Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Topptips och Powerplay (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/10894-topptips-och-powerplay/)

pittaluga 2012-02-14 12:11

Topptips och Powerplay
 
Lite kortfattat om vem jag är, 25 årig student som spelat hela mitt liv i stort sett, började lite mer seriöst med betting för snart fem år sedan. Resultatet av detta har väl varierat, ligger totalt sett något back, men plus under de senaste två åren. Dock så har kassakistan sinat iom att man studerar och andra saker behöver prioriteras. Därför har jag sedan årsskiftet haft ett skiftat fokus från singelspel till topptips och powerplay, kryddat med några kombos ibland. Detta för att jag anser att TT och PP är de spel som ger bäst avkastning om man inte har speciellt mycket pengar att spela för. Brukar ligga på mellan 5-6 spel i veckan, insats nästan alltid 64raders, någon gång 32raders eller i något enstaka fall flerbongar på max 8rader.
Har som sagt även en liten summa som är reserverad för kombos, men den kassan kan komma att tömmas om det dyker upp oväntade utgifter, kan lätt hända när man pluggar :p.
Mina rader inför kvällens två omgångar kommer upp ASAP.

trance_error 2012-02-14 12:32

good luck

pittaluga 2012-02-14 12:47

Topptips 14/2

1. Leverkusen - Barcelona x2
Första åttondelen i CL, Leverkusen som till slut blev tvåa i sin grupp, hade guldläge att vinna den inför sista men fick bara kryss mot jumbon Genk. Barca vann sin grupp relativt enkelt för Milan. Barca känns överstreckat men Leverkusens skadeproblem gör att jag inte tror de mäktar med en vinst, krysset dock givet till 25% då Barca har en medioker bortastatistik i ligaspelet i år och att man ofta inte vinner när man börjar borta i knockout-fasen av CL.

2. Lyon - Apoel 1x
Hur många gånger trodde man inte att Apoel skulle vika ner sig i gruppen men dippen kom aldrig. Här är såklart Lyon stora favoriter men man är väl hårt streckat, 73% i skrivande stund. Apoel spelar sin största match någonsin varje match i CL och kommer kämpa som djur. 0-0 inte helt otänkbart imo.

3. Birmingham - Hull 1x
Brums med bra form mot ett Hull som också är på gång. Hemmaplan känns starkt här och jag håller Birmingham som det något bättre laget i grunden. Nära spik men lite väl hårt streckat gör att krysset åker med till 26%

4. Brighton - Millwall 1
Brighton är obesegrat under en lång period medan Millwall har det tungt i ligaspelet just nu, en poäng sista tre matcherna. Rent historiskt har det varit jämnt mellan lagen och jag väljer att spika här, dock är det inte givet då 61% är mycket men spikarna måste hamna nånstans.

5. Bristol City - Crystal Palace 1x
Två lag med tveksam form, BC har två raka 0-3 förluster medan CP inte har vunnit i ligan under hela 2012. Sedan Bristol kom tillbaka upp i Championship 07/08 har man inte förlorat i ligaspelet hemma mot CP. Man är dessutom i ett större poängbehov än Londonlaget. Summa summarum så känns 1x starkt här när det är väldigt jämnstreckat.

6. Coventry - Leeds 2
Coventry har, trots sin jumoplats, skärpt till sitt spel sista tiden, framförallt hemma där man har vinst 3/4 senaste, dock har man fortfarande 8p upp till säker mark. Leeds blandar och ger men har bara 4p upp till kvalplats. Historiskt sett klart övertag Leeds men inte helt relevant då man tappat kraftigt i slagstyrka. Men till under 50% är det en bra spik för mig.

7. Derby - Reading 12
Två lag som man inte vet var man har. Derby har dock fått igång spelet, framförallt hemma där man har fyra raka segrar. Reading å sin sida har vunnit 3/5 senaste på bortaplan. Tabellmässigt skiljer det 6p och 6 platser mellan lagen. Känns som båda lagen kommer gå för seger här och 12 känns starkast i en jämnstreckad match.

8 West Ham - Southampton 12
Toppmötet i Championship, skiljer endast ett poäng mellan lagen men formkurvorna pekar åt olika håll. Rakt upp för WH och andra hållet för Sot´on. WH saknar kapten Nolan igen, men laget har bra kvalitet rakt igenom. Var nära spik här men är trots allt toppmatch som båda vill vinna.

pittaluga 2012-02-14 15:17

Powerplay 14/2

1. AIK - HV71 1x
Vi har nu gått in i dom femte och sista mötena lag emellan i Eliserien, HV har bra stats mot AIK 2-1-1-0 varav 1-1-0-0 på Hovet, man vann dessutom på just Hovet mot DIF för bara nån veckan sedan. AIK indraget i den oerhört tighta streckstriden, HV kan bli men med sin rutin lär man fixa detta. Som AIK:are hoppas jag såklart på en trea men är rädd att HV varvar igång nu och känner mig osäker med 1x men då en tight match känns trolig får jag nöja mig med krysset.

2. Rosén - Krog x2
Rosén fick till slut vara med i landslaget senast, fick dock inte spela alltför mycket. Han hittade verkligen målformen innan uppehållet men är normalt sett den som ligger bakom målen snarare än att han gör dem. Krog är en stabil målskytt som slår till lite då och då och är relativt jämn. Alltid bra värde att ha motsatt på målgörare jämfört med resultatet i matchen.

3. Brynäs - Luleå 1x
Prestigefylld toppmatch som kan få betydelse längre fram i slutspelet. Statístiken i år är så jämn den kan bli, 1-1-1-1 för båda lagen, dock ingen hemmaseger ännu. Idag tror jag dock mer på Brynäs men krysset måste med då alla matcher lagen emellan varit tighta. 52% på Brynäs i överkant men får gå.

4. Silfverberg - Hjalmarsson x
Brukar bli att man spikar en målskyttsduell, som sagt så tror jag på en tight match och Jakobs form sista matcherna gör att han blivit överstreckad, 36% i nuläget. Han gör inte mål i denna matchupen mer än var tredje gång.

5. Frölunda - Djurgården x2
Dagens mest överstreckade imo, göteborgarna står i 63% i nuläget, ännu högre när jag lämnade in i morse. Statsen är 1-3-0-0 i deras favör, dvs idel segrar men tre av dem efter förlängning. Frölunda saknar Kahnberg medan DIF får tillbaka Daniel Tjärnqvist. Stort värde på DIF här imo

6. Linköping - Färjestad 12
Linköping behöver börja vinna för att komma ur krisen, det har väl sett något bättre ut under Luckner men faktum är att de flesta bottenkonkurrenterna ser stabilare ut, dock vet man ju vilken klass som finns där egentligen. Färjestad har börjat se bättre ut efter tränarbytet och börjar nog tugga igång slutspelstempot nu. 2-1-0-1 i LHC:s favör i år. Känner mig trygg med 12

7. Timrå - MoDo 12
Hemmalaget redan i kvalserien kan man säga, kan börja leta efter formen tills dess och kan spela helt avslappnat. MoDo vek ner sig i sexpoängsmatchen mot AIK senast och är väldigt ojämna. Helt klart bör de vinna denna match men man har tre raka bortatorsk. Dock har man 4-0-0-0 i år men tar med skrällettan.

8. Växjö - Skellefteå 2
Jag har väntat hela året på att Lakers ras skall komma, men främlingslegionen har överbevisat mig gång på gång. Men jag ger mig inte! Skämt åsido så är SAIK guldfavoriter för mig och man trivs oerhört bra i denna matchup, 3-1-0-0 under året. Iggulden tillbaka för Växjö men får SAIK första målet tror jag dom tar detta.

pittaluga 2012-02-14 16:09

Som ett resultat av mina idéer till Powerplay så spelar jag en dubbel:

SAIK + U4.5 i BIF-LHF @ 4.21 2u

Serj 2012-02-14 17:16

Lycka till, ska bli intressant att följa med så många spel.
OT-fråga: hur bevakar/prenumererar man på en tråd?

pittaluga 2012-02-14 20:39

Dagens Powerplay blev ingen succé 5/8 och aldrig nära då SAIK svek modell större. Således inte ens nära på dubbeln heller. Toppen ser sådär ut i paus då Brighton ligger under men långt från kört.

Serj 2012-02-14 20:47

Exakt vad menar du med termerna Topptips och Powerplay? Förstår att du spelar nån sorts system, är bara nyfiken på vad termerna innebär.

pittaluga 2012-02-14 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av Serj (Inlägg 169072)
Exakt vad menar du med termerna Topptips och Powerplay? Förstår att du spelar nån sorts system, är bara nyfiken på vad termerna innebär.

Det är totospel på Svenska Spel, topptipset är de 8 första matcherna på stryktipset eller europatipset. Powerplay är 8 matcher i ishockey som också förutbestäms av SvS

pittaluga 2012-02-14 21:48

Inget bra topptips idag, fel på båda spikarna samt missad halvgardering i toppmatchen ledde till 5/8. Ett mål ifrån i de missade matcherna men kändes inte ens nära. Nästa spel blir förmodligen Powerplay på torsdag, raden i morgon innehåller några Div1 matcher och det är inte alls min grej.

uno 2012-02-16 15:42

Inget topptips spel idag?

pittaluga 2012-02-16 15:50

Powerplay 16/2

1. Djurgården - AIK 2
Ja herregud, när jag spelade min rad för dryga halvtimmen sen så kändes det bra, men nu när Svensson är osäker i mål och det kanske blir en junior i kassen känns det mer tveksamt. Nåväl, båda lagen med 1-1-1-1 mot varandra i år, senaste derbyt spelades för bara några veckor sedan, då vann AIK i OT efter att ha varit nästintill överlägsna under matchen men inte knytit ihop säcken. DIF har stora problem, denna match kan komma att bli oerhört viktig när säsongen summeras. Väldigt jämnstreckat och som sagt, nu ligger nog snarare värdet på DIF men min rad var redan inlämnad.

2. Ölvestad - Gynge x2
Samma här, kanske mer läge för 1x nu. Gynge seriens bästa målskytt men som har fått problem på senare tid med just den saken, Ölvestad ofta en bra derbyspelare men även där har det inte sprutats in mål. Tänkbar spik på krysset.

3. Färjestad - Brynäs 12
Fördel Brynäs i inbördes, 2-1-0-1 under säsongen, Gävlelaget känns även som seriens bästa lag för tillfället. Färjestad åkte dit med uddamålet mot LHC i tisdags, Norrena gjorde en bra insats i en tät match. FBK spelar med den större pressen i denna match, förlust och man kan vara inblandade på riktigt i streckstriden. Känns tryggt med 12

4. Hv71 - Timrå 1x
HV såklart givna favs men 80%??!!. Detta är elitserien där alla slår alla, inget lag skall nånsin ha en sådan hög procent, skulle t.o.m kunna vara läge att spela x2 men nöjer mig med 1x. 3-0-0-1 i HVs favör under säsongen, Timrås seger kom i senaste mötet i Jönköping, matchen då Livs tröja hängdes upp. Hv har kryssat 4/6 senaste. Kan mycket väl bli stora siffror men känns skönt att sitta med krysset till 11%

5. Luleå - MoDo 1x
MoDo har övertaget inbördes, 2-0-1-1 men idel hemmasegrar. Luleå är hemmastarka överlag och har sex raka utan förlust hemma och 9/10 senaste. MoDo var starkt på gång nyligen men har sett sämre ut de två senaste matcherna. Intressant drag av LHF idag att peta Harju från truppen, men han har inte presterat mycket under 2012. Sitter trygg med 1x

6. Skellefteå - Frölunda 1
Fördel Frölunda inbördes med 2-0-1-1, man är dessutom seriens formstarkaste lag med sex raka utan förlust och endast en nollpoängare sista 10. Men ändå spikar jag ettan, SAIK borta är en av årets svåraste matcher och man har åtta raka segrar varav sex under ordinarie tid. Man får dessutom tillbaka förra årets poängkung Lindström idag medan Kahnberg fortsatt saknas i Frölunda. 50% på ettan är okej för mig.

7. Växjö - Linköping 12
Två lag som spelar väldigt tight hockey för stunden, fördel LHC under året med 1-2-0-1 i raden. Man har dessutom en helt ok form, fem vinster senaste åtta och förlusterna har varit mot Luleå x2 och mot Brynäs. Dock har de flesta vinsterna tagits hemma. Växjö har en bra hemmaform, 5/6 senaste har man vunnit. Tror att det laget som tar ledningen vinner matchen då båda har bra defensiv och målvakt för dagen.

8. Västerås - Almtuna 12
Fördel hemmalaget inbördes, om än knappt, 2-0-1-1. Västerås var på allvar en utmanare till Leksand om sista kvalserieplatsen för ett tag sedan men sviktande form har gjort att man nu är 7p bakom. Almtuna å sin sida har sett sina 16p på senaste sex matcherna ta dom bort från bottenstriden och man kan nu spela avslappnat. Västerås bör ta detta men Almtunas form det senaste gör att de är ett givet streck till 16%. Överlag dåligt med kryss i Allsvenskan.

pittaluga 2012-02-16 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av uno (Inlägg 169678)
Inget topptips spel idag?

Det kommer, började med PP idag :)

uno 2012-02-16 16:02

Citat:

Ursprungligen postat av pittaluga (Inlägg 169686)
Det kommer, började med PP idag :)

Härligt! mest osäker på porto-city så lite analys där tack ;)

pittaluga 2012-02-16 16:21

Topptips 16/2

Blir en snabbanalys till detta topptips.

1. Ajax - Man Utd x2
Ajax har haft stora problem under 2012 och har ett svagt lag offensivt till spel idag. United åker till Holland med en rätt så stark trupp, man är dessutom spellediga till helgen då man är ute ur FA-Cupen. Kan inte se att Ajax mäktar med en vinst men krysset åker med till 23%

2. AZ - Anderlecht x2
Anderlecht var gruppspelets bästa lag med full pott, Suarez även gruppspelets bästa målskytt. Man har dessutom inte förlorat ännu under 2012. AZ med i toppstriden i Holland vilket borde vara prio ett just nu, dessutom har man blandat lite mer i prestationer under året med förlusten mot Roda som det riktiga bottennappet. Tycker inte 57% lockar alls på AZ utan går på favoritfall.

3. Hannover - Club Brugge 1
Hannover är ett starkt hemmalag, Brugge även med lite problem med spelare borta. Dock har dem bra form med fyra raka ligasegrar. 64% är verkligen på gränsen men spikar måste man ha.

4. Lazio - Atletico Madrid x2Atletico har verkligen spelat upp sig under nye tränaren Simeone som ju spelat i båda dessa lagen. Lazio har problem i backlinjen för dagen och kan tvingas starta med både Zauri och den mkt mediokre Stankevicius. Har svårt att se den backlinjen hålla nollan och med nästan 50% på hemmalaget så är x2 givet!

5. Legia - Sporting 1
Legia har inte spelat någon tävlingsmatch under 2012 men har enligt rapporter sett riktigt bra ut under träningsturneringarna. Sporting är ett lag i kris som dessutom bytte tränare efter helgens ligamatch. Många spelare borta och frågan är hur kul de tycker det är att åka till Polen med sargat sjförtroende och sargad trupp. Värdespik till 27%

6. Porto - Man City x2
Porto inte alls lika starka som ifjol mot ett City som är spelledigt i helgen och har en bred trupp. Balotelli väntas få chansen efter sin avstängning, Portos 3-mannamittfält borde få det tufft mot ett starkt City.

7. Stoke - Valencia 1x
Stoke är ett starkt hemmalag som inte förlorat där i EL på fem försök denna säsong. Kommer med en i princip ordinarie trupp tillgänglig. Valencia väntas också ta hårt på matchen, man saknar dock skicklige Alba. Verkligen två olika stilar på fotboll som möts men matchen är större för Stoke som kommer vara väldigt farliga på alla fasta. Jämnstreckat och för mig känns 1x bäst.

8. Trabzonspor - PSV 1x
Trabzon fick en gratisplats i CL och gjorde det helt okej med en väldigt tight fotboll. Man har bra form för dagen och det är alltid svårt att komma till Turkiet. PSV borde vara nöjda med ett kryss och kommer nog inte köra fullt ös framåt.

Inte lika grundligt denna gång men hade kort om tid!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved