![]() |
Nu börjar oddssättarna sjustera oddsen mellan Edsbyn-Villa. Höjning på Edsbyn och sänkning på Villa.
|
Nu kör vi!
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Grattis till alla ni som ryggade, imorgon är det ny omgång och ny huvudvärk. |
Citat:
|
Hur mycket hade du tänkt jag skulle äta idag?!?
|
Citat:
Ps. Motiveringarna uppdateras under dagen ds. Broberg och Sirius brukar turas om att vinna på hemmaplan, i år vann dock Broberg på Studenternas och ikväll kämpar dom om en slutspelsplats. Bollnäs är bättre än seriens sistaplacerade lag. Vetlanda har gjort en katastrofsäsong, det har gått skitdåligt hela säsongen. Nu spelar dom av säsongens sista tre matcher och förbereder sig på kval. Kungälv kan säkra slutspelsplatsen ikväll, ett superfint läge och dom är nog jävligt taggade. Västerås förlorade förra matchen mot Villa efter en solklar ledning i halvlek. VSK producerar gärna mycket mål på hemmaplan och revancherar sig mot Hammarby. Hammarby och Västerås har haft jämna kamper. Men i år är Västerås ett bättre lag än Hammarby. GAIS har varit duktiga i år och få lag har kunnat vinna med stora siffror mot dom. SAIK vann med 6-3 senast i Sandviken. Risk för att dom gör samma sak nu, men jag hoppas att GAIS jakt på slutspel räddar en poäng. Glöm inte bort att GAIS har Magnus Muhren i laget, han höjer dom andra spelarna rejält och kommer piska på dom ordentligt ikväll. Kalix vann senaste mot Vänersborg med 6-5 på bortaplan. Nu kämpar Vänersborg för en slutspelsplats och drabbningarna brukar bli jämna uppe i norr. Många uddamålsvinster och förluster på Kalix hemmaplan. Inte bästa motiveringarna eller formuleringar, bråttom att hinna allt på en fikarast. Spelar samtliga matcher utom Bollnäsmatchen som singlar till 1-2u Notis Kan bli en sjukt rolig och spännande kväll om resultaten stämmer någorlunda med en kvart kvar att spela. Parlayn är på inga sätt omöjlig, men knappt trolig. |
Citat:
|
Lägger även in singelspelen
Ett överspel ikväll
Bra hörnskyttar i båda lagen, Holmberg i VSK och Erixon i HIF. Kvällens match spelas inomhus så inga problem med snö eller vind vid fasta situationer. Ett hcp också
|
hahahah jag önskar att din 230 oddsare går in! FYYFAN vad jag håller tummarna.
Helt sjukt, jag ger dig 200 sharps om den går in, så jävla härlig! |
Vilken känns som kvällens säkraste om du bara får välja en?
|
Citat:
|
Citat:
|
Faaaaan va dåligt av mig!
Förlåt alla.... Vetlanda - Kungälv........ |
Citat:
|
Lirade både Kungälv och Västerås i en dubbel tyvärr! Gick dock plus idag ändå så ingen fara på taket. Din 230-oddsare är för skön. ;)
|
Fett jävla besviken över kvällens spel, ja inte parlayn då. Parlayn var ju mest en plojgren som hade kunnat förgylla en kväll.
Singelspelen däremot var en katastrof, 2 rätt är inte ok en sån här kväll. GAIS-SAIK hade kunnat rädda kvällen men även där blev det fel. Nu ska jag ransaka mig själv och leta roliga spel att rygga i nattens lir. |
Citat:
:cry: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Tror på vinst för Villa och Bollnäs ikväll! Villa spelar såklart för seriesegern och Hammarby har inget att spela för egentligen, och med Villas grymma form ska det bli vinst. Bollnäs känns också ganska säker, då de är bättre än Broberg helt enkelt. Broberg har heller inte mycket att spela för då de har sin slutspelsplats nu.
Håller du med mig Wirre? |
Citat:
Kungälv-Edsbyn blir ett underspel. 4 senaste mötena mellan lagen har slutat under 7.5 Kungälvs hemmssnitt är 7 mål per match Edsbyns bortasnitt är 8 mpm 4 senaste mötena har lagen snittat 6 mpm. Matchen innan vann Edsbyn med 14-2, men det var när Edsbyn var som bäst (2009) Både Edsbyn och Kungälv har en liten formsvacka just nu. Målskyttet brukar vara anledning till formsvackor inom bandy.
Edit- Och har kom dubbeln
|
Håll insatserna nere Wirre! Undertecknad står för matlagningen idag igen... Jag ska försöka överföra uppgiften till någon annan!
|
Det tog 25 minuter för Edsbyn och Kungälv att göra 5 mål. Nu har det inte blivit något mer på hela första. Ska vi tro att det blir max 2 mål i andra?
Edit - 4-4 i 70:e minuten. |
Haha... Va fan! Det är nästan så jag tror att förhållandet mellan dina spel och min mat är avgörande. Jag fick ingen annan till att laga maten idag. Det är nästan lite oroväckande :)
|
Citat:
Lite thaimat ikväll och spelen hade suttit fint. 2 oavgjorda matcher och den tredje avgörs i 93:e spelminuten. Någon som lirade oavgjort? |
Citat:
|
Citat:
Oavgjort mellan Vänersborg GAIS idag? Det skulle innebära att båda lag säkrar ett elitseriekontrakt till nästa säsong. Även om det är osannolikt att dom inte skulle klara det ändå. |
Känns det någolunda bra med dagens bandy-bet då Wirre?
|
Citat:
Sirius Västerås bör västerås ta hem, dom spelar för en bra placering inför slutspelet. Sirius spelar för att slippa kval, me Västerås har fin form i målskyttet just nu och Sirius saknar udden i avsluten. SAIK står inför en liknande match. Vinnst för bästa möjliga utgångsläge i slutspelet. Edlund är tillbaka efter sin skada och har fått lite matchvana. Han brukar gilla sånna här matcher.
Rekomenderar inte att rygga mina spel bara för att jag spelar dom. Jag lägger ut mina tankar och ni får avgöra om jag har rätt eller fel. |
Dagens enda match. Tillberga tar emot Kalix. Testar att inte lägga så mycket tankar bakom det här. Ju mer jag tänker desto rödare blir sheetet.
Edit - Kalix kvitterade till 6-6 i 91:a minuten, avgör i 92:a minuten. Slutresultat 6-7 |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
6-7 i 92:a minuten :idiot:
|
Hel*ete då! Åja, du tänkte ju rätt åtminstone. Även om du inte tänkte... ;)
|
Jag har verkligen inte haft marginalerna på min sida senaste matcherna. Sånt här jämnar ut sig med tiden. Nästa säsong kommer att bli väldigt bra hoppas vi.
|
Då var det dags igen, jippie! Nu har jag ett fint spel.
Urstarka Villa Lidköping med 11 raka vinster besöker Sandviken med inte fullt lika imponerande 6 raka vinster :evilgrin39:
Jag har inte haft marginalerna på min sida men ikväll vänder det. Det är ju faktiskt sista omgången. Därför kör jag även på mina älskade parlays :p
Tror att GAIS besegrar Sirius ikväll. Sirius hade som så många andra lag svårt med GAIS och nu gäller det ett elitseriekontrakt. 1-1 senast i Uppsala och det blir nogmålsnålt även ikväll. Underspel kommer senare.
Under/Över
med följande motivering. Sirius och GAIS möttes i början av säsongen på Studenternas i Uppsala, i vilket som förmodligen kan vara säsongens tråkigaste match. Två lag som helt fullständigt krossade allt anfallsspel. Det var som att två nordpoler på en magnet försöktes tryckas ihop. Om inte lagen har kommit på något sätt att vända på sin egen pol kommer det bli väldigt målsnålt och tråkigt. Bollnäs och Herr Hellmyrs hade en fin afton senast mot Tillberga, Hellmyrs var om jag inte minns fel assistent till Bollnäs 5! första mål. Kan bli något liknande ikväll, Kalix själva brukar putsa in alla fall 3 baljor per HM. Ikväll vänder vi sheetet från rött till grönt :KO: |