Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Riises Fotboll (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/12931-riises-fotboll/)

Riise 2012-08-26 11:11

Riises Fotboll
 
Gör ett nytt försök på en speldagbok sedan min förra runnit ut i sanden. Varit väldigt inaktiv det senaste året här på Sharps men varit inne då och då och kikat runt lite i väntan på att motivationen skulle infinna sig återigen.

Min erfarenhet/ kunskap kring betting är begränsad och jag kommer bara spela på fotboll och främst europeisk fotboll då det är där jag har mina kunskaper och mitt intresse.

Målet med dagboken är först och främst att komma upp i 500 redovisade spel så att jag ser dels att jag klarar av att hantera medgång/ motgång utan att ge upp och dels för att se om jag i längden är en vinnande spelare.

Sen om de flyter på bra får vi se vart detta kan leda i det långa loppet :)

Har ni frågor eller kommentarer kör bara på, all kritik är välkommen.

Startkassa: 2500 SEK

Strategi: Flatbet där varje bet ligger på 4 % av rullen (á 100 SEK) tills jag dubblat kassan, då ökar också insatserna därefter.

Bolag: Samtliga spel hämtas från Bet365

Spreadsheet: https://www.sharps.se/spreadsheet/18231

Riise 2012-08-26 13:36

Ogiltigt spel-ID: 1131427


Sprite 2012-08-26 14:19

Lycka till! Kommer du ha med några tankar om dina spel eller kopierar du bara rekarna från ditt sheet?

Riise 2012-08-26 14:23

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 198727)
Lycka till! Kommer du ha med några tankar om dina spel eller kopierar du bara rekarna från ditt sheet?

Tack :) Kommer ha med analyser i fortsättningen, blev bara taskigt om tid inför Stoke matchen pga träning.

Riise 2012-08-26 15:10

Ogiltigt spel-ID: 1131564



PSG har hackat hitintills i serien och har två oavgjorda matcher på kontot. I premiären mot Lorient skapade man massor av chanser men släppte också till väldigt mycket chanser och försvaret såg allt annat än stabilt ut. Saknar inför den här matchen fortfarande Thiago Silva. Även Chantóme och virvelvinden Lazezzi saknas. Thiago Motta åter och frågan för Ancelotti är om han ska starta med just Motta eller ynglingen Veratti på mittfältet. Zlatan är med i truppen men är ett frågetecken om han kommer starta eller inte, troligtvis riskerar man inte Ibra utan sätter honom på bänken redo för ett inhopp om så behövs.

Motståndarna Bordeaux har imponerat och tagit två raka segrar i öppningen av Ligue 1. Målkalas i första matchen och sedan en stabil 1-0 seger mot Rennes. Man spelade i torsdags en EL kvalmatch nere i Belgrad mot Röda Stjärnan där man visade stabilitet och fick med sig ett 0-0 resultat till returen. Saknar pigge Ben Khalfallah, annars fullt manskap. Troligtvis ställer man upp med en 3-5-2 uppställning här för att radera ut PSG:s mittfält med Pastore i spetsen och satsar på kontringar istället. Något som Lorient lyckades väl med i premiären och man såg uppenbart hur sårbara PSG är bakåt.

Bordeaux har ingenting att förlora och med tanke på att PSG vill framåt och ta sin första seger så lär man blotta sig bakåt rejält som man gjorde mot Lorient. Försvaret agerade som en hönsgård när man fick ställas med spelare med fart och jag tror Bordeaux har gjort sin läxa och lär försöka utnyttja det. PSG tappar 2-3 dimensioner utan Zlatan och Lavezzi och Bordeaux lär kunna ta hand om Nené, Gameiro och Hoarau. Den som vill vara på den säkra sedan väntar tills laguppställningarna släpps och man ser om Zlatan kan starta eller inte men jag vågar inte vänta med tanke på att oddset kan droppa. Tycker även Bordeaux +0 eller "insatsen tillbaka vid oavgjort" till 4.65 känns klart spelvärt med en mindre slant men jag fegar och tar Bordeaux +1 AH till mycket fina 1.90.

Ogiltigt spel-ID: 1131617



Toppmöte i Allsvenskan med mycket på spel. Häcken som kan haka på i guldstriden i egenskap av tre poäng här.
Brukar vara målrika tillställningar lagen emellan men jag tror på det motsatta idag. Elfsborg saknar Lasse Nilsson som ska göra målen, istället dras dom men en lång, gänglig Elm på topp som jag inte tror kommer ställa till med stora problem. Även Hiljemark är borta vilket är ett stort minus för Boråsarna.

Häcken lär gå för tre poäng och lär vara det laget som för spelet. Dock är jag osäker på om man har kreativiteten som krävs när Martin Ericsson inte är med pga en klausul som säger att han inte får spela mot Elfsborg. Bortalaget lär backa hem med sitt 5-manna mittfält och göra det svårt för Häcken. Jag tror Elfsborg skulle vara nöjda med en poäng i den här matchen och lär inledningsvis spela just för detta. Tror på en tät tillställning eftersom mycket står på spel där första målet kommer vara mycket avgörande för var poängen hamnar i den här matchen.

Ogiltigt spel-ID: 1131647



Schalke kommer till detta möta som favoriter trots att man har en drös med skador. Obasi, Farfán, Höger, Metzelder, Moritz och Escudero är alla skadade där man tappar speed när man inte har Farfán på planen som tillsammans med Huntelaar är Schalkes bästa spelare. Man spelar troligtvis med en 4-4-2 uppställning där rumänen Marica går in på topp med Klaas-Jan. Rumänen Marica som ännu inte presterat efter förväntningarna i Schalke är i mitt tycke en relativt begränsad spelare och lär inte vara något utropstecken den här säsongen heller i Bundesliga.

Hemmalaget Hannover är ett piggt och duktigt lag som nu fått ännu mera spets kvalité i form av Huszti som närmast kommer från en misslyckad sejour i Zenit men som imponerat under försäsongen för Hannover. Med Ya Konan och "Moa" (Mohammed Abde llaoue) lär man kunna stänka in några baljor iår också. Med hemmaplansfördel samt skador på en del tunga pjäser för Schalke så tror jag Hannover har en god chans att ta hem detta. Man har redan spelat några tävlingsmatcher med kval till EL och har tempot uppe i kroppen, god chans för 96 att ta tre poäng i premiären. Dock fegar jag lite med tanke på att Huntelaar spelar i motståndarlaget, han kan sänka vilket lag som helst om han får rätt bollar där framme.

Riise 2012-08-26 15:40

Slänger in två spel till här som jag gillar dock hinner jag inte motivera dom för jag har en buss att hinna med.

Ogiltigt spel-ID: 1131708



Ogiltigt spel-ID: 1131702


Sprite 2012-08-26 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av Riise (Inlägg 198739)

Ogiltigt spel-ID: 1131617


Toppmöte i Allsvenskan med mycket på spel. Häcken som kan haka på i guldstriden i egenskap av tre poäng här.
Brukar vara målrika tillställningar lagen emellan men jag tror på det motsatta idag. Elfsborg saknar Lasse Nilsson som ska göra målen, istället dras dom men en lång, gänglig Elm på topp som jag inte tror kommer ställa till med stora problem. Även Hiljemark är borta vilket är ett stort minus för Boråsarna.

Häcken lär gå för tre poäng och lär vara det laget som för spelet. Dock är jag osäker på om man har kreativiteten som krävs när Martin Ericsson inte är med pga en klausul som säger att han inte får spela mot Elfsborg. Bortalaget lär backa hem med sitt 5-manna mittfält och göra det svårt för Häcken. Jag tror Elfsborg skulle vara nöjda med en poäng i den här matchen och lär inledningsvis spela just för detta. Tror på en tät tillställning eftersom mycket står på spel där första målet kommer vara mycket avgörande för var poängen hamnar i den här matchen.

Det har blivit 6 gånger under 2,5 och 1 gång över 2,5 i deras 7 möten sen Gais gick upp till Allsvenskan igen år 2009. Så målrika tillställningar lagen emellan stämmer inte riktigt.

Skriv gärna med i rekarna var du lägger spelen om man skulle vilja rygga.

Har också lirat underspel i Häcken - Elfsborg så hoppas på väldigt få mål här jag med :)

Riise 2012-08-26 16:28

Jag ska vara ärlig så kikade jag inte hur inbördes sett ut mellan lagen tidigare,
Då jag var övertygad om att de brukade bli målrika tillställningar då jag har någon sådan på näthinnan. Kanske var en försäsongsmatch jag tänkte på då.
Sedan har jag lagt alla spel på bet365 idag men ska i fortsättningen skriva var jag spelat naturligtvis, tack för synpunkten.

Men bra vi sitter i samma båt, underspelet ska in!

Riise 2012-08-27 16:11

Gårdagen var inte speciellt bra med 2-4-0 som resultatrad och idag hoppas jag det ska gå bättre. Nöjd med Bordeaux spelet, där Bordeaux var riktigt duktiga och neutraliserade PSG:s offensiv på ett fint sätt.

Ogiltigt spel-ID: 1133710



Östgöta derby och mycket prestige på spel, säkerligen en tuff match där jag tror det troligaste resultatet är ett X.

Ogiltigt spel-ID: 1133717



Båda lagen behöver poängen men jag tror Trelleborgs erfarenhet gör att dom drar det längsta strået.

Ogiltigt spel-ID: 1133729



Öster har varit grymma i år men Varberg på hemmaplan är verkligen ingen lätt nöt att knäcka och jag tror X:chansen är stor. Underspelet tycker jag också ser spännande ut men väljer att gå på Varberg med AH istället.

Ogiltigt spel-ID: 1133748



Kryss för Sporting i premiären samtidigt som Rio Ave förlorade hemma. Sporting är ett duktigt hemmalag med bra fart i spelet, jag tror på en bekväm seger och HT/FT till 2.20 är betydligt roligare än -1AH till 1.85 därav valet.

Inga längre motiveringar idag pga att jag ska iväg på träning nu!

Riise 2012-08-28 17:47

Kass dag igår också och 1-3-0 som resultat och en usel start i dagboken, hoppas på en vändning idag!

Ogiltigt spel-ID: 1136184



Nysatsande Monaco tar rakaste spåret ut i Europa genom att ta hem ligacupen? Inte helt omöjligt och också något man lär satsa på. Lär vara några förändringar i startelvan idag men tror man har tillräckligt med kvalité för att slå tillbaka Niort, 2.70 måste synas.

Ogiltigt spel-ID: 1136182



Två lag som knappt vet hur man gör mål samtidigt som de lär bli en del reserver som får chansen idag. Hackigt spel och dåligt tempo i en rätt tråkig match bäddar för lite mål? Det tror jag.

Ogiltigt spel-ID: 1136216



Anderlecht har all press på sig efter förlust på Cypern i första mötet. AEL är ett duktigt organiserat lag och man lär försöka hålla nollan så länge som möjligt och frustrera Anderlecht. Det belgiska laget har haft svårt i avgörande kvalmatcher tidigare år och jag kan tänka mig att det kan hacka inledningsvis om man inte gör mål inom 10 minuter och vi får se ett 0-0 resultat i paus.

Ogiltigt spel-ID: 1136240



Malaga fick med sig en fin seger i första matchen och lär spela på resultatet här. Man har ett duktigt lag men en tunn trupp överlag och även om det finns kreativitet på mittfältet finns det ingen framåt som kan göra målen när Baptista är skadad. Idag startar man troligtvis med en 16 åring på topp som är alldeles för grön i dom här sammanhangen. Pellegrini vet vad han gör och vill säkert hålla tätt så länge som möjligt. Grekerna är inte heller dom allt för heta framåt och forwardsalternativen dom har är för dåliga för CL spel. Tror på lite mål, max en balja i den här matchen åt något håll.

Riise 2012-08-29 05:20

Äntligen min första plusdag här igår i dagboken och 3-1-0 som resultat, härligt!

Idag provar jag än så länge dessa spel:

Ogiltigt spel-ID: 1137195



Ogiltigt spel-ID: 1137196



Ogiltigt spel-ID: 1137194



Ogiltigt spel-ID: 1137956



Motiveringar kommer upp i eftermiddag. Kan hända att det dyker upp något mer spel då om jag hittar något som verkar intressant.
Ha en bra dag allesammans! :)

------------------------------------------------------------
16:40
Motiveringar:

Ryggar Hödd efter att hela spelvärlden ropat ut det som veckans säkraste spel, kör HT/FT på dom till godkända 1.80.
M'gladbach kan inte vara allt annat än förbannade över den usla match man gjorde på hemmaplan mot Dynamo Kiev. Jag tror man har chansen här att avancera trots att dom har ett ganska tufft utgångsläge. M'gladbach ska vara ett bättre lag än Dynamo Kiev och dnb till fina 3 ggr pengarna måste jag prova.

Celtic lär försöka kontrollera matchbilden från start och inte ge bort någonting. Vi såg i första matchen att HIF kan spela riktigt fin fotboll stundtals men att effektiviteten inte alls är där. Jag tror HIF kommer mattas under matchens gång och Celtic lär bara försöka spela av matchen, en tråkig match med bollen mycket på mittplan att vänta.

Barcelona har inte förlorat på Santiago Bernabeu på dom 8 senaste matcherna och nu har man ett 3-2 resultat att gå på ifrån första matchen. Messi visade fin form i helgen med två nya mål samtidigt som Real visade det klart motsatta när man förlorade mot Getafe. Chansen finns att om de är X med 20-25 minuter kvar att Barca bara försöker spela av matchen därav +0 AH. 1.85 är klart godkänd och lite för högt i mitt tycke.

Riise 2012-08-29 15:47

Kikat lite på veckans stormatch i Europasammanhang som går av stapeln på fredag, nämligen den europeiska supercupen i Monaco.

Ogiltigt spel-ID: 1137979



Chelsea har verkligen visat spelglädje i sina tre första matcher i PL och vunnit samtliga. Senast imponerade man stort mot Newcastle med sin förmåga att kontrollera matchbilden totalt trots att man saknade spelare som Terry och Lampard. Dessa två behövs på fredag med sin rutin av stora matcher och ska båda vara tillgängliga. Hazard har varit utropstecknet i PL med 6 assist och 1 mål på 3 matcher, även Torres ser ut att ha hittat tillbaka till något som kan likna en toppform.

Atletico vann senast mot Bilbao stort på hemmaplan och Falcao hade stor show. Jag tycker inte man ska skriva upp Atletico till skyarna efter den segern då Bilbao har stora problem med spelare som vill lämna och har en mindre kris i klubben att reda ut. Atletico gick ut och gjorde sitt jobb helt enkelt och fick fin utdelning.

Frågan är om Chelsea lyckas hantera Falcao? Det tror jag man klarar av med sådana rutinerade spelare som man ställer på planen i den här matchen. Försvinner Falcao från matchen har Atletico inte mycket att sätta till offensivt och då finns det chans att en balja från Torres eller Hazard kan räcka.
Chelsea tar första titeln för året med denna segern och 2.30 är ett fint odds, allt över 2.10 tycker jag är spelbart.

footfault 2012-08-29 18:00

Kiev har värvat ihop sitt starkaste lag på flera år med Taiwo, Veloso, Kranjcar etc. Dessutom har man i Ideye Brown, en av europas mest underskattade anfallare, samt de Ukrainska landslasmännen Jarmolenko, Mykhalyk & Gusev. Så, nej, Gladbach är inte ett bättre lag i min mening.

Riise 2012-08-29 18:54

Citat:

Ursprungligen postat av footfault (Inlägg 199247)
Kiev har värvat ihop sitt starkaste lag på flera år med Taiwo, Veloso, Kranjcar etc. Dessutom har man i Ideye Brown, en av europas mest underskattade anfallare, samt de Ukrainska landslasmännen Jarmolenko, Mykhalyk & Gusev. Så, nej, Gladbach är inte ett bättre lag i min mening.

Jag kan hålla med om att det är rätt så duktiga spelare men i mina ögon också väldigt överskattade spelare. Taiwo gjorde inget väsen av sig i varken Milan eller QPR, Veloso som alla spådde skulle bli Portugals nästa superstar kom till Genoa där han med ojämna prestationer höll i mittfältsspelet. Krancjar är en duktig spelare. Brown är som du säger underskattad och man har ett par landslagsmän i laget men jag tycker M'gladbach har minst lika bra kvalité i målvakten Ter Stegen, mittbacken Dominguez, mittfältarna Herrmann, Arango och Nordtveit samt att man har ett par bra strikers som de Camargo och nyinköpta Luuk de Jong. Kanske inte lika namnkunniga spelare men lika duktiga i mitt tycke och tror M'gladbach kan med sin tyska "never give up" mentalitet ställa till problem för ett Kiev som kanske tror att de är klart?

Vi får helt enkelt vänta och se hur matchen går, kul med synpunkter footfault, de gillar jag :)

vanyatka19 2012-08-29 22:57

You make good bet sometimes. I like your logic. I will follow for your bets in the future.
Sorry for my English, cause I'm russian.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved