 real money bet and after that bet is settled you will receive another £25 in form of free bet.
T&C's;
- This is 100% on first deposit free bet offer
- Free bets will be credited to the account once the qualifying bet has been settled.
- First bet must be of a stake of £25 or more, free bet also must be stake of £25 or more. - Minimum odds are 1.70.

Choose your country of residence below and you will receive your bonus in your local currency. This bonus is valid for all countries except UK, France, Ukraine, Lithuania, Hungary, Russia, Estonia, Croatia and Belarus; players from these countries can open an account with Betway but can't get the bonus. If your country is not on the list below you can join Betway UK and get your £25 bonus!

For €30 Betway free bet Visit Betway UK
For €20 Betway free bet Visit Betway Greece
For 500 CZK Betway free bet Visit Betway Cz
For 600 DKK Betway free bet Visit Betway Denmark
For €50 Betway free bet Visit Betway Germany
For €20 Betway free bet Visit Betway Spain
For €20 Betway free bet Visit Betway Finland
For 1000 NOK Betway free bet Visit Betway Norway
For Ls60 Betway free bet Visit Betway Latvia
For 200 PLN Betway free bet Visit Betway Poland
For €20 Betway free bet Visit Betway Portugal
For 1000 SEK Betway free bet Visit Betway Sweden

Nordik 2011-12-19 21:34

Fick prata med nån från svensk support och de har sagt att de håller på att uppdatera hemsidan.... Så det är inte den stora erbjudande som gäller utan den som ligger i den lilla rutan till vänster....

250 kr välkomstbonus alltså. That's it.

Ganska dåligt av dem att de har kvar en så stort reklam... :thumbdown:

DamageINC 2012-01-03 12:41

Efter att Betway har gjort om sin design på sidan marginellt så verkar den funka i firefox i alla fall, lustigt att det skulle ta sån tid för dem att korrigera det kan jag tycka.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved