Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Overplayers Overland (Fotboll, Tennis, Ishockey, Baseball mm) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/12799-overplayers-overland-fotboll-tennis-ishockey-baseball-mm/)

Overplayer 2012-08-20 11:44

Spelhelgen avslutades på ett mycket tråkigt sätt med 3 raka bom. Inte så mycket att säga om egentligen, Små marginaler i tennisen och Reds. Giants däremot var ett riktigt dåligt spel. Men bara att dra lärdom, glömma och gå vidare.

Eftersom jag lägger relativt många spel har jag också en hel del swings så det är ingenting konstigt. Det är ett sätt att spela som har visat sig passa mig bäst i långa loppet även om det inte är roligt när man är inne i en rödasiffror period.

Overplayer 2012-08-20 12:42

Ogiltigt spel-ID: 1119169

Tennis vinsterna lyser med sin frånvaro så här långt men hoppas på vändning. Mayer är en utpräglad grusspelare och trivs väl inte jättebra på hardcourt egentligen. Men här möter han Young som inte gjort någon glad denna säsong. Han har förlorat 17! raka matcher och är 2 - 20 i W/L denna säsong. Han sjunker som en sten i rankning listorna. Han hade en väldigt bra sensommar ifjol då han klättrade som en raket på rankingen men denna säsong har han inte lyckats med något.

Har avvaktat detta spel då oddsen var påväg upp men nu är det röda pilar och igen påväg ner. Tycker oddset är alldeles för högt på Mayer med tanke på Youngs prestation de senaste månaderna.

Ogiltigt spel-ID: 1119178

Precis som igår testar jag idag igen en fegisdubbel. Galatasaray kommer kriga om ligasegern iår igen och har inledde tävlingssäsongen ordentligt genom att besegra en av sina rivaler Fenerbache i supercupen med 3-2. Här möter de en nykomling som har värvat in den svenska klassmålvakten Isaksson (Ironi). Galatasaray har till denna säsong bla förstärkt med Antilop från Real Madrid. Galatasaray är hemmastarka och bör ta en komfortabel seger här

Gute spelar i Div2 och spelade match i Lördags. Man ligger på nedflyttningsplats. Kalmar satsar alltid på cupen och brukar gå långt. Man åker iväg med en riktigt bra trupp även om man har några avbräck pågrund av skador och sjukdomar. KFF möte Div 2 laget Oskarshamn under sommarens uppehåll och vann utan att förta sig. Då tillhör Oskarshamn toppen i div 2 till skillnad från Gute som tillhör botten och dessutom spelade match i förrgår.

Truppen (KFF): Markus Thorbjörnsson, Erik Israelsson, Henrik Rydström, Sebastian Andersson, Abiola Dauda, Emin Nouri, Jörgen Skjelvik, Archford Gutu, Melker Hallberg, Mathias Jung, Tobias Eriksson, Papa Diouf, Ludvig Öhman, Mattias Pavic, Lucas Hägg Johansson, Måns Söderqvist, Rasmus Sjöstedt, Etrit Berisha

Sprite 2012-08-20 12:51

Var lite sugen på Mayer jag med men när jag såg att Youngs vinster var på HC, Mayer är bättre på grus och Mayer inte hade så bra statistik mot lefties så hoppar jag. Känns bättre med livespel i en sådan match

Overplayer 2012-08-20 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 197722)
Var lite sugen på Mayer jag med men när jag såg att Youngs vinster var på HC, Mayer är bättre på grus och Mayer inte hade så bra statistik mot lefties så hoppar jag. Känns bättre med livespel i en sådan match

Ja sedan är det ju så att Young, hur usel han än må vara, inte kommer fortsätta förlora i all evighet. Någon gång vinner även han men tyckte oddset stod för högt sett till hur jag sätter Mayers vinstchanser och då måste jag testa. :)

Overplayer 2012-08-20 20:05

Två baseball spel till inatt:

Ogiltigt spel-ID: 1119855

Kan tyckas som ren idioti att spela mot Reds efter vad de har visat upp efter all-star breaket. Men jag tycker det finns en hel del som talar för Phillies här.

Reds må ha spelat väldigt bra efter uppehållet men det här även Phillies. Phillies har varit en stor besvikelse denna säsong men har spelat allt bättre på senaste. Framförallt har deras Pitchers börjat kasta bra igen. Det som är avgörande för mig i detta spel är just nattens pitchers.

Halladay har haft en riktigt dålig säsong i Phillies och haft en del skadeproblem. Men under den senaste månaden har han hittat tillbaka igen och i sina tre senaste starter 2- i W/L och har en ERA på 1.64. För Reds kastar Leake som är 5-7 i W/L denna säsong och har en ERA på 4.29. Han kastade förvisso bra i sin senaste start men med Halladay i kanonform är det få pitchers som kan matcha honom.

Lägger också till att Phillies har en stor fördel historiskt i sina möten med Reds med ett 16-4 W/L facit hemma. Halladay trivs också bra mot Reds och är 4-0 i W/L i sina senaste starter mot dem.

Ogiltigt spel-ID: 1119850

Här tycker jag oddset är väldigt tilltalande på Seattle.
Indians är i usel form och har 5 raka förluster. Man har bara vunnit 4 av sina 20 senaste matcher. Dessutom är Indians inte bra borta med 24-38 i W/L.

För Seattle är det precis tvärt om vad gäller form. Man har 5 raka segrar. Millwood kastar för Seattle och har mindre smickrande 4-10 i W/L denna säsong. Dock ljuger siffrorna lite då han bla har en ERA på 4.26 men han har inte fått den offensiva support han behövt i sina starter. Dock är Seattle stekheta just nu vilket borde innebära mer träffar i offensiven.

Jimenez kastar för Indians och har 9-12 i W/L och en ERA på 5.62. Dessutom har han usel form med en ERA på hela 9.98 i sina tre senaste starter.

Tycker det mesta talar för Seattle i denna match och därav är oddset väldigt högt.

Overplayer 2012-08-20 20:19

Men ärligt, vem fan bryr sig om spel en dag som denna!

http://www.expressen.se/ImageHandler...9-a78dbbb57341

tavus 2012-08-20 21:03

Har suttit och funderat på Phillies inatt jag med.

Kan tillägga en sak.
Citat:

Leake is winless in three career starts against the Phillies. He is 0-1 with a 6.64 ERA.
Leake har inga imponerande siffror mot Phillies.

Overplayer 2012-08-20 22:08

Citat:

Ursprungligen postat av Overplayer (Inlägg 197719)

Ogiltigt spel-ID: 1119169

Tennis vinsterna lyser med sin frånvaro så här långt men hoppas på vändning. Mayer är en utpräglad grusspelare och trivs väl inte jättebra på hardcourt egentligen. Men här möter han Young som inte gjort någon glad denna säsong. Han har förlorat 17! raka matcher och är 2 - 20 i W/L denna säsong. Han sjunker som en sten i rankning listorna. Han hade en väldigt bra sensommar ifjol då han klättrade som en raket på rankingen men denna säsong har han inte lyckats med något.

Har avvaktat detta spel då oddsen var påväg upp men nu är det röda pilar och igen påväg ner. Tycker oddset är alldeles för högt på Mayer med tanke på Youngs prestation de senaste månaderna.

Det har gått troll i det nu. Mayer vann första med 6-4 och hade breakchanser i början av andra. Sedan får han skadeproblem och ser ut att halta omkring på banan resten av matchen. Young spelade inte bra och jag mår inte bra just nu efter att ha genomlidit denna såkallade tennismatch :gun_bandana: :rant:

Overplayer 2012-08-21 10:43

Ogiltigt spel-ID: 1120677

Jag är en fakir ut i fingerspetsarna men jag kan inte låta bli detta spel. Jag såg Youngs match igår och som jag skrivit tidigare gjorde det nästan ont i ögonen av att titta på spektaklet. Young var allt annat än bra och hade inte Mayer skadat sig hade han vunnit matchen i två raka. Nu möter Young Lopez som är helt ok på Hardcourt. Nu har inte Lopez någon jätteform men här ska det vara klasskillnad. Jag har väldigt svårt att se att Young ska ha en chans i denna match om han inte vaknar upp och helt plötsligt börjar spela tennis som han gjorde för ett år sedan. Men jag ser ingenting som tyder på detta. Lopez har till skillnad från Mayer en bra serve och som Young spelar får man väldigt mycket gratis och det gynnar en duktig hardcourtspelare som Lopez.

Jag spelar näst intill aldrig odds under 1.50 då det går någon form av magisk gräns för mig där när det handlar om att hitta värde men här kan jag inte låta bli. Ska noteras att oddset startade på 1.38 av första bolag som släppte oddsen sent igår och oddset har gått upp. Jag har svårt att se varför men har förhoppningsvis inte missat något. Dock börjar pinnen sänka oddset nu och jag tror det finns stor risk för att de kommer gå ner under dagen. Jag går in med 7U vilket är ovanligt mycket för att vara mig då jag värderar Lopez vinstchanser som mycket höga.

Med tanke på min tennisform under senaste tid vågar jag mig inte på ett 2-0 spel till Lopez även om jag ser det som fullt möjligt.

Overplayer 2012-08-21 12:47

Ogiltigt spel-ID: 1120822

Hämtat från kvalet till US Open. Två bättre spelare som bör ta sig vidare till nästa kvalomgång.

Ogiltigt spel-ID: 1120885

Två lag det brukar svänga om. Deras 4 senaste möten med Watford som hemmalag har gått över linan. Båda lagen har bra offensiv vilket inte minst visade sig i premiären. Ipswich har även en förmåga att släppa in väldigt mycket mål. Dock tidigt på säsongen så insatsen hålls nere.

Inte mycket till motiveringar men tidsbrist.

Sprite 2012-08-21 13:07

Har också spelat Lopez idag. Dock maxbettade jag 2-0 till 2.26 i förmiddags innan jag drog till träningen. Ruskigt bra värde i mina ögon. Redan på ett par timmar sänkt till 2.11 som högst. Jag gillar verkligen Lopez, tycker han är stabil i helhet och speciellt håller han sin serve stabilt vilket var starkt bidragande till 2-0 spelet

lordagspippi 2012-08-21 13:33

Härlig comeback av Phillies där. :clap:

Overplayer 2012-08-21 18:26

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 197816)
Har också spelat Lopez idag. Dock maxbettade jag 2-0 till 2.26 i förmiddags innan jag drog till träningen. Ruskigt bra värde i mina ögon. Redan på ett par timmar sänkt till 2.11 som högst. Jag gillar verkligen Lopez, tycker han är stabil i helhet och speciellt håller han sin serve stabilt vilket var starkt bidragande till 2-0 spelet

Har stor respekt för dina lir så skönt att vi är inne på samma spår här :)

Overplayer 2012-08-21 18:28

Citat:

Ursprungligen postat av lordagspippi (Inlägg 197821)
Härlig comeback av Phillies där. :clap:

In Halladay we trust! :yes:

Overplayer 2012-08-21 19:41

Ogiltigt spel-ID: 1121674

Hade inte tänkt spela på denna match först men nu kan jag inte låta bli. Oddset har stigit kraftigt på HIF de senaste timmarna och jag förstår inte varför. Celtic imponerade verkligen inte i förra omgången mot HJK och hade stora problem. Då ska man veta att finsk fotboll inte håller någon vidare klass. Skotsk fotboll har gått kraftigt bakåt i utvecklingen de senaste åren och mellan dessa lag tycker jag inte det skiljer så mycket som oddsen indikerar. Att HIF ska lösa minst ett kryss hemma tror jag har goda chanser och med tanke på att oddset ökat så kraftigt måste jag testa.

Overplayer 2012-08-21 21:57

Två spel till nattens baseball.

Ogiltigt spel-ID: 1122015

Tampa bay går riktigt bra just nu med 8-2 i W/L senaste tiden. Man har dessutom 5 raka segrar Men den största faktorn bakom detta spel är kvällens pitchers. Price som kastar för Rays är outstanding just nu. Han har 16-4 i W/L denna säsong och har 8-0 i de senaste 11 matcherna. För Royals kastar Hochevar som är 7-11 denna säsong med en ERA på 5.24. Skriver inte mer än så då det finns en utmärkt rek på sidan av Tavus.

Ogiltigt spel-ID: 1122018

Mariners fixade seger natten till idag och jag testar dem inatt igen då jag tycker de har en ännu större fördel inatt. Förutom en väldigt fin form med 6 raka segrar har Mariners Hernandez som pitcher i denna match. Han har en riktig formtopp med 7-0 i sina 12 senaste starter och en ERA på 1.56 i dessa matcher. För Indians kastar hans namne Hernandez som har 0-1 med en bedrövlig ERA på 7.50. Oddset är mycket lägre i natt på Mariners men förutsättningarna är också helt andra och jag väljer precis som i Rays spelet att köra RL.

Overplayer 2012-08-21 22:03

Ogiltigt spel-ID: 1122010

Två målglada lag och egentligen ett rent statistikspel. Oddset påväg ner.

Ogiltigt spel-ID: 1122008

Chelsea vill vara med och kriga om ligasegern iår och då är detta en match man ska vinna. Chelsea imponerade i säsongsstarten och bör ta en komfortabel seger.

Mura gick inte vidare i EL av egen kraft. Man fick storstyk av Kiev men eftersom Kiev spelade med en spelare som inte borde fått vara med så tilldömdes Mura seger med 3-0 på bortaplan. Bör skilja en hel del mellan dessa lag och även om det är dubbelmöte så ska skillnaden vara så stor att Lazio bör lösa en seger även borta. Lazio matchen spelas på torsdag.

Overplayer 2012-08-22 23:01

Haft en del problem med min internetuppkoppling idag. Dock har jag ägnat mig åt lite räkenskap. Jag har nämligen en förmåga att bli lite feg med mina insatser när det går lite sämre vilket inte är någon bra egenskap. Har gått tillbaka och tittat historiskt och (om jag inte räknat helt fel) insett att jag skulle få några procents bättre återbetalning på mina spel om jag använde mig av flat insats om man ser det historiskt. Kommer därför testa att spela flat (5U). Dock kommer säkerligen undantag förekomma. Dock fortsätter jag på samma spread då jag knappt hunnit börja :) . Testar detta för att sedan utvärdera längre fram.

Några spel inatt men inga motiveringar.

Ogiltigt spel-ID: 1123829

Stor Pitcherfördel och tror inte Pirates vill åka på en sweep

Ogiltigt spel-ID: 1123837

Väldigt låg lina på överspelsmästaren Isner. Finns något högre odds på pinnen men sidan ligger nere.

Ogiltigt spel-ID: 1123827

Litar på Lohse som kastat fantastiskt denna säsong. Ska vara stor skillnad inatt.

Ogiltigt spel-ID: 1123833

Fick upp ögonen för detta spel genom ett tips. Ser väldigt bra ut rent statistiskt. Lite undervärderat oddsmässigt av bolagen så testar.

Sprite 2012-08-23 00:37

Helt rätt med flat, precis som jag nyligen upptäckt så är det säkert bättre för kassan i det långa loppet :)

Overplayer 2012-08-23 19:20

Går segt med spelen just nu. Har även stora problem med min internetuppkoppling. Men går ju inte att ge upp och gräva ner sig för det. Iställer belönar jag mig själv som en riktig överspelare. Drar till Medelhavet om några dagar och förlänger sommaren lite. På återhörande.

http://2.bp.blogspot.com/-mXSWp6lPkx...a_99938856.jpg

Overplayer 2012-09-19 12:21

Var ett tag sedan nu. Men när jag var iväg på semester insåg jag hur skönt det var att ta en liten spelpaus. Jag har sedan hemkomsten småspelat lite men inte alls på samma sätt som tidigare. Jag bestämde mig helt sonika för att ta en liten paus och fokusera på annat då spelandet tog väldigt mycket av min tid. Jag gjorde mina spread "osynliga" då jag vet att det finns några som brukar hänga med på några spel och jag inte har haft samma fokus den senaste tiden. Då kändes det inte bra att ha spelen offentligt.

Hur som helst så börjar jag känna lite sug igen efter några veckors lugn på spelfronten. Dock avvaktar jag lite till men räknar med att komma tillbaka. När vet jag inte då jag just nu funderar på vilket upplägg jag ska ha för mitt spelande. På återhörande.

luftis 2012-09-19 12:44

Citat:

Ursprungligen postat av Overplayer (Inlägg 203090)
Var ett tag sedan nu. Men när jag var iväg på semester insåg jag hur skönt det var att ta en liten spelpaus. Jag har sedan hemkomsten småspelat lite men inte alls på samma sätt som tidigare. Jag bestämde mig helt sonika för att ta en liten paus och fokusera på annat då spelandet tog väldigt mycket av min tid. Jag gjorde mina spread "osynliga" då jag vet att det finns några som brukar hänga med på några spel och jag inte har haft samma fokus den senaste tiden. Då kändes det inte bra att ha spelen offentligt.

Hur som helst så börjar jag känna lite sug igen efter några veckors lugn på spelfronten. Dock avvaktar jag lite till men räknar med att komma tillbaka. När vet jag inte då jag just nu funderar på vilket upplägg jag ska ha för mitt spelande. På återhörande.

Ditt sug är känt i hela skåneland vid denna tidpunkten :drunk:

Inte lirat något på hela sommaren, men kommit igång nu igen när ligorna drog igång.

Du vet vart du hittar mig.

Hoppas allt är ok.

/Luftis

Overplayer 2012-09-19 13:02

Luuuuuftis :cheers:

Skickade precis ett PM till dig :)

Overplayer 2012-09-20 09:08

Då så. Då testar jag igen. Jag har tidigare spelat 1-10 U men kommer nu köra flatbet 10U. Ska bara förtydliga att summan icke motsvarar samma summa som tidigare. Dvs tidigare var 10U maxspel och det är det alltså inte längre.

Jag kommer denna igång inte ha möjlighet att motivera alla spel eller föra in dem i speldagboken. Men allt jag spelar kommer läggas i spreden.

Ogiltigt spel-ID: 1178594

CSKA har inlett serien bra och jag tror de går mot en riktigt bra säsong. Man väntar också på bla Ovechkin (Finns många sätt att stava dessa ryska namn) som blev klar inatt. Möter här minst sagt målglada Barys som är väldigt offensivt lagda. Tror på en hemmaseger här egentligen men jag ser en ännu större chans till att det blir minst 5 mål i matchen och väljer därför överspelet då det dessutom är en smula högre oddsmässigt och därmed värdemässigt. Spelet finns till 1.57 på BWIN men där är jag inte välkommen.

Ogiltigt spel-ID: 1178587

Det här spelet kan jag bara inte låta bli. Jag tycker oddset är för högt här. Metalist är ett gäng det svänger om och det brukar alltid bli mycket mål i deras matcher, inte minst i EL. Leverkusen bör få fina ytor framåt då Metalist brukar spela offensivt även på bortaplan.

Overplayer 2012-09-20 13:35

Ove är klar för dynamo och inget annat :skamsen: men det påverkar inte spelet då han inte skulle spelat idag ändå. Men skäms kudden ska ändå fram för den blundern.

befriamig 2012-09-20 13:36

Citat:

Ursprungligen postat av Overplayer (Inlägg 203395)
Ove är klar för dynamo och inget annat :skamsen: men det påverkar inte spelet då han inte skulle spelat idag ändå. Men skäms kudden ska ändå fram för den blundern.

Men Datsyuk är klar för CSKA.

Overplayer 2012-09-20 19:32

Överspelet i CSKA ser inget vidare ut just nu och jag trodde CSKA skulle kunna producera fler mål än man gjort.

Hur som helst har jag hittat ett ytterligare ett par överspel till kvällens EL matcher. Har avvaktat då oddset varit nerspelat men som vanligt brukar det alltid krypa upp lite ju närmare match man kommer.

Ogiltigt spel-ID: 1180483

Det brukar svänga en del om Tottenham i EL då det inte är en turnering man prioriterar. Man verkar ställa upp med ett väldigt offensivt lag. Lazio kommer med en bra trupp och har hygglig bred så även om man vilar några spelare ställer man upp med bra lag.

Ogiltigt spel-ID: 1180485

Hannover gör massor av mål samtidigt som man släpper in en hel del mål. Ett fantastiskt överspelslag. Twente har en helt ok offensiv men defensiv är inget man prioriterar högt i holländska ligan och de holländska lagen brukar släppa in en hel del mål i europaspelet.

Overplayer 2012-09-21 23:08

Dagens spel gick vägen vilket var väldigt skönt efter den minst sagt trötta starten. Jag sitter lite illa till och har väldigt dåligt med tid. Därför kommer jag inte hinna motivera morgondagens spel. Kommer vara såhär lite till och från då det händer en hel del annat i mitt liv just nu. Hur som helst så ska jag försöka hålla liv i dagboken, men som jag nämnt tidigare kommer inte alla spel som läggs i spreden med här med motiveringar. Har helt enkelt inte tid. Jag vet också av erfarenhet att de lätt blir att man tröttnar om man känner sig tvingad att motivera allt man spelar.

Hur som helst här är morgondagens spel:

Ogiltigt spel-ID: 1183529

Ogiltigt spel-ID: 1183525

Ogiltigt spel-ID: 1183539

Ogiltigt spel-ID: 1183532

Ogiltigt spel-ID: 1183536

Ogiltigt spel-ID: 1183538

På förhand känns överspelet i Bolton matchen väldigt väldigt bra.

Kommer möjligen något mer spel i spreden imorgon om jag hinner kolla igenom kvällsutbudet ordentligt.

Overplayer 2012-09-22 18:15

Var bara tyskarna som jävlades idag...

Overplayer 2012-09-22 23:14

Nya tag imorgon. Jag är inte hemma just nu och har därför inte haft möjlighet att gå igenom morgondagens utbud helt. Dock har jag hittat några spel redan nu som jag gillar.

Ogiltigt spel-ID: 1186759

Två riktigt målglada lag i båda riktningarna. SKA är ett lag jag kommer spela mycket överspel på. Det har funkat bra hittills under inledningen av säsongen. Här bryter jag av mitt vanliga Ö 4.5 och väljer Ö 5 då jag ser stora förutsättningar för att den linan ska lösas. Båda lagen snittar klart över 5 mål per match och som jag nämnde tidigare är det målglatt både offensivt och defensivt för båda lagen.

Ogiltigt spel-ID: 1186748

Fjärde omgången och båda lagen har löst linan i sina 3 första matcher. Hannover är ett riktigt målglatt gäng denna säsong och jag tror inte EL äventyret i veckan behöver vara negativt sätt till antal mål i matchen.

Ogiltigt spel-ID: 1186761

Stabaek i stora ekonomiska problem spelar med en massa unga spelare från det egna ledet för att klara ekonomin. Det har visat sig vara positivt för målproduktionen, framförallt släpper de in massor med mål. Det gör även motståndarna vilket gör att jag tror båda lagen kommer bidra här.

Korta och något ofullständiga motiveringar men som sagt så är jag inte hemma och sitter vid en lånad dator.

luftis 2012-09-23 10:11

Snygg lördag :)

Tyskar har en tendens att jävlas ibland.

Overplayer 2012-09-23 12:42

Ja de har ju det :sad:

Overplayer 2012-09-23 13:35

Äntligen hemma igen. Fyller på med några spel till för dagen. Dock utan motiveringar då jag strax ska iväg igen

Ogiltigt spel-ID: 1188353

Ogiltigt spel-ID: 1188363

Ogiltigt spel-ID: 1188366

Overplayer 2012-09-23 19:15

Ogiltigt spel-ID: 1189463

Detta är ett spel till på tisdag men jag lägger det redan nu då oddset redan börjar droppa på de flesta ställen. Karlovic har gått skadad en längre tid och gjorde ordentlig comeback denna vecka. Han visade upp ett helt ok spel och framförallt så fungerade serven. Matosevic hade en riktigt bra period tidigare iår men är nu totalt formlös och jag tror oddset kommer fortsätta sjunka.

Overplayer 2012-09-24 12:21

Söndagen blev inte någon bra dag, men kunde varit än värre då jag fick några sena mål med mig. Mest besviken är jag över att KHL spelet inte gick. Var det spel som kändes allra bäst igår. Dock bevisar det bara att jag gynnas av att spela flat.

Nya tag idag och jag har hittat några spel jag gillar. Blir korta motiveringar idag :)

Ogiltigt spel-ID: 1190376

Kanske får äta upp detta men känns som om GAIS gett upp säsongen. De har förlorat sina 4 senaste bortamatcher med minst 2 mål. Göteborgs säsong imponerar nog inte ens på Milds fru men de har sätt bättre ut nu på slutet och här känns det som att siffrorna kan rinna iväg.

Ogiltigt spel-ID: 1189500

Dagens publicbet? Känns som att alla spelar den idag så det mesta är väl redan sagt. Ser ut som att Esbjerg kommer spela i Div1 igen nästa säsong. De har överraskat mig i år då det brukar bli mycket mer mål när de är inblandade. Klar fördel hemmalaget.

Ogiltigt spel-ID: 1189517

Två målglada lag. Framförallt Blackpool brukar det svänga om. Förväntar mig ett ordentligt kalas.

Ogiltigt spel-ID: 1190371

MFF måste gå för segern för att gå upp på samma poäng som Röven och laget med alla spelmissbrukare - Ellos. HIF kan spela avslappnat. En hel del rivalitet så lär bli mycket känslor. Inte ovanligt att dessa möten blir målrika och nu är förutsättningarna väldigt goda.

Ogiltigt spel-ID: 1190379

Baltimore jagar slutspelsplats. Toronto har inget att spela för och har 2-8 i W/L i sina 10 senaste. Balitmore bra hemma Toronto tvivelaktiga som bäst borta. Pitcherfördel även den hos Baltimore. Det mesta talar för hemmaseger helt enkelt.

Overplayer 2012-09-26 22:04

Riktigt skönt med en bra spelkväll efter några halvdana dagar. Återkommer med spel till imorgon lite senare.

Overplayer 2012-09-26 23:12

Ett nattspel och några spel till morgondagen med korta motiveringar:

Ogiltigt spel-ID: 1195884

Baltimore jagar slutspel och detta är 4,e mötet i denna serie. Baltimore vann första men har sedan förlorat två raka. Nu tror jag de tar sig i kragen. Toronto har egentligen inget att spela för och deras pitcher för natten har usel form med en ERA över 7 i sina 4 senaste matcher.

Ogiltigt spel-ID: 1195524

Två stora favoriter i morgondagens tennis som jag tror vinner ganska komfortabelt. Ska vara klasskillnad och jag skulle bli förvånad om de inte löser en seger. Finns inte så mycket mer att säga om spelet.

Ogiltigt spel-ID: 1195969

Fortsätter spela över i SKA.Petersburgs matcher. Man har en riktigt bra offensiv och fortsätter läcka bakåt. Salavat var förra säsongen en kassako vad gällde överspel. Man har iår inte samma offensiv och har därav inte levererat lika mycket målkalas. Men här kommer man få massor med lägen och jag tror på en hel del mål i båda riktningarna.

Ogiltigt spel-ID: 1195965

Här tycker jag oddset är en smula högt. Trelleborg har underpresterat denna säsong och inte alls visat upp vad man egentligen kan men det har blivit massor med mål i deras matcher. Umeå är alltid målrika hemma och det brukar bli mycket mål när lagen möts. Bör bli mål i båda riktningarna här.

Ogiltigt spel-ID: 1195967

Elitserien är en underspelsliga men det här överspelet kan jag inte låta bli. När MODO varit hemmalag har deras 12 senaste möten gått över linan. MODO är ett av få lag som såväl förra säsongen som denna säsongen är ett överspelslag. Det finns inget som tyder på att trenden mellan dessa lag ska brytas i morgon.

Ogiltigt spel-ID: 1195978

Kopitar har anslutit till Mora och visat att han är alldeles för bra för hockeyallsvenskan. Han gjorde 4 poäng i senaste matchen och visade klass. Det svänger som vanligt om Mora och det blir allt som oftast överspel när de är igång. Karlskoga har i sina två bortamatcher denna säsong gått över linan. Tror på en fartfylld match med många mål. Jag tror också på en hemmaseger men ser högre värde i överspelet.

Kan komma något mer spel under morgondagen.

Overplayer 2012-09-27 21:12

Elitserien visar sig från sin fula sida igen. MODO har 3-1 inför sista perioden. HV tar ut målvakten med 2:17 kvar...

Den serien är en låååång underfest :gun_bandana:

Overplayer 2012-09-28 22:15

Lördag imorgon och utbudet är för mig som överspelare enormt. Har bantat bort massor av spel men fick ändå fram en väldigt stor mängd. Kommer inte motivera allt här då det skulle ta en evighet. Men om någon mot förmodan vill ha en motivering till något/några spel så säg bara till så löser jag det :)

Ogiltigt spel-ID: 1200214

Ogiltigt spel-ID: 1200163

Ogiltigt spel-ID: 1200211

Ogiltigt spel-ID: 1200216

Ogiltigt spel-ID: 1200219

Ogiltigt spel-ID: 1200222

Ogiltigt spel-ID: 1200223

Ogiltigt spel-ID: 1200237

Ogiltigt spel-ID: 1200193

Ogiltigt spel-ID: 1200182

Ogiltigt spel-ID: 1200169

slapshot 2012-09-28 22:40

Egentligen borde vi slå våra kulor ihop, ge dom till nån utomstående och be denne satsa hela beloppet på exakt 5 mål i Leksand-Mora !