Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Gb:s spel - Europeisk basket (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/1195-gb-s-spel-europeisk-basket/)

Gb 2010-05-01 23:56

Euro Challange, 2/5, 16.00
BG Gottingen (GER)-Krasnye Krylia (RUS)
BG Gottingen-6, 1.943 (pinnacle)
4u

Slutresultat: 85-75

Final i Euro Challange, vilken spelas på Göttingens hemmaplan. Dessa lag spelade i samma grupp innan play off:

02/03/2010 Eurochallenge (H), Grupp I Göttingen vs. Krasnye Krylia 89:68
02/02/2010 Eurochallenge (H), Grupp I Krasnye Krylia vs. Göttingen 64:64
82:74 (OT)

Göttingen vann övertygande på hemmaplan i mars. Man kommer nu spela hemma igen med starkt publikstöd. Den som är intresserad av att läsa mer om matchen kan göra det här:

http://www.fibaeurope.com/cid_KNce8j...leMode_on.html

Gb 2010-05-01 23:58

ACB, Spanien, 2/5, 19.00
Lagun Aro GBC-C.B. Granada
C.B. Granada+2.5, 1.943 (pinnacle)
4u

Slutresultat: 84-81

Tre omgångar kvar med dagens match i ACB. Granada ligger på en 10:e plats, på samma poäng som nian Bilbao och två poäng efter åttan Gran Canaria. Man har alltså fortfarande chansen att nå play off. Men ska man göra det bör man definitivt vinna dagens match. Lagun Aro (Bruesa)å sin sida ligger på 16:e plats och har 22p. LAgun Aro har två lag efter sig och ligger för närvarande på en säker plats för att inte åka ur. Laget som ligger på en 17:e plats, Blue Sens har 16p och sista laget Murcia har 10p. Murcia är reda ute, och för att Blu Sens ska gå om Aro måste de vinna sina återstående tre matcher och Lagun Aro förlora sina tre återstående matcher. Lagens inbördes möten denna säsong och förra säsongen:

2009.12.19 C.B. Granada 88 : 76 Bruesa-Guipuzcoa BC
2009.01.18 Bruesa-Guipuzcoa BC 80 : 87 C.B. Granada
2008.10.04 C.B. Granada 83 : 79 Bruesa-Guipuzcoa BC

Pablo Aguilar har tidigare varit questionable för Granada, men han kommer till spel. Albert Miralles är questionable för Lagun Aro. En annan intressant sak är att laget som ligger under Lagun Aro, Blu Sens spelar tidigare på dagen (12.30) mot Gran Canaria. Vinner Gran Canaria över Blu Sens är Lagun Aros plats i ACB nästa säsong säkrad...

Edit: lägger till 1u, spelar 4u istället 3u. (Fanns +2.5 till 1.90 på bet365).

Gb 2010-05-02 00:01

Mattoni NBL, Tjeckien, 2/5, 20.00
BK Synthesia Pardubice-BK Decin
BK Synthesia Pardubice-6.5, 1.909 (pinnacle)
2u

Slutresultat:78-71

Lägger även in det här spelet här som lirades i förrgår (och därmed låg längre bak i boken). Så att alla dagens spel hamnar efter varandra.

Kvartsfinal i NBL. Tredje mötet mellan lagen, där bäst av fem gäller. Pardubice har 2-0, (1:a matchen 84-70 hemma, 2:a matchen 72-75 borta), så vinner man imorgon är man vidare till semifinal.

Gb 2010-05-02 12:22

Premier League, Israel, 2/5, 18.35
Hapoel Afula-Irony Ramat Gan för Spel
Hapoel Afula-4.5, 1.885 (pinnacle)
2u

Ryggar ett pick från israelen. Här ät hans kommentar: Ramat-Gan have notched two freak wins to give us this excellent value.

Kan tillägga att lagen tillhör "bottom 4" och spelar om en plats i Premier League nästa säsong. Fyra lag möts, de två som vinner spelar Premier League, de andra två åker ur.

Inbördes möten mellan lagen denna säsong:

2010.03.07 Hapoel Gilboa Afula 101 : 80 Ironi Ramat Gan
2009.11.22 Ironi Ramat Gan 86 : 87 Hapoel Gilboa Afula

Edit: såg precis att Andersoni har Ramat Gan: http://www.blogabet.com/forumsmf/ind...46297#msg46297

Mitt spel på Afula är dock spelat och ligger.

Gb 2010-05-02 12:32

ACB, Spanien, 2/5, 12.30
Meridiano Alicante-DKV Joventut
DKV Joventut+2, 1.952 (pinnacle)
2u

Slutresultat: 94-85

Gb 2010-05-02 12:41

BBL, England, 2/5, 18.00
Glasgow Rocks-Sheffield Sharks
Sheffield Sharks-1, 1.962 (pinnacle)
3u

Slutresultat: 75-64, de engelska semifinalerna har varit fulla av överraskningar, tyvärr. Att ligans topplag Sharks (som hade 3-0 på Rocks i serien denna säsong) och Eagles inte spelar final är ngt jag absolut inte räknat med. Nu blev det Rocks och Tigers istället. Final nästa helg. Kan bli intressant att se hur bolagen värderar det spelet...

bratips 2010-05-02 13:28

Fattar inte poängen på den spanska för om man kollar tabellen så har tex Lagun Aro 42 points när man kollar Unibets tabell men du kanske har en bra förklaring till det ?

mv bratips

hetsarn 2010-05-02 13:56

Han menade uppenbarligen 42p och inte 22. Tabellplaceringen stämmer. Hade laget haft 22p hade dom varit toksist.

bratips 2010-05-02 14:04

Men skriver Blue Sens har 16 o enligt tabellen har de 39 så inte mkt points som stämmer där osv

mv bratips

Gb 2010-05-02 14:09

Har gått efter den här tabellen (längst ner på sidan): http://www.sfstats.net/basketball/le...CB_M/2009-2010

En del räknar med 1p för förluster , vilket väl skulle stämma med unibets tabell, då Lagun Aro har 20 förlorade matcher, 22+20=42. Ändrar inte utgångsläget att Blu Sens måste vinna 3 och Lagun Aro måste förlora tre matcher för att tabellplacering ska ändras, och därmed Lagun Aro åker ur istället för Blu Sens.
Edit: Står dessutom på ACB:s hemsida att Lagun Aro:s tränare inte riktigt vet hur spelarna tar det mentalt om Blu Sens förlorar då man i sådana fall vet att man klarar sig kvar i ACB.

Gb 2010-05-02 14:18

ACB, Spanien, 2/5, 19.00
Lagun Aro-CB Granada
CB Granada ML, 2.20 (bet365)
2u

Gran Canaria vann, spelar därför även Granada ML, info om matchen ovan.

Gb 2010-05-02 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av bratips (Inlägg 36756)
Men skriver Blue Sens har 16 o enligt tabellen har de 39 så inte mkt points som stämmer där osv

mv bratips

Åtta vunna (7 FT, 1OT) X 2= 16p. Räknar man in förlusterna med 1p (som Unibet verkar ha gjort) blir det 39p, 22 förluster FT, 1 förlust OT=23p. 23p för förluster+16p för vinster=39p

Klargör det hela ytterligare. Om man räknar efter 2 poängssystem för vinster och 1 poängssystem för förluster är läget följande för Lagun Aro och Blu Sens:

Med dagens match som Blu Sens förlorade mot Gran Canaria har man nu 40p (39+1 för dagens förlust). Man har två matcher kvar vilket innebär att man som bäst kan få 44p vid två vinster, sämst 42 p vid två förluster. Lagun Aro har 42p, med dagens inte ännu spelade match har man 3 matcher kvar. Vid tre förluster hamnar man på 45p, vid tre vinster 48p. Alltså kan ej Blu Sens gå om Lagun Aro vare sig de vinner eller förlorar återstående två matcher. Blu Sens är ute och Lagun Aro är säkra för att stanna kvar i ACB nästa säsong.

Gb 2010-05-02 15:20

Såg att jag hade glömt lägga in Roanne+4.5 i boken:thumbdown:, vilken gick in. (Euro challange, spel om tredje plats mot Scavolini Pesaro). Spelet finns med i spreadsheet (för att min egen bokföring ska bli rätt), men kommer inte att räkna med spelet för dagens eller veckans resultat för boken.

sodomyandlust 2010-05-02 20:53

Citat:

Ursprungligen postat av Gb (Inlägg 36731)
BBL, England, 2/5, 18.00
Glasgow Rocks-Sheffield Sharks
Sheffield Sharks-1, 1.962 (pinnacle)
3u

Slutresultat: 75-64, de engelska semifinalerna har varit fulla av överraskningar, tyvärr. Att ligans topplag Sharks (som hade 3-0 på Rocks i serien denna säsong) och Eagles inte spelar final är ngt jag absolut inte räknat med. Nu blev det Rocks och Tigers istället. Final nästa helg. Kan bli intressant att se hur bolagen värderar det spelet...

Det var Sharks som vann med 75-64, eller? Spelade efter din rek och fick den som vinst till det resultatet.

Gb 2010-05-02 20:54

Citat:

Ursprungligen postat av sodomyandlust (Inlägg 36895)
Det var Sharks som vann med 75-64, eller? Spelade efter din rek och fick den som vinst till det resultatet.

Nope, tyvärr.

papak 2010-05-02 20:57

Hoppade du på Överspelet Gb?

Gb 2010-05-02 21:09

Citat:

Ursprungligen postat av papak (Inlägg 36898)
Hoppade du på Överspelet Gb?

Nope, tyvärr:sad:

Gb 2010-05-02 21:25

Kommer tyvärr åka på ordenligt med minus idag. Har gått extremt dåligt hela veckan. Då jag inte har ngt intresse av att hela tiden lägga ut en massa förlustlir (vilket tyvärr är resultatet av de lir jag lagt ut denna vecka), är det en anledning till att jag kommer avsluta den här boken. En annan anledning är att jag kommer dra ner på eurobasket-liren en hel del den närmaste tiden, (tappar ofta geisten vid en downswing, då är det bättre att ta ett break) och iom att säsongen är slut i de flesta länder inom några veckor så ser jag ingen större idé att fortsätta säsongen ut, (som var min tanke från början).

Kommer antagligen att lägga ett och annat lir säsongen ut (dock i mindre omfattning), vilket även fortsättningsvis läggs in i mitt spreadsheet för eurobasket. Skulle jag hitta ngt spel som jag tycker känns riktigt bra så lägger jag ev. ut en rek i basket-sektionen. Dock tyckte jag te x att Granada kändes riktigt bra idag, men det gick åt helvete...Kan vara bra att veta om jag ev lägger ut ngn rek....

Har ett spel kvar, Pardubice, rättar det spelet när det är klart och lägger in stats för dagen (samt uppdaterar spreadsheet). Därefter kan mod låsa tråden.

BOL med spelen allihopa!

papak 2010-05-02 21:27

Synd att du väljer att lägga ner men som du sa, du kommer ju posta i basketforumet om du hittar nåt. Lycka till, :moneybag:

Danne 2010-05-02 21:35

Som papak säger är det synd, jag tackar dig så mycket jag kan för alla pengasäckar du har fyllt upp åt mig.

Hakar på dina spel anytime eftersom jag vet vilken grym rekare du är.

Alla får downs och du kommer igen du oxå.

Take care mannen!!!

olof86 2010-05-02 21:40

Kommer läsa alla rekar du skriver utan att tveka på din förmåga i längden. :)

sodomyandlust 2010-05-02 21:47

Tråkigt att den läggs ner, har följt dig länge men inte skrivit så mycket så jag får väl tacka för alla spel nu!

papak 2010-05-02 21:52

Tills nästa säsong får vi börja med vår Helgens Eurobaskettråd tidigare på säsongen! Riktigt snygga siffror överlag Gb och du visar att du är plussande!

Lemasive 2010-05-02 21:54

Du behöver ju inte lägga ner helt, ta två dar och skit i all sport. Sedan kan du ju alltid lägga in ett spel. Jag vet själv hur det suger när man känner sig pressad att spela tveksamma spel bara för man tror att människor följer. Vilket jag gissar är lite vad som har skett här...

BOL ändå :)

ryggovic 2010-05-02 22:08

GG GB!

Gb 2010-05-02 22:39

Tnx för alla kommentarer.

Dagen slutade som sagt med minus. 2-5, -7.35, (3-5, -4.57 med Roanne-liret som jag glömde lägga i boken).

Ang. att jag ibland har lagt ut en del stresslir, så stämmer det. Finns vissa spel som jag efteråt har tyckt varit dåliga, medan vissa har jag tyckt känts som ett bra lir, trots att resultatet visat det motsatta.

Kommer som sagt fortsätta lira eurobasket säsongen ut (bara ngr veckor kvar), dock i mindre omfattning. Kommer också som sagt ev. lägga ut ngn rek i basketsektionen. Te x går finalen i BBL kommande helg, jag vet redan vilket håll jag lutar åt, men sedan om det blir ngt spel och i sådana vad det blir för spel är helt beroende av vad bolagen lägger spreaden på. Men känns det bra så lägger jag ut ett lir i BBL-finalen i helgen.

Sedan får jag se om jag startar ngt nytt ang eurobasket till kommande säsong i höst. Lira kommer jag definitivt göra, men får se om jag startar ngn dagbok eller liknande. Ska även fundera om jag ska lägga lite extra kraft på ett par-tre ligor istället för att lira allt (även om det säkert kommer att bli spel i andra ligor också). Sedan vore det kul -om intresse finns- om vi, papak detta är främst riktat till dig:), kunde köra "helgens eurobasket" redan när säsongen börjar i höst.

papak 2010-05-02 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av Gb (Inlägg 36929)
Sedan vore det kul -om intresse finns- om vi, papak detta är främst riktat till dig:), kunde köra "helgens eurobasket" redan när säsongen börjar i höst.

Såklart fixar vi det!

Låst på trådskaparens begäran
//mod