Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Valleyo spelar innebandy (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/10198-valleyo-spelar-innebandy/)

Valleyo 2011-12-18 20:48

Valleyo spelar innebandy
 
Jag har under något/några år glidit runt här på Sharps.se och insupit de kunskaper som finns på forumet och i chatten. Jag spelar själv främst fotboll, ishockey och innebandy och det är det sistnämnda som tanken är att denna dagbok ska handla om.

Jag har haft ett hyfsat resultat under året, framför allt med total-spel på Superligan. Detta medan spelen i Allsvenskan gått sådär, snällt sagt. Jag spelar själv innebandy på hyfsad nivå och har mött de flesta spelarna i de högre serierna någon gång iallafall.

Jag har bokfört alla mina spel den här säsongen i mitt sheet och värderar mina spel med units mellan 1 och 5.

En liten förhoppning jag har är att få lite input från de andra på forumet som har hyfsad koll på innebandyn och kanske få till lite diskussioner kring spelen.

Sist men inte minst en liten varning.
Spoiler:
Inget spel jag någonsin nämnt i en tråd på forumet har såvitt jag kommer ihåg gått in så detta kan bli någon form av jättefiasko om den jinxen fortsätter.

Mycket välkomna iallafall.

Valleyo 2011-12-20 12:21

Okej, då kör vi.

Ogiltigt spel-ID: 673069



Tyresö Trollbäcken har imponerat under sin återkomst till SSL och har plockat en del fina skalper på bortaplan. Detta skedde dock främst i början av serien, när man slog Dalen borta bland annat och man har framför allt en farlig förstalina med Ferraresi, Björkström och Cederborg. Var nära att sno en poäng borta mot Vreta i söndags men fick se sig besegrade till slut med 5-3 efter att den sista gått in i tom kasse.

AIK har som väntat inte gått lika bra i år som tidigare, men har på slutet ryckt upp sig och slog jumbon Mullsjö sist med imponerande 8-2, efter att Kim Nilsson varit i storform. Man återfick också kaptenen Karl-Johan Nilsson som betyder mycket för laget. Dessutom har man efter de stora skadeproblemen man lidit av fyllt på truppen med bland annat David Blomberg och Gustaf Ericson. Micke Gunnarzon är också tillbaka i båset efter att Packalén fått nog och sagt upp sig.

TT innehar i dagsläget den sista slutspelsplatsen och till slutspel ska AIK så matchens betydelse kan inte förringas. 2-5 i premiären tidigare i höst och även om TT är bättre än på länge känns det som att man får det svårt mot ett pånyttfött och taggat AIK i Solnahallen. 1.95 är för högt på -1.5 mål och jag spelar med 2 u.

DD 2011-12-20 15:04

Kul med en dagbok med inriktning på innebandy! Sitter också på AIK -1.5 @ 1.95 precis som du. Hoppas och tror att AIK kan bygga vidare på vinsten mot Mullsjö med lite nyförvärv, K-J tillbaka och nygamla Micke Gunnarzon i båset. BOL :cheers:

Valleyo 2011-12-21 08:18

AIK lyckades aldrig ta tillvara på det momentum man väl fick när man kom ifatt TT och TT kunde till slut glida iväg och vinna förhållandevis rättvist enl. vad jag har hört.

Ogiltigt spel-ID: 674769



Derby i Uppsala och jag håller inte riktigt med de bookies som suttit linan till 11.5. Fyra av de fem senaste mötena mellan lagen har gått under den här linan och dessutom har fyra av de fem senaste matcherna för lagen gått under linan.

2011-09-22 Storvreta IBK - IK Sirius IBK 5 - 4
2011-01-15 Storvreta IBK - IK Sirius IBK 7 - 4
2010-10-01 IK Sirius IBK - Storvreta IBK 4 - 1
2010-02-28 Storvreta IBK - IK Sirius IBK 8 - 7
2009-09-28 IK Sirius IBK - Storvreta IBK 5 - 6

Intressant då är att Sirius sist mötte Superligans målgladaste lag Caperio och tog sig under linan då man snodde en poäng i Tibble. Nygamle Jedheim gav således effekt per omgående och man har under hela säsongen byggt sitt spel på ett relativt solitt försvarsspel.

I Vreta är läget inte så muntert som för någon månad sen när man skulle svepa över serien och bara ta hem guldet. Hannes Öhman skall vara osäker till spel och där är ett jätteminus på målskyttskontot om han saknas då det är främst förstalinan som ska producera.

Ogiltigt spel-ID: 674772



Nästa derby går uppe i Umeå och webbsänds på Svenska Spel. Dalen har fyra raka segrar i derbyna och förkrossande 39-15 i målskillnad under dessa matcher. Dalen kommer troligen få föra spelet medan City backar hem och ligger på kontring.

Efter en ganska tung period för Dalen så lossnade det lite senaste då man slog tillbaka FCH med 7-2. Laget är betydligt bättre i grunden än sina motståndare och 1.90 som staten bjuder på för -1.5 känns för högt för att avstå med tanke på grundkapacitet och hur dessa matcher brukar gå.

Valleyo 2011-12-21 14:14

Ogiltigt spel-ID: 675197



Matcherna lagen emellan har en tendens att bli riktigt målrika och framför allt Täby är väldigt målrika i sina hemmamatcher. Falun med firma Enström och Carlström är inte heller ofarliga framåt så jag testar överspelet med en liten insats.

Spoiler:
Notera även att Bwin har samma spel till 1.95.

Valleyo 2011-12-22 13:14

Forumjinxen slår hårt mot dem svaga.

BBkod:

Ogiltigt spel-ID: 676924



Hinner inte med någon längre motivering än att Mullsjö spelar snålt rent överlag och JIK trivs bättre på bortaplan där man tillåts kontra en hel massa. Dessutom saknar JIK sin bästa offensiva back Martin Ojaniemi som är skadad.

Valleyo 2011-12-23 09:23

Jag såg JIK - Mullsjö live igår och kan konstatera att Mullsjö borde med rätta känna sig besvikna över resultatet. Laget borde efter förstaperren ha ryckt ifrån till 4, 5-0 men ställningen var 2-0 och JIK med bättre fart under fötterna i andra perioden kunde jobba sig ifatt då man var hypervassa i PP och även hade lite medstuds.

Matchbilden i den sista var såsom man hade väntat sig. Båda lagen otroligt nervösa för att göra misstag och lagen hade inte alls samma fart som man hade under de andra två perioderna.

Ojaniemi saknades något enormt i JIK, ingen som direkt satte fart från backplats idag. Det medförde att JIKs offensiva spel blev ganska statiskt utom de gånger då MAIS bjöd dem på boll på mittplan.

Kryss alltså, men Mullsjö måste börja vinna sina matcher nu för att inte bli helt avhängda nu när Sirius och Umeå City trampat igång.

Valleyo 2011-12-26 11:12

Ogiltigt spel-ID: 680391



Var som tidigare nämnt och såg JIK i derbyt mot Mullsjö och tyckte inte alls att det var värda någon poäng där. Ojaniemi är otroligt saknad med sitt frejdiga backspel och formen som man hade i början har också avstannat nu när serien har suttit sig.

TT har å andra sidan trampat igång ordentligt och kommer in till den här matchen med riktigt gott självförtroende. Segern mot AIK sist imponerar och jag tycker att Expekt och Bwin är lite snälla mot JIK i deras oddssättning.

TT vann mötet i höstas med 5-4 i Jönköping.

Valleyo 2011-12-26 11:22

Ogiltigt spel-ID: 680405



Umeå Citys matcher brukar innebära börjande spel och mycket chanser åt båda håll. Bara en av deras hemmamatcher har gått under den här linan och det är den mot notoriskt målsnåla Mullsjö. Annars har det varit målglada historier.

Pixbo har trots avsaknaden av Calebsson under hösten gjort det riktigt bra och har på allvar etablerat sig igen på den övre halvan efter några svåra år. När matcherna blir öppna med mycket kontringar åt båda hållen så gynnar det laget med Runnestig och Julkunen som anförare.

9-0 till Pixbo i Wallenstamhallen, men Umeå City hade även dem målchanser som de dock brände.

Valleyo 2011-12-26 11:41

Ogiltigt spel-ID: 680412



Här tycker jag bookiesen är lite och seglar Täby är ett bättre lag i grunden och att då få 2.20 på laget borta mot FCH som mer eller mindre bara vunnit över bottenlagen är lite för bra för att motstå.

Ogiltigt spel-ID: 680419



Notoriskt målsnåla MAIS mot Warberg som har spelat snålt på bortaplan såhär långt. MAIS var bra senast mot JIK och borde nog ha vunnit den matchen, men man är lite för oskarpa i fel lägen vilket då ledde till poängförlust. Förväntar mig en tight match där båda lagen behöver poängen.

Ogiltigt spel-ID: 680418



IBK Dalen brukar vara bra på att stänga ner matcher på bortaplan. Linköping saknar sin landslagsforward Martin Karlsson som är avstängd efter att ha mosat Ojaniemi i slutet av senaste matchen och helt korrekt fått rött kort och disciplinnämnden har ärendet på bordet om ytterligare avstängning.

Karlsson betyder mycket för Linköpings offensiva spel med sin kraft och fart.

Tomas63 2011-12-26 11:42

Riktigt kul med dina innebandyanalyser. Jag spelar själv också ofta på innebandyn, både i SSL samt i Allsvenskan.

Jag har i år konsekvent gått emot AIK då många inte verkar ha fattat att de är flera nivåer sämre än föregående år.

TT är också lite av mina favoriter, ständigt underskattade på Svenska Spel. Härligt odds i förra veckans lokalderby mot AIK. Vann sköna slantar på TT.s vinst som var helt rättvis och betydligt klarare än vad siffrorna visar.

Fortsätt gärna med dina analyser av innebandyn!

Valleyo 2011-12-26 12:06

Det ska jag göra! Kul att någon uppskattar dem. Dela gärna med dig av dina tankar med kring matcherna. Alltid kul att ha någon att bolla med. :)

Tomas63 2011-12-26 12:22

Jag älskar innebandy och har varit aktiv som tränare i flera ungdomslag, bla då i AIK. Jag har därför rätt så bra insyn i Stockholmsinnebandyn, speciellt då AIK.

Jag lirar nog TT idag (handicap 1 mål) mot Jönköping (2,00 ggr). Spelar även Björkström (strålande sist mot AIK!) mot Andersson (3,00 ggr).

Chansspelar även på Dalen borta mot Linköping kring 2 ggr degen!

Valleyo 2012-01-04 11:18

Efter uppehållet över nyår stundar nu en återstart i våra högsta innebandyserier.

Ogiltigt spel-ID: 695083



IBF Falun har gått riktigt bra under den första delen av säsongen och parkerar på en tredjeplats. Laget har anförda av framför allt Enström och Carlström framåt och Björck och Rehn i defensiven tagit sig upp ett hack i hierarkin. Laget hade innan miniuppehållet tre raka segrar varav två var meriterande bortasegrar mot Caperiotäby och Pixbo.

FCH har under hösten visat sig vara ett relativt starkt hemmalag, men inte ett lika starkt bortalag. Man har tre segrar på bortarink men dessa har kommit mot Hide-a-lite, Sirius och Umeå City, som alla huserar i botten av tabellen. Dessutom kom alla dessa tre i inledningen av säsongen. Här saknas också förstemålvakten Toivoniemi som ligger hemma och är sjuk i vattkoppor, klart minus.

Valleyo 2012-01-04 11:40

Ogiltigt spel-ID: 695111



Jag blev uppriktigt förvånad när jag såg linan till den här matchen. Trodde bolagen skulle sätta den till 11.5, men nu när det blev 10.5 så känner jag mig tvungen att spela. Matchen i höstas slutade 8-5 till TT.

Warberg kommer ifrån en förlust mot jumbon i Mullsjö i en tight affär och laget bör vara rejält revanschsugna. Laget har under matcherna varit väldigt mycket upp och ner och kan betydligt mer än deras tabellposition visar och måste börja visa det nu om man ska till slutspel.

TT har gått från klarhet till klarhet under hösten och nykomlingen placerar sig i dagsläget på en femteplats med fyra segrar på de fem senaste. Laget har en riktigt bra förstalina med Björkström, Cederborg och Ferraresi som producerar en hel del. Jag var småsugen på TT +2 ett tag som Betsafe har som lina, men tror mer på överspelet.

Att Idol-André ska uppträda i periodpaus ser jag som positivt då lagen måste stå för underhållningen då pausunderhållningen kan ses som undermålig. ;)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved