Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Valleyo spelar innebandy (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/10198-valleyo-spelar-innebandy/)

Tomas63 2012-01-08 11:45

Hej Valley!

Jag har precis liknande tankar som dig där beträffande AIK. Mycket svårt att bedöma hur det "nygamla" AIK kan prestera.

Dock, oddsmässigt lockar oddsen på JIK. Hade oddsen varit 2 ggr på båda för vinst hade det inte varit lika lockande. Så oavsett effekten av AIK:s nysatsning så har vi ju nu 3,50 på JIK och det är spelvärt. Skulle ALDRIG spela på AIK till 1,55 i detta läge.

Rörigt inom AIK just nu. De har överhuvudtaget ingen ungdomsverksamhet och har genom åren byggt sina framgångar på prestigevärvningar av landslagsspelare. Tiden har nu hunnit ifatt dem då det numera inte är lika lätt att värva etablerade spelare som tidigare. Dessutom går det ju långtifrån att försörja sig på enbart innebandyspelande.

Inför säsongen pratade de om en förutbestämd nysatsning på unga spelare. Detta var lite av en efterhandskonstruktion då de denna säsong misslyckats med att värva prestigespelare, vilket de alltid lyckats med tidigare.

Nu återtar de spelare som är 30+ och får på så sätt tillbaka rutin och "klubbkänsla". Kan vara både bra och dåligt. Inte kul för de spelare som startat upp säsongen och nu får kliva åt sidan för de äldre/nya spelarna som är tillbaka. Vad som sen ger bäst effekt är svårt att säga. Nyckeln för AIK är hur pass mycket de får ut av sin stjärna Kim Nilsson.

Spännande omgång idag inom SSL!

Valleyo 2012-01-08 20:03

Ja och nu har du sett och får dela med dig av lite info kring nya "Gnaget", Tomas!

Trots att det stora spelet missade med en kasse, så blev det på det stora en bra dag. 6-2 och +8.02u . En match imorgon och återkommer om jag hittar något intressant.

Jag hoppas att det gick bra för er övriga.

Tomas63 2012-01-08 20:21

Nya "Gnaget" var helt ok. Dock var matchen idag mot JIK spelmäsigt mycket jämn. Skillnaden idag mellan lagen var en och stavas Kim Nilsson. Han gjorde AIK:s tre sista mål. Han kommer, som jag skrev i mitt inlägg ovan, att vara nyckeln för AIK resten av denna säsong.

I övrigt finns det mycket "alibispelare" i dagens AIK som endast deltar och kämpar men som inte själva påverkar matchutgången i särskilt stor utsträckning. AIK kommer dock med stor sannolikhet att klara sig kvar med dagens material.

JIK var också bra idag, speciellt då Ojaniemi. Jag satt på bänkraden bredvid Jan-Erik Vaara idag på matchen och noterade att han gillade det han såg av både Kim Nilsson och Ojaniemi. I övrigt fanns nog inte så mycket av intresse för honom. Jo iof Jansson i AIK:s mål samt då kanske bitvis Johan Andersson i JIK. Nämnas kan också att landslagskaptenen KJ Nilsson gjorde en rätt slätstruken insats.

Noterar också ifrån dagens omgång att några av "mina" lag vann. Tänker då på Alba (13-11 borta mot Balrog, odds 2,80) , Gävle borta mot Järälla, vinst 11-7 odds 2,40 samt sist men inte minst Linköping hemma mot Caperiotäby vinst 6-3, odds 3,00. Sköna slantar hem på dessa lag! Noterar med glädje att min dubbel Linköping/Alba satt till 8,40 gånger degen, mer sånt tack! Hoppas någon följde dessa tips då tre av mina fyra "drag" ifrån gårdagens inlägg vann idag!

Tyvärr räckte inte JIK trots en bra insats mot "nya" AIK.

Tomas63 2012-01-09 18:45

Testar ett litet lir på Sirius borta idag mot Helsingborg. Sirius behöver poäng för sin existens och för att haka på lagen ovanför nedflyttningsstrecket. Oddset 4,90 lockar onekligen då det, enligt mig, är en rätt öppen match på förhand.

Även oddset 2,00 på handicap 0-2 lockar, dvs att Helsinborg inte vinner med mer än ett mål eller att matchen blir oavgjord eller att Sirius vinner.

Lastar även in ett spel på Johan Sr Eriksson mot Daniel "Magic" Johnnson till 3,15 gånger degen.

Så ikväll blir det HEJA SIRIUS framför Websändningen på Svenska Spel.

I grund och botten är dock Helsingborg något bättre än Sirius men spelvärdet ligger på Siriusvinst!

Valleyo 2012-01-10 12:59

Jo, jag var inne på detsamma igår men valde att avstå och är väl glad för det i dag. Hyfsad sista perre från FCH?

Tomas63 2012-01-10 14:25

Ja sjuk sista period av Helsingborg. Vidhåller ändå att 4,90 var sjukt högt odds på Sirius även om det inte höll hela vägen.

Johan Sr Eriksson vann dock (gjorde 3 mål)duellen över Magic Johnsson. 3.15 gav det, vilket innebar att spelen i sig gav litet, men ändock, plus!

På torsdag lirar Sirius igen, ny analys då!

Valleyo 2012-01-12 11:48

Torsdag och viktig streckmatch i SSL, Sirius - AIK. Linan är släppt på 10.5 mål och oddsen ligger på 2.50 - 6.50 - 2.05 hos nätbolagen.

Matchen känns som den kan bli ångestfylld värre då båda lagen har presterat långt under förväntat. Lite småleans på under och AIK, några andra tankar? Peter Berlin saknas iallafall i Sirius.

Plus att jag börjar bli ruskigt irriterad på att lag som spelar i den högsta serien inte har hyfsat uppdaterade hemsidor.

tallani 2012-01-12 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av Valleyo (Inlägg 160073)
Torsdag och viktig streckmatch i SSL, Sirius - AIK. Linan är släppt på 10.5 mål och oddsen ligger på 2.50 - 6.50 - 2.05 hos nätbolagen.

Matchen känns som den kan bli ångestfylld värre då båda lagen har presterat långt under förväntat. Lite småleans på under och AIK, några andra tankar? Peter Berlin saknas iallafall i Sirius.

Plus att jag börjar bli ruskigt irriterad på att lag som spelar i den högsta serien inte har hyfsat uppdaterade hemsidor.

Både AIK och Sirius har artiklar inför kvällens match. Sirius med 1-4 på hemmaplan samtidigt som AIK har 1-7 på bortaplan. Det komiska är att Sirius enda vinst på hemmaplan kom mot giganterna Storvreta strax innan jul. Undra hur mycket av tredjeperioden mot FCH sitter kvar i skallen på spelarna?! Riktigt svår match ikväll. Lean på underspelet iaf.

KONTUR 2012-01-12 12:00

Citat:

Ursprungligen postat av Valleyo (Inlägg 160073)

Ja, uppdateringen är verkligen bedrövlig.

Själva matchen är jävligt öppen. Sirius måste täta till bedyligt bättre än vad de gjorde mot FCH, annars blir det över 10,5 garanterat. Martin Jönsson var iofs ett hål i målet för FCH den kvällen!
Jag leanar mot överspelet faktiskt. Tror inte Sirius, med ganska tunn trupp (och Berlin borta) hunnit få försvarsspelet att klicka ännu. Typiskt motstånd för AIK att få offensivt utrymme mot, dessutom. Lägg till Sirius vassa kontringsspel.

Men jag avvaktar fortfarande.

Valleyo 2012-01-12 12:19

Jag tror jag låter bli totalen. Blir det spel blir det på Gnaget, som det känns just nu.

tallani 2012-01-12 13:09

Det bästa rådet man kan ge här är nog att ge fan i matchen helt enkelt.

Valleyo 2012-01-12 18:28

Spoiler:
Citat:

Ursprungligen postat av tallani (Inlägg 160099)
Det bästa rådet man kan ge här är nog att ge fan i matchen helt enkelt.

Kanske det :innocent:

Ogiltigt spel-ID: 712410

Men jag har lite känsla för Gnaget idag, vilket gör att jag kommer ångra mig nå inåt om jag inte spelar det. AIK på gång under nygamla Nordström Ribbing och laget är för bra för att bli indragna i det absoluta bottenträsket och angående bortatrenden så är trender till för att brytas.

Sirius har känts på gång ett tag men jag tror att smällen mot FCH i sista perioden sitter i den här matchen och även om laget varit på gång så har man faktiskt "bara" slagit Vreta i derbyt medan man torskat (i sudden) mot ett Täby i svacka, torsk mot FCH och mot Falun. Minus också då Peter Berlin saknas.

Tomas63 2012-01-12 18:57

Jag har också viss känsla för AIK ikväll. Finns dock inget spelvärt odds att gå in på, avstår därför det liret. Möjligtvis då Kim Nilsson mot Johan Eriksson Sr. 1,90 är iof inget kanonodds. Lägger Kim i komb med AIK borta mot HV 71 (3,80).

dellgren 2012-01-13 03:24

Snyggt spelat på Gnaget valleyo!

Valleyo 2012-01-13 10:45

Tackar Dellgren. :KO:

Jag såg de två första perioderna i Sirius- AIK och det kändes som att AIK kontrollerade tillställningen. Sen är jag osäker på om de är såhär bra defensivt eller om Sirius gjorde dem så bra då man bara bollade lite och sen tog något random avslut.

Berlin spelade vilket var felinfo från mig men istället spelade inte Petter Nilsson och Steineck fick stå. Steineck var också enl. Innebandymagazinet lika bra som Patrik Jansson i betygssättningen de har där. :holms:
Framför allt andra målet är sånt som inte får gå in på SSL-nivå.

Fulla omgångar i Allsvenskorna i helgen och en full SSL-omgång på söndag.

Valleyo 2012-01-14 09:45

Vi inleder helgen med att summera vad jag hittat i Allsvenskan.

Ogiltigt spel-ID: 715788

Toppmatch i Södra Allsvenskan i Göteborg. Växjö har vunnit de tre senaste inbördesmötena men kommer från en mycket överraskande suddentorsk hemma mot Skoghall. Här måste dock laget vinna för att inte halka efter och få fem poäng upp till Lindås.

Lindås har inte torskat än under säsongen på hemmaplan, men har inte heller mött något av de egentliga topplagen på hemmaplan. Laget fick stryk av Östra senast, matchen gick kl 20.00 i söndags. Jag tycker oddset är lite skevt och borde kanske legat några tiondelar lägre på Växjö.

Ogiltigt spel-ID: 715790

Åby IBK med sin aldrig sinande löplusta tar emot Östra SK som både producerar framåt och läcker bakåt. Detta kan bli en målfest utan dess like. Faktum är att Åby har imponerat på de flesta sett till vad man trodde inför säsongen och har bara torskat mot Växjö hemma. Nu kommer man stärkta från segrar hemma i derbyt mot Onyx och mot topplaget Karlstad.

Östra lever som jag nämnt tidigare mycket på Ihrman och Samuelsson. Man slog Lindås sist, men det tror jag har mycket med att göra att matchen gick kl 20.00 på söndagskvällen. Då spelarna här inte är heltidsproffs och att just sena söndagsmatcher är något av ett hatobjekt.

Ogiltigt spel-ID: 715791

Järfälla har tappat mycket av sin slagkraftighet och försvarsspelet sist var under all kritik, med 7-11 som resultat. Nu en tuff bortamatch uppe i Sandviken och det mot ett hemmalag som borde ha återfått lite av sitt stukade självförtroende i och med 13-11-segern sist mot Balrog.

Tomas63 2012-01-14 09:59

Intressant omgång i helgen både i SSL samt i Norra Allsvenskan.

På förhand ser jag följande spelvärda odds.

Norra Allsvenskan:
Duvbo borta mot Gävle (4,85). Streckmatch där mycket står på spel. Detta kan vara Duvbos chans att hänga på tåget innan det lämnar perrongen. Gävle favoriter men oddset 4,85 lockar då Duvbo bara måste vinna denna match, annars är division 1 spöket mycket nära.

KAIS Mora hemma mot Thorengruppen (2,60). Jag tycker det känns som att KAIS nu fått ordning i truppen och spelarmaterialet är klart bättre än tabelläget visar. 11-1 borta mot Duvbo senast imponerar. Thorengruppen har nu lite tappat hänget på serieledarna Granlo, 10 pinnar upp där nu. Möjligt detta också påverkar deras motivation framöver.

SSL:

Flera spelvärda odds denna omgång.
Sirius-Jönköping. 2,70 på Jönköping är spelvärt. Såg JIK mot AIK och de var där minst lika bra som Gnaget. Sirius har också haft ett antal tuffa matcher senaste tiden. Tunga förluster både mot Helsingborg och AIK. Spel på JIK till 2,70 är taget!

Warberg- AIK, två forna storlag. AIK är klart på uppgång, Warberg likaså. Jämn match väntar nu i en öppen fight. 3,50 på AIK är mycket intressant. AIK backar hem och kontrar ut Warberg. 3,50 tas iaf alla dagar i veckan!

Caperiotäby-Mullsjö. Normalt sett kör Caperio över Mullsjö. Dock är laget nu inne i en klar dip samtidigt som Mullsjö höjt sig avsevärt senaste tiden. 6,00 på Mullsjö spelvärt även om Caperio skall vara favoriter. Mullsjö spelas dock till detta kanonodds då de krigar för sin existens samtidigt som Caperio nog redan nu vässar sig inför kommande slutspel..

Pixbo-TT. Pixbo bästa laget, TT största positiva överraskningen i år. Risk/chans finns att Pixbo underskattar TT och att ett kontrande TT springer sönder Pixbos något tröga försvar. oddset 4,50 är intressant. TT spelas utan tvekan.

En senare rapport kommer när de definitiva trupperna är klara.

Valleyo 2012-01-14 10:13

Ogiltigt spel-ID: 715853

Tackar, Tomas. Jag kände på mig att det var någon jag hade missat mot vad jag tänkte igenom igår. Mora har alltså vaknat till liv och kommer med två raka segrar nu. Laget är som jag nämnt tidigare bättre än vad tabelläget visar och man har nu skapat sig en liten lucka till under strecket.

Thorengruppen har i stort sett blivit avhängda av Granlo och som Tomas nämnde undrar jag verkligen om motivationen är i toppform för en resa till Mora då. 2.52 känns i varje fall för högt för en egenkomponerad Draw No Bet.

Tomas63 2012-01-14 16:05

Jadå, där satt den!

KAIS vann med 10-7. Sköna slantar in igen. Hoppas fortsättningen på helgen blir lika rolig och lönsam.

KONTUR 2012-01-15 11:36

Visby gästar Partille i dagens omgång av Södra Allsvenskan. Visby som aspirerar på seriesegern är i min mening, seriens bästa lag och är bättre än Partille på egentligen alla positioner. Jag har sett Visby 2 gånger samt Partille 1 gång. Jag hade satt Visbys chanser till någonstans omkring 1,4-1,5 egentligen.

I grund och botten är Visby ett komplettare lag, spelar snabbare och aggressivare än Partille i både försvar och anfall. #spelvärde

Spelstopp: 11:59

BOL :KO:

Partille - Visby
Spel: Visby @1,95

StefanL 2012-01-15 11:48

Citat:

Ursprungligen postat av KONTUR (Inlägg 160757)
Visby gästar Partille i dagens omgång av Södra Allsvenskan. Visby som aspirerar på seriesegern är i min mening, seriens bästa lag och är bättre än Partille på egentligen alla positioner. Jag har sett Visby 2 gånger samt Partille 1 gång. Jag hade satt Visbys chanser till någonstans omkring 1,4-1,5 egentligen.

I grund och botten är Visby ett komplettare lag, spelar snabbare och aggressivare än Partille i både försvar och anfall. #spelvärde

Spelstopp: 11:59

BOL :KO:

Partille - Visby
Spel: Visby @1,95

Bolag SVENSKA SPEL för den som undrar...

Jag dubblade denna med Kiruna i allettan norra (hockey)

apekatt66 2012-01-15 11:52

Tack kontur för de fina utsticket. Andra bolag ligger på 1.55-1.75 :)

Valleyo 2012-01-15 11:54

Jag var inne på Visby ett tag, men väljer att avstå då jag tycker att man inte verkat superheta på bortamatcherna och att Partille verkat förbättrade med Lundgren och Nilsson i laget. Dessutom saknar Visby Mathias Forre, André Lindman, Andreas Wårstam och Jonas Gatu.

BOL dock, Kontur. Då jag har ett gott öga till Visby och hoppas att de vinner. :)

KONTUR 2012-01-15 11:54

Citat:

Ursprungligen postat av StefanL (Inlägg 160761)
Bolag SVENSKA SPEL för den som undrar...

Jag dubblade denna med Kiruna i allettan norra (hockey)

Jag tripplade med Visby, Kiruna och Piteå. BOL! :cheers:

KONTUR 2012-01-15 11:58

Citat:

Ursprungligen postat av Valleyo (Inlägg 160763)
Jag var inne på Visby ett tag, men väljer att avstå då jag tycker att man inte verkat superheta på bortamatcherna och att Partille verkat förbättrade med Lundgren och Nilsson i laget. Dessutom saknar Visby Mathias Forre, André Lindman, Andreas Wårstam och Jonas Gatu.

BOL dock, Kontur. Då jag har ett gott öga till Visby och hoppas att de vinner. :)

Senast mot Malmö spelade väl 3 av dem inte heller, men visade återigen att de har en mycket bred trupp. Dargren har varit lysande. Partille visserligen på uppgång efter förstärkningen men inside-sources säger mig att de inte håller det fysiska måttet riktigt ännu.

Nåja, alltid bra att vara kritisk, men nu kör vi :claps:

Valleyo 2012-01-15 12:03

Spoiler:
Citat:

Ursprungligen postat av KONTUR (Inlägg 160765)
Senast mot Malmö spelade väl 3 av dem inte heller, men visade återigen att de har en mycket bred trupp. Dargren har varit lysande. Partille visserligen på uppgång efter förstärkningen men inside-sources säger mig att de inte håller det fysiska måttet riktigt ännu.

Nåja, alltid bra att vara kritisk, men nu kör vi :claps:

Ja, men Visby är ett bättre hemmalag än bortalag i mitt tycke. Dargren är riktigt duktig och klart de ska vara favoriter, men jag hade velat haft över 2.00 för att spela.

Tanken med dagboken är ju att vi ska kunna diskutera och är tacksam för din input. Jobba in Visby nu! :popcorn:

KONTUR 2012-01-15 12:26

2-1 Visby, första perioden bör vara slut snart :claps:

Edit: 2-2 efter 13.27

Valleyo 2012-01-15 12:32

Ogiltigt spel-ID: 718720

Umeå City har varit på gång ett tack och knep sånär en poäng av Falun sist. Nu återfår man dessutom Gunnar Domeij och att då få +2.5 på Umeå City är ganska mycket.

FCH slog Sirius sist med 11-8 efter en fantastisk sista period, men man var väldigt illa ute efter två perioder. Då blev man enl. mina källor räddade av Siriuskeepern började bli mänsklig. Är inte imponerad av FCH och det känns som att man borde kunna få ut mer av sitt material.

Valleyo 2012-01-15 12:43

Ogiltigt spel-ID: 718741

Förväntar mig en tät match där framför allt Dalen behöver poängen. Dalen brukar kliva under den här linan och jag tror inte Vreta bjuder på någon gladinnebandy på bortaplan mot en möjlig motståndare i slutspelet. Jag trodde linan skulle hamna på 10.5 och därför blir det spel, trots 10-7 till Vreta i höstas.

KONTUR 2012-01-15 12:47

Spoiler:
Citat:

Ursprungligen postat av Valleyo (Inlägg 160782)

Ogiltigt spel-ID: 718720

Umeå City har varit på gång ett tack och knep sånär en poäng av Falun sist. Nu återfår man dessutom Gunnar Domeij och att då få +2.5 på Umeå City är ganska mycket.

FCH slog Sirius sist med 11-8 efter en fantastisk sista period, men man var väldigt illa ute efter två perioder. Då blev man enl. mina källor räddade av Siriuskeepern började bli mänsklig. Är inte imponerad av FCH och det känns som att man borde kunna få ut mer av sitt material.

Ärligt talat, mycket handlar om huruvida Linus Nordgren spelar eller inte, utan honom har det saknas en hel dimension i FCHs anfallsspel. Spelare som Kukkola, Helgesson och Touvoniemi krävs att de också presterar. Danne Johnsson var totalt blek senast och är egentligen deras utpräglade målskytt.

Sammanfattningsvis: Jag gillar ditt spel :)

KONTUR 2012-01-15 12:54

Hittar ett intressant spel här: Umeå City att vinna första perioden @4,15 (DnB, alltså pengarna tillbaka vid oavgjort)
FCH började matchen bedrövligt senast och skapade egentligen ingenting. FCH har haft tendenser att vakna först efter en period eller två. Otroligt spelvärt tycker jag!
Sägs?

Umeå City (1:a perioden) DnB @4,15
Unibet

Valleyo 2012-01-15 12:57

Börjar få lite bråttom upptäcker jag så får bli lite snabbt nu. :)

Ogiltigt spel-ID: 718762

Såg AIK sist mot Sirius och nu spelar man riktigt tight och längst bak tar Jansson det han ska. Warberg och AIK är båda två lag som bör vara i slutspel, enligt deras bild av sig själv, därför är det en något ångestladdad match som kommer utspelas mellan två lag som troligen kommer fokusera på att inte bjuda motståndaren på någonting. 5-4 åt något håll?

Ogiltigt spel-ID: 718769

IBF Falun har en fantastisk offensiv med framför allt Enström och Carlström i spetsen. Linköping kommer med god form efter att ha tagit poäng mot Pixbo och slagit Caperio. 1.85 är högt för en lina på 10.5, med tanke på lagens nuvarande målform.

Ogiltigt spel-ID: 718776

Täby i tveksam form, vilket medfört en del målsnåla matcher mot vad man brukar spela. Mullsjö spelar fortsatt tight och kommer troligen fortsätta så i den här bortamatchen. Möjligheten att Täby vaknar till och spelar som man kan göra medför att insatsen hålls ner lite.

Ogiltigt spel-ID: 718781

Två bra målvakter möter varandra. Pixbo har haft en tendens att spela målsnåla matcher på hemmaplan och nu mot ett lag som inte kommer bjuda på något blir det likadant. Hedlund i Pixbo var off mot Linköping och bör vara sugen att visa hemmapubliken vad han kan igen. Löfdahl i TT-buren har under säsongen varit en av seriens bästa keeprar.

Valleyo 2012-01-15 13:02

Citat:

Ursprungligen postat av KONTUR (Inlägg 160793)
Hittar ett intressant spel här: Umeå City att vinna första perioden @4,15 (DnB, alltså pengarna tillbaka vid oavgjort)
FCH började matchen bedrövligt senast och skapade egentligen ingenting. FCH har haft tendenser att vakna först efter en period eller två. Otroligt spelvärt tycker jag!
Sägs?

Umeå City (1:a perioden) DnB @4,15
Unibet

Vart hittar du det spelet? :)

Gillar spelet som sådant nämligen.

KONTUR 2012-01-15 13:10

Citat:

Ursprungligen postat av Valleyo (Inlägg 160798)
Vart hittar du det spelet? :)

Gillar spelet som sådant nämligen.

Unibet under Innebandy/Svenska Superligan/Sidospel

Valleyo 2012-01-15 13:11

Har inga cash där, men hade troligen spelat det om jag hade haft möjlighet :)

KONTUR 2012-01-15 13:26

Visby gör 6-5 19.59 i 2:a perioden!

Edit: sorry, :offtopic: att uppdatera om matchen i tråden. http://www.innebandy.se/Templates/ID...epslanguage=SV för liveuppdatering

Valleyo 2012-01-15 14:05

Jag kan också rekommendera livematch.innebandy.se som uppdateras snabbare och om man vill hålla koll på flera matcher. 8-7 Visby med 1.30 kvar! :)

skarabe 2012-01-15 14:08

Seger för Visby 8-7!

KONTUR 2012-01-15 14:12

Citat:

Ursprungligen postat av skarabe (Inlägg 160819)
Seger för Visby 8-7!

ÄR DET SLUT? Står att matchen pågår men händelserna har sammanställts (som de gör när matchen är slutförd)

Edit: Ja nu ser jag att den är slutförd. Nice! :cheers:

Tomas63 2012-01-15 14:14

Visby vann 8-7, rysare.

Dagens bästa spel är annars Huddinge IK hemma mot Sala Silverstaden. Odds 1,60. Sen har Karlstad en bra chans hemma mot Fagerhult i Allsvenskan Södra idag. Dock lågt odds där 1,30.

Roligaste spelet idag dock AIK borta mot Warberg till 3,50. Mycket öppen match på förhand där kanonoddset på AIK lockar mig. Kan även rekommendera att se matchen live på Warbergs hemsida kl 16.00. Kostar endast 39 kr. Gå in på Warbergs webbsida så lägger ni upp ett konto där vilket är gratis. Sen betalar ni via tex Payson/internetbank.