![]() |
Ahaa då förstår jag. Ska börja låsa spelen från och med nu.
Haha så suppe trodde jag satt och fuska ? Haha e ju ligger ju inte ens plus.. |
Jag är ingen höjdare på det här med spreadsheet men hur ser man om ett spel är låst eller inte?
|
Citat:
|
Citat:
Är det inte låst, men ett spel inlagt innan spelstopp samt att det inte är ändrat, är det ett grönt streck till höger om datumet och tiden. Tog ett tag för mig att se, förhoppningsvis kommer du se det snabbare än jag! |
Citat:
|
Citat:
|
Turkiet har under turnén mött Georgien (3-1), Finland (2-3), Bulgarien (2-0) och Portugal (3-1). Blir det en ny seger mot Ukraina? Turkiets förbundskapten Abdullah Avci förväntas göra ett par ändringar i startelvan. Klart är det att Volkan Demirel inte kommer att vakta målet då han fick sys med fyra stygn efter matchen mot Portugal. Cenk Gönen kommer troligen istället att starta som målvakt. Dessutom dras både Selcuk Inan och Burak Yilmaz med småskador vilket gör deras start i matchen oklart. I övrigt är det en full trupp som Avci som förfogar över. För Ukraina blir det sista träningsmatchen innan hemma-EM och landets förbundskapten Oleg Blokhin kommer troligen att försöka matcha en potentiell startelva i premiären mot Sverige den 11e Juni. Matchen kommer spelas i Tyskland och vi alla det betyder iprincip hemmaplan för turkarna. Senast mot Portugal såg det stundtalls riktigt bra ut men också ett Portugal som brände en del chanser. Ukraina har inte ställts mot något riktigt test än då man mött Estland(vinst4-0) och trosk senast mot Österrike (2-3). Så nu är det väl upp till bevis att få det att stämma. Visst att Ukraina spelar EM på hemmaplan men jag tror det inte kommer räcka då man har alldeles för tunn trupp. Tror man slutar på noll poäng igruppen och här blir det ingen vinst heller. Men något mål mäktar dom nog med i kväll och tror turkarna gör 2-3, så överspel och vinst för turkarna lirar jag ikväll. :hattenav: |
Kolla oddset på ditt överspel. Något har blivit tokigt.
|
Odds 1.75 på över 2.5 mål är väl inte jätte tokigt? Eller hur tänker du?
|
Citat:
|
Citat:
|
Bråttom,bråttom hinner ingen motivering
|
Tyskland och Holland har jag tippat i en final och dessa lag kommer inte riskera något och gå allin från matchminut 1. Danmark är för tunna och Portugal för överskattade. Jag gillar främst oddset på Tyskland. Känns som de kommer bli en del strutar i den här gruppen och tror på överspel också i Tyskland-Portugal. Återkommer.. |
|
Den på förhand som skulle bli hittills den roligaste matchen att se på blev väldigt tillknäppt. Portugal hade gjort sin läxa otroligt bra men skönt att tyskarna grejjade det till slut...
Imorgon har vi på schemat en högintressant match i Spanien-Italien. Spanien med världens bästa mittfält går givetvis vidare från gruppen men det blir inget guld i år. Italien känns väldigt oberäkneliga, korruptioner (inget nytt), skador och dylikt. Dessutom att man tar ut en sådan spelare som Cassano känns för mig desperat. Missförstå mig inte jag är ett stort fan av denne men faktum är att han varit borta från fotbollen en längre tid och han inte alls varit i form känns naivt, men alternativen är väl få. Lutar åt en udda målsvinst för Spanien eller kan italienarna kriga till sin en pinne imorgon? |
Jag har som ni kanske sett inte varit aktiv här sen EM och många faktorer spelat roll, blev av med lägenheten, och datan, blev avsparkad armen så tvingats till operationer, mm.
Så har inte riktigt kunnat fokusera på att reka dessa träningsmatcher eller våra lägre ligor under sommaren, då jag haft fullt upp med som sagt att ordna bostad. Nu så lagom till höstens avspark med alla dessa ligor som följer med börjar mitt pussel sakta men säkert falla på plats. Har dock försökt följa era speldagböcker när jag haft tillgång till data och det har givit ett sug att komma tillbaka. Verkar gå bra för många här och surret är alltid lika skönt. Så tänkte börja ta upp denna dagbok igen. Kommer köra bet365 främst och fokusen kommer ligga på de fyra största fotbolls ligorna i Europa men också Svensk fotboll. Vi börjar lite fegt med
Chelsea är utan nyförvärvet Marko Marin, men får tillbaka den snabbe Ramires som fick en smäll i söndagens fight mot Wigan men har nu alltså återhämtat sig. Annars intakt trupp. Reading mittfältare Jem Karacan kommer inte till spel och inte heller forwarden Jason Roberts som har känning i hamstring. Reading gjorde en bra insats mot Stoke i helgen, men det krävs ingen Einstein att förstå att det kommer bli desto svårare på Stamford Brigde ikväll. Troliga startelvor Chelsea: Cech, Ivanovic, Terry, Luiz, Cole, Mikel, Lampard, Ramires, Mata, Hazard, Torres. Reading:Federici, Gunter, Gorkss, Pearce, Harte, McAnuff, Guthrie, Leigertwood, Robson-Kanu, McCleary, Pogrebnyak. |
Citat:
Spoiler:
|
Alright. Måste läst fel. Bra där lunkan!
|
Skönt att Reading keepern gick upp på sista hörnan så Chelsea kontrade in 4-2.:hattenav:
|
|
Skönt med full pott idag. Och imorgon startar äntligen Bundesliga. Den roligaste ligan att titta på enligt mig. (målsnitt på ca 3 mål per match).
Lägger in morgondagens spel redan nu och kommer med en liten inför rapport i morgon.
|
|
|
|
Ett fullsatt söderstadion med Kennedy och Sundin som bekanta nyförvärv kommer ta bajen till en ny nivå. Kennedy vet vi vad han går för och jag tror att hans fina passningspel kommer öppna upp för sundin som kommer göra det bajen inte lyckats med under säsongen, nämnligen mål. En rak etta till 1,80 samt ett handicap spel till 2,67 är även värt att testa. :hattenav: |
En liten tv peng på över 2,5 mål i Sverige-Kina till oddset 1,72.
|
MålsumparVM igår när friläge på friläge skänktes bort.
Hur som helst tar vi nya tag i dag..
|
3 av 4 idag. Och morgondagen bjuds inte på några jättegodbitar direkt. Men är lite halv sugen på IK Frej borta mot Akropolis i morgon som står i 2.20. Ska reka närmare, gonatt :hattenav:
|
Citat:
|
Hahah ahh äntligen kom den där vändningen åt rätt håll. Brukar alltid vara tvärtom.
Sa att jag var sugen på Frej, men laget verkar sakna en del spelare fortfarande samtidigt som Akropiolis har värvat en del intressanta spelare så som Christian Kouakou och Edward Owusu har anslutit från samarbetsklubben AIK. Dessutom har man förstärkt med nigerianske anfallaren Michael Andrew - som provspelat med Malmö FF. Blev 3-1 till Akropolis senast. Får känslan överspel i denna match..
|
|
Slarvade på paraplyet. Ska givetvis Tyskland som skall stå som vinnare..
|
Knapert utbud i dag i fotbollen om inte ska våga sig på hockey premiärerna?
Avvaktar tills våra hockey herrar delar med sig av sina tankar och postar en bekväm cup-dubbel så länge.
Frågan är om gnaget kan ställa om tankarna från att spöat CSKA på bortaplan och nu skall möta Torslanda i svenska cupen.? Hade inte alla dessa nyförvärv gjorts samt det flytet man haft på senaste hade jag tvivlat men tror ändå man klara det med marginal. Ryktas om maja maestro från start. Tror också man ändå kommer mönstra en stor del av de spelarna som skall spela på söndag. Villareal slog just Ponferradina på bortaplan i helgen med 1-0 och tog sin första borta seger för säsongen. Nu är det cup lir som gäller och där satsar Villareal. Truppen: Porteros: Juan Carlos y Mariño. Defensas: Joan Oriol, Jaume Costa, Javi Venta, Mario, Mellberg, Musacchio, Lejeune y Truyols. Centrocampistas: Marcos Senna, Bruno, Moi Gómez, Cani, Trigueros y Toribio. Delanteros: Pandiani, Cavenaghi y Salva Chamorro. |
Några paraplys inför veckan...
|
Europa League matcherna spelas självklart på torsdagen och inte idag.
|
Lutar åt oavgjort och en tight tillställning. 0-0?
Montpeiller har gått knackigt i ligan. Arsenal har Cl rutinen.Testar en chansning att Arsenal mäktar med att göra 3 mål till 6 gånger degen. 1-3? |
|
Dax nu att "vinn lite - ofta" med dagens svenska matcher, så va har du i ärmen?
|
|
Ett nystartat sheet och ny motiverad Rojiblanco. Har en skräckhelg på jobbet nu och blir att pre-posta...Här är lite spel inför helgen....
|