![]() |
Smygstartar lite igen. Skåneresa Med hockey och fotboll på schemat så blir ingen motivering men väl ett fint lir.
|
Citat:
|
Citat:
|
Fram till 14 igår hade jag kunnat skriva under på topp 5 Djurgårdsresor på bra länge.
Men på vägen till matchen förvandlades allt till något helt annat. Finner inga ord. Vila i frid kära Djurgårds broder. Vi ses i en bättre tid. Där Djurgården fortfarande spelar på stadion. Där Jan Tauer plockar hem fotbollsgalans pris i kategorin årets Försvarare. Kim källström tar varenda frispark, där Markus Karlsson och PEO aldrig blev för gamla i backlinjen. När ingen DIF spelare någonsin går till aik. Där Fröjdfeldt aldrig blåste av Stefan Rehn för offside mot Sundsvall 2001. Och Dif-Bajen 9-1 går som söndags film varje vecka. Alltid oavsett - Förevigt Djurgården. |
Välkommen du sköna söndag! Dags o jinxa lite..
https://www.facebook.com/AtleticodeM...type=1&theater |
Det börjar dra ihop sig i fotbolls Europa och allt som oftast är det tysk fokus.
Nurnbergs sista chans! För i sista omgången möter man Schalke på bortaplan. Här tar man emot ett Hannover som genom sina senaste 3 fighter tagit 7 pinnar och kan andas säkert. Motivations vinst och ja spelar 2 unit. M'gladbach har en liten chans på CL kvalplats. I senaste omgången spöade man hemma starka Schalke på bortaplan. Mainz ligger dock bara 2 poäng bakom men med bara två omgångar kvar är CL kvalplatsen längre bort för borta laget och man har 4 pinnar ner till Augsburg. Man sitter tryggt i båten och skall vara toknöjda med en Europa Leauge plats denna säsong. Man har dessutom 3 raka torsk på borta plan. M'Gladbach liras med 3 unit.
|
Skönt att du är tillbaka efter några veckors tysthet Roijblanco!
Intressanta spel som vanligt! |
Har kikat närmare på Hannovers skadelista och det ser bättre ut för Nurnberg-liret.
3/5 Marcelo B 23 0 6/4 André Hoffmann M 22 0 29/4 Hiroki Sakai B 26 1 24/3 Markus Miller Mv 0 0 9/3 Mame Biram Diouf F 19 8 4/3 Artur Sobiech F 17 3 26/4 Didier Ya Konan F 15 3 Noterbart är att det är 3 ordinarie, bla mittbacken Marcelo och högerbacken Sakai. Så även anfallsproblem då Ya Konan har ersatt Diouf som ensam forward en längre tid och när Sobeich också är borta finns det inte många alternativ att slänga in där uppe. |
Nurnberg svek duktigt och skickade ner sig själva i zweite i går.
Men G'glabach gick ju och vann så det blev ändå 0.85 unit +, bättre de än en spark i huvet.. I morgon startar Atp;n i Madrid. Gilles Simon gillar detta underlag och möter en sämre landsman Paire i första omgången. 1.53 kan vara ett fint dubbelvirke. Enrest Gulbis möter Janowich som är inte bara är kass på grus utan formen är helt värdelös. 1.22 på Gulbis och kan bli dubbel med Simon Nishikori är i kanonform, vann 1000 poäng turneringen i Barca och möter Ivan Dodig som åkte i första omgången mot Belluchi i Munchen i veckan och såg rätt kall ut. Blir nog ett handikapp lir på japanen här. |
|
Nishikori vann klart, men inte så klart som jag ville. 1 game till hade räckt men segersiffrorna stannade vid 6-4, 6-4.
Dimitrov städade undan Gusta enkelt. Sen öppnade Simon grymt genom att bryta Pairet direkt men sedan kastade Pairet in handuken tyvärr och oddset skrevs till 1.00, synd när det var ryggraden i trippeln. Gulbis hade 1-0 i set men då vaknade polacken på riktigt för första gången under 2014. Polacken brukar se drogad när väl solglasögonen dyker fram men serven satt lika bra som den gjorde i slutet av förra säsongen. Janowich plockar andra set på 35 min kliniskt, 6-3 och kvitterar till 1-1. 3 set försöker Gulbis få igång matchen med lite mindgames mot Janowich, polacken svarar inte. Han hittar dock sin edge genom att få publiken mot sig genom att dryga sig mot en bollflicka. Efter det smaskar han in servess efter servess och tar 3e set med 6-2. Så med andra ord trippeln blev till en dubbel som gick ner till oddset 1.52. Skön dag framför oss då många storspelare som Wawrinka, Ferrer och Nishikori spelar. Blir nog något lir... |
Väntar även in oddsen i Gulbis-Dolgopolov för där luktar det överdojja. |
Gulbis hade som sagt en fin serv mot Janowich. Han måste dock steppa upp sitt lir mot den akrobatiska ukrainaren här. Båda dessa herrar kommer slita hårt.
1-1 i innebördes möten. Även om spelbolagen sätter Dolgopolov som knapp favorit här så ser jag Gulbis som snäppet bättre grus spelare. Men spelet faller ändå på över här.
Almagro som gjorde sitt livs match mot Nadal i Barca, möter här Murray i andra omgången. Spanjoren hade dock problem med Golubev igår, serven satt bra men längden på bollarna var ofta veka. Murray är befogad favorit men faktum är att han inte spelat en enda grus turnering i år. Så med Almagros form ser jag även här en överdojja.
Den prisbelönta storservaren Raonic möter favorit japanen Nishikori. Kan även här blir ganska många game. Men tror Nishikori går segrande ut denna duel. Två ganska olika spelstilar där Nishikori har ett klart bättre varierande grundspel. Dessa gossar har bara mött varandra 1 gång tidigare med Nishikori som vinnare i Tokyo. Ännu inga odds utkomna här då den kommer spelas på torsdagen. Eftersom Federer stannar hemma med frugan under denna turnering så slipper Gilles Simon respass tidigt och möter istället polacken kubot. Betydligt trevligare motstånd. Får se om man tafsar nått där.. |
Almagro som gjorde sitt livs match mot Nadal i Barca, möter här Murray i andra omgången.
Spanjoren hade dock problem med Golubev igår, serven satt bra men längden på bollarna var ofta veka. Murray är befogad favorit men faktum är att han inte spelat en enda grus turnering i år. Så med Almagros form ser jag även här en överdojja.
Vet inte om du missade mitt meddelande, men vad är det du spelar på? Över 22.5 där också eller? |
Hoppsan. Blev lite slarvig där. Jajamän, det skall vara över 22.5 game. Tack för det Rejs!
|
Santiago Giraldo +1,5S ger 1,75 på Pinnacle. Tycker det känns lovande, eller är jag helt fel ute?
|
Citat:
Tycker Tsonga varit ganska ojämn under året. Hans match mot Roger Vasselin i går var en hård 3 setare. Tycker dock han fick en ganska fin rytm i sista setet. Men tror som du säger, han kommer inte gå ut och slakta Giraldo. Finns värde i ditt lir. |
Gulbis vann för enkelt. Trodde han skulle ta det i en tre-settare. men men.
Murray och Almagro gick ju däremot till 3 set. Morgondagen ser riktigt fin ut och kommer garanterat bli ett par lir. |
Nya stjärnskottet Dominic Thiem jag tidigare rekat i år börjar på riktigt ta för sig. Vilken vändning han stod för mot Wawrinka! Torskar första set 1-6 sen går han ut och fullkomligt kör över Schweizaren. Om Thiem fortsätter sina leverera sina extremt placerade bollar så kommer Lopez få problem då han gärna går framåt i banan.
Håller Dimitrov som en liten favorit att gå vidare här. Man vet aldrig vad man får med Berdych, han hade en bra dag i går så vi får se om det håller sig. Dimitrov är däremot mycket stabil. Det här blir nog 3 set.
|
Bra spelat på Berdych och Dimitrov, lyckade istället hitta att matchen skulle gå till tre set på Ladbrokes till 2.50 lagom innan spelstopp.
|
Man tackar! se där ja, tjusigt!
Funderar om Isners serv även håller mot Ferrer. Kan nog bli rätt många game där också.. |
Citat:
|
Jo visst borde den göra det? Ska du själv kliva in? Oddset kittlar lite på att Isner till och med nyper första set till 3.50. Spaggen är ju lite av en slowstarter.
|
Citat:
|
Gulbis vann två raka. Men surt att Thiem lämnade WO och återigen decimerar sig en kombo. Dubbeln blev en singel till 1.36, :moneybag:
Hoppar nog på livetåget med dig sprite. Nu jobbar in vi lite servess! |
Valet föll till slut på över 22.5 game i Isner-Ferrer. 2 unit.
|
Citat:
Aja, vi får ju kanonodds på Gulbis vs Ferrer i kvarten istället. 2.94 på Pinnen får maxinsats av mig! |
Citat:
Men blev lite förvånad att Ferrer faktiskt lyckades returnera en hel del servar. Wow, 3 ggr degen där kan vi snacka värde! Kommer nog garanterat gå till 3 set där också. Vidare tror jag Giraldo och Nishikori tar sig vidare. Sjukt att Lopez har tagit sig till kvarten. Bästa motstånd han mött är Youzhny, som han dessutom var illa ute mot. Sen fick han som bekant gratis avancemang mot Thiem. Rak 1a på japanen är dock bara att glömma men ett litet handikapp kan vara på sin plats. |
Gulbis stadigt upp i odds, från 2,75 till 3 på bet365.
|
Citat:
|
|
Citat:
Även fast du fegade med överspelet istället för raka till 2.56 |
Grymt! Tog faktiskt och livade gossen också :).
Lutar åt ett handikapp spel på favorit-japanen i morgon. +5.5 i en final är bjudet och taget, även om Nadal står för motståndet. |
|
Kei Nishikori vs Rafael Nadal NISHIKORI +5.5
Snyggt spel:) ser ut som att det kommer sitta med marginal! Hakade på med +4.5 till 2.52 i odds. |
Vad hände? Efter 6-2, 4-2 så vann inte japanen speciellt många bollar och ger senare upp i tredje set så handikappet voidas :/
|
Citat:
|
Ja, liret va ju redan inne. Kul för de som fick pröjs. Comeon voidade dock mitt.
Snåla jävlar.. |
Citat:
Kämpa på bara så! :cheers: |
Nishi gav upp med skada.
|