Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Joels - Elitserien 2012/2013 (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/13085-joels-elitserien-2012-2013-a/)

joemag 2012-09-08 11:43

Joels - Elitserien 2012/2013
 
Hej, mitt namn är Joel Magnusson och jag har varit medlem här på sharps ett tag nu. Jag har spelat till och från och försökt föra statistik men det har mest varit för skojsskull och som tidsfördriv. Nu börjar hockeysäsongen och det är då dags för mig att börja anstränga mig. Jag har själv spelat hockey i 14 år för LHC och dess ungdomslag och tycker mig därför ha en bra bild över hur spelet ska se ut för att man ska vinna och en bra förståelse för spelet. Jag har fortfarande kompisar som spelar och den bästa (humblebrag) är en kille som i år förmodligen kommer spela jvm men också kompisar som bara spelar i LHCs j20 men även tränar med LHC. Idag pluggar jag tredje året på natur och med förhoppningar att gå juristlinjen i Lund nästa år redan.

Här kommer jag motivera de flesta spelen men jag hoppas även kunna föra diskussioner med er om mina spel och era spel. Let´s make some :moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag:

kingscania 2012-09-08 11:45

Lycka till! Är det "cluben" som ligger dig närmast hjärtat? ;)

kusagwa 2012-09-08 11:53

Citat:

Ursprungligen postat av joemag (Inlägg 200998)
Idag pluggar jag tredje året på natur och med förhoppningar att gå juristlinjen i Lund nästa år redan.

Fint! Nån annan som gjorde skitvalet att gå natur fast han ville bli jurist! Inte ensam i världen med det valet (eller ensam på sharps iallafall)

joemag 2012-09-08 17:45

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 200999)
Lycka till! Är det "cluben" som ligger dig närmast hjärtat? ;)

Haha det är det! På senare år har jag dock blivit besviken på hur ledningen sköter klubben med föråldrade spelare och dåliga värvningar á Hlavac,Hlinka och en överbetald Erik Andersson. Förhoppningsvis påverkar inte vilka lag jag gillar vilka spel jag lägger!

joemag 2012-09-08 18:04

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 201001)
Fint! Nån annan som gjorde skitvalet att gå natur fast han ville bli jurist! Inte ensam i världen med det valet (eller ensam på sharps iallafall)

Jag valde med humanistisk inriktning så jag läser typ sam fast med fysik B och Matte E ;) Valde alltså bort Kemi B och Biologi B :clap:

joemag 2012-09-10 18:41

Ska tydliggöra att jag kommer spela 1-5 units och främst på bet365, unibet, betsson och sportingbet.

joemag 2012-09-13 13:48

Mina första spel ligger uppe. Det är en svår omgång eftersom det är svårt att veta hur lagen står sig emot varandra. Första spelet är att SAIK vinner mot MoDo idag till 1,80. Båda lagen har spelare borta men jag anser att MoDos frånvarande spelare betyder mer för MoDO än vad SAIKs gör för SAIK.

Mitt andra är ö4,5 i FHC - LHC till 1,72 hos bet365. LHC har dålig målvakt men vass offensiv (9-5 mot Malmö i genrepet) samtidigt som FHC har vass offensiv. Frölunda saknar också bra målvakter och backbesättningen ser inte jättestark ut. Förra året spelade LHC en tråkig defensiv hockey som Melin har som förhoppning att ändra lite på. Båda spelen finns i mitt sheet.

Whemme1 2012-09-13 15:15

Lite off-topic till lite personligt. Jag undrar om du förra året spelade j18 och möjligtvis känner en kille vid namn Fabian Reitz?

joemag 2012-09-13 20:21

Spelade inte i j18. Jag la av året innan j18 ,tror jag, åren börjar rinna iväg.

joemag 2012-09-13 20:27

SAIK hade inga problem att vinna mot MoDo. Såg inte matchen men ska se lite highlights och studera statistik från matcherna idag.

LHC spelade satte defensiven perfekt. Engstrand såg dock skakis ut och släppte många returer. LHC hade en puck inne som borde varit mål men blev bortdömt på grund av att en spelare störde målvakten. Samtidigt borde FHC utnyttjat sina PP med tre stycken i första perioden och ett par PP till. LHC var där emot effektiva. I sista perioden när FHC började gå framåt gjorde LHC tvåan. Sen var det ett par chanser från FHC och väldigt nära på slutet. Jag tycker fortfarande oddset var fel satt på över/under.

joemag 2012-09-15 08:21

2012-09-15 HV 71 - Brynäs IF (Elitserien)
 
https://www.sharps.se/forums/includes...s/ishockey.jpg
Datum: 2012-09-15
Tid: 16:00
Sport: Ishockey
Land: Sverige
Liga: Elitserien
Match: HV 71 - Brynäs IF
Period: ft

Spel: X2
Insats: 1.5
Odds: 2.00
Bolag: Bet365

Motivering:
Dagens första spel blir att Brynäs lyckas få med sig ett kryss eller en vinst nere i Jönköping. HV var bra i första matchen och borde kanske vunnit men samtidigt höll Wesslau kvar dem i matchen flertalet gånger. Jag anser att oddset borde ligga runt 1,85 för X2 på Brynäs. Spelar dock lite lägre insats med tanke på att det är så tidigt på säsongen och att det är svårt att veta hur lagen står sig mot varandra.

joemag 2012-09-15 08:25

Dagens andra spel blir Växjö - FHC ö4,5 till 1,70 Växjö brukar släppa till lite mer hemma än borta. Samtidigt skapade Frölunda mängder av chanser mot LHC och borde ha gjort ett par mål i den matchen. Till denna match är förmodligen Brunnström tillbaka vilket förstärker truppen ännu mer.

joemag 2012-09-15 19:40

Helvete vad ineffektiva fhc och Växjö är. Jag skulle fan gjort mål med en gummiboll och ett strålrör från deras lägen!



Nu blev det mål.......

joemag 2012-09-15 19:51

Svagt av fhc och Växjö att ingen av dom gör mål när det äröppen kasse i 2min+.. Slutar åter igen på minus men jag tar nya tag! Imorrn spelas fbk men återkommer om det!

joemag 2012-09-16 15:09

Som jag var inne på igår spelar jag FBK vinst idag. Jag plockar 1,70 hos bet365 med 3 units. FBK har en bättre trupp rakt igenom och för att AIK ska orka med några poäng måste dom spela många procent över sin kapacitet. Pär-Erik Johnsson är inte i närheten av en så bra coach som Melin var för AIK, Daniel Larsson och Victor Fasth är på olika planeter och utan Robert Rosen är det tufft för AIK.

Hos Pinnacle plockar jag även ö5 mål till 2,17, insats 2 units.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved